Hop til indhold

ALARM Lises Hundehjem ALARM


Gæst lillemor
 Share

Recommended Posts

Gæst lillemor

Vi vidste godt, at vi fik en hvalp, men vi ønskede ikke at starte helt fra bunden, men have en hund der havde lært lidt og hvis hun så bare kunne lidt, af det de havde låvet, så havde det også været nok.

 

Vi ønskede også at hjælpe en hund, som var født, istædet for at få en hund, der bliver avlet for vores skyld.

 

Hun har været her i ca 1½ uge og hun virker glad og tilfres her og det virker ikke som om hun besørver inde for at få opmærksomhed, men som en normal ting at gøre, fordi man ikke har lært andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 171
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Petrine er 3 år og 110% renlig hjemme, bliver hun stresset (fx passet ude i en weekend efter at have oplevet mor og far pakke kuffert) så opfører hun sig som om hun aldrig er renlighedstrænet, som om det naturligste i verden er at sætte sig, hvor som helst - pinligt i en alder af 3 år, fuldstændigt forventeligt i en alder af 5½ måned efter 3 hjem ;-)

 

Hvis internatet allerede ved købet henviste til at 'så skal tidligere ejer have hunden retur' - virker det ikke sært? Hvis tidligere ejer skal af med hunden, så skal de da slet ikke have den retur, hvis den er urenlig?

Allerede der ville mine alarmklokker have ringet.

 

Genbrugshunde er en tillidssag, og med nyt hjem på stribe kan selv den bedste, mest veltrænede renlige hvalp blive vanvittig - gør hunden en tjeneste og find et hjem der vil arbejde med den og glem alt om erstatning :( og overvej næste genbrugshund grundigt, selvom du får returret, så vil det aldrig være gavnligt for hunden at blive flyttet frem og tilbage, bordet fanger, om ikke juridisk så moralsk.

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi vidste godt, at vi fik en hvalp, men vi ønskede ikke at starte helt fra bunden, men have en hund der havde lært lidt og hvis hun så bare kunne lidt, af det de havde låvet, så havde det også været nok.

 

Vi ønskede også at hjælpe en hund, som var født, istædet for at få en hund, der bliver avlet for vores skyld.

 

Hun har været her i ca 1½ uge og hun virker glad og tilfres her og det virker ikke som om hun besørver inde for at få opmærksomhed, men som en normal ting at gøre, fordi man ikke har lært andet.

 

Du kan få meget af det overskydende og uønskede krudt væk ved at lade hvalpen søge et par af sine måltider i haven. Virkeligt sprede foderet så hun skal bruge lang tid på at finde det.

 

Uanset om I vil af med hende eller ej må hendes tarv tilgodeses mens I har hende :-D

 

Ingen vilde boldlege og, naturligvis, ingen leg med dit barn, men det ved du sikert allerede.

 

5½ måned gammel er ikke meget og med så mange flytninger er hvalpen sikkert et godt stykke tilbage i sin udvikling - eller det ville være naturligt at hun var - og derfor skal hun håmdteres som en lille hvalp i stedet for som en unghund. Og det er et stort arbejde.

 

Vantesituationen du beskrev er ganske almindelig hvalpeadfærd, men vil I ikke have hvalp så...

 

Jeg håber imidlertid I har så meget medfølelse og empati for hvalpen at I ikke går og bliver irriteret på hende men viser hende at I har hjerte for hende, for det må hun trænge til :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vidste godt, at vi fik en hvalp, men vi ønskede ikke at starte helt fra bunden, men have en hund der havde lært lidt og hvis hun så bare kunne lidt, af det de havde låvet, så havde det også været nok.

 

Vi ønskede også at hjælpe en hund, som var født, istædet for at få en hund, der bliver avlet for vores skyld.

 

Hun har været her i ca 1½ uge og hun virker glad og tilfres her og det virker ikke som om hun besørver inde for at få opmærksomhed, men som en normal ting at gøre, fordi man ikke har lært andet.

 

Så fortsæt med at vise hende hvordan man gør det.

 

Kan hun ingenting overhovedet? Du skriver at du træner meget med hende, hvordan går det?

 

Spørg om råd herinde, skriv en mindre afhandling om hvad hun gør hvor og hvornår, så får du garanteret mange, mange hjælpsomme og brugbare svar, og en hund på 5-6 måneder er både lige kommet i krudt alderen men er også begyndt at forstå en del af hvad det handler om, med de mennesker som går rundt og siger mærkelige lyde hele tiden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor

Hun får sin morgenmad på plænen og hun elsker der.

 

Uanset hvad hun har gjort her behandler vi hende agurat ligesådan som vi ville have gjort ved envær anden hund/hvalp og det vil vi blive ved med indtil vi finder et bedre sted til hende.

 

For det er ikke hendes skyld at hun er sådan og vi ønsker det bedste for hende, men det mener vi desværre ikke vi kan give hende her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst johnny9900

Jeg kan kun skrive under på at der burde blive advaret mod denne hundeformidling,udover at sælge hunde der har adfærdsproblemer (og nu snakker jeg ikke om trådstarter) uden at informere de nye adoptiv forældre,De bruger de hunde der er afleveret ind som "genbrugshund" til avl hvis det er en hund der passer dem og avler kuld på kuld på dem,og en anden hundeformidling der burde advares om heroppe i nordjylland er sølvpilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får sin morgenmad på plænen og hun elsker der.

 

Uanset hvad hun har gjort her behandler vi hende agurat ligesådan som vi ville have gjort ved envær anden hund/hvalp og det vil vi blive ved med indtil vi finder et bedre sted til hende.

 

For det er ikke hendes skyld at hun er sådan og vi ønsker det bedste for hende, men det mener vi desværre ikke vi kan give hende her.

 

Det lyder dejligt at I har overskud til at tage jer godt af hende, på trods af hun ikke viste sig ikke lige at være det I ønskede jer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får sin morgenmad på plænen og hun elsker der.

 

Uanset hvad hun har gjort her behandler vi hende agurat ligesådan som vi ville have gjort ved envær anden hund/hvalp og det vil vi blive ved med indtil vi finder et bedre sted til hende.

 

For det er ikke hendes skyld at hun er sådan og vi ønsker det bedste for hende, men det mener vi desværre ikke vi kan give hende her.

 

Det var godt at høre :-)

 

Jeg synes I skal begynde at søge efter et nyt og blivende hjem med det samme! Læg vægt på at det er folk der har tid og overskud til en hund som hende, og ikke mindst viden om hundeadfærd :-)

 

Sørg også for at være ærlige omkring hendes gode og ikke mindst dårlige sider! Det hjælper ikke noget at I sætter andre folk i samme situation som I selv er blevet sat i.

 

Jeg sad et kort alvorligt øjeblik og overvejede om hun var noget for mig, men det går ikke. Min egen unghund er lige faldet ned igen og jeg bør nok nyde freden :lol: Desuden er jeg ret sikker på at min bedre halvdel ville flytte hjemmefra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale jer at købe en voksen hund næste gang, for ærlig talt, så er der ingen af jeres indlæg der bærer præg af at I ved hvad det indebære at have en hvalp, og at I derfor så heller ikke helt ved hvorledes I skal håndtere det.

 

Måske kan I lave en aftale med et andet internat, om at I indlevere hunden I har nu, og i stedet får en voksen og allerede opdraget hund med hjem?

 

Det syntes jeg lyder som en god idé. Et internat fra dyrenes beskyttelse eller hvad er det det hedder det nær Århus? Et hvor de kan finde sådan et hjem hunden har brug for og hvor de kan finde lige den voksne hund der passer til trådstarters behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Når mennesker står og skal af med en hund, er det desværre meget almindeligt at fortie/underdrive/lyve om eventuelle problemer. Det kan være man er bange for, at køber/internat ikke vil tage hunden hvis man fortæller alt og derfor tror man, at man gør hunden en tjeneste ved at fordreje sandheden ved overdragelsen. Ja, man gør faktisk hunden en tjeneste... nemlig en bjørnetjeneste! For istedet for at muligvis skulle bruge (lidt) ekstra tid på at sikre sig, at hunden kommer til et hjem der er gearet til, og indstillet på hvordan den er og hvad der kan/skal arbejdes med, så skaber man i stedet alle forudsætninger for, at hunden ender som kastebold. I sidste ende kan det komme til at koste hunden livet, at man ville gøre den en tjeneste ved ikke at fortælle sandheden!

 

At give garantier for hundes opførsel (ikke mindst ifm. ting som renlighed hos hvalpe) er, i mine øjne, også totalt hul i hovedet, men det er måske også spørgsmålet om det egentlig har været tilfældet her... en ting er at sige, at hunden har været renlig i sit tidligere hjem, noget helt andet er at garantere at den straks vil være det i sit nye hjem. Man skal altid regne med en indkøringsperiode, og specielt da, hvis hvalpen har skiftet hjem flere gange allerede. Hver gang skal den vænne sig til nye hjem, nye steder at besørge, ny familie med forskelligt kropssprog, mimik, vaner, metoder, tider, dufte.

 

En hundeformidler bør dog ikke forholde sig så afvisende, som det tilsyneladende er tilfældet her. Har man hjertet med, er en hund ikke 'ude af verden', så snart den har forladt stedet (det synes jeg faktisk lyder temmelig ubehageligt). På den anden side, kan jeg forstå på det hele, at stedet er ved at blive afhændet. Hvor langt man er nået i denne proces, ved jeg ikke, men står man og skal lukke om 3 dage, er det selvsagt ikke en mulighed at tage hunden tilbage. Desuden kan selve processen med afhændelse, flytning, pakning osv. være ganske stressende, så man måske ikke har det store overskud til at rådgive om renlighedstræning osv. - igen: ikke smart/godt, men desværre den slags der kan ske.

 

For mig lyder det som om, der er begået større og mindre fejl både her og der. En række uheldige omstændigheder har ført til denne dumme situation, hvis eneste 100% uskyldige offer er hunden. Jeg håber det i sidste ende lykkes at få 'kabalen til at gå op' til både to- og firbenedes tilfredshed. Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor

Efter ar have talt med den tidligere ejer, har vi også fået at vide at hun har haft en hundepsykolog med ind over både inden og efter købet af hunden. Og det var ham der anbefalede hende at komme af med den igen. Både pga det psykiske som den tydeligvis havde og så også pga racen(Formel 1)Dette fortalte hun også til Lises hundehjem, men det udeblev også af "salgstalen".

Set i bakspejlet skulle vi jo have holdt os langt væk og havde vi vidst det om hunden som vi ved nu, havde vi da også gjort det.

 

Og til dem der skriver om vores uvidenhed om hunde så har vi haft hund før. Også hvalp som vi har gået til hundetræning med. Så vi ved godt noget om det, men selvfølgelig ikke alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

En hvalp på5½ måned der allerede har været til hundepsyk, der må være noget helt galt med tidligere ejere, og det uanset om der er formel 1 i hunden....

 

En lab skal jo aktiveres og få lov at bruge hjerne/næsen, fodersøg til morgenmaden er helt fint, men bare ikke nok.

 

En hund kan dog også blive aktiveret så meget, at den stresser over det.

 

Hvis hunden har haft så flere hjem og kun er 5½ måned, så ville jeg forvente at skulle starte forfra med alenehjemme træning, den hund kan da kun være utryg af den flytten rundt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Vi var lykkelige da vi fandt en LABRADOR hvalp på 5,½ måned, som ud fra hjemmesiden var RENLIG og man vil få en rigtig god familiehund.

 

Jeg undersøgte om der var skrevet noget negativt om stedet på nettet, men fandt kun godt, samt jeg ringede og fik en god snak med Lises mand og fik bekræftet det der stod på nettet, samt andre spørgsmål.

 

Da vi kom hen og hentede hende, spurgte vi flere gange om hun nu også var renlig, og dertil fik vi svaret: det har tidligere ejere skrevet under på, så hvis det skulle vise sig, at det ikke var rigtigt, skulle tidligere ejere have hende tilbage, samt give os de penge vi har givet for hende. Så det skulle jo være i orden.

 

Da hun var noget tynd, fik vi af vide vi skulle være rundhåndet med maden, og til det svarede jeg: Ja hun har jo figur som en formel 1 hund. Hvor Lise blot sage: ja men hun skal bare fedes op.

 

Vi kørte glad hjem og så startede et mindre mareridt.

 

· Hun var aldeles ikke renlig, selv om hun bliver luftet ca hver time, så både tisser og laver hun hvor hun lyster, helt unden at give tegn af nogen art.

 

· Hun er hyber aktiv og meget volsom og aldeles ikke en god familiehund.

 

· Da vi ringede til Lises hundehjem, fik vi blot svaret, at det var ikke deres problem mere, så jeg skulle ringe til den tidligere ejer.

 

· Så ringede jeg til hende og fik to gode snakke med hende. Hvor hun fortalte, at hun havde fortalt dem alt hos lises hundehjem. Bl.a. at hun var renlig hos hende, men hun ikke havde haft hende andet en et på dage, så hun kendete hende ikke og at den igen tidligere ejer havde løjet for hende.

 

· Hun oplyste også at der var formel 1 i hende.

 

· De blev enig om, at det ikke var til at vide hvad der ellers var blevet løget om.

 

· Alt dette fik vi ikke afvide da vi købte hunden.

 

· Jeg ringede og konfronterede Lises hundehjem om min nye viden.

 

· Deres svar var bare, at formel 1 også er en slags labrador og de var ikke sikker på om der ikke også var andre raser i hende, men de kunne jo ikke skrive det hele og det var jo goså hvad man kan forvendte, når man ikke får en stamtavle.

 

· De agter ikke at gøre noget, for de mener ikke det er deres problem, selv om det ikke er tidligere ejer, men dem der har fortiget og løjet om vigtige ting.

 

· Lises hundehjem sagde at jeg bare kunne få hende aflivet, aller hvad jeg nu vil, for det var mit eget problem ikke deres.

 

· Og alt vi vil sige om dem, vil blive påstand, mod påstand.

 

 

KAN DET GODT VÆRRE RIGTIGT, AT ET INTERNAT, KAN FRASKRIVE SIG ALT ANSVAR OG BARE GIVE OS DEN KOLDE SKULDER?

 

HVAD KAN VI GØRRE, FOR VI KAN IKKE HAVE HENDE OG VI KAN IKKE FORSVARE AT SENDE HENDE TIL ANDRE, DA VI IKKE KENDER NOK TIL HENDE?

 

kAN MAN KONTAGTE NOGEN DER KAN HJÆLPE OS?

 

Lises Hundehjem kan aldeles IKKE anbefales!!!

 

Stakkels, stakkels lille hvaps, at være så uheldig med sit hjem hele 3 gange (4 hjem med internatet) - Hold kæft hvor er det trist :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

På det hold, jeg går på i DcH, er der en ægte formel 1. Den er superlydig og meget dygtig.

 

Det er bestemt ikke en problemhund. Jeg er især imponeret over, hvor lydig den er.

 

Jeg vil så også lige tilføje, at en 5½ måned gammel hvalp af en aktiv race, er en stor mundfuld. Det skal man være indstillet på.

 

Men da jeg ikke har set hunden, vil jeg ikke udtale mig om, der skulle være noget galt med den. Jeg tror, den desværre er havnet et forkert sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har evnerne og masser af tid, så er det en god hund. Men den kræver en del mere end almindelig labrador. Det er selvfølgelig ikke ment som om det er jordens værste hunderace.

Det tror jeg egentlig ikke den gør - den stresser bare mere end den "almindelige" labrador ved manglende aktivitet og derfor virker den sværere at have med at gøre. Jeg tror labradoren kræver cirka lige så meget aktivering, det kommer bare ikke til udtryk på samme måde.

 

Men det er jo også ligegyldigt, hovedsagen er jo at hunden får et godt hjem nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter ar have talt med den tidligere ejer, har vi også fået at vide at hun har haft en hundepsykolog med ind over både inden og efter købet af hunden. Og det var ham der anbefalede hende at komme af med den igen. Både pga det psykiske som den tydeligvis havde og så også pga racen(Formel 1)Dette fortalte hun også til Lises hundehjem, men det udeblev også af "salgstalen".

Set i bakspejlet skulle vi jo have holdt os langt væk og havde vi vidst det om hunden som vi ved nu, havde vi da også gjort det.

 

Præcis hvad mener du med det markeret med rødt?. Hvad gør hunden der giver dig grund til bekymring?. Hvis du gerne vil af med hunden herigennem, så er det første skridt vel at beskrive udførligt hvordan hun opfører sig. At sammenligne med formel 1`ere kan give forviklinger, da din opfattelse ikke nødvendigvis er den samme som andres, så en beskrivelse ville nok være en god idè. Desuden kan ingen afgøre om der er formel 1 i en hund med mindre den har stamtavle.... men det vil DKW sikkert give en detaljeret forklaring på, hvis han læser din tråd. :lol:

 

Og noget helt andet, og undskyld hvis jeg bare har misset det, er det ikke meget normalt at man får en hund på prøve inden man overtager den, når man får hund fra internat?.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...