Hop til indhold

Sjove kommentarer om din hund


Trei
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det kunne være sjovt at høre nogle sjove kommetarer om jeres hunde. :D Min egen har høstet en del morsomme bemærkninger efterhånden.

 

Fx da hun var en lille hvalp på omkring 9 uger. (hun er en sort/brun schæfer, de fødes næsten helt sorte og lysner så med alderen) Jeg er ude på en tur med hende, da en mand gerne vil hilse på hende, det får han lov til, og imens han aer hende, kommenterer han, at jeg må huske at lære den gode manerer for sådan en labrador bliver jo stor, når den er voksen.

Da jeg forklarer, at det nu er en schæfer-hvalp, får jeg en meget lang forklaring om, at hvis jeg tror det, så er jeg blevet snydt grundigt. Det er bestemt en labrador-hvalp. :lol: Han ender med at gå hovedrystende videre - har klart ondt af mig arme stakkel, der ikke engang kan se, at jeg så åbenlyst har købt en labrador. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

:lol:

 

Min fars kone troede helt sikkert at min schæferhvalp Tøsen var misdannet dengang tilbage i 1981 da Tøsen flyttede ind i mit liv, altså med de store poter og hovede osv. :shock:

 

Men hun nænnede ikke at fortælle mig det, først da hun konstaterede at alt blev normalt, betroede hun mig hendes frygt for at jeg skulle komme til at lide under dette åbenlyse fejlkøb :D

Link til indlæg
Del på andre sites

hm om Tacco siger børn altid: Se det er sådan en hund som pongo og perle :D

 

Og de voksne siger altid: hø hø Har i også de andre 100 gemt et sted :D

 

Men ellers er vi begyndt at blive mobbet med at han er grand danois, bare fordi han har sprængt alle kurver med vægt og højde.

 

Selv tror han at han er chihuahua, han mener i hvert fald sagtens han kan sidde på skødet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Årh ja - kommentarer er der nok af!

 

"Se - en hvalp!" om Bitten på to år

 

Eller ham som kom kørende forbi' date=' blokerede bremsen, rullede vinduet ned og råbte "Rotterne er store i år - haaarh!"

 

Eller dem som påstår at det er ondt at have egern i snor..

 

 

;)[/quote']

 

Den med rotterne har jeg sørme også hørt, typisk fra mænd der selv synes de selv hører til blandt jordens sjoveste og mest uimodståelige mænd :wink:

 

Behøver jeg skrive at jeg finder det ret plat :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh ja - kommentarer er der nok af!

 

"Se - en hvalp!" om Bitten på to år

 

Eller ham som kom kørende forbi' date=' blokerede bremsen, rullede vinduet ned og råbte "Rotterne er store i år - haaarh!"

 

Eller dem som påstår at det er ondt at have egern i snor..

 

 

;)[/quote']

 

Den med rotterne har jeg sørme også hørt, typisk fra mænd der selv synes de selv hører til blandt jordens sjoveste og mest uimodståelige mænd :wink:

 

Behøver jeg skrive at jeg finder det ret plat :roll:

 

Når jeg hører: Rotterne er store i år ( hvilket jeg ofte hører) plejer jeg at sige : det er idioterne også.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Sjove kommentarer I har fået! Og desværre nogle mindre sjove... men godt svar på tiltale Gryn.

 

Ja, børn siger ofte noget rigtig sjovt, fx får jeg nærmest dagligt spørgsmålet "Er det ikke en politihund?" eller "Er det sådan en ulv?" fra mindre børn. :lol:

 

Hvor er den sød den der kommentar med at de kender racen, men ikke liiige kan komme i tanke om hvad det er for én. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Årh ja - kommentarer er der nok af!

 

"Se - en hvalp!" om Bitten på to år

 

Eller ham som kom kørende forbi' date=' blokerede bremsen, rullede vinduet ned og råbte "Rotterne er store i år - haaarh!"

 

Eller dem som påstår at det er ondt at have egern i snor..

 

 

;)[/quote']

 

Den med rotterne har jeg sørme også hørt, typisk fra mænd der selv synes de selv hører til blandt jordens sjoveste og mest uimodståelige mænd :wink:

 

Behøver jeg skrive at jeg finder det ret plat :roll:

 

Når jeg hører: Rotterne er store i år ( hvilket jeg ofte hører) plejer jeg at sige : det er idioterne også.

 

 

Ja, det er osse hvad jeg tænker :lol:

 

Du færdes også blandt truckere, de kan vel godt være lidt platte nogen af dem ;)

 

Ja, børn er gode, dog har jeg også hørt nogen som jeg gerne havde været foruden : Vores hund er død nu, det var mest fordi den ikke kunne være alene da vi var på ferie....

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ja, det er osse hvad jeg tænker :lol:

 

Du færdes også blandt truckere, de kan vel godt være lidt platte nogen af dem ;)

 

Ja, børn er gode, dog har jeg også hørt nogen som jeg gerne havde været foruden : Vores hund er død nu, det var mest fordi den ikke kunne være alene da vi var på ferie....

 

Fy for pokker! :x

 

Gad vide hvilke andre sære ting sådan et barn vokser op med :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg må jo indrømme at jeg kom til at grine højlydt af den med egernene 57.gif (hedder det egernene? Det ser mærkeligt ud... 35.gif

 

Nå, men jeg har (allerede :wink: ) nået at få dumme kommentarer. Jeg kom gående med Noomi ude på vejen og trænede trafik og et ægtepar kom gående bag mig. Da der kommer en bil giver jeg Noomi et stykke kogt kylling og damen siger: "Nårh, får den brødstykker?" .... Øhh, nej, det er sgu da ikke en and!!! Men godt opdraget som jeg jo er (Og Misty, denne her skal du ikke kommentere på...! b348.gif ) så svarer jeg "nej, det er kogt kylling", hvorefter jeg får at vide at "det skal du jo ikke fortsætte med, så bliver hun for tyk"... u0102.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det folk oftest spørger om efterhånden er om jeg ikke er bange for at komme til at træde på Toffi. Så svarer jeg bare at det aldrig er sket, og at hun er hurtig til at flytte sig.

Og den med rotterne kender jeg selvfølgelig også, men folk (læs mænd) har nu altid sagt det i en venlig tone og med smil på læben, jeg tror såmænd ikke de lægger noget særligt i det, andet end at de gerne vil ses som en mænd med humor.

 

Jeg har ikke hørt den med egernet, men derimod at hun ligner en lille ræveunge.

Ej, jeg synes folk hvor jeg kommer er meget søde i deres udbrud, det var kun da vi var i Portugal at jeg blev irriteret over et par menneskers (Læs: mænds) udbrud, som var "VUF VUF VUF" råbt så højt at både jeg og hund blev forskrækkede.

Det synes jeg var ganske idiotisk af folk.

 

Der er selvfølgelig også den med regnvejr, at enkelte pelsklædte damer synes jeg er meget ond hvis det drypper lidt fra himlen. Selvfølgelig tager jeg hende ikke bevidst ud at gå tur i silende regn, men man kan jo være uheldig at rende ind i en byge, og det tror jeg nu nok at hun overlever :)

 

Men hvis man ikke gider komme i kontakt med folk på gaden, skal man ikke købe sig en chihuahua :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg har hørt et par stykker....

 

Bl.a. den der sjove om hun er gået ind i en dør - ja hihihihost...tjjjaaaa...nej!

 

Men for det meste er det rigtig søde kommentarer - især børn

Sidst var der en der råbte "det er en sød hund du har" da han kom cyklende forbi

 

Nårh ja og så har jeg forresten en servicehund eller :D .... men det var der en der troede Vita var. Måske pga hendes sele? Det morede jeg mig lidt over - tror Vitas opmærksomhed ville vige lidt for ofte fra hendes dont til at der vil særlig meget servicehund over hende :lol:

 

Og så den sødeste - min yngste niece sagde i lang tid "løøøve" med stor alvor i stemmen hver gang hun så Vita :lol: Måske det er farven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, børn er ofte søde til at sige noget pænt :D

Det med at de råber ''Dine hunde er SØØØØDE'', den oplever jeg meget ofte når jeg går forbi børnehavens legeplads, så råber jeg tilbage,''Du er osse SØØØØD'', det skaber altid jubel, børn vil så gerne være søde i den alder :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var på ferie med min veninde i Tyrkiet var der en lille engelsk pige som fik øje på et billede af Futte (Tervueren) uden på min kalender. Hun blev meget optaget af billedet og sagde (troede vi) "vuf vuf" (hun var ikke så gammel) og vi sad og smilede og sagde "Yes, vuf vuf" indtil det gik op for os at det hun rent faktisk sagde var "wolf wolf" :lol: Så fik vi godt nok travlt med at forklare at det altså var en hund!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det var en lille dreng der kom gående mod os en dag og sagde "Nååååååååååååååhr en FARLIG hund!!" Hihi, lille labrador Loke - de hilste og så var han ikke så farlig længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Ascha var lille mødte vi en dame der så ondt på mig og sagde: Du skal da give din hvalp lidt mere at spise, for en labrador skal ikke være så tynd. Jeg fortalte hende at det var en flatcoated retriever men det ville hun ikke høre på og det lykkedes mig aldrig at overbevise hende om at min hund ikke var en udsultet lab.

 

Da Thailo var lille hørte jeg engang imellem: Har den dalmatiner ikke lidt store ører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Hailey (border collie) var hvalp, og ørerne ikke havde rejst sig, fik jeg tit og ofte "nøj sådan en berner sennen hvalp er nu dejlig" Da han blev lidt større, blev det til "Hvad racer er der i ham foruden schæfer?"

 

Huckie (tervueren)

"Det er vel nok en flot langhåret schæfer" og "Jeg har aldrig set en collie i den farve før"

Link til indlæg
Del på andre sites

På vores gåture går vi tit forbi to børnehaver - de børn kan altså komme med nogle sjove kommentare.. e020.gif

Indtil vidre har jeg hørt (fra små børn):

- "Ej, se to små søde hvalpe" (Om Sitto på 4½ år og Kency på 15 mdr/DSG og Westie)

- "Neeej hvor er de søøøøde. En med pels og en uden pels" (Sitto HAR altså pels! Hun er en DSG)

- "Neeej, se to hunde! En med tøj og en uden tøj" (Da Sitto havde sit dækken på)

 

De kommentare ^^ får jeg faktisk tit fra små børn..

 

Ellers har en ældre dame sagt til mig "Nej hvor er hun sød i sit juletøj, så mangler hun bare nissehuen" om Sitto der havde sin ganske almindelige røde trøje på. :wink:

 

En ældre mand sagde også en dag til mig, om Kency (Westie) "Nej en sød hund du har. Det er jo Nettohunden"

Njah, ikke helt.. men nænnede ikke lige at fortælle ham det, han synes hun var såå sød, og virkede meget overbevist om at det var en Nettohund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Hailey (border collie) var hvalp, og ørerne ikke havde rejst sig, fik jeg tit og ofte "nøj sådan en berner sennen hvalp er nu dejlig" Da han blev lidt større, blev det til "Hvad racer er der i ham foruden schæfer?"

 

Huckie (tervueren)

"Det er vel nok en flot langhåret schæfer" og "Jeg har aldrig set en collie i den farve før"

 

Haha! Det var en dælens masse forskellige racer du er blevet påduttet :D

 

En ældre mand sagde også en dag til mig, om Kency (Westie) "Nej en sød hund du har. Det er jo Nettohunden"

Njah, ikke helt.. men nænnede ikke lige at fortælle ham det, han synes hun var såå sød, og virkede meget overbevist om at det var en Nettohund

 

:lol: hvor flinkt bare at lade ham blive i troen, havde jeg nok også gjort ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...