Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. For os beagle ukyndige, er det så i den rækkefølge, som du har skrevet det i? For umiddelbart virker hunden på billede nr. 1 for spinkel til at være udstillingshund - i hvert fald, hvis de følger trenden inden for mange andre racer :hmm:
  2. Vildt nok. Ville aldrig have gættet, at den første var samojede!
  3. Jeg er personligt ret spændt på hvad en mutant schæfer dækker over Er det højavls?
  4. Wow... Altså, man kan da sikkert godt tvinge en hund til at koncentrere sig lidt bedre, men gider man virkelig det?
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror også det gør en rigtig stor forskel om det er fuldstændig ud af den blå luft, hvor hundene ikke umiddelbart har kommunikeret med hinanden forinden og så på situationen, hvor hunden har været "med" hele vejen og selv har indflydelse på hvad der skal ske. Det er i hvert fald min oplevelse med mine egne hunde. De blev overfaldet af to schæfere, som ødelagde hegnet og gik på dem. De gik bare forbi og havde ikke haft noget med schæferene at gøre inden. De kunne ikke tåle at se en schæfer bagefter, hvor de derimod sagtens kunne håndtere det, hvis der havde været en konflikt forinden, hvor der evt. blev markeret på dem, fordi de selv var gået ind i konflikten og havde muligheden for at trække sig til hver en tid. Det tror jeg da i hvert fald
  6. 1. Hvor vigtig er høj kvalitet i materialevalg og produktets finish?: 1-4 -3 2. Hvor vigtig er stor styrke og holdbarhed for dig?: 1-4 -3 3. Hvor vigtig er et flot design/flotte farver for dig?: 1-4 -1 4. Hvor vigtig er neopren inderforing for dig?: 1-4 -1 5. Hvor vigtig er indsyede reflekser for øget nattesynlighed for dig?: 1-4 -5 Et tillægssvar til dette spørgsmål er 5=jeg foretrække at sætte lys på hunden i stedet 6. Hvor vigtig er lav pris for dig?: 1-4 -2
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men hvad gør man egentligt, hvis to hunde mødes og man har på fornemmelsen, at det udvikler sig i den forkerte retning lige om lidt? Krydser fingre og håber på det bedste? For jeg har da tit stået med 2-3 voksne hanhunde, som sandsynligvis ville ende med at slås og jeg har altså blandet mig hver gang. Men kan læse mig frem til, at det måske ikke er helt smart? Kan godt sætte mig ind i det der med, at et evt. angreb kan blive udløst af en pludselig bevægelse eller lignende, når hundene i forvejen er oppe og køre. Men hvad pokker gør man så?
  8. Nej, nemlig. Slet ikke en usikker hund. Så find nogle gode hundevenner til ham et andet sted (evt. herinde) og lad ham lege med dem i stedet for. Det tror jeg altså er bedre
  9. Halløj lækkermås Han er godt nok smuk :hjerte:
  10. Men nu bliver jeg fristet til at spørge, hvorfor din hund absolut skal hilse? Kan det ikke være nok bare at passere fremmede hunde og så lade ham lege med hans "venner," som han kender fra fritløbsområdet? For som jeg læser det, er han jo utryg ved det. Og så har han måske ikke så voldsomt meget fornøjelse af at hilse på fremmede hunde :hmm: Tror også det ville være ret skidt, hvis han blev bidt igen og det er jo altid en risiko, når man ikke kender den anden hund og ved hvordan hundene har det sammen, når de mødes.
  11. Så kan nogle ejere da godt vinke farvel til koncentrationen :hmm:
  12. Jeg ved det ikke så Troede kun det var når de snuste til ham. Og angående træningen kan du jo bare komme lige inden træningen går i gang. Hvis du gerne vil træne, altså. Så synes jeg ikke det skal forhindre dig
  13. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Det vil jeg lige høre hende om
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg kan ikke huske det, men har vi fået navnet på den dame, som sælger de her hunde? For det skal da fortælles til så mange som muligt, så hun kan stoppes Og så har jeg ikke skrevet i tråden, men har fulgt med på sidelinjen mere eller mindre hele vejen og håber sådan at I kan få rettet lidt op på det hele!!
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ahh okay. Men en alfarulning, kan det godt være frivilligt? Altså, f.eks. hvis en ung hund lægger sig på ryggen for en ældre hund? Eller er det altid tvang? Og undskyld for OT
  16. Men han gider vel bare ikke røvsnuseri så. Måske vil han gerne hilse til at begynde med, men så bliver det for meget, når de begynder på det - eller måske går det for hurtigt for ham, så det bliver lidt overvældende :hmm: Nogle hunde vil nok gerne have, at hilseritualet foregår i en bestemt rækkefølge og hvis den anden hund så går for hurtigt frem, kan han måske blive irriteret? Og hvis han knurrer fra start, kan han måske bare ikke lide den hund. Der findes sgu også mennesker, som jeg ville knurre af, fordi jeg bare ikke kan lide dem Og så tror jeg ikke, at du absolut skal deltage i hundeleg inden træningen, hvis I ikke vil. Jeg ville i hvert fald heller ikke med Bobo, fordi det også ville være for meget for ham. Og tænker at sådan noget er frivilligt?
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay, så er det ikke det jeg tænker på Tænkte bare, at der er forskel på om hunden selv "underkaster" sig eller om den bliver tvunget til det, fordi den bliver væltet - og at det vist nok hed et eller andet bestemt?
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det ved jeg nu ikke... Er der ikke noget, der kaldes aktiv og passiv underkastelse :hmm: Eller hvad er det man kalder det? Ninjamor, kom hid
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men for hunden, der angriber alle må der vel også have været en grund. Måske oplever man ikke direkte dens motivation for at gøre det, men der må vel nødvendigvis være en eller anden bagvedliggende årsag for at reagere sådan. Tænker jeg i hvert fald umiddelbart.
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tænker også lige, at hvis der er mulighed for det, kan han få den anden halvdel af hans foder som fodersøg. Så han rører sig lidt hver gang han får hans foder - og så er det jo ganske god aktivering også
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvor bor du henne? Måske er der nogen, der kender et sted, hvor han kan svømme? Og ellers må du nok bare være tålmodig, ja. 1 kg om måneden er godt nok ikke meget, men det går trods alt nedad.
  22. Det er helt normalt, Maiken Det er jo ikke Hogans skyld, at de andre hunde ikke fatter det Altså, selvfølgelig skal du forsøge at stoppe det, men nogle gange smutter det jo. Og ja, ellers skal du nok bare acceptere, at han ikke har brug for at hilse på andre hunde, og heller ikke nyder det :hmm: Men se hvad hende adfærdsbehandleren siger
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Næh, jeg studsede også over det. Og Bobo ville også blive rigtig utilpas ved det. Han ville nok ikke blive sur, medmindre det skete igen og igen, men det ville ikke være et sjovt møde for ham. Og tror egentligt ikke at nogle hunde ville bryde sig om at blive væltet :hmm:
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Når han nu, forståeligt nok, ikke vil gå, har du så overvejet svømning? Hvis han vil det, altså? Det slider jo ikke på leddene. Og så, som Anne siger, find nogle fedtfattige alternativer til kødbidder og find et foder med en lav fedtprocent.
  25. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Ja, det vil jeg lige prøve. Tak

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.