Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. et emne tilføjede Therese i Pleje
    Jeg har været ude og veje Bobo i dag... 42 kg :scared: Vidste godt han var lidt tyk, meeeen... Når standarden siger 25-34 kg, er han jo meget for tyk. Kan godt forstå, at han ikke har haft lyst til at gå lange ture og kan have ondt i benene Nå, men planen har jo hele tiden været, at han skulle tabe sig, når jeg havde en vægt at gå ud fra. Vi har varmet lidt op de sidste 14 dage, hvor vi har forsøgt at begrænse hvor mange kalorier han får. Men nu skal vi rigtigt i gang. Jeg starter den her tråd for selv at kunne læse tilbage og for at få nogle input, hvis nogen har noget at byde ind med. Planen er at droppe al menneskemad lige nu. I stedet kan han få noget forskelligt fyld i et marvben og en kong, når jeg får købt sådan en. Jeg tænker, at sådan noget som tørret kylling og tørret lever, tun og makrel i tomat kunne være gode alternativer :hmm: Derudover er jeg så priviligeret, at han sagtens kan nøjes med hans tørfoder som godbidder - og også har gjort det i en lang periode. Ift. mere motion tænker jeg at svømning 2-3 gange om ugen kunne gøre en hel masse. Så det tror jeg vi skal prøve. Og så håber jeg, at det har virket, når vi skal veje ham igen om 14 dage.
  2. Ja, lækre godbidder kunne sikkert virke fint i starten, indtil hun evt. finder ud af at det er rart nok Jeg kan bare huske, at jeg engang prøvede at lokke min hund til at hoppe i vandet og det virkede bare overhovedet ikke. Han gad ikke, og det hjalp ikke at jeg spillede fransk klovn og gjorde det til en kæmpe ting. Men da jeg droppede det og nøjedes med at lege med min anden hund i vandet, ville han efter et stykke tid godt være med alligevel. Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan det er for Trille, men for nogle hunde tror jeg det har den stik modsatte effekt at gøre et stort nummer ud af det.
  3. Jeg ville nok bare selv gå ud i vandet. Evt. med dit barn. Hvis I går og hygger jer, kan det være hun bliver fristet til at være med :blink:
  4. topic svarede på Therese's Kirsten90 i Sygdomme
    Det er jeg ked af at høre. Det er hårdt, når det går så hurtigt - man når næsten ikke at vænne sig til tanken :ae: Sov sødt Sally
  5. Den ser også virkelig god ud! Noget bedre end den jeg fandt, synes jeg Jeg bliver bare sendt på forsiden
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Hvis problemet bare er, at hun trækker ud til siden for at snuse (og altså ikke trækker for at komme fremad) så ville jeg bare gå med hende ud mod siden. Alternativt købe en længere snor. Men jeg har så heller ikke noget problem med at min hund trækker en smule for at komme ud til siden og snuse så længe den ikke hiver mig af sted i snoren konstant. Men hvis problemet er at hun trækker dig rundt mere eller mindre hele tiden, så ville jeg forhindre hende i at komme hen til duften, før snoren var slap og du havde hendes opmærksomhed. Først der kan I gå hen til den gode duft. På den måde bliver du "adgangen" til noget hun rigtig gerne vil have, og det kan kun være godt Giver det mening??
  7. Det er der nemlig Og bundplade, der kan tages ud og vaskes - det er en fordel, når han har været i vandet! Og held og lykke med tilvænningen
  8. Bobo er ved at være gammel og er begyndt at døje lidt med bentøjet... Desuden er han lidt for tyk, hvilket ikke ligefrem hjælper på ondt i benene. Det er bare svært at motionere ham, når han ikke kan holde til at gå ret langt. Det er lidt en ond cirkel! Så jeg overvejer at købe en cykeltrailer og har kigget lidt på denne her model: http://www.alttilhundogkat.dk/hunde-cykeltrailer?/Generelt/HUNDE/Cykel%20tur%20med%20hund%20NY/12816%20Cykeltrailer,%20str.%20L%20(60x57x80cm)%20Op%20til%2040%20kg.%20R%F8d/&showitem=9578 Er der nogen der har erfaring med den? Eller med andre, som I kan anbefale?
  9. Nej nej, det ved jeg Mente om alt medicin mod orm er receptpligtigt - ikke medicin generelt
  10. Ja, men der er vel ikke så mange muligheder, hvis man vil have at ormekurene skal blive ved med at virke. Så skulle man skifte imellem mærkerne, men det er nok for svært at administrere, siden man ikke har gjort det.
  11. Jah. Har i hvert fald den rideskole mistænkt for sagtens at kunne snyde med det. Hvis man i forvejen lader være med at fodre hestene regelmæssigt med et fuldfoder, så er man sikkert også villig til at spare andre steder.
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror hun gør det, fordi hun har fået en forventing om at hun skal hilse på alle hunde - derfor bliver hun ivrig og piber. Hvis jeg var dig, ville jeg derfor skære lidt ned på hundemøderne... Lære hende at det er helt okay at passere en hund uden at skulle hilse. Find nogle faste hundekammerater at mødes med og lad hende lege med dem, men lad være med at lade hende hilse på andre. Bare sig "kom" og gå videre - og men det! Det har hjulpet rigtig meget på min hund, som havde nogenlunde samme problem, at han kunne mærke, at jeg mente det og at han egentligt ikke havde et valg. Jeg oplevede, at det gav mere ro, fordi han ikke skulle forholde sig til om han nu skulle hilse eller ej, for den beslutning tog jeg for ham. Hvis hun stresser sig selv så meget op, at hun ikke er til at få med, kan du bede hende om at udføre en øvelse eller et trick, som kræver at hun koncentrere sig om noget andet. Jeg tror i hvert fald det er vigtigt at få fjernet den ide om at alle hunde er nogle man skal hilse på.
  13. Okay. Det tror jeg ikke de gjorde der hvor jeg red :hmm: Men det er selvfølgelig også 8 år siden efterhånden.
  14. Men hvorfor er det man helst ikke giver det forebyggende? Er det fordi man er bekymret for resistens? For jeg ved jo, at man gør det ved heste og gerne mere end en gang om året...
  15. Velkommen til dig og Boris Han er virkelig flot.
  16. Så det er altså ikke alle typer medicin, der er receptpligtigt :hmm:
  17. Det smitter gennem afføring. Snegle spiser det, og når en hund så slikker på en snegl eller på anden måde kommer i kontakt med dem, vil den blive smittet. Larverne vandrer så fra tarmen op til hjertet, hvor de vil begynde at ligge æg. Æggene føres med blodet til lungerne, hvor de bliver til larver og begynder at irritere hunden, så den hoster. Når den så synker igen, vil larverne komme tilbage til tarmen. Og så kan man starte forfra. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.
  18. topic svarede på Therese's Kirsten90 i Sygdomme
    Jeg tror altså ikke der er nogen grund til at blive ved med at nævne, at det er for dårligt, at der ikke er blevet søgt dyrlægehjælp noget før. Det ved Kirsten jo godt, men hvad skal hun gøre? Hendes forældre er jo voksne mennesker og man kan ikke presse det ned over hovedet på dem, at de skal til dyrlæge med hende. Den her tråd handler vel mere om, at en hund hun holder af, skal aflives og det er hun vildt ked af. Så mon ikke man bare skulle lade det andet ligge?
  19. Kan man godt få det forebyggende? Eller er det kun i tilfælde som det her, hvor hunden får det igen og igen?
  20. topic svarede på Therese's Kirsten90 i Sygdomme
    Det er altid lidt hårdt, når det går den vej med ens barndomshunde. Masse af :ae: og til dig
  21. Nej, hvor er den da skøn
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Nej, det ville jeg nok heller ikke gøre. Men tænkte bare, at der vel ikke er nogen, der lukker hunden inde i en transportkasse.
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Mon ikke Anne-Lise mener et bur :hmm:
  24. topic svarede på Therese's Eris i Foder
    Det må man sige, ja Men så har Luna vel nogle venner, der gerne overtager det :blink:
  25. topic svarede på Therese's Eris i Foder
    Vores essential foder er lige kommet i dag. Og det er vist godkendt, hvis man skal gå ud fra Bobos reaktion Han snuste så meget, at jeg næsten ikke kunne få lov til at åbne posen - et øjeblik var jeg bange for, at han ville inhalere sæk og det hele Han fik også lige lov til at smage lidt, og det gled selvfølgelig godt nok ned. Så må jeg se, om han trives ligeså fint på det som på MM. Men det håber jeg, for det ser ud til, at han meget bedre kan lide det her Og så fik han en gave med... Et tyggeben

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.