Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Hahah... Tænkte at det bare var noget der skete når du talte med mennesker...
  2. Haha... Du er altså sær... Er der nogen sinde nogen der har fortalt dig det?
  3. Og hvis man spørger Nova, er det garanteret løven der er dum og ikke fatter at skride
  4. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Ja nu giver det mening :5up:
  5. Jeg erklærer mig fuldstændig enig i den her... Når hunden står og snuser som en besat der hvor han lige selv har tisset, kan man altså ikke lade være med at tænke, at han er liiiidt dum... :stupid:
  6. Okay? Fantastisk... Så behøver jeg ikke bekymre mig om det...
  7. Hey den her tråd skal jeg da vist lige følge med i Tak for link, Dorte... Selvom det ikke var direkte til mig Tror ikke Bobo har HD, men han virker nogle gange lidt øm i det ene bagben... Så jeg tænker, at det i hvert fald ikke kan skade at give ham et tilskud af en eller anden art.. Det er ikke sikkert det gør en forskel, men det skader jo heller ikke
  8. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Det hele giver SÅ meget mening, undtagen lige det sidste... Hvordan oplever han det anderledes, mener du? Ikke fordi jeg har tænkt mig at blive ved med at give godbidder, det andet giver nemlig rigtig god mening... Bare for at lære noget nyt
  9. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Sygdomme
    Troede bare ikke at man bare måtte give den gas... Men jeg gik også automatisk ud fra, at hunde har ondt når de har HD... Det er så ikke tilfældet, kan jeg se...
  10. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Sygdomme
    Er iøvrigt ked af at høre at hun har en C-hofte, Anne! Men nu har du da vished...
  11. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Sygdomme
    Hvad gør jer med "HD-hunde" for at skåne dem? Jeg er med på begrænset motion, men hvilke kosttilskud osv. giver I?
  12. Årh ligesom mig... Jeg har også nogle racer, som bare bliver ved med at spøge, selvom jeg ellers har besluttet mig for en race... Så hører jeg lige et eller andet om den race og så bliver jeg ubeslutsom igen Men nej, jeg er med på den med de hvide hunde... Hehe... Sådan en skal jeg godt nok heller aldrig eje... Så kan man jo se alt skidtet :scared:
  13. Jeg aner intet om dobermann, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i hvad det er for nogle punkter man går efter, når man gerne vil have sådan en... Så... Gider du uddybe?
  14. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Jeg vil prøve at træne det med nogen, og håber det virker
  15. det lyder som om du har en bestemt race i tankerne? :blink:
  16. Mht. bolig ved jeg kun, at det bliver en lejlighed... Men det haster jo heller ikke med at finde et sted, skal jo ikke være ude til en bestemt dato... Så jeg har jo god tid til at finde det helt rigtige sted... Og jeg er ikke rigtig til terrier og lignende... Men det er nu mest, fordi jeg ikke har tålmodighed til at sige alting tusind gange, fordi hunden liige skal prøve om grænsen nu er den samme som sidst en gang til... Overdrivelse fremmer forståelsen...
  17. Jeg kommer sikkert til at bo i en lille lejlighed... Tror ikke en GD er sagen Gad ellers godt, men synes der skal være lidt mere plads...
  18. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Jeg tror lige jeg skal have det skåret det ud i pap For jeg siger nemlig "nej ikke i dag" til ham, allerede når han bliver opmærksom på den anden hund... Og jeg prøver at aflede ham med godbidder eller legetøj, men det er ligesom om han hverken hører eller ser mig eller legetøjet... Han registrerer det næsten ikke... Han kan lige tage legetøjet eller godbidden i munden, men han smutter det bare ud igen... Så hvad gør jeg så? Forsøger at undgå at passere tæt forbi fremmede hunde? Og hvad så derfra?
  19. Hehe... Det kan jeg godt forstå... Men Bobo er jo ikke min i den forstand... Det er egentligt mest min mor og stedfars hund, jeg kalder ham bare min hund, fordi det synes jeg også lidt han er, når jeg bor her Men det er meningen at jeg skal have min egen på et tidspunkt... Sådan rigtig min egen
  20. Lidt all-round Jeg vil gerne både gå til træning og konkurrencer, men jeg vil også gerne have en hund, der kan følge med når jeg løber eller cykler og tager på forholdsvist lange gåture, men den skal selvfølgelig først og fremmest kunne trives som "familie"hund - altså den skal som sagt ikke være decideret sky eller voldsomt vogtende eller noget i den stil... Så den ikke kan trives med et liv i byen, hvor der vil være noget larm og en hel masse mennesker, børn, katte, andre hunde osv. osv. Det er egentligt ikke fordi jeg har voldsomt mange krav, synes jeg.. Og jeg tilpasser mig da også gerne lidt til den hund jeg får og de ting den synes er sjovt.. Men nogle ting skal selvfølgelig være opfyldt for at vi kan have det godt sammen..
  21. et emne tilføjede Therese i Debat
    Hvilken kriterier havde I så? Hvilke egenskaber lagde I vægt på hos hunden? Lever hunden op til det I regnede med at få? Ikke forstået på den måde, at I elsker jeres hund mindre, men bare om hunden lever op til det I gerne ville have da I valgte race. Hvilke negative sider har racen eller hunden evt. haft ift. jeres livsstil? Jeg sidder selv og hopper lidt frem og tilbage mellem flere forskellige racer, og kan simpelthen ikke beslutte mig, fordi der er så mange racer der har et eller andet jeg godt kan lide.. Så nu har jeg fulgt MM's råd og lavet en liste over hvad det reelt er jeg ønsker i en hund for at få sat ord på det og blive mere bevidst om det og derfor måske nemmere kan finde HUNDEN Og så fik jeg bare lyst til at høre hvilke overvejelser I andre gjorde jer, da I skulle vælge hund - eller hvilke overvejelser nogen af jer måske gør jer lige nu :blink: Min liste ser indtil videre sådan her ud: Den skal som udgangspunkt være venlig overfor mennesker og andre hunde - lidt reservation er OK, men jeg vil ikke have en hund, der som race har ry for at ville sætte tænderne i postbuddet og lignende. Ingen tendens til eget-kønsaggression. Racen skal være kendt for at være god til at lære at omgås katte og andre mindre dyr. Det kræver selvfølgelig træning, men man behøver jo ikke gøre det sværere end højst nødvendigt :blink: Samarbejdende og førerorienteret - hunden skal med stor sandsynlighed kunne lære at gå løs, da jeg synes snoren er en pestilens Og så kunne jeg godt tænke mig at gå til træning med hunden og måske konkurrencer. Og jeg gider bare igen ikke gøre det sværere for mig selv end højst nødvendigt... Og så skal den selvfølgelig kunne trives i byen - altså ikke være overdrevet sky eller vagtsom eller andet i den stil... Jeres tur
  22. Årh han er da skøn Laila
  23. Hvad med omkring klokken 3?
  24. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Dem begge to? Altså, det er da det samme? Hvis en hund kommer i nærheden af os og dermed kunne være chance for at han får lov at hilse, kører han op.. Eller hvis vi skal passere en hund... Er det forståeligt nu?

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.