Alt der er opslået af Therese
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
typisk dag for mille :-D
Ej, det var sgu da træls... Ved du hvor katten hører til?
- Forsøg - hold afstand, TAK
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
- Forsøg - hold afstand, TAK
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
Forsøg - hold afstand, TAK
Hundeskove kan jo godt være begge dele. Både et sted at gå tur og et sted at mødes med hundevennerne og lege.. Men nogle af os vil bare gerne have et valg. Jeg er fx. ved at træne min ikke asociale, men "oversociale" labrador til at vi ikke behøver hilse på ALLE hunde vi møder. Jeg prøver at undgå, at han hilser på fremmede hunde, hvis han kører sig selv så meget op, at han formentligt ikke vil kunne styre det.. Og så er det altså i mine øjne bedre bare at gå videre og vente med hundemøderne til vi kan være sammen med hunde han kender og kan sammen med. Men det er sørme svært, hvis hunde bare får lov til at løbe. Jeg synes altså godt, at andre mennesker kan tage hensyn til, at jeg altid kalder ham tilbage og får snor på ham, når vi møder andre hunde, selvom vi er et mindretal. Intentionen med hundeskovene er at gå tur med sin hund løs - intentionen er vel ikke, at ejeren bare slipper sin hund og derefter bare lader den løbe. Og så behøver en hund jo ikke gå på plads en hel tur, fordi man lige kalder den ind, mens man passerer nogle. Jeg tror ikke, at nogen herinde mener, at det er sådan det bør foregå. Så kunne man jo ligeså godt lufte den et andet sted med snor på Det behøver man da ikke. Hvis min hund fx. står og snuser, så ser han ikke nødvendigvis den anden hund. Og så kalder jeg selvfølgelig ikke på ham Jeg kalder ham til mig, hvis vi skal passere tæt forbi nogle på en sti, men hvis vi er langt væk fra den anden hund og han er optaget af noget andet, er der ingen grund til det, for så løber han ikke derhen. For min skyld må hunde da osse gerne passere forbi os uden snor - jeg synes bare man skal spørge, inden man bare lader hunden hilse. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at man bare går ud fra, at alle hunde kan med ens egen
-
Newf. Spam
Neeej deeet... Gamle håndklæder er guld værd, når man har en vandglad hund :5up:
-
Billedtråd juni 2012
Rottweiler spam Synes der er nogle ret gode "sprogbilleder" ind imellem, selvom kvaliteten ikke er den bedste Og især fælles-snifningsbilledet er jeg helt vild med
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
Sjove hundeejere
Det kunne så godt være mig Eller... Vi render frem og tilbage på gaden, mens jeg siger "nej, ikke i dag Bobo" indtil han er faldet nok til at kunne gå forbi ordentligt... Jeg er sgu nok osse selv en af de sjove hundeejere, når jeg lige tænker over det Folk må sgu da tro, at jeg er tosset...
-
Sjove hundeejere
Ja, jeg synes jo osse det er lidt underligt.. Især når den reagerer sådan... Men sådan er der jo så meget Og det virker osse lidt underligt, at han gjorde det.. Sagde han ikke noget til dig??
-
Newf. Spam
Bobo synes det der er totalt volapyk... Vand er vand og vand skal plaskes i uanset vejret
-
Skal vi give vores hund et nyt hjem?
Jeg er enig med Umulia... Jeres problemer kan sagtens trænes væk, men det kræver selvfølgelig noget overskud.. Og hvis man ikke har det... Jamen, det kan man jo ikke gøre noget ved.. Man kan jo ikke trylle.. Og jeg dømmer jer i hvert fald overhovedet slet ikke... I lyder som en familie, der har givet det en chance og er kommet frem til, at det nok ikke lige er jer at have hund lige nu... Og det er da en ærlig sag.. Så jeg må nok sige sige ja.. Hvis I vitterligt ikke har overskuddet til at få brudt de der trælse vaner, så er en omplacering nok desværre den bedste løsning... :ae:
-
Sjove hundeejere
Eller, vi stod lige hvor indkørslen starter... Men ja... Der var i hvert fald et pænt stykke mellem os og den anden hund..
- Sjove hundeejere
-
Forsøg - hold afstand, TAK
Selvom jeg ikke helt tror, at det vil fungere i praksis, så synes jeg alligevel, at I skal have et skulderklap for initiativet :5up: Ideen bag det er jo helt vildt god og jeg håber da virkelig, at det kan fungere... Men det kræver jo, at ejerne forstår hvorfor det er at nogle mennesker ikke ønsker, at deres hund skal hilse på andres hunde.. Jeg ved godt, at der kan være tusinde grunde til det, men der er jo nogle gengangere. Fx. at hunden er bange for andre hunde eller at ejeren/hunden bare ikke ønsker at snakke med andre hunde.. Eller at hunden kan være syg... Måske er det sådan nogle ting I skal komme ind på i stedet for? For som andre er inde på, kan et gult mærke være bedøvende ligegyldigt, hvis respekten ikke er der.. Hvordan man så lige skal nå de hundeejere, der ikke kommer i klubberne eller på diverse fora og lignende - dét har jeg ikke gennemskuet endnu
-
Sjove hundeejere
Jeg har kaldt tråden det, fordi... Altså et eller andet skulle den jo kaldes? Og når jeg nu synes, at det VAR en sjov adfærd, så er det da meget nærliggende at kalde den det... Jeg undrede mig bare over hans måde at håndtere det på og det er egentligt bare det 'sjove' dækker over.. Og så synes jeg altså, at der er forskel på om man stiller sig op midt på fortovet og lader hunde rende inde i andres indkørsel, hvor man ved, at der er en hund, når ens egen hund reagerer så voldsomt på andre hunde og så på at lufte sine hunde i lang line på en cykelsti... Det kunne jo osse være, at hun tog sine forholdsregler og kiggede bagud jævnligt for at holde øje med cyklister, som jeg selv gør når jeg lufter på en cykelsti..
-
Sjove hundeejere
Han stod altså og så på Bobo, mens han lod hans egen hund snuse i vores indkørsel... Der kunne han jo så have fjernet sig, hvis han ikke synes at de skulle hilse...
-
Sjove hundeejere
Jeg oplevede noget lidt spøjst her til morgen... Var nede med Bobo og tisse, da der kommer en hund forbi på gaden... Manden har hunden i flexline og derfor kommer han først gående forbi, så jeg kan se flexlinen og får kaldt på Bobo, så han ikke lige løber derhen... Han stopper på halvvejen og jeg kalder igen, lidt mere skrapt, for jeg ved jo at han godt kan finde på at løbe, mens jeg er på vej hen for at hente ham.. Den fremmede hund står nu inde i vores indkørsel og jeg går derfor ud fra, at det er okay, at de hilser, så jeg tænker "YES! Oplagt træningsmulighed, når Bobo nu har været så god og IKKE bare er løbet," så jeg siger "værsgo" og Bobo opsøger hunden. Hvorefter manden begynder at råbe "nej, nej, nej!!!" og trække sin hund til sig på en måde, der siger mig, at han udmærket godt vidste, at det dér... Det ville gå galt... Allerede da Bobo har taget de første skridt og inden hans hund er begyndt at reagere med en hysterisk gøen, er han begyndt at hale hans hund ind.. Og jeg har selvfølgelig HELT vildt ondt af den stakkels hund, der nu har fået en dårlig oplevelse.. Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man stiller sig op og lader sin hund rende ind i andres indkørsel, hvis den bliver så bange... Det var altså lidt mystisk, synes jeg.. :hmm: Men så kan man selvfølgelig lære at lade være med at gå ud fra, at hunde der befinder sig i ens egen indkørsel gerne må hilse Har I andre oplevet noget, som I synes var underligt eller som I undrede jer over?
- Forsøg - hold afstand, TAK
-
Newf. Spam
Kæft hun er sød... Elsker de der krammebamser :hjerte:
-
Forsøg - hold afstand, TAK
Jeg synes det er en fin ide, at man gør et eller andet for at tydeliggøre om ens hund skal hilse eller ej... Det kunne være fint at få lidt fokus på problemet, så dem der ikke rigtig oplever eller hører om "den anden side" af en træls hilse situation får øjnene op for at det ikke altid er optimalt... Men om det kan fungere i praksis, ved jeg sgu ikke rigtig... Folk skal jo vide, at et gult mærke betyder, at de skal holde afstand... Og hvis man ikke lige kommer i en klub, så ved man det jo ikke Men ideen er helt vildt super duper fin