Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Besøg af opdrætter
:klap: så kan vi løveklippe dine også..Jeg har længe ville løveklippe Bolt og Leo..Men de andre siger nej
-
Besøg af opdrætter
Obama har også et underbid som en engelsk bulldog ville misunde Og så er der Shaba..Hun har også underbid osv..Hun er bare ikke kæmpestor :slem:
-
Hvordan fjerner i sneen i pelsen?
nej du skal jo ikke komme bagefter og sige jeg ikke fortalte dig ulemperne Dækkener Hvor herligt tror du lige jeg har det når det regner og ALLE får tørret poter... Gang lige mit antal hunde med 4..Jeg hader sq poter..Både når de skal klippes og når de skal tørres efter udebesøg Hvis jeg havde valgt en større race kunne jeg sikkert ikke have haft så mange i sengen.. Forresten har jeg udstillingsklippet alle babyerne i dag og skvattet kan freestande..Det er virkelig en klog hund jeg har fået mig der I morgen vil jeg begynde at træne Mozart og ham med B :slem:
-
Hvordan fjerner i sneen i pelsen?
JA vi må se at finde en dag hvor du kan komme og klippe..Mine trænger også snart igen
-
Hvor store er jeres løver?
Du kan også prøve at give ham Kingsmoor foder..Dem af mine der får det kan jeg tydeligt se en forskel i den nye pels på...
-
Hvor store er jeres løver?
JA Otto har mere pels..Jeg er spændt på om Bellis får ordentlig (lang) pels..Især fordi det jo er mine linjer.
-
Hvor store er jeres løver?
Hun vil sikkert også ælske mig for at have sagt den sætning Jeg har set Isabella stå i en udstillingsring og pling plong så var de kugler på plads.. Uden andre end mig så det..Til gengæld kan man jo så genkende bevægelsen når andre i ringen gør samme trick..Så ved man også hvilke linier man skal holde sig fra
-
Besøg af opdrætter
Men så er vi nødt til at finde et sted..Indendørs Det der Hedested fra i sommers er nok skidekoldt nu :klap: Kan man mon låne Hvidovre bibliotek til hundeklip :slem: MAn kan elske meget og nogle løver er virkelig heldige..Som fx Obamalamselårs
-
Besøg af opdrætter
Det bliver bedre Hvilken shampo bruger du? Bruger du noget som tager statisk elektricitet? og sørger du får han ALDRIG lufttørrer gang på gang når I har været ude?
-
Hvor store er jeres løver?
Hvis den ligger i lysken er der håb..Sokrates kom først ned da han var 2 år... Og en bunke af tæverne var i løbetid... Isabella er expert i trille kugler
-
Hvor store er jeres løver?
til han er 6-7 måneder..Men altså ikke lige pludselig 10 cm Havde Hannah ikke nogen af sine hunde med da hun besøgte dig? Og hvis hun havde er Otto samme størrelse som Bellis?
-
Besøg af opdrætter
Løveklip ham Bruger du karten? har du haft ham helt i bund uden filter? I øjeblikket børster jeg kun hunde når de skal i bad..Og der er aldrig nogen filtre..De kommer i bad en gang om ugen.. Og så fjerner jeg træer og blade som de har siddende i pelsen løbende selvfølgelig
-
Besøg af opdrætter
Det ligner en pelsfejl..Også det der er krøller..Løverne må ikke have krøller..De skal have bølger...:hmm:
-
Hvor store er jeres løver?
Du har hørt om den dag vi opdagede at Vidi havde 3 kugler, ikke? Kæft et chok..og da så Natascha glædesstrålende sagde at "man kan sq trykke den flad"..så døde jeg nærmest Det var så bare en :hmm: et eller andet..Han havde kun de 2 han skulle have..Ellers sejt hvis han havde haft Halfdans :slem:
-
Hvor store er jeres løver?
En lineal I starten målte vi også vores med en lineal og en bog på tværs..Så købte jeg et stangmål til hunde i dyre domme og pludselig havde vi målt +/- 4 cm forkert..Og aldrig til samme side LAngbenet bliver han ikk..Så meget kan han ikke nå at vokse..Men hvis du får ham klippet en gang (i løveklip) kan jeg godt snyde med klipningen så han kommer til at se lidt højere ud :slem:
-
Besøg af opdrætter
Hvor filtrer han? de steder som jeg klipper af på mine? Du kan se skiftet nede i bunden. Skil pelsen i dagslys og kig ned mod huden så kan du tydeligt se hvor lang tid siden han begyndte skiftet..På de sorte hunde er pelsen blank og sort (selvfølgelig ) Det kunne være jeg skulle lave et lille mini træf og så kigge de Københavnske løver lidt efter i sømmene og hoste op med nogle nye råd :hmm:
-
Hvor store er jeres løver?
De bliver ikke højere hvis du mener det? de lægger krop til..Får bedre muskler.. Jeg skal prøve at få taget nogle billeder af ham... Han bliver faktisk rigtig flot, hvis jeg skal sige det selv :blink:
-
Hvor store er jeres løver?
26 cm så bliver han sq lille...Hvad målte du ham med?
-
Hvordan fjerner i sneen i pelsen?
Vent med piveriet til du har maaaaaange hunde..og det bliver sne ligesom sidste år Der var jeg tæt på at hænge mig mange gange..Hvis altså jeg havde været sikker på at hundesnoren havde kunne bære min vægt Problemet er ikke sneen..Problemet kommer først når hundene er konstant våde og så lufttørrer..Inde man får set sig om er de sååååå megt bundfiltrede at eneste udvej ligner en hængning..af dig selv Hvis de har rigtig meget sne i pelsen så kommer mine ud under den varme bruser..og så er det under føntørreren mens man børster... Hvis de ikke er ved at dø af kulde og ikke er totalt indsyltet i sne så tænder jeg den store varmeblæser og lader hundene "smelte" indenfor..og så ind under føntørreren bagefter.. Så hvis I vil undgår sneklokker så brug dækken/frakke fx et afklippet ærme fra en trøje med huller til benene, som holder så meget af pelsen væk fra sneen som muligt... Og (hvis det ikke er en udstillingshund) så hold pelsen på benene så kort som mulig..
-
Hvor store er jeres løver?
Fandt I ud af noget med højde osv? Vidi som er Halfdans bror vejer omkring 6 kg..måske 6.5 kg..AKn ikke lige huske det, men jeg kan kigge i bogen om lidt...HAn er hvertfald ikke til den tynde side :slem: og kan rigtig godt lide mad
-
Besøg af opdrætter
Øv så skrev jeg et lang indlæg og så forsvandt det Men det jeg prøvede at skrive var at hvis pelsen er stiv som i stiv som en terrier så er det en pelsfejl, han har..Og så bliver den aldrig blød der igen. Jeg har set flere løver med en bred stribe stive hår fra nakken og ned mod halen. Men jeg ved jo ikke om det kun er nogle få han har? eller om de er stive som ..hm..stive At det skulle være som han skifter fra hvalpepels til voksenpels tror jeg ikke på..HAn er kun lige et halvt år, ikk? Normalt starter pelsskiftet omkring 8-10 måneders alderen, og det vokser ud i den ende af hvalpepelsen som vender op mod huden..Da løverne jo ikke fælder. Hvis du allerede nu kan mærke strukturen på pelsen (at den er stiv) så er pelsskiftet ikke begyndt forleden dag men for måske 2 måneder siden da han var 4 måneder? Pelsne vokser omkring 1-1.5 cm om månedene og den skal noget ud før man kan mærke strukturen. KAn du ikke komme til at tage et nærbillede af nogle stive hår og nogle almindelige ved siden af hinanden?
-
Hvordan bliver man marokkansk champion?
Jeg hørte forleden dag i radioen at de er holdt op med at spise hunde i Kina, de fleste steder... tænk at føre sig frem med en kinesisk champion
-
Såå pinligt..!!
:hmm::hmm:jo nu du siger det
-
Kort hår på ryggen
Jeannette fra King of lions har også en løve der er sådan strid-agtig på et stykke af ryggen.. Hvis man hiver i pelsen ryger den nærmest af...Det kan være hun gider fortælle om det..Jeg har aldrig tidligere set det
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
>En semi-coated fælder ikke