Hop til indhold

Månedens udfordring - Oktober


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Har prøvet en trænings gang med Kiki og det gik helt godt. Hun fik da lavdede 3 bagudrette bevægelser hvor hun rykkede en halv hundelængde...

Jeg startede med at sidde mig ned ved hende med klikker og godbidder og så vented jeg ellers bare.... Hun begyndte så at tilbyde allerede indlærte tricks og forstod ikke at der ikke blev udløst noget... Jeg støttede hende lidt p ved så at give hende kommandoen "bakke" og det fungerede de første par gange rejste hun sig op og bakkede men blev ikke belønnet men fik hende ned i dæk hver gang..

Derefter sagde jeg ikke noget for det var som om hun havde lidt en ide om hvad det drejede sig om jeg fik 3 bagudrettede bevægelser ca. en halv hundelængde og hun fik 3 gange klik med godbid og så stopepede vi der mens legen var god.

 

En ting som jeg bruger i træningen er at mit blik faldte på et punkt lidt bag ved kikis hovede så hun skal rykke lidt tilbage for at "fange" min øjenkontakt igen da hun og det gør somregel at hun lige rykker lidt tilbage for at vi har øjen kontakt.. :mrgreen:

 

Håber det gav mening....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så fik jeg da et par bagudrettede bevægelser her til morgen. Det tog lidt tid, han prøver stadig og rulle, ligge død og alt muligt andet, men det lykkedes mig at klikke nogle gange for en lille bevægelse bagud. De første gange var han helt klart ikke bevidst om, hvad han havde gjort og blev klikket for, men til sidst tror jeg, at han måske begyndte at få en svag idé om det. Vi må arbejde videre med det, han er jo super til at bakke stående, så det må også kunne lykkes kravlende, hvis vi ikke giver op. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS

Fantastisk ide. Jeg vil da helt klart følge med.

 

Nu er Amy dog kun 4 måneder og 3 uger så tror også jeg nøjes med at prøve på at få hende til at bakke stående.

 

Men godt intiativ :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo kan hverken kravle ellr bakke :roll:

 

prøvede i dag for første gang, men han sætter sig ned hver gang, så det endte med han "hopper" siddende bagud :roll:

 

hvem har en "træn din hund for dummies" ?

 

Bræk det ned i mindre stykker til ham :-) I starten kan du belønner når han bare har flyttet én pote bagud. På denne måde har du den bagudrettede bevægelse samtidigt med at han får en forståelse for at denne øvelse skal udføres i stående position!

 

Det kræver du er super hurtigt ude og rammer præcist inden han når at sætte sig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede igen i går, og det lykkedes da at få nogle bagudrettede bevægelser, jeg kunne belønne for. Spørgsmålet er bare, hvor bevidst han var om, hvad han gjorde. :hmm: Nogle gange gled han nemlig nærmest bare bagud, fordi gulvet er glat, og han lavede en masse skubbebevægelser med forpoterne mod min hånd med godbidden. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror heller ikke vi er nået til et bevidst stadie endnu - men de små grå snurrer derinde :mrgreen:... desværre er jeg kommet til at klikke et splitsekund for sent et par gange :damn: hvilket betyder, at hun en overgang troede, at hun blev belønnet for at springe bagud til stå fra dæk :lol:

 

Jeg tror! vi er kommet ud over det igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jo indrømme at udfordignen har ligget stille her grudnet anden træning, men tog lige et pasr minutter inde på det glatte stuegulv i går aftes og det satte lidt ryg i træningen.

 

Fik flere gange frem i hende at hun bakkede ca. 1 meter tilbage af to ryk :klap: og gulvet er et sdupert sted at indlære den fordi hun nemt glider bagud.. Hun kender kommandoen bakke og der de første pasr gange rejste hun sig for at bakke men da hun ikke fik belløning for dette forstod hun rimeligt hurtigt at bakke mes hun lå ned. Tror snart vi kan filme et færdigt resultat :mrgreen:

 

Fortsat god træning til alle andre tror på i lykkedes :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningen har også stået lidt stille her, dels pga. ferie-Dolph og dels fordi der er gået sport i at træne indkald med stå :oops: Men jeg har da fået lavet lidt, og vi er vist også ved at være kommet udover vores epileptiske anfald :lol:

Hun laver fine bagudrettede kravlebevægelser... Burde kunne få afstand på snart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Besluttede mig alligevel for at gå i gang med denne måneds udfordring.

 

Vi prøvede første gang i går, og ved at føre en godbid ned mellem forbenene på Louie, lavede han 'ormen' utallige gange (I ved, sådan ligesom en breakdancer!). Overvejede at lære ham det i stedet for, for det ville godt nok være et fint trick! Men ja, der kom lidt bagudrettede bevægelser.

 

I dag fortsatte vi så, og nu laver han ikke længere ormen, men små ryk bagud, så han er ret hurtig til at lære (men jeg snyder selvfølgelig også ved at bruge godbidden - men det var egentlig bare indtil jeg fik nogle bagudrettede bevægelser jeg kunne klikke).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, her går det helt af h... til. Først var der diarre = ingen godbidder overhovedet, og så hostehostehark - sovesove.

Er ikke helt sikker på hvad vi når - selvom bakke måske kan blive det nye hit, når nu hunden alligevel ikke må lege med andre end os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiki kan så småt øvelsen og bakker fint derud af i liggende stilling, og jeg har jo ingen videokamera efter jeg har valgt spejlrefleks i stedet... :cry:

men dumme mig kom jo selvfølgelig lige i tanke om at man jo har video optager på sin mobil :stupid: så har optaget en film med kiki hvor hun fint udfører øvelsen og ville så lægge den over nu, men glemt stikket til telefonen og er på arbejde og min egen computer er i stykker... :damn:

Men husker det i morgen og så blvier der forhåbentlig lagt en film ind hvor kiki er dygtig :lun:

 

glæder mig til at se andre også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...