Hop til indhold

Herning 7+8 nov.


Gryn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tænk sig, jeg syntes slet ikke der var noget interessant at købe i Herning i dag :cry:

 

Havde ellers overbevist Jannik om at Tacco har brug for et vinterdækken ( Bare indtil Jannik får syet det han købte stof til sidste år :roll: ) Og et læderhalsbånd. Men der var bare slet ikke noget der fangede os. Så nu tror jeg bare jeg går amok og bestiller en masse over nettet :mrgreen:

 

 

Ellers havde vi en god dag. Fik set en masse flotte dalmatinere, mange søde broholmere, en af dem var næsten lige så sød og pæn som Aslan :-). Mine svigerforældre var totalt utilfredse og syntes dommeren var dum, deres Chow chow fik kun gult bånd.

 

Jeg var rimelig rystet over den dårlige sports ånd der var i den ring. At Buddha kun fik gult bånd, kan jeg jo ikke vide om er forkert eller noget men hele stemningen omkring det var forfærdelig. "Det er godt nok en dårlig dommer ham der. han dømmer da helt hen i skoven" " Nå ja selvfølgelig gik hun hen og vandt, hun kender jo dommeren"

Sådan nogle kommentarer kan jeg slet ikke have :evil:

Selvfølgelig kan det ikke udelukkes at der også er brodne kar i udstillingsverdenen og selvfølgelig bliver man skuffet når dommeren ikke kan se at ens smuksak er den mest fantastiske meeen kan man så ikke bare sige bedre held næste gang og så vælge udstillinger hvor lige den dommer ikke er hvis man syntes han dømmer dumt :???:

 

Så var det mere hyggeligt ved dalmatinerne, stemningen var god og alle sagde tillykke til hinanden bagefter, det er med til at gøre dagen til en god dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemvendt fra Herning - nogle kr fattigere og godt færdig, selvom det var uden vovse! :blink:

 

Alt i alt en meget lærig oplevelse - jeg skal aldrig udstille! :mrgreen:

 

Var lidt rundt og kigge, og brød mig faktisk ikke rigtigt om miljøet med stressede ejere med sakse i hånden og kvæler/udstillingsliner om ørerne på hundene. :hmm: Men hvor var der mange racer, det tænker man slet ikke over før de er samlet et sted! :shock:

Desuden egner jeg mig heller ikke til sådan noget vurderings halløj - den Golden-tæve jeg forelskede mig i ved første øjekast, var næsten blevet kasseret af dommeren! :roll: Men skøn i mine øjne! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk sig, jeg syntes slet ikke der var noget interessant at købe i Herning i dag :cry:

 

Havde ellers overbevist Jannik om at Tacco har brug for et vinterdækken ( Bare indtil Jannik får syet det han købte stof til sidste år :roll: ) Og et læderhalsbånd. Men der var bare slet ikke noget der fangede os. Så nu tror jeg bare jeg går amok og bestiller en masse over nettet :mrgreen:

 

 

Ellers havde vi en god dag. Fik set en masse flotte dalmatinere, mange søde broholmere, en af dem var næsten lige så sød og pæn som Aslan :-). Mine svigerforældre var totalt utilfredse og syntes dommeren var dum, deres Chow chow fik kun gult bånd.

 

Jeg var rimelig rystet over den dårlige sports ånd der var i den ring. At Buddha kun fik gult bånd, kan jeg jo ikke vide om er forkert eller noget men hele stemningen omkring det var forfærdelig. "Det er godt nok en dårlig dommer ham der. han dømmer da helt hen i skoven" " Nå ja selvfølgelig gik hun hen og vandt, hun kender jo dommeren"

Sådan nogle kommentarer kan jeg slet ikke have :evil:

Selvfølgelig kan det ikke udelukkes at der også er brodne kar i udstillingsverdenen og selvfølgelig bliver man skuffet når dommeren ikke kan se at ens smuksak er den mest fantastiske meeen kan man så ikke bare sige bedre held næste gang og så vælge udstillinger hvor lige den dommer ikke er hvis man syntes han dømmer dumt :???:

 

Så var det mere hyggeligt ved dalmatinerne, stemningen var god og alle sagde tillykke til hinanden bagefter, det er med til at gøre dagen til en god dag :-D

 

Jamen så var det jo jer vi så :mrgreen:

 

Vi fandt et stykke legetøj til Dumle (et pivdyr med snore som arme, ben og øre), men jeg syntes nu der var rigeligt at købe :shock::lol:

 

og ja der var nogle super smukke broholmere. Fik desværre ikke set dalmatinere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemvendt fra Herning - nogle kr fattigere og godt færdig, selvom det var uden vovse! :blink:

 

Alt i alt en meget lærig oplevelse - jeg skal aldrig udstille! :mrgreen:

 

Var lidt rundt og kigge, og brød mig faktisk ikke rigtigt om miljøet med stressede ejere med sakse i hånden og kvæler/udstillingsliner om ørerne på hundene. :hmm: Men hvor var der mange racer, det tænker man slet ikke over før de er samlet et sted! :shock:

Desuden egner jeg mig heller ikke til sådan noget vurderings halløj - den Golden-tæve jeg forelskede mig i ved første øjekast, var næsten blevet kasseret af dommeren! :roll: Men skøn i mine øjne! :lol:

 

Haha der var også en del af de hanhunde jeg kiggede på af rottweilerne der vist ikke lige faldt i dommerens smag :lol: Vi skulle så rundt og kigge så så desværre ikke resultaterne for hanhundene. Til gengæld kunne jeg vældig godt lide den tævehund der gik rundt sammen med en hanhund i ringen til sidst (er det så vinderne? :genert: ).

 

Vi brød os bestemt heller ikke om stemningen nogen af stederne, men til gengæld syntes jeg den var mere afslappet og hyggelig ved rottweilerne end mange andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Jeg er også hjemme igen - lidt fattigere, men en balje lakseolie og et stykke legetøj rigere (som dog allerede er ødelagt :stupid:)

 

Jeg syntes dog, at det var så trist at gå rundt derude uden hund i dag, så jeg tror, at jeg ender med at tage derud i morgen igen med Zeus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk sig, jeg syntes slet ikke der var noget interessant at købe i Herning i dag :cry:

 

 

Enig... vidste bare, at jeg manglede en masse, bare ikke rigtig hvad :mrgreen: Men jeg kom hjem med en kam og noget pelsspray, så Vilya ikke får firserhår af at komme ud i regnen i morgen :mrgreen: Jævnt kedelige indkøb.... men ellers var der jo bare det samme, som der altid er... ville ellers godt have et halsbånd, to lange liner, et dækken til Vilya og og og....

 

Må nærstudere lidt i morgen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmus81

Vi endte med at købe en vanddummy og en fleksline til Eddie, men ellers var der heller ikke det store der fristede.

 

Jeg er bestemt ikke blevet mere interesseret i udstillingslivet...jaja Eddie skal da på skue så han kan blive avlsgodkendt, men med mindre han går hen og vinder det hele første gang, så tvivler jeg på at han skal deltage 2 gange.

 

Der var lidt for mange lidt for hysteriske kvindfolk(af begge køn ;))...jeg stod og så på en stakkels Rhodesian Ridgeback(tror jeg det var) der med skrækken lysende ud af øjnene fik klippet klør i sidste øjeblik inden den skulle på...med det resultat at de stressede ejere klippede for langt ind i hvert fald to gange, så vovsen satte i hjerteskærende skrig af smerte....det kan i hvert fald ikke være for hundens skyld den bliver udsat for den slags.

 

Men de tollere vi var kommet for at se klarede sig udmærket, selvom det ikke blev de overbevisende sejre vi havde forventet :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så var det jo jer vi så :mrgreen:

 

Vi fandt et stykke legetøj til Dumle (et pivdyr med snore som arme, ben og øre), men jeg syntes nu der var rigeligt at købe :shock::lol:

 

og ja der var nogle super smukke broholmere. Fik desværre ikke set dalmatinere.

 

 

Så skulle du da være kommet hen og sagt hej :-D

 

Vi mødte mange vi kendte og også en masse vi ikke kendte. Især ved dalmatinerringen kom folk hen og spurgte om vi skulle have dalmatiner og fortalte om deres egen, det synes jeg jo er vildt hyggeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle du da være kommet hen og sagt hej :-D

 

Vi mødte mange vi kendte og også en masse vi ikke kendte. Især ved dalmatinerringen kom folk hen og spurgte om vi skulle have dalmatiner og fortalte om deres egen, det synes jeg jo er vildt hyggeligt :-D

 

Jamen i stod i den ene kø og vi i den anden og da vi endelig kom ind var i for længst smuttet (jeres kø var hurtigere end vores) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, sådan en dag i Herning er godt nok ond når man gerne ville have hund! Der var mange hunde jeg godt lige kunne putte i lommen og smugle med hjem.. :engel::hjerte:

 

Men positivt: fordi jeg ikke har nogen hund, så fik jeg heller ikke købt mig fattig i hundeting! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemvendt fra Herning - nogle kr fattigere og godt færdig, selvom det var uden vovse! :blink:

 

Alt i alt en meget lærig oplevelse - jeg skal aldrig udstille! :mrgreen:

 

Var lidt rundt og kigge, og brød mig faktisk ikke rigtigt om miljøet med stressede ejere med sakse i hånden og kvæler/udstillingsliner om ørerne på hundene. :hmm: Men hvor var der mange racer, det tænker man slet ikke over før de er samlet et sted! :shock:

Desuden egner jeg mig heller ikke til sådan noget vurderings halløj - den Golden-tæve jeg forelskede mig i ved første øjekast, var næsten blevet kasseret af dommeren! :roll: Men skøn i mine øjne! :lol:

 

Var det mon min Cajsa?? :engel:

Dommeren var i hvert fald ikke ovenud tilfreds med hende, hun fik dog Very Good. Men det er også første gang jeg selv stiller hende op, hidtil har hun stået selv, men jeg kan skisme ikke få den hale til at logre. Hun koncentrerer sig alt for meget om at være rolig, det er straffen for at have trænet lydighed. Men det med at stille hende op er altså bare imod mine principper, så er lidt ked af være nødt til det :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det mon min Cajsa?? :engel:

Dommeren var i hvert fald ikke ovenud tilfreds med hende, hun fik dog Very Good. Men det er også første gang jeg selv stiller hende op, hidtil har hun stået selv, men jeg kan skisme ikke få den hale til at logre. Hun koncentrerer sig alt for meget om at være rolig, det er straffen for at have trænet lydighed. Men det med at stille hende op er altså bare imod mine principper, så er lidt ked af være nødt til det :(

 

Hehe.. jeg så så mange Goldens, at jeg ikke ville kunne kende dem fra billeder på HF :oops: Da jeg kom ind i hallen, hilste jeg på en dejlig rolig Golden :lun:, der havde forputtet sig nede blandt Labberne - var det mon hende?! :hmm:Ellers var jeg først ved ringen kl 11-12, snakkede lidt med en fra en kennel jeg engang har besøgt, og gik så over mod udgangen mod den store ring, hvor jeg stødte på den før omtalte tæve der var ganske mørk gylden - hun havde så vidt jeg husker, kun lige klaret "good", som vidst ikke er så godt endda, selvom "god" i mine øjne er "god"! :lol:

 

Skal Cajsa avlskåres siden du skal udstille? Og har du ikke nogle billeder af hende fra dagen? :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. jeg så så mange Goldens, at jeg ikke ville kunne kende dem fra billeder på HF :oops: Da jeg kom ind i hallen, hilste jeg på en dejlig rolig Golden :lun:, der havde forputtet sig nede blandt Labberne - var det mon hende?! :hmm:Ellers var jeg først ved ringen kl 11-12, snakkede lidt med en fra en kennel jeg engang har besøgt, og gik så over mod udgangen mod den store ring, hvor jeg stødte på den før omtalte tæve der var ganske mørk gylden - hun havde så vidt jeg husker, kun lige klaret "good", som vidst ikke er så godt endda, selvom "god" i mine øjne er "god"! :lol:

 

Skal Cajsa avlskåres siden du skal udstille? Og har du ikke nogle billeder af hende fra dagen? :klap:

 

Så var det ikke Cajsa :mrgreen:

Mon det var den helt, helt mørke, som var meget ensfarvet og lidt spinkel? Cajsa skilte sig meget ud, selvom hun kun er lys-gylden. Alle de andre i klassen var helt hvide.

Der er ikke udstillingskrav til goldens - eller markprøvekrav for den sags skyld, desværre - vi gør det bare for hyggens skyld. Og Cajsa egner sig i øvrigt ikke til avl, så det må blive den næste hund :-)

Jeg har ingen billeder, de bliver altid så dårlige når vi er indendøre så havde slet ikke kamera med. Men jeg skal nok lige finde nogen frem senere :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var det ikke Cajsa :mrgreen:

Mon det var den helt, helt mørke, som var meget ensfarvet og lidt spinkel? Cajsa skilte sig meget ud, selvom hun kun er lys-gylden. Alle de andre i klassen var helt hvide.

Der er ikke udstillingskrav til goldens - eller markprøvekrav for den sags skyld, desværre - vi gør det bare for hyggens skyld. Og Cajsa egner sig i øvrigt ikke til avl, så det må blive den næste hund :-)

Jeg har ingen billeder, de bliver altid så dårlige når vi er indendøre så havde slet ikke kamera med. Men jeg skal nok lige finde nogen frem senere :engel:

 

Wee.. billeder! :klap: Ærgeligt det ikke var hende jeg fik hilst på - det er også fordi jeg kom så sent! :roll:

 

Og ja, hende jeg syntes om, var meget mørk og slank - Ejerne fortalte at de engang var ved at blive smidt ud af ringen, fordi der var en dommer der mente hun ikke var "race-ren" :shock:

Bare fordi alle Goldens ikke er lyse, store, kraftige og pelsede, kan de da godt være Goldens alligevel - og når de så oven i købet havde DKK tavle på hende! Lidt mærkeligt miljø det udstillingshalløj synes jeg! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine fik en hule / tøjhus med hjem, på udstillingen voretrak hun at trampe det fladt og ligge ovenpå, men herhjemme er hun ved at fatte pointen - føj hvor er vi trætte alle 3, det var en LANG dag (plus 4 timers transport HVER VEJ! Fik taget billede af Petrine i langærmet dækken..

 

Har fået totalt stress, alt overnatning er udsolgt i Herning og omegen til verdensudstillingen og jeg tager altså ikke frem og tilbage på en dag igen til juni!

Link til indlæg
Del på andre sites

Wee.. billeder! :klap: Ærgeligt det ikke var hende jeg fik hilst på - det er også fordi jeg kom så sent! :roll:

 

Og ja, hende jeg syntes om, var meget mørk og slank - Ejerne fortalte at de engang var ved at blive smidt ud af ringen, fordi der var en dommer der mente hun ikke var "race-ren" :shock:

Bare fordi alle Goldens ikke er lyse, store, kraftige og pelsede, kan de da godt være Goldens alligevel - og når de så oven i købet havde DKK tavle på hende! Lidt mærkeligt miljø det udstillingshalløj synes jeg! :blink:

 

Altså jeg syntes jo at mange goldens i dag ikke er goldens. Da jeg var barn (høhø) var goldens retrievers gyldne. Dem vi så i Herning var mest hvide og så var der 3-4 der var gyldne. Vi snakkede også om at det næsten skulle hedde white retriever nu.

 

Jeg kan godt huske første gang jeg så en hvid golden nøøøj hvor var den flot! :lun: men nu syntes jeg næsten det er ærgeligt at de gyldne helt forsvinder i hvide :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
En Boxer som blev udstillet i Herning har nu kennelhoste. Kender nogen af Jer til andre hunde der har fået det efter Herning?

Kan en hund tåle honning for at lindre den tørre hoste?

 

 

Jeg har hørt om en helt del hunde, der er smittet med kennelhoste efter Herning... Det er især Goldens jeg har hørt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...