Hop til indhold

Går jere shund i snor?


Gæst Casper_W
 Share

Går din/jeres hund i snor?  

105 stemmer

  1. 1. Går din/jeres hund i snor?

    • Ja - altid!
      19
    • Ja - altid, pånær hundeskove
      25
    • Ja - Dog ikke mindre befærdede steder
      44
    • Nej - min hund går altid frit
      1
    • Andet - uddyb i indlæg :)
      16


Recommended Posts

Hmm, burde egentlig have sagt andet, men nu sagde jeg "Altid, pånær i hundeskove" :oops:

 

Sagen er den, at hunde SKAL være i snor i den park jeg går i - og det er altså max 5% af hundene, som bliver luftet i den, der har snor på :oops: Og jeg ligger "desværre" blandt de 95%. Jeg tager dog det hensyn, at jeg altid har line på ham, hvis vi har en afstand til nogen, hvor jeg ikke stoler på, at kræet bliver ved mig! Og så kommer han først løs, hvis vi har fået lov at hilse, men plejer at bruge fremmede hunde til "ignorer andre hunde"-træning :-)

 

Når vi kommer i parken plejer det dog som oftest først at være ved 20-tiden, hvor der er træf.. Så der bliver han næsten altid sluppet løs med det samme.

 

På vejen hjem, plejer jeg at lade ham gå frit, når vi ikke skal krydse flere veje og der ikke er nogen biler i bevægelse. Det gælder så kun 10-15 meter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, burde egentlig have sagt andet, men nu sagde jeg "Altid, pånær i hundeskove" :oops:

 

Sagen er den, at hunde SKAL være i snor i den park jeg går i - og det er altså max 5% af hundene, som bliver luftet i den, der har snor på :oops: Og jeg ligger "desværre" blandt de 95%. Jeg tager dog det hensyn, at jeg altid har line på ham, hvis vi har en afstand til nogen, hvor jeg ikke stoler på, at kræet bliver ved mig! Og så kommer han først løs, hvis vi har fået lov at hilse, men plejer at bruge fremmede hunde til "ignorer andre hunde"-træning :-)

 

Når vi kommer i parken plejer det dog som oftest først at være ved 20-tiden, hvor der er træf.. Så der bliver han næsten altid sluppet løs med det samme.

 

På vejen hjem, plejer jeg at lade ham gå frit, når vi ikke skal krydse flere veje og der ikke er nogen biler i bevægelse. Det gælder så kun 10-15 meter.

Arj nu bliver ts jo nød til at lave afstemningen om rikke:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret "Ja - Dog ikke mindre befærdede steder".

Men princippet gælder det egentlig kun for Chivas.. Jeg bor rimeligt landligt, vi går kun 50 meter langs vores lille bitte vej, hvor hundene ALTID er i snor, men så snart vi kommer ned til en af søerne og de dertil hørende områder, så bliver Chivas sluppet løs. Flica og Cody har så flexliner på. Flica fordi der er en del vildt af forskellig art i området og hun er en rimeligt stor jæger og går også på fært, så hun kan være ret svær at komme i kontakt med, hvilket ingen af os har glæde af, derfor flexlinien, det er mere afslappet for os begge, selvom hun i områder uden vildt, sagtens kan gå løs :-D Cody har fået flexline på fordi han i kraft af alderdommen, er ved at være noget hørehæmmet og det er ikke skide praktisk med en hund der i forvejen har en tildens til at tulle rundt i sin egen verden ;-) Men ind til det begyndte at knibe med hørelsen, har han rendt løs på lige fod med Chivas.

 

Langs veje og andre steder med bil trafik, har de altid snor på. Men jeg indrømmer gerne at jeg godt kan finde på at slippe Chivas og nogen gange Flica, på stranden eller lign. hvis der ikke er en million mennesker -og jeg kommer så ikke ret gerne på stranden hvis der er en million mennesker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt andet.

Dumle er løs i hundeskove, men så har vi også en lille grussti ned til fjorden, for enden af grusstien, over en komark og så er vi et sted ved fjorden hvor der stort set ikke kommer andre end hundeluftere. Her får han lov at gå løs og så er der en landmand der har givet os lov til at bruge hans lille skov, så her går han også løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor på landet, hvor jeg går tur op af nogle grusveje, der er omgivet af marker og langt til husene. Her går Elvis frit, men når vi kommer tilbage på asfaltvejen, får han snor på igen (et godt stykke inden vejen, vel at mærke).

 

Som Aussiepower kan jeg også godt finde på at lade ham gå løs på stranden, hvis der er langt til andre mennesker. Lidt offtopic måske, men jeg tænkte faktisk lige på det i går, om der ikke er noget om, at fra 1. oktober til engang i foråret er det lovligt at lade hunden gå løs v/stranden? Men i sommerhalvåret må man ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har min gående fri så meget som muligt, det vil sige i hundeskoven, samt når vi går ture, så kommer vi altid forbi nogle store grønne områder, hvor man kan se langt, så der får han også lov til at løbe frit rundt. ellers har jeg ham i snor, når vi går hvor der er mange mennesker, børn og trafik og altid når det er mørkt, for da passer han godt på mig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar er altid i snor! Ingen undtagelser - jeg får ham simpelthen ikke med hjem hvis jeg slipper ham. Han vil til hver en tid fravælge mig over noget vildtfært, på trods af at han faktisk er ret lydig ellers.

 

Svea er løs steder hvor vi kommer tit, dvs skove hvor jeg ved der ikke er sååå meget vildt. Hun er sød til at komme og får strukket dejligt ud. Men om jeg kan fortsætte med det er jeg ikke overbevist om :-s

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde går altid i snor, hvor der er andre mennesker, dels fordi det er i byen og dels for at tage hensyn til andre mennesker, som ikke skal påtvinges kontakt med mine hunde.

Desuden har jeg en race som, nogen stadig er bange for:-)

 

I hundeskoven, går de løs, men tager dem i snor når jeg ser andre:-) tager andre ikke deres hund i snor, bliver mine også sluppet igen, så de kan hilse og lege.

På stranden løber de løse, men der er udsynet også godt, og igen tages de i snor, når der kommer andre.

 

På marker og andre områder hvor vi er alene og der er godt udsyn, løber de løse:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Her render hundene løs som var det en indhegnet have (det er det dog ikke), skal vi ned og gå på landevejen (vejen vi bor ved) kommer Bambi i snor og Labell render løs, Labell blir dog kaldt på plads hvis der kommer biler.

De er løse i andre natur områder hvor vi lufter, med hensyn til andre skulle passere.

 

Derudover er hundene altid i snor hvis vi er i byen eller andre menneske trafikerede steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar er altid i snor! Ingen undtagelser - jeg får ham simpelthen ikke med hjem hvis jeg slipper ham. Han vil til hver en tid fravælge mig over noget vildtfært, på trods af at han faktisk er ret lydig ellers.

 

Denne her tilslutter jeg mig også, der skal bare stå Baldur og Luna i stedet :-D jeg kan dog som regel kalde ham væk fra en fært, men hvis han får øje på selve dyret, så kan jeg hoppe på tungen og kalde til jeg er blå i hovedet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret "andet"

Da der stadig findes mennesker der har en opfattelse af Rottweilers som farlige, så kommer hundene i snor når vi møder andre på stranden eller i hunde skoven.

På "marken" har vi 10 tdr. og boltre os på så der er de løse. I by og bymæssig bebyggelse er de altid i snor. Det er jo mig og ikke alle andre der har hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor på landet, hvor jeg går tur op af nogle grusveje, der er omgivet af marker og langt til husene. Her går Elvis frit, men når vi kommer tilbage på asfaltvejen, får han snor på igen (et godt stykke inden vejen, vel at mærke).

 

Som Aussiepower kan jeg også godt finde på at lade ham gå løs på stranden, hvis der er langt til andre mennesker. Lidt offtopic måske, men jeg tænkte faktisk lige på det i går, om der ikke er noget om, at fra 1. oktober til engang i foråret er det lovligt at lade hunden gå løs v/stranden? Men i sommerhalvåret må man ikke?

 

 

jo hunde må være løse på offentlige strande fra 1. oktober til 1. april - de skal være i snor i de mellemliggende måneder, med mindre andet står skiltet .... der er nogle steder, hvor der er særregler om, at hundene må være løse efter kl 19 om aftenen og den slags...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde går altid i snor, hvor der er andre mennesker, dels fordi det er i byen og dels for at tage hensyn til andre mennesker, som ikke skal påtvinges kontakt med mine hunde.

Desuden har jeg en race som, nogen stadig er bange for:-)

 

I hundeskoven, går de løs, men tager dem i snor når jeg ser andre:-) tager andre ikke deres hund i snor, bliver mine også sluppet igen, så de kan hilse og lege.

På stranden løber de løse, men der er udsynet også godt, og igen tages de i snor, når der kommer andre.

 

På marker og andre områder hvor vi er alene og der er godt udsyn, løber de løse:-D

dette passer delvis til os. Akita bliver dog kaldt ind hvis der kommer andre hunde, mens Lex og Indy oftest får lov at hilse.

Vi har nogle gode marker her omkring hvor de kan l¢be fri.

Han går for det meste kun uden snor mindre befærdede steder, men det er kun fordi vi stadig øver kom.

Han kommer til at gå uden snor, stort set alle steder, det er i hvert fald vores hensigt :blink:

Forhåbentligt ikke langs vejene, det ser ikke spor sejt ud, selvom hunden er lydig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...