Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Der er ikke noget :slem: over det - det er min mor
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Hunde historier
    Ej, det var sgu da træls... Ved du hvor katten hører til?
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, har aldrig været der... Endnu :blink:
  4. Næh Nå, men jeg tror da på dig Så har jeg bare glemt det, sorry... Men vi skal altså ikke køre med
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Gider du ikke uddybe hvad det er du mener vi ikke tager hensyn til? Og så vil jeg godt lige pointere, at jeg ikke går med hund i snor i hundeskoven.. Jeg går der netop for at han kan løbe fri
  6. Jamen jeg har da heller aldrig sagt, at vi skulle køre med Det må være noget du har drømt :ae:
  7. Altså, jeg medbringer jo så min chauffør, men det er vel osse fint nok?
  8. Nej nej, det skal du da ikke Jeg får et lift derud...
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hundeskove kan jo godt være begge dele. Både et sted at gå tur og et sted at mødes med hundevennerne og lege.. Men nogle af os vil bare gerne have et valg. Jeg er fx. ved at træne min ikke asociale, men "oversociale" labrador til at vi ikke behøver hilse på ALLE hunde vi møder. Jeg prøver at undgå, at han hilser på fremmede hunde, hvis han kører sig selv så meget op, at han formentligt ikke vil kunne styre det.. Og så er det altså i mine øjne bedre bare at gå videre og vente med hundemøderne til vi kan være sammen med hunde han kender og kan sammen med. Men det er sørme svært, hvis hunde bare får lov til at løbe. Jeg synes altså godt, at andre mennesker kan tage hensyn til, at jeg altid kalder ham tilbage og får snor på ham, når vi møder andre hunde, selvom vi er et mindretal. Intentionen med hundeskovene er at gå tur med sin hund løs - intentionen er vel ikke, at ejeren bare slipper sin hund og derefter bare lader den løbe. Og så behøver en hund jo ikke gå på plads en hel tur, fordi man lige kalder den ind, mens man passerer nogle. Jeg tror ikke, at nogen herinde mener, at det er sådan det bør foregå. Så kunne man jo ligeså godt lufte den et andet sted med snor på Det behøver man da ikke. Hvis min hund fx. står og snuser, så ser han ikke nødvendigvis den anden hund. Og så kalder jeg selvfølgelig ikke på ham Jeg kalder ham til mig, hvis vi skal passere tæt forbi nogle på en sti, men hvis vi er langt væk fra den anden hund og han er optaget af noget andet, er der ingen grund til det, for så løber han ikke derhen. For min skyld må hunde da osse gerne passere forbi os uden snor - jeg synes bare man skal spørge, inden man bare lader hunden hilse. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at man bare går ud fra, at alle hunde kan med ens egen
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Neeej deeet... Gamle håndklæder er guld værd, når man har en vandglad hund :5up:
  11. Rottweiler spam Synes der er nogle ret gode "sprogbilleder" ind imellem, selvom kvaliteten ikke er den bedste Og især fælles-snifningsbilledet er jeg helt vild med
  12. Det er altså helt vildt fedt, at du gider holde lidt styr på det der, så der lige er tjek på det... :5up: Når vi andre nu ikke gør det
  13. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Det kunne så godt være mig Eller... Vi render frem og tilbage på gaden, mens jeg siger "nej, ikke i dag Bobo" indtil han er faldet nok til at kunne gå forbi ordentligt... Jeg er sgu nok osse selv en af de sjove hundeejere, når jeg lige tænker over det Folk må sgu da tro, at jeg er tosset...
  14. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Ja, jeg synes jo osse det er lidt underligt.. Især når den reagerer sådan... Men sådan er der jo så meget Og det virker osse lidt underligt, at han gjorde det.. Sagde han ikke noget til dig??
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Bobo synes det der er totalt volapyk... Vand er vand og vand skal plaskes i uanset vejret
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er enig med Umulia... Jeres problemer kan sagtens trænes væk, men det kræver selvfølgelig noget overskud.. Og hvis man ikke har det... Jamen, det kan man jo ikke gøre noget ved.. Man kan jo ikke trylle.. Og jeg dømmer jer i hvert fald overhovedet slet ikke... I lyder som en familie, der har givet det en chance og er kommet frem til, at det nok ikke lige er jer at have hund lige nu... Og det er da en ærlig sag.. Så jeg må nok sige sige ja.. Hvis I vitterligt ikke har overskuddet til at få brudt de der trælse vaner, så er en omplacering nok desværre den bedste løsning... :ae:
  17. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Eller, vi stod lige hvor indkørslen starter... Men ja... Der var i hvert fald et pænt stykke mellem os og den anden hund..
  18. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Lige præcis
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Selvom jeg ikke helt tror, at det vil fungere i praksis, så synes jeg alligevel, at I skal have et skulderklap for initiativet :5up: Ideen bag det er jo helt vildt god og jeg håber da virkelig, at det kan fungere... Men det kræver jo, at ejerne forstår hvorfor det er at nogle mennesker ikke ønsker, at deres hund skal hilse på andres hunde.. Jeg ved godt, at der kan være tusinde grunde til det, men der er jo nogle gengangere. Fx. at hunden er bange for andre hunde eller at ejeren/hunden bare ikke ønsker at snakke med andre hunde.. Eller at hunden kan være syg... Måske er det sådan nogle ting I skal komme ind på i stedet for? For som andre er inde på, kan et gult mærke være bedøvende ligegyldigt, hvis respekten ikke er der.. Hvordan man så lige skal nå de hundeejere, der ikke kommer i klubberne eller på diverse fora og lignende - dét har jeg ikke gennemskuet endnu
  20. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Jeg har kaldt tråden det, fordi... Altså et eller andet skulle den jo kaldes? Og når jeg nu synes, at det VAR en sjov adfærd, så er det da meget nærliggende at kalde den det... Jeg undrede mig bare over hans måde at håndtere det på og det er egentligt bare det 'sjove' dækker over.. Og så synes jeg altså, at der er forskel på om man stiller sig op midt på fortovet og lader hunde rende inde i andres indkørsel, hvor man ved, at der er en hund, når ens egen hund reagerer så voldsomt på andre hunde og så på at lufte sine hunde i lang line på en cykelsti... Det kunne jo osse være, at hun tog sine forholdsregler og kiggede bagud jævnligt for at holde øje med cyklister, som jeg selv gør når jeg lufter på en cykelsti..
  21. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Han stod altså og så på Bobo, mens han lod hans egen hund snuse i vores indkørsel... Der kunne han jo så have fjernet sig, hvis han ikke synes at de skulle hilse...
  22. et emne tilføjede Therese i Debat
    Jeg oplevede noget lidt spøjst her til morgen... Var nede med Bobo og tisse, da der kommer en hund forbi på gaden... Manden har hunden i flexline og derfor kommer han først gående forbi, så jeg kan se flexlinen og får kaldt på Bobo, så han ikke lige løber derhen... Han stopper på halvvejen og jeg kalder igen, lidt mere skrapt, for jeg ved jo at han godt kan finde på at løbe, mens jeg er på vej hen for at hente ham.. Den fremmede hund står nu inde i vores indkørsel og jeg går derfor ud fra, at det er okay, at de hilser, så jeg tænker "YES! Oplagt træningsmulighed, når Bobo nu har været så god og IKKE bare er løbet," så jeg siger "værsgo" og Bobo opsøger hunden. Hvorefter manden begynder at råbe "nej, nej, nej!!!" og trække sin hund til sig på en måde, der siger mig, at han udmærket godt vidste, at det dér... Det ville gå galt... Allerede da Bobo har taget de første skridt og inden hans hund er begyndt at reagere med en hysterisk gøen, er han begyndt at hale hans hund ind.. Og jeg har selvfølgelig HELT vildt ondt af den stakkels hund, der nu har fået en dårlig oplevelse.. Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man stiller sig op og lader sin hund rende ind i andres indkørsel, hvis den bliver så bange... Det var altså lidt mystisk, synes jeg.. :hmm: Men så kan man selvfølgelig lære at lade være med at gå ud fra, at hunde der befinder sig i ens egen indkørsel gerne må hilse Har I andre oplevet noget, som I synes var underligt eller som I undrede jer over?
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Og det er jo bare rigtig, rigtig træls for os, der ikke bare kan køre! Eller det er det jo i det hele taget... Det må da være skide irriterende at man skal føle sig tvunget til at køre et andet sted hen hver gang man skal lufte sin hund...
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Kæft hun er sød... Elsker de der krammebamser :hjerte:
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg synes det er en fin ide, at man gør et eller andet for at tydeliggøre om ens hund skal hilse eller ej... Det kunne være fint at få lidt fokus på problemet, så dem der ikke rigtig oplever eller hører om "den anden side" af en træls hilse situation får øjnene op for at det ikke altid er optimalt... Men om det kan fungere i praksis, ved jeg sgu ikke rigtig... Folk skal jo vide, at et gult mærke betyder, at de skal holde afstand... Og hvis man ikke lige kommer i en klub, så ved man det jo ikke Men ideen er helt vildt super duper fin

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.