Hop til indhold

R.I.P Kenzo


Gæst c-schneiders
 Share

Recommended Posts

Gæst c-schneiders

Så blev det desværre min tur til at miste min bedste 4-benet ven.

 

Jeg har lige været ved Dr.dyr hvor han blev lagt til at sove.

Grunden hertil er at Kenzo de seneste par måneder er blevet mere nervøs end han altid har været. Han blev bange for stort set alt hvad han mødte på sin vej, og det er så blevet værer på det sidste.

Og nok som en følge af det, har han bidt ud efter mig uden provokation til det.

Kenzo har haft en dårlig start på livet, i kraft af at han har været 2 steder inden han kom til os, og da vi fik ham var han kun 6 måneder.

Jeg ved jo ikke med sikkerhed hvordan han er blevet behandlet det første sted han var, men han blev opereret i sine øjne pga Kirsebær øjne. Dyrelægen sagde dengang at det var opstået fordi en af børnene i huset (1 af 6 ialt) havde kastet sand i hans øjne.

Hvad der der ud over er sket med ham aner jeg ikke, men jeg er ret sikker på at der må være forgået noget der har gjort ham så nervøs som han var.

 

Familien valgt at gå af med ham og her tog en af mine bekendte over. Kenzo var ved hende i 1 månede, men kun får at få et nyt og godt hjem.

 

Her kom vi så ind i billedet. Vi tog Kenzo til os, begyndte hundetræning med ham og det hele gik sådan set godt.

Vi havde godt nok lagt mærke til at han var meget bange for stort set alt, men vi tænkte nok ikke så meget over det.

I sommerferien skulle vi så en uge på hytte ferie og Kenzo skulle naturligvis med. Det gik ikke så godt. Kenzo kunne slet ikke falde til ro i hytten og alle der kom forbi var farlige og han var i det hele taget ekstremt utryg ved det hele. Vi besluttede at køre Kenzo hjem, hvor noget famillie passede ham indtil vi kom hjem igen.

Og herefter er det så gået ned af bakke. Hans nervøsitet tog ti og så skete det at han bed ud efter mig. Jeg nåede at få hånden til mig, men hvis ikke jeg havde gjort det, så havde han bidt. Jeg ved ikke hvad det startede det, jeg gik bare forbi ham ude i haven og så kom det som lyn fra en klar himmel.

Vi har jo en lille søn på 1½ så vi var lidt bange for at det måske kunne gå ud over ham en dag, så vi tog en god lang snak om det og i samråd med dyrelægen traf vi beslutningen om at det nok var bedst at lade Kenzo sove ind. :engel:

 

Så idag måtte jeg den lange vej til dyrelægen og få en ende på det.

 

Jeg håber vi har gjort ham en tjeneste med jeg ved det ikke. Jeg frygter vi har truffet et forkert valg, men jeg får aldrig svar på det.

 

Men en ting er helt sikkert, han vil blive savnet lige meget hvad. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg håber vi har gjort ham en tjeneste med jeg ved det ikke. Jeg frygter vi har truffet et forkert valg, men jeg får aldrig svar på det.

 

Men en ting er helt sikkert, han vil blive savnet lige meget hvad. :megaked:

 

:ae: Føler med jer. Det er så hårdt, og tvivlen og samvittigheden nager. Men jeg tror på, det er bedst for både jer og hunden. Jeg tror på, at man blot må huske på alle de gode sider af hunden, og alle de gode oplevelser man har haft med den, og så trøste sig selv, med, at hunden nu er befriet for alle de dårlige, den selv har haft.

 

Trøste knus fra

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke fået med, at han havde det så svært.. :megaked:

Havde han smerter, eller var det angsten der var så voldsom, at han gjorde udfald mod dig? :cry:

 

:ae: :ae: :ae: til Jer alle

 

- og stort kødben til Kenzo, som han nu kan ligge og nyde i fred og ro, uden at være angst.. :kys: møzze-slik fra Mio!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Jeg håber vi har gjort ham en tjeneste med jeg ved det ikke. Jeg frygter vi har truffet et forkert valg, men jeg får aldrig svar på det.

 

Men en ting er helt sikkert, han vil blive savnet lige meget hvad. :megaked:

Næ du ved det ikke, det er altid det spørgsmål der dukker op ( evigt og altid ) men hvis det ikke dukkedet op

så havde du været en unasvarlig hundeejer, men nu dukkedet spørgsmålet op og det viser du havde et ansvar for din hund

tungt som godt, og du har valgt det du syntes sammen med din dr. dyr at det var det bedste for hunden

Den tunge vej til dyrlægen er altid pinefuldt, ved det, har selv prøvet det 3 gange før

og var i måneder helt knust over mit valg, men sagde til mig selv, tænker du på dig selv,

eller tænker du på hundens ve og vel, og med min mendeskelige hjerne og forstand, ja så gør det stadigt ondt i mit hjerte

at skulle vælge en sorgens vej men også det der var bedst for hunden og hundeejern i den sidste ende

 

Ja han vil blive savnet og aldrig glemt, tro mig, jeg har nu måtte gå den tunge vej med 3 hunde

ja det var nu alderen der var skyld i det ca 12 år blev de alle, men kan oplyse dig at jeg vrælede som en stukket gris ved alle 3

og frygter når det engang skal overgå Laika, men håber det varer mange år endnu inden det skal ske for mig igen

 

mit råd til dig er sæt dig ned tud et par dage over din smerte over at skulle af med din hund

men giv ikke dig selv den skyldsfølelse at du kunne gøre mere end det du valgte, for det var bedst for hunden

at den ikke skulle lide eller lemlæste et lille barn eller anden person, og du så skulle have en rigtig dårlig oplevelse

som afsked med din hund, nu har du alle de gode minder om ham og dem skal du glæde dig over at han nåede at give dig

 

og øv må snart lære at holde mig fra de her tråde,

de vækker alt for mange minder om mine foregående hunde, og kommer til at savne dem hver gang jeg har besøgt sådan en tråd :megaked:

men lad vær at tvivle på din beslutning, den var helt sikkert den rigtige for dig og hunden

 

mangler trøstende ord til dig, dem har jeg ikke, for jeg ved ikke hvad jeg skal skrive

men føler med dig af hele mit hjerte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Først og fremmest tak alle sammen for de søde ord, det hjælper lidt det hele.

 

Jeg har slet ikke fået med, at han havde det så svært.. :megaked:

Havde han smerter, eller var det angsten der var så voldsom, at han gjorde udfald mod dig? :cry:

 

 

 

Nej, Kenzo har på intet tidspunkt haft fysiske smerter, men han har nok haft nogle sår på sjælen fra hans hvalpetid ved den første familie han var ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Kenzo har på intet tidspunkt haft fysiske smerter, men han har nok haft nogle sår på sjælen fra hans hvalpetid ved den første familie han var ved.

 

:cry: Det er altid svært, når det er psyken der "gør ondt" og ingen "medicin" hjælper.. Men så er det rart at tænke på, at han var elsket af Jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...