Alt der er opslået af Therese
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
-
Billedtråd Juni 2013
Bobo ligger lige og vågner ved sin morfar Beklager kvaliteten; mobilfoto...
- Hej
- Hej
- Hej
- Hej
- Hej
-
Hej
Kan man da virkelig ikke sige noget rigtigt? Uanset hvor pænt man skriver til dig, så er du stadig bare negativ Fatter det ikke, jeg synes virkelig ikke, at jeg har givet andet end gode, velmenene råd hele vejen igennem, og jeg har sgu snakket ret pænt til dig. Og det eneste man får ud af det er bare mere brok Du har åbenbart besluttet dig for, at vi alle sammen er nogle værre røvhuller. Og det endda på trods af at Anne - som åbenbart er den værste i dine øjne - har skrevet ret pænt til dig i betragtning af hvordan du snakkede til hende. Hun skrev rent faktisk et par gode råd, selvom du havde kaldt hende spasser og kælling eller hvad du nu fik skrevet. Jeg ved ikke med dig, men i min verden er man ikke et røvhul, når man kan være overbærende overfor sådan noget. Og hvis du er så fast besluttet på at smutte, synes jeg måske bare, at du skal smække døren én gang i stedet for at blive med at åbne den, råbe "røv" og smække døren igen.
-
Hej
Jeg har personligt ikke haft noget som helst ønske om at rotte mig sammen med nogen imod dig og jeg beklager, hvis du føler det sådan. Det har ikke været min hensigt. Og jeg kan godt forstå, hvis du bliver vred, når du føler dig angrebet. Men det herlige ved internettet er, at man kan lukke det ned, hvis man bliver så gal, at man får trang til at kalde folk for diverse skældsord. Så kan det være man kan komme tilbage og skrive et mere afdæmpet indlæg om ens opfattelse af det, fordi man lige har fået lidt luft. Men okay, sket er sket og du skal selvfølgelig ikke være her, hvis du ikke har lyst. Om tråden kan blive slettet, ved jeg ikke, men din bruger kan vist godt blive slettet. Og så må du have held og lykke med det og jeg håber du kan bruge nogen af rådene, som faktisk bare er givet for at hjælpe
- Hej
-
Stivner når selen kommer på..
Jeg tror altså også bare, at jeg havde droppet selen, hvis Bobo reagerede sådan. Jeg bruger sele til ham, fordi han hoster, hvis halsbåndet trykker på hans hals og jeg er for doven til at træne gå-pænt særlig meget Men hvis han var panisk angst for selen, ville jeg droppe den, tage mig sammen og træne det. Og hvis din hund ikke har problemer med halsbåndet, ville jeg bare bruge det. Mener desuden også at have læst et sted, at seler kan give ømhed i ryggen, så det er altså ikke et mirakelmiddel.
- Hej
-
Hej
Men de kan da sagtens få noget ud af at gå på gaden, selvom de er i snor. På mine aftenture går min hund i snor hele vejen, fordi han har lidt gigt og ikke behøver tonse afsted hele tiden, selvom han sikkert gerne ville. Og han hygger sig fint med at snuse, træne lidt små øvelser som kan lade sig gøre i snor og ellers bare gå og kigge sig omkring. Ture er ikke nødvendigvis kun gode, fordi hunden får mulighed for at være fri
- Hej
-
Hej
Jeg har ikke set Anne kalde dig noget tilsvarende :hmm: Som jeg skrev tidligere, er kritikken sikkert ikke sjov og du kunne sikkert godt have tænkt dig at få den serveret på en anden måde, men derfor skal man jo ikke kalde folk for spasser. Anne er ikke enig i dit hundehold, men hun sviner dig altså ikke til, synes jeg... Og ja, du tog nok fejl. Jeg er nok også bare en spasser nu
- Hej
-
Hej
Helt ærligt, du kan da bare læse de positive indlæg i stedet for at fokusere på det du ikke mener du kan bruge - ikke fordi Anne siger noget andet end os andre, men hop dog bare hendes indlæg over, hvis de irriterer dig så meget, at du ligefrem kalder nogen for spasser Har du overvejet at slukke computeren og gå ud i haven og nyde vejret i stedet for at sidde herinde og syde, for det er sgu da ikke i orden at skrive sådan til andre folk. Måske er det ikke tråden der skal låses, men dig der skal have en advarsel om at snakke ordentligt :hmm:
-
Hej
Det synes jeg ikke det er. Ikke når det ender med at folk bare skændes. Og folk kan jo stadig godt læse tråden, selvom den er låst, så det betyder jo ikke, at rådene ikke kan blive brugt af andre Men ja, kan selvfølgelig også bare hoppe ud af tråden, hvis jeg bliver tilpas træt af at se folk skændes :blink:
- Hej
- Hej
-
Hej
Jeg kan godt forstå, at det er lidt hårdt at høre, men det ER altså synd for hunden. Der er rigtig stor sandsynlighed for at hun gør som hun gør, fordi hun keder sig bravt. Hyrdehunde er pr. definition ret aktive hunde, nogle mere end andre, men schæferen ligger nok i den ret høje ende. Og aktive hunde trives altså bare ikke ret godt, hvis de ikke får dækket deres behov for aktivitet. Du kan prøve at sammenligne det med, hvis du aldrig kom udenfor haven og den eneste sociale relation var din mand. Desuden fik du aldrig mulighed for at læse en bog, se tv, læse avisen osv. Det ville være et ret trist liv, hvis man aldrig fik nogle nye input og jeg tror hunde har det på præcis samme måde, hvis de ikke bliver stimuleret. Man bliver simpelthen skør! Jeg har været nabo til en familie med schæferhunde, som heller aldrig kom udenfor haven og heller aldrig blev aktiveret. De stod i halve dage og gøede sig helt hæse hver gang der bare skete det mindste udenfor hækken. Den ene hund brød engang imellem ud af haven og en dag overfaldt den en lille hvalp over i deres nabos have. En anden gang splittede de simpelthen hegnet ad for at komme ud og overfalde mine hunde, som bare gik forbi på fortovet. De havde det virkelig ikke godt. Og efter min mening skal man ikke have en så aktiv hund, hvis man ikke vil aktivere den. Som jeg skrev tidligere, behøver det ikke kræve ret meget. Du kan starte med at give hundene maden på græsplænen eller gemme det rundt omkring indenfor. Lav en hjemmelavet agilitybane ud af stole og haveredskaber, hvis I ikke vil købe noget selv. Træn nogle tricks og lidt små lydighedsøvelser som sit, plads, dæk osv. Tror egentligt det er lidt ligemeget for hunden, bare I laver et eller andet sammen Og det vigtigste er også bare at komme igang, så drop madskålen i aften og kast foderet ud på græsplænen i stedet for
-
Bare for klamt....
Jeg bliver lige pludselig meget glad for at Bobo kun æder hundelort Selvom det også er klamt, er menneskebæ altså lige en tand værre
-
Hej
Jeg hopper med på vognen om aktivering, men lad være med at tro, at det er nok med fysisk aktivitet. I skal have gang i noget mentalt også. Det behøver ikke kræve en masse specielt udstyr - i hvert fald ikke til at begynde med. Start f.eks. med at droppe madskålen og giv hende foderet på en græsplæne. Eller gem foder rundt omkring indenfor eller lav et spor udenfor. I kan også tage en gammel beholder og prikke nogle huller i den. Put noget af foderet deri og læg den et par meter foran hende, mens hun evt. er bundet af. Hun vil sandsynligvis løbe hen til den og hun kan så få foderet, når hun markerer på en eller anden bestemt måde. Gøen er sikkert fint at bruge, når hun nu er schæfer :blink: Man kan også lære hende en masse tricks, det vil hun garanteret synes er sjovt. Eller man kan lære hende at udpege en bestemt ting i en bunke. Man kan sgu lære en hund mange ting Og du kan altid søge på google eller spørge herinde, hvis du mangler inspiration. Men i hvert fald er det en god ide bare at starte med at lade hende bruge hendes næse.
- Alfen 4 år
-
hvilken hund passer os
Det ved jeg godt Har som sagt også brugt det en del, og har overhovedet ingen planer om at købe en ren hund uden tavle. Omvendt er jeg overhovedet ikke ubetinget fan af stamtavler. Ting går altså bare nogle gange galt, når mennesker blander sig lidt for meget Men ja, det er nok en helt anden diskussion og i store træk er vi helt enige, tror jeg