Alt der er opslået af Therese
- Anbefal en sele
-
Anbefal en sele
Tak for det fine svar Vil holde udkig efter en K9 sele
-
Anbefal en sele
Ja, det er måske også den bedste ide :hmm: Så er man da i hvert fald sikker på at få en, der passer
-
Anbefal en sele
Ja, jeg bidrager lige lidt til alt sele-snakken Bobo har en sele, som sidder ret dårligt. Den gaber rigtig meget foran, og generer ham vist lidt ved forbenene. Så han skal selvfølgelig have en ny, men det er lidt en jungle. Så hvilken sele har I hver især gode erfaringer med - både ift. kvalitet og pasform. Hvis det hjælper noget, er han en labrador af den lidt kraftige type og han har en ret dyb brystkasse :hmm:
-
Sætter du snoren i halsbånd eller sele?
Jeg forstod godt dit spørgsmål :blink: Og vil helst bruge sele... Primært fordi snoren kan sidde fast oppe på ryggen, mens den i halsbåndet rutsjer rundt og det irriterer mig.
-
Træne en hvalp til at gå løs.
Jeg er helt enig med dig i, at man ikke skal slippe en hund, som er bundulydig. Men det er i min verden ikke rimeligt, at man uddeler "skideballer" til hundeejere, som ellers har styr på deres hund. Jeg ved godt, at hun kun er et menneske og hvis det forholder sig som du siger og hun har mødt hunde, som ikke kunne kaldes tilbage, så kan man komme til at lade det gå udover de forkerte. Eller hun kunne bare have haft en dårlig dag eller hvad ved jeg. Men helt generelt kan jeg altså ikke se problemet. Vi skal jo alle sammen kunne være her og så længe han ikke genere nogen og er et problem, tager jeg ham ikke i snor. Faktisk synes jeg måske lidt, at hun skulle have reageret på en mere positiv måde, hvis hun tit oplever hunde, der ikke lystrer. Når hun nu endelig ser en, der lystrer fint, kan jeg ikke rigtig se nogen grund til at blive sur over at den er løs
-
Træne en hvalp til at gå løs.
Ja, man kan undre sig. Vi skal jo alle sammen være her og så længe ens hund ikke generer andre, så kan jeg virkelig ikke se problemet. Var også lige ved at gå tilbage og spørge om han rent faktisk havde generet hende, men så var hun gået. Synes bare det er så underligt at nogle kan hidse sig op over en hund, der trisser stille af sted og følges pænt med sin ejer :hmm:
- Doodlehunde ??
-
Billedtråd MAJ 2013.
Man skal aldrig undervurdere en terriers stædighed
-
Doodlehunde ??
Men er det da pga. udseendet? Som jeg har forstået det, var det for at skabe en allergivenlig race med labradorens egenskaber, som ville egne sig godt som servicehunde. Ikke at jeg nødvendigvis er enig i den målsætning, for er sikker på at en pudel også ville fungere godt som servicehund, men har bare aldrig hørt, at man oprindeligt forsøgte at lave racen for udseendets skyld :hmm: Men det kan da godt være - læste det trods alt på hundegalleri, så man ved vel aldrig
-
Træne en hvalp til at gå løs.
Ja, så fik vi også glæden af at møde et af de her intolerante mennesker i dag. Vi kom gående på vores sædvanlige sti, Bobo var løs, men gik pænt på plads og ænsede ikke damen et blik. Han har desuden aldrig generet hende, vi har aldrig mødt hende før, men alligevel følte hun trang til at tage imod os med hænderne i siden og rynkede bryn. "Ved du ikke, at du skal have hunden i snor, når du går her?!" Jeg forsøgte selvfølgelig at påpege, at jeg havde styr på situationen og på min hund - det var jo også tydeligt. Men det var ikke godt nok, hunde skulle bare i snor. Jeg ved godt, at det er lidt OT, men jeg forstår det simpelthen ikke meningen med, at en sød og rar hund, som følges pænt med sin ejer, pludselig skal til at gå i snor. Vi har trods alt gået der hver dag i et år - og nogle gange også mere end en gang om dagen. Hun har aldrig brokket sig før. Og så hjælper det vel heller ikke at tiltale folk på den måde. Tvivler på man opnår ret meget ved det. Ja, min pointe er nok egentligt bare, at jeg synes det er lidt rigtigt, at folk er blevet mindre tolerante. Lidt overbærenhed ville klæde dem nogle gange - og så kunne de måske lade være med at lave et problem ud af noget, der slet ikke er et problem :hmm: Og det er selvfølgelig ikke kun baseret på denne ene hændelse, men helt generelt på hvad jeg ser og oplever. Bare så det lige er på plads
-
Min hund har bidt min søn
Det er jo set fra dit synspunkt. At det ikke var en gyldig grund, at hunden knurrede og snappede, fordi drengen bare gerne vil i seng. Set fra hundens synspunkt er det jo foregået på en helt anden måde. Hvis hunden er utryg ved om drengen vil tage dens kødben eller ej, så tænker den altså ikke over hvor den ligger henne og om det mon er "rimeligt" at knurre for at holde ham på afstand i lige præcis den situation. Den gør det da bare. Og da det så ikke blev respekteret, markerede den - og ramte ham uheldigvis i munden. Jeg ville heller ikke bryde mig om at min hund gik rundt og knurrede af os, men så må man IMO lade være med at sætte hunden i en situation, hvor den føler sig presset til det. Og så ellers arbejde med problemet. Jeg ville aldrig nogensinde blive vred eller skælde hunden ud, fordi den reagerer som en hund. Det kan man altså ikke være bekendt.
-
Doodlehunde ??
Prøv lige at forklare hvorfor man ikke kan det? For man skal vel have et eller andet udgangspunkt for at lave en ny race og have fastlagt nogle egenskaber, som man gerne ser i racen? Hvad gjorde man så "i gamle dage," når man lavede en ny race? Og ja, jeg spørger altså ikke for at være irriterende - det er oprigtige spørgsmål :blink:
- Doodlehunde ??
-
10 spørgsmål til hunden
1. Yndlingsbeskæftigelse® - at svømme, lege, spise og sove 2. Bedstelegetøj - Den blå bold :hjerte: 3. Yndlingssteder - Jeg er ligeglad, bare jeg er sammen med min mor 4. Livretter - Mad 5. Bedste hundeven - Fætter Balder 6. Yndlingssoveplads - Sofaen 7. Bedste ferie - Har ikke været på ferie her endnu 8. Yndlingstræning - Spor og apport i vand :banan: 9. Bedste råd til mennesker - Hvis han skulle vælge noget, ville han nok sige, at jeg skulle være mere tydelig, når jeg beder ham om noget - tror jeg er SÅ forvirrende nogle gange 10. Det værste jeg ved - Negleklip, vand fra have-slanger og støvsugere
-
Redningshund på job
Hvor er han dog lækker! Og det ser da helt vildt sjovt ud
- Doodlehunde ??
-
Min hund har bidt min søn
Nå, så det er slet ikke din holdning, at det er bedre med gøen end knurren? For sådan forstod jeg det, og det gav ikke rigtig mening
-
Min hund har bidt min søn
Men den gøer jo bare i stedet for at knurre Den forsøger jo stadig bare at signalere, at den gerne vil have, at man lader den være i fred. Hvorfor er det "bedre" at den gøer end at den knurrer?
-
"Din konto bliver slettet"
Og det forklarer jo også hvorfor jeg ikke har fået den
-
Min hund har bidt min søn
Til det markerede: Hvorfor vil du ikke acceptere det? Hvorfor er gøen bedre end knurren?
- Markus Mühle
-
Markus Mühle
MM er det eneste foder Bobo har fungeret godt på. Jeg har ikke oplevet problemer med opkast og bøvser og det der kommer ud "i den anden ende" virker også fornuftigt - hvis man kan sige det sådan :blink: Og så elsker han det! Men som det også bliver nævnt, er der ikke noget endegyldigt svar på hvad der ville fungere for jer. Prøv det og se hvordan hunden reagerer på det Du kan jo altid skifte igen, hvis det ikke er helt godt nok.
-
Diarre plus blod
Nu står det jo ikke i reglerne, at man SKAL følge de råd, der bliver givet herinde. Jeg synes da godt, at man kan lave en tråd og så efterfølgende vurdere, at man ikke kunne bruge alle de svar man får til noget. Det tror jeg altså sker for alle herinde engang imellem. Og det betyder jo ikke, at man ikke sætter pris på at nogen gider at hjælpe en og give gode råd, men måske vurderer man bare, at det ikke ville fungere, var unødvendigt eller irrelevant for situationen.
- Anmeldt pga misforståelse.