Hop til indhold

Agility: forhindringsgeneralisering!


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla og jeg har jo været så heldige at deltage i både hvalpe-agility og begynder-agility hos en fantastisk privat træner! Det gør vi også stadig... men da jeg selv er igang med at uddanne mig til træner hos DKK og gerne vil uddanne mig til aggility-træner senere i klubben, så har jeg meldt os på et dkk agility-hold også...

 

Det er såmænd også helt fint, selvom jeg nok er en lidt "besværlig" kursist, som ved hvad jeg vil og ikke vil - og har ting jeg vil gøre på en bestemt måde... ;-)

 

Vores største udfordring ligger i, at Karla er vant til lækre super kvalitets-forhindringer... vippe, slalom, balance osv. er hos min private træner de typer de bruger til de store internationale konkurrencer... dette er jo luksus!

 

Men hos DKK er en hel del af forhindringerne jo altså ret afskallede i maling, gamle og slidte at se på... dette betyder, at hun fx slet ikke "ser" slalompindene... det er ikke slalompinde i hendes hoved! Det samme med vippen, som hun aldrig har haft et eneste problem med - nu snyder hun og hopper af halvvejs...

 

Hvad søren gør man? Når vi går igang med at løbe konkurrencer kan jeg jo ikke altid forvente, at forhindringerne er klasse A! De lokale klubber stiller jo med det udstyr de nu engang har...

 

Jeg går ud fra, at eneste vej frem er, at træne og træne og træne på forskelligt udstyr i det omfang det kan lade sig gøre... men er der andre der har oplevet det samme?

 

Det er især slalompindende der er et stort problem. Jeg kan ikke finde ud af, om det skyldes deres udseende, eller det, at der "mangler" base-skinnen der er problemet...

 

Vi har indlært slalom på pinde som disse [media]http://www.amstaffstella.se/images/Agility%20slalom1.JPG[/media]

- de er sat sammen af moduler af 4 pinde på en "skinne" - dette gør, at man altid har den afstand som kræves af reglerne dvs. 60 cm mellem hver pind.

 

og på vores dkk hold er det pinde som disse:

[media]http://www.hiperfauna.com/programa/images/Agility%20Slalom.jpg[/media]

ikke lige i den farve, men der er tale om løsstående pinde, som bliver sat op på øjemål af instruktør...

 

Umiddelbart ville jeg have gået tilbage i træning og stillet dem i alle', men det kan ikke lade sig gøre, med disse gammeldags type pinde - da de er forankret på blyklodser og dermed ikke kan vippes :-(

 

Det kan vel ikke passe, at det er afstanden der måske ikke er 100% og hun derfor ikke "ser" dem? eller at det er fordi de kun sætter 5-6 stykker op istedet for de "normale" 12... vel?

Det burde vel være hip som hap i hendes hoved... hun kan vel ikke tælle, eller måle for filan :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla og jeg har jo været så heldige at deltage i både hvalpe-agility og begynder-agility hos en fantastisk privat træner! Det gør vi også stadig... men da jeg selv er igang med at uddanne mig til træner hos DKK og gerne vil uddanne mig til aggility-træner senere i klubben, så har jeg meldt os på et dkk agility-hold også...

 

Det er såmænd også helt fint, selvom jeg nok er en lidt "besværlig" kursist, som ved hvad jeg vil og ikke vil - og har ting jeg vil gøre på en bestemt måde... ;-)

 

Vores største udfordring ligger i, at Karla er vant til lækre super kvalitets-forhindringer... vippe, slalom, balance osv. er hos min private træner de typer de bruger til de store internationale konkurrencer... dette er jo luksus!

 

Men hos DKK er en hel del af forhindringerne jo altså ret afskallede i maling, gamle og slidte at se på... dette betyder, at hun fx slet ikke "ser" slalompindene... det er ikke slalompinde i hendes hoved! Det samme med vippen, som hun aldrig har haft et eneste problem med - nu snyder hun og hopper af halvvejs...

 

Hvad søren gør man? Når vi går igang med at løbe konkurrencer kan jeg jo ikke altid forvente, at forhindringerne er klasse A! De lokale klubber stiller jo med det udstyr de nu engang har...

 

Jeg går ud fra, at eneste vej frem er, at træne og træne og træne på forskelligt udstyr i det omfang det kan lade sig gøre... men er der andre der har oplevet det samme?

 

Det er især slalompindende der er et stort problem. Jeg kan ikke finde ud af, om det skyldes deres udseende, eller det, at der "mangler" base-skinnen der er problemet...

 

Vi har indlært slalom på pinde som disse [media]http://www.amstaffstella.se/images/Agility%20slalom1.JPG[/media]

- de er sat sammen af moduler af 4 pinde på en "skinne" - dette gør, at man altid har den afstand som kræves af reglerne dvs. 60 cm mellem hver pind.

 

og på vores dkk hold er det pinde som disse:

[media]http://www.hiperfauna.com/programa/images/Agility%20Slalom.jpg[/media]

ikke lige i den farve, men der er tale om løsstående pinde, som bliver sat op på øjemål af instruktør...

 

Umiddelbart ville jeg have gået tilbage i træning og stillet dem i alle', men det kan ikke lade sig gøre, med disse gammeldags type pinde - da de er forankret på blyklodser og dermed ikke kan vippes :-(

 

Det kan vel ikke passe, at det er afstanden der måske ikke er 100% og hun derfor ikke "ser" dem? eller at det er fordi de kun sætter 5-6 stykker op istedet for de "normale" 12... vel?

Det burde vel være hip som hap i hendes hoved... hun kan vel ikke tælle, eller måle for filan :rolleyes:

 

Base-skinnen kan gøre meget - i hvert fald når det er den anden vej! Mange hunde vil ikke gå over skinnen, når de har været vant til løsstående pinde.

 

problemet med vippen kan være, at denne vippe "opfører" sig anderledes, end den hun er vant til - f.eks. hvis den ikke er korrekt balanceret.

 

Den eneste måde er træning, træning og atter træning. Kan du ikke evt. låne nogle løse pinde med hjem? Ellers ved jeg, hvor der er nogen :o) Og de kan godt stilles i allé, for der er bare spyd på.

 

Hvor træner i????

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg tolker dit indlæg, går hunden efter hendes eget hovede, og ikke som hun burde: efter dine anvisninger.

 

Mon ikke dét burde give et hint om hvad der skal gøres?

 

jeg er såmænd godt klar over, at det som regel er mig der er problemet i denne lille duo :mrgreen:

 

Derfor spørger jeg om råd ;-)... da jeg ikke kan gøre det, som ville være mit oprindelige bud - nemlig at sætte os tilbage i træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Base-skinnen kan gøre meget - i hvert fald når det er den anden vej! Mange hunde vil ikke gå over skinnen, når de har været vant til løsstående pinde.

 

problemet med vippen kan være, at denne vippe "opfører" sig anderledes, end den hun er vant til - f.eks. hvis den ikke er korrekt balanceret.

 

Den eneste måde er træning, træning og atter træning. Kan du ikke evt. låne nogle løse pinde med hjem? Ellers ved jeg, hvor der er nogen :o) Og de kan godt stilles i allé, for der er bare spyd på.

 

Hvor træner i????

 

jeg tror problemet med vippen sagtens kan være balancen af den, som du skriver - derudover synes jeg selv den er "anderledes" at røre ved på overfladen, samt den er "lettere" - der er ikke så meget tyngde i den når den klapper ned... det kan sikkert også have noget at sige...

 

Jeg har havemikado pinde herhjemme, som jeg prøvede at stille op - nøjagtig samme problem! Hun registrerer simpelthen ikke, at der er tale om en slalom-forhindring... Da hun ligesom godt kan se, at jeg forventer et eller andet giver hun sig til at krydse omkring enten 1 eller flere af pindene og vende tilbage til mig med et forventningsfuldt udtryk :lol:

 

Jeg er bare lidt på bar bund, for Karlas slalom er "selvlært" - så jeg er ikke meget for at gå igang med lokning - som er træners forslag på dette hold - da jeg ikke har lyst til at hun skal blive afhængig af min dirrigering i netop denne forhindring...

 

Jeg er hoppet på et begynder-hold i DKK horsens :-)

 

Har vi nogen på banen? For i så fald vil jeg prøve at træne det med hende deroppe, der er lidt mere plads end i min mini-have hvor tørrestativet bliver nødt til at blive indkooporeret i slalomen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan du så ikke "selvlære" hende at gå slalom mellem mikadopindene og slalomen hos DKK, sådan som du gjorde i starten det andet sted?

 

Da vi var til agilitystævne hos TAK for et par uger siden, var der flere af hundene fra vores klub, der havde problemer med balancen, A'er og vippen, fordi de så anderledes ud (andre farver) og var af andet materiale end dem, vi har i vores klub. Så det er nok et meget almindeligt problem. Der var dog ingen, der havde problemer med springene, selvom de også så anderledes ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan du så ikke "selvlære" hende at gå slalom mellem mikadopindene og slalomen hos DKK, sådan som du gjorde i starten det andet sted?

 

Da vi var til agilitystævne hos TAK for et par uger siden, var der flere af hundene fra vores klub, der havde problemer med balancen, A'er og vippen, fordi de så anderledes ud (andre farver) og var af andet materiale end dem, vi har i vores klub. Så det er nok et meget almindeligt problem. Der var dog ingen, der havde problemer med springene, selvom de også så anderledes ud.

 

Springene er også helt anderledes her, men dem har hun ingen problemer med... Vippen er jeg også ret sikker på, at hun genkender som en vippe, hun springer bare af for tidligt, så går ud fra, at den vipper "anderledes" end hun er vant til... Men lige med den, er problemet ikke større end at gå tilbage til hvalpestadie med godbidder på vippen for hver x antal cm.

 

Det er simpelthen slalom der er vores hurdle. Og jo, jeg må igang helt fra bunden - vil bare helst gøre det derhjemme / selv - da man jo på sådan et klubhold er en fandens masse deltagere, så der synes jeg ikke lige man kan bede alle andre vente mens jeg fordyber mig i denne ene problemstillng (det lægger undervisningsformen ihvertfald ikke op til)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jså jeg er ikke meget for at gå igang med lokning - som er træners forslag på dette hold - da jeg ikke har lyst til at hun skal blive afhængig af min dirrigering i netop denne forhindring...

 

??

 

Det er da bare at gøre som med alt andet.... Efterhånden som øvelsen bliver indlært, så piller man mere og mere "støtte" af øvelsen. (dirigeringen)

 

Derfor mit første indlæg, med et lille hint om at det nok kunne være en løsning, at lære hunden at følge dig, og ikke hendes egen forestilling om tingene.

Link til indlæg
Del på andre sites

??

 

Det er da bare at gøre som med alt andet.... Efterhånden som øvelsen bliver indlært, så piller man mere og mere "støtte" af øvelsen. (dirigeringen)

 

Derfor mit første indlæg, med et lille hint om at det nok kunne være en løsning, at lære hunden at følge dig, og ikke hendes egen forestilling om tingene.

 

Jeg tror vi taler forbi hinanden :-D... eller også forstår jeg ikke hvad du siger :confused::oops: det er også en mulighed...

Min slalom er nemlig dirrigeringsfri - og sådan ønsker jeg den skal forblive... Jeg sender hende ind og så tager hun selv forhindringen uden anden form for hjælp...

 

Hun går også stadig pænt ind i denne "nye" type slalom - hun fortsætter bare ikke som om det var en slalom... som oftest krydser hun istedet omkring samtlige pinde - skøre kræ :lol:

og jeg "sidder fast" fordi jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg starter "forfra" i denne forhindring, når jeg ikke kan gøre som jeg oprindeligt gjorde ved indlæring :oops: og ja - det er selvfølgelig problematisk, at jeg er så ide-forladt... men jeg nægter at lokke hende omkring hver slalompind med min hånd - når jeg ved hun kan uden hjælp og jeg meget gerne vil have, at det skal forblive sådan...

 

Udover dette nyopståede problem synes jeg aldrig jeg har problemer med at hun følger mig - tværtimod :lol: hun gør præcis! som jeg beder hende om, bare en skam det ikke altid er det rigtige jeg beder hende om :mrgreen:

 

Men jeg må ud og stå og stirre på fritstående pinde og tage den derfra... andet er der vist ikke at gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi taler forbi hinanden :-D... eller også forstår jeg ikke hvad du siger :confused::oops: det er også en mulighed...

Min slalom er nemlig dirrigeringsfri - og sådan ønsker jeg den skal forblive... Jeg sender hende ind og så tager hun selv forhindringen uden anden form for hjælp...

 

Hun går også stadig pænt ind i denne "nye" type slalom - hun fortsætter bare ikke som om det var en slalom... som oftest krydser hun istedet omkring samtlige pinde - skøre kræ :lol:

og jeg "sidder fast" fordi jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg starter "forfra" i denne forhindring, når jeg ikke kan gøre som jeg oprindeligt gjorde ved indlæring :oops: og ja - det er selvfølgelig problematisk, at jeg er så ide-forladt... men jeg nægter at lokke hende omkring hver slalompind med min hånd - når jeg ved hun kan uden hjælp og jeg meget gerne vil have, at det skal forblive sådan...

 

Udover dette nyopståede problem synes jeg aldrig jeg har problemer med at hun følger mig - tværtimod :lol: hun gør præcis! som jeg beder hende om, bare en skam det ikke altid er det rigtige jeg beder hende om :mrgreen:

 

Men jeg må ud og stå og stirre på fritstående pinde og tage den derfra... andet er der vist ikke at gøre :-D

 

 

Jeg ville ikke være så bange for at hjælpe hende i gang med denne nye slalom ved at dirigere. Simpelthen bare hjælpe hende i gang og så bruge den vante kommando samtidig. Det burde ikke være nødvendigt at gøre mere end 2 - 3 gange.... og det er jo det samme som at lægge godbidder på vippen - disse skal jo også pilles af igen. Samtidig kan du shape indgangen i den nye slalom, så skal resten nok komme!

 

Pas på du ikke gør problemet større end det er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min slalom er nemlig dirrigeringsfri - og sådan ønsker jeg den skal forblive... Jeg sender hende ind og så tager hun selv forhindringen uden anden form for hjælp...

 

Og dirigeringsfri bliver den jo netop også.......... NÅR kræet har lært hvad hun skal gøre.

 

Medmindre du ønsker at træne efter "shaping" eller hvad de nu klader det. Dét ser jeg så ingen pointe i. Det må være ulig lettere at vise dyret hvad man forventer. Lære den det, og SÅ fjerne støtten (dirigeringen) gradvist efterhånden som øvelsen sidder i skabet.

 

Gør man det på dén måde, har hunden meget mere i sit repertoire at gribe tilbage på, når den møder nye forhindringer (som eksempelvis nye slalompinde), eftersom den har selve indøvelsen af "den gamle slalom" i baghovedet, vil det ikke tage mange fagter at lære den en ny slalom.

 

Springer man alt det her indlæring over (hvad du jo så åbenbart har gjort i tidernes morgen), så står hunden over for noget helt nyt, hver gang der sker bare en lillebitte ændring. Og kobler man dét sammen med en måske lidt uselvstændig hund, elller en hund der er lidt usikker, ja så vil dyret værgre sig ved at gennemføre en øvelse, hvad der jo er fuldt forståeligt, for den aner ikke hvad den skal, og hvad du forlanger/forventer af den.

 

Jeg tror ikke jeg kan udtrykke det ret meget anderledes, hvis vi stadig taler forbi hinanden.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke være så bange for at hjælpe hende i gang med denne nye slalom ved at dirigere. Simpelthen bare hjælpe hende i gang og så bruge den vante kommando samtidig. Det burde ikke være nødvendigt at gøre mere end 2 - 3 gange.... og det er jo det samme som at lægge godbidder på vippen - disse skal jo også pilles af igen. Samtidig kan du shape indgangen i den nye slalom, så skal resten nok komme!

 

Pas på du ikke gør problemet større end det er :mrgreen:

Nemlig :5up:

 

Udover shaping, er det præcist hvad jeg prøver at skrive. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig :5up:

 

Udover shaping, er det præcist hvad jeg prøver at skrive. :lol:

 

Jeg synes det er fint at shape øvelsen fra start - jeg har ikke selv gjort det med selv slalomen, men med indgangene, der skal tages på en bestemt måde. Hvordan man indlærer, er jo individuelt - jeg har så aldrig haft pindene i en allé, men har vist hunden vejen igennem en færdig slalom ved hjælp af mit kropssprog... og det har virket :mrgreen:

 

Her mener jeg bare, at det vil være at "gå over åen efter vand" at starte forfra i stedet for bare at vise Karla, at "se nu her, lille ven, det er jo bare en slalom".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikek inde i alle de begreber, men det kunen sikkert blive en god tråd også.

 

Min pointe er udelukkende at jeg ikke helt kan forstå problemet, når det reelt bare drejer sig om at pege og "hive" hunden igennem den slalom. Mere burde der jo ikke skulle til. Ganske som du også skriver

"se nu her, lille ven, det er jo bare en slalom".
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst alle indlæggende, så jeg håber, ikke at jeg gentager noget de andre har skrevet :oops:

 

Jeg har en del bøger om agillity træning herhjemme, fordi at der er en masse gode tips om impulskontrol i disse bøger. Og i flere af disse bøger har jeg læst om det problem du beskriver, så det er ganske normalt.

 

Og som du selv er inde på, så er du bare nødt til at træne med så meget forskelligt udstyr som du kan, så hun lærer at generalisere. Måske er du nødt til at starte forfra med træningen af slalomen med de nye pinde, men til gengæld burde du kunne se fremgang meget hurtigt, og efterhånden som hun bliver bedre til at generaliserer, så vil det gå hurtigere og hurtigere for hende at genkende anderledes useende udstyr.

 

Den ene historie jeg læste, der var det eneste der havde ændret sig, at pælene havde skiftet farve, det var nok til at hunden ikke kunne finde ud af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar - jeg skal forsøge at se om jeg kan lade være med at "gå over åen efter vand"

:mrgreen: Jeg blev bare så paf - da hun normalt er virkelig sej til slalom - og det virkelig er længe siden, at vi to (hunden og jeg) sådan slet ikke har forstået hinanden :rolleyes:...

 

Jeg lover at opdatere på hvordan det går. og derudover er jeg meget interesseret i hvilke bøger du ligger inde med Lonny? Og om der er nogle af dem du kan anbefale?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar - jeg skal forsøge at se om jeg kan lade være med at "gå over åen efter vand"

:mrgreen: Jeg blev bare så paf - da hun normalt er virkelig sej til slalom - og det virkelig er længe siden, at vi to (hunden og jeg) sådan slet ikke har forstået hinanden :rolleyes:...

 

 

Jeg lover at opdatere på hvordan det går. og derudover er jeg meget interesseret i hvilke bøger du ligger inde med Lonny? Og om der er nogle af dem du kan anbefale?

 

 

Jeg skal lige kigge dem igennem når jeg kommer hjem, jeg har også et par dvd'er, men jeg vil ikke love dig at du kan låne dem, da jeg jo aldrig får dem sendt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi taler forbi hinanden :-D... eller også forstår jeg ikke hvad du siger :confused::oops: det er også en mulighed...

Min slalom er nemlig dirrigeringsfri - og sådan ønsker jeg den skal forblive... Jeg sender hende ind og så tager hun selv forhindringen uden anden form for hjælp...

 

Hun går også stadig pænt ind i denne "nye" type slalom - hun fortsætter bare ikke som om det var en slalom... som oftest krydser hun istedet omkring samtlige pinde - skøre kræ :lol:

og jeg "sidder fast" fordi jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg starter "forfra" i denne forhindring, når jeg ikke kan gøre som jeg oprindeligt gjorde ved indlæring :oops: og ja - det er selvfølgelig problematisk, at jeg er så ide-forladt... men jeg nægter at lokke hende omkring hver slalompind med min hånd - når jeg ved hun kan uden hjælp og jeg meget gerne vil have, at det skal forblive sådan...

 

Udover dette nyopståede problem synes jeg aldrig jeg har problemer med at hun følger mig - tværtimod :lol: hun gør præcis! som jeg beder hende om, bare en skam det ikke altid er det rigtige jeg beder hende om :mrgreen:

 

Men jeg må ud og stå og stirre på fritstående pinde og tage den derfra... andet er der vist ikke at gøre :-D

 

Du kan starte forfra ved at starte bagfra..

 

Sæt hende ind ml de to sidste pinde, det burde være simpelt for hende, og når dette fungerer perfekt ml 3. og 2. sidste pind derefter ml 4. og 3. pind osv osv.

På denne måde bevæger hun sig "frem" til startpinden "baglæns" uden fejl.

 

Målet bliver at komme gennem de to sidste pinde som altid og da hun gradvist bevæger sig længere og længere bagud mod startpinden opstår der ingen fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som osse andre skriver skal du bare hjælpe hende lidt med hånden, så hun fatter at det er en slalom, så snart hun har fattet det, er håndens hjælp ikke længere nødvendig og så er din slalom igen dirigeringsfri.

At man dirigerer i starten betyder ikke at man er nødt til at blive ved med det.

 

At hun osse har problemer med vippen, tyder på at øvelserne ikke sidder tilstrækkeligt fast, andre farver etc. bør ikke betyde at hunden går helt i stå som din (så ville vi da godt nok være nogen der havde problemer ude ved stævnerne)

 

Hvor længe har du trænet agility med hende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som osse andre skriver skal du bare hjælpe hende lidt med hånden, så hun fatter at det er en slalom, så snart hun har fattet det, er håndens hjælp ikke længere nødvendig og så er din slalom igen dirigeringsfri.

At man dirigerer i starten betyder ikke at man er nødt til at blive ved med det.

 

At hun osse har problemer med vippen, tyder på at øvelserne ikke sidder tilstrækkeligt fast, andre farver etc. bør ikke betyde at hunden går helt i stå som din (så ville vi da godt nok være nogen der havde problemer ude ved stævnerne)

 

Hvor længe har du trænet agility med hende ?

 

Det er vores første sæson, udover hvalpe-agility som var mere eller mindre forhindringsfri, så det er jo ikke fordi hverken hun eller jeg er hardcore udøvere endnu...

 

Men kender i det, når alting er gået så let med indlæring, hun har simpelthen bare fattet og elsket det hele fra første sekund, at man går helt i koma når det så ikke lige funker alligevel :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kender i det, når alting er gået så let med indlæring, hun har simpelthen bare fattet og elsket det hele fra første sekund, at man går helt i koma når det så ikke lige funker alligevel :oops::mrgreen:

 

Træningen går jo som oftest i bølger, i perioder (særligt i starten) skøjter det bare derudaf, så kommer gerne en periode hvor man ligesom bare ikke kommer ud af stedet (og bliver lidt depri fordi der ikke sker noget), og så rykker hunden pludselig igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Slalom har jeg aldrig haft problemer med, men der var tilgengæld en anden hund på vores hold, da Flica gik til agility i tidernes morgen, der havde gevaldige problemer der vi skiftede fra fritsåtende til dem på skinne, hunden var simpelthen bange for at træde på skinnen og det tog riiiigtig lang tid før han lærte det og blev nogenlunde tryg ved.

 

Som de andre, ville jeg heller ikke være bange for at bruge en smule dirigering ved den nye slalom, hvis hun selv går ind i den, er det ikke sikkert at du behøver at dirigere mere end de første 2-3 porte, før hun har fattet at det bare er en slalom :blink:

 

Hvad angår vippen, så fik jeg selv (eller Flica) også problemer med den på et tidspunkt og på daværende tidspunkt var hun ellers en rimeligt rutineret konkurrence løber og havde prøvet mange forskellige vipper, uden problemer. Men efter at have været til konkurrence et par gange, hvor de brugte en lidt kort, meget let vippe, der virkelig smækkede kraftigt i jorden, blev hun lidt utryg ved vippen og overførte det til alle andre vipper inkl. den på vores egen træningsplads, så i en periode krævede hun en del støtte for at blive ordenlig tryg ved vippen igen og ikke springe af fra midten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...