Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. topic svarede på kennel-lowchen's Lonny i Debat
    Ja du er naiv Jeg skal ikek kunne sige noget om de store racer.. Men jeg ved at rigtig mange selskabshunde sidder i kasser konstant..Pelsen bliver bedre (større) .. De pisser ikke alle vejne, hvis man ikke lige har fået renlighedstrænet dem ordentligt.. Hvalpene er måske så heldige at e ha en hel hvalpegård..til deling, forstås.. og gerne inde bagved. For hvalpe larmer, skider og vader i lorten hvis man ikke får fjernet dem med det samme. i hvertfald hvis de ikke har plads nok til at fjerne sig..Da jeg startede som opdrætter troede jeg det var løgn og onde rygter opdrættere fortalte om hinanden.. Det er det sikkert også sommetider, men det sker også rigtig tit at hunde lever en kummerlig tilværelse Mange synes ikke engang det er forkert.. og lader endda hundene sidde i kasserne når der kommer hvalpekøbere :damn:
  2. topic svarede på kennel-lowchen's Lonny i Debat
    15 minutter er den tid en kennelhund fx har krav på dagligt (udover fodring, grooming etc).. resten af tiden må den godt gå i en box..Det er altså en hund som man opdrætter på/udstiller.. Er 15 min nok tid til en en kennelhund? 15 minutter er sq ikke nok til nogen som helst hund
  3. På et tidspunkt brugte vi olivers og royal canin. Men Nomi bliver dødsyg hvis han får det. Han bliver ikke syg af Golden Eagle. Han må bare ikke få det (altså Nomi)
  4. Han skal nok kunne lide jer Han får 2½ kg Golden Eagle hvalpefoder med.. Hvilket foder skal han over på? I kan da godt gå til trænning med ham begge to.. Han har jo allerede prøvet en masse: stranden, strøgture i frederikshavn og Hjørring, toget, bussen, bil, bondegård, børnehav, (skole alm og ADHD). Han har mødt alkoholikere, folk på handicap knallerter/crossere. Folk med handicap. Forskellige mennesker (også udlændige)han har været på falckstationen og hørt ambulanser. Han har mødt strisserne Skaldede mennesker, mennesker med langt hår/solbriller og flagrende gevandter. Han har været på stadion til fodboldkamp. Elevatorer og paraplyer kender han. Han har mødt alverdens slags dyr. :slem::slem: Det skal nok gå godt ellers ringer du bare så komemr jeg fluks
  5. Nææææ hvor er hun dygtig Den med døren kunen hun..Du bruger nok bare ikke samme kommando som os :slem: Ingen går gennem yderdøren eller de lukkede låger, andet end på navn. Og det er virkelig en blæreting når der er hvalpekøbere :klap:
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Mine står op kl 5 straight hver morgen..Sætter aldrig ur/mobil til at ringe...Hundene klarer det Jeg elsker de der tidlige morgener..Vi starter i junglen ½-1 time alt efter vejret..Så skal ungerne op..Det klare hundene :slem: Men om aftenen vil de gerne i seng senest 23..
  7. Det billede her illustrerer meget fint hvor meget privatsfære løverne har Måske er kurven for lille men man skal sq være deri Og selvom man er en D/S kan man lære at ligge tæt, meget tæt..De små langhårede varmer jo så dejligt :slem:
  8. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Bogforum
    Den bog jeg har fodrer han hver dag?? Så skal han da have ændret den siden jeg købte den:confused:
  9. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Bogforum
    Mogens Eliasen..Ham synes jeg er såååååååååååååå god..Og han bog/bøger er oversat til dansk og fås som E-bog..Altså en bog man downloader fra nettet til sin pc... K9joy - "Rå Hundemad - håndbog for hundeejere om naturlig fodring" (e-book af Mogens Eliasen=:
  10. Jo løverne (parti hvid/brun) bliver gradvis lysere..Og når de er omkring 3-4 år begynder de at få deres aftegn igen..
  11. Stakkels stakkels Koda Var det ikke en idé at prøve Gudrun? Vores dyrlæge havde jo nærmest opgivet Nomi og han stod til aflivning.Han levede jo af antibiotika. Nu har han ikke fået antibiotika siden nytår.. En gang har han haft tilbagefald fordi jeg gav ham hvalpe tørfoder i 2 dage.
  12. Du skal da bare have din egen lille løve, så får du et løve-fix mange gange om dagen :blink:
  13. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg tror ikke på man mister hundens tillid ved at gøre "onde" ting ved den, ikke så længe man udstråler "sådan her er det bare". Så snart man selv er bange/ikke bryder sig at klippe negle, medicinere, klippe, vaske, skifte bandager/vaccinere/chippe osv. bliver hunden nervøs og tror ikke du har styr på sagen. Ingen af mine elsker sq da at få klippe negle eller få piller. Men der er ingen diskussion. Tingene skal gøres og bliver gjort. Selvom jeg sommetider får klippet en negl for højt op så den bløder, er der aldrig nogen der bagefter er sure eller utrygge ved at få klippet negle. Eller nogen som snapper mig. Men jeg går så heller ikke i panik ellr siger "gud nej..snøft snøft..jeg fik klippet for højt op" Jeg sætter en klat creme på og klipper den næste negl. Og det er ikke fordi jeg ikke syens det er synd for hunde, for det er det da. Jeg har bare opdaget at ignorerer man den slags så gør hunden det også. Jeg har masser af hvalpekøbere der kører hele vejen herop for at få klippet negle, for hunden skaber sig og hyler når de vil klippe dem. Jeg tager hunden på sødet og så bliver de klippet og hunden siger ikke en lyd. Det samme med gennembørstning af hunden.
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg ville ikke forlange noget for det... Hvis jeg fik udgifterne betalt ville jeg være godt tilfreds..
  15. er der omkring 6 km? En rask tur med hundetraileren.
  16. Jeg må se det. Det lyder helt vildt underligt
  17. Stakkels lille Oskar.. Når vi får fluer kan han kommer herop og få lidt træning. Mine er ikke bange for summende dyr, måske de kan lære ham at tage det roligt..Prøv at træne ham med noget der summer.. Nogle ting du har i fovejen. El-tandbørste, vibrator, negle-sliber eller noget.Læg det i en skuffe/under et tæppe så lyden bliver svag og afled ham imens. Hvad siger luffe til fluerne?
  18. topic svarede på kennel-lowchen's Dorte i Foder
    Ja det har du helt bestemt
  19. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Har du prøvet en slibemaskine i stedet for? Eller hvis der er en salon eller noget der bruger sådan en sliber i nærheden af dig, så prøv at få dem til at gøre det..Evt en veninde..SÅ han ikke forbinder dig med det..
  20. topic svarede på kennel-lowchen's Dorte i Foder
    Et par dage.. Jeg plejer at have det i overmorgen hvis det er betalt i dag
  21. Sender dig en pM
  22. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Hvis I synes en tibbe fælder meget var det måske en idé med en af bichonerne?? De fælder overhovedet ikke..Bichonerne er bla. Coton de tulear, Löwchen, Bichon Havanaise, Bichon frisé.. De er alle langhårede, men kan jo klippes helt kort eller i hvalpeklip..Det kan man selv lære. Af de nævnte racer er Löwchen den mest børneglade.. Cotonen er for skarp i temperamentet, synes jeg.. Löwchen bhøver ikke klippes i løveklip hvis man ikke vil udstille den. Du skriver ikke hvor gamle dine børn er? Men hvis det er små børn, synes jeg ikke I skal vælge en lille hvalp. Den indbyder alt for meget til at blive slæbt på.Og så spræller den når den vil ned.Og så går det nemt galt med brækkede ben eller andre skader på hunden. Vælg en unghund eller en omplaceringshund fra en opdrætter der ved hvad I vil have. Så I ikke får en problemhund.. Privatpersoner der vil af med en hund er sjældent helt ærlige om grunden, og så står I pludselig med en hund der ikke kan være alene-hjemme eller er aggressiv..
  23. topic svarede på kennel-lowchen's Aslan i Foder
    Hvis jeg har nogle som op til en udstilling skal tage på (hanhunde der har tabt sig pga løbetider fx) bruger jeg svinefedt (de der fritureagtige blokke man kan købe for 10-15 kr i butikkerne).. Løverne har et højt energiniveau og mange af dem spiser ikke nok til at blive godt i stand som en løve skal være. Jeg fodrer dem 2 gange om dagen (de voksne) 2 spiseskefulde smeltet fedt over maden begge gange.. I løbet af 3 uger kan en løve tage 300-400 gram på.. Og jeg har aldrig oplevet de får tyndskid af det.
  24. Nomis symptomer var tilbagevendene dårlige tænder.. Plaak, tandsten og betændelse..I lang tid fik han fra den almindelige dyrlæge antibiotika i 14 dage..en uge fri og så på den igen.. Så fjernede de nogen tænder, da de mente at det var dem der generede ham.. Så fik han endnu en tandrensning og lige før jul var den helt gal.. Han var nede på 2.3 kg og havde konstant tyndskid. Spiste nærmest ikke og sov meget slvfølgelig).. Vi tog til dyrlægen igen og sagde nu finder du ud af noget..hHun tog nogle blodprøver og hans nyreværdier var forhøjede.. Men hun vidste ikke om det var pga infektion eller nyrerne der havde taget skade. Han fik dobbeldosis antibiotika og nyrefoder... Alt hvad der ikke var nyrefoder skulle holdes fra ham.. Det var en kedelig jul for alle hundene Dyrlægen sagde at vi nok ikke skulle regne med han blev særlig gammel..Vi snakkede om det og blev enige om at kontakte Gudrun..Og hvis hun ikke kunne gøre noget skulle han aflives.Vi fik en tid kort efter nytår hvor han alligevel var færdig med antibiotikaen.. Vi havde hørt meget godt om Gudrun og var spændte. Nomi elskede hende fra første øjeblik. Hun trykkede lidt på ham og sagde så at han overhovedet ikke kunne tåle tørfoder. Han danner for meget varme i maven og det kan enten give sig udslag i aggression eller dårlige tænder/tandkød..Hans er så det med tænderne. Når varmen bliver for høj kører nyrerne på overarbejde hele tiden.. Hun gav ham nogle små sorte kinesiske urtepiller..Og slut med tørfoder og antibiotika.Jeg skal gerne indrømme at jeg tænkte "jaja det er fint..Urter? og ingen antibiotika? fint om en uge er han ligeså dårlig igen"..Men ugen gik og han blev ikke dårlig. Han begyndte at tage rigtig meget på. Og havde det helt fint indtil han fik hvalpefoder... Men denne gang har han ikke fået antibiotika..HAn har fået noget watermelon frost jeg skulle give ham hvis jeg fjernede tandsten. og fik revet ham i tandkødet. Da hans mund var et stort sår sprøjtede jeg det pulver ind i munden på ham og allerede om aften blødte det ikke længere. Efter 3 dage var tandkødet fint og han begyndte at spise igen.. Så nu skal han bare op i vægt igen. Jeg tror ikke man plejer at komme så tit. Jeg tænkte hvis jeg skrev det kunne det være, hvis I skal i et forløb dernede, at I kunne køre med. Så må vi jo bare vente på hinanden dernede.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.