Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Nej skinketern? Sådan noget hundeæde
  2. Fandeme nej Jeg VIL sgu have hund... Sådan en skod lov skal ikke forhindre mig i det... Hmm... Hvem skriver man til, hvis man gerne vil protestere?
  3. Det er da også dybt godnat at hunderegisteret ikke kan bruges som dokumentation for hvem der ejer hunden... Det giver da ikke mening Så kunne man jo ligeså godt lade være med at bruge det
  4. Jeg fatter det heller ikke... Så må sælger jo skaffe sig et job eller få fat på nogle penge på en eller anden måde... Det kan da aldrig nogensinde blive købers problem... Ej, jeg var også blevet sur...
  5. Hahaha... Det var skinketern jeg havde med på den tur, mener jeg... Og det kan han rigtig godt lide... Så det skal nok passe
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Hvad er de andre discipliner? Bliver da spændende
  7. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Så er vi tilbage efter vores første møde med en hund efter denne her tråd... Han vil virkelig gerne humpe, så jeg har brugt det meste af turen på at pille ham ned af hende... Men det blev bedre til sidst (måske fordi han blev træt?) og så skyndte jeg mig at pakke sammen og gå, så mødet sluttede mens han var rimelig rolig Vi forsøgte at lave nogle andre aktiviteter som fodersøg og en lille smule boldkast for at flytte hans fokus og det virkede som om det virkede lidt, så de godt kunne gå og hygge sig lidt sammen... Hvis der ikke skete noget, ville han dog stadig gerne humpe, men håber det bliver bedre med tiden... Og hun (ejeren) er i hvert fald ikke blevet afskrækket, så hun vil gerne mødes igen :banan: Men han var godt nok træt på vej hjem... Han kunne næsten ikke slæbe sig af sted... Det tager åbenbart hårdt på ham, det lille pus :ae: Så det bliver ikke ret lange møder i fremtiden, før det er blevet bedre med den der stressen rundt... Konklusion: Jeg er fortrøstningsfuld
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Diverse
    Men er det piller man spiser eller hvad? Og hvorfor skærer man ikke bare ned på fedtet? Ej, ved godt jeg er lidt kritisk, men har bare ikke altid så meget fidus til de der såkaldte vidundermidler... Jeg er helt klart af den overbevisning, at en hel masse problemer bare skyldes forkerte kostvaner - og at det altså kan klares, hvis man lægger sin kost om... Og det er ikke for at være hellig, for jeg er fx. overvægtig og døjer lidt med uren hud i perioder og der er sikkert også noget galt "indvendig..." Så det kunne da helt sikkert sagtens gøres bedre... Men umiddelbart vil jeg nu hellere lægge kosten om end jeg vil bruge penge på tilskud, som jeg ikke aner noget om og som jeg faktisk synes lyder lidt for godt til at være sandt Men hvis du har et link til det, må du da gerne smide det her i tråden... Så kan det være jeg bliver omvendt :blink:
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Diverse
    Og hvad gør det sådan helt præcist? Hvordan hjælper det mig bedre end hvis jeg bare spiste sund mad, der var god for mig?
  10. Hehe... Man skal ikke gå ned på godbidder? Ej, der var også vand og en skål med i posen Og tak
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Ej, arbejder du hen imod at komme med til DM? Sejt! :5up: Og tillykke med placeringen - er sikker på Maggie nok skal komme efter det
  12. Hahah... Sad ellers også lige og spekulerede på hvor mine billeder var blevet af og hvilken tråd jeg mon havde lagt dem i Men det var så slet ikke mig... Hehe
  13. topic svarede på Therese's Dorte i Træning
    Nå, men når jeg nu har nået mit mål om at få hund, må mit næste mål være at få overtalt min mor til at ham skal jeg da gå til jagttræning med :blink: Wish me luck!
  14. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Hvis jeg var dig, ville jeg vende om og gå den anden vej lige inden han skal til at lægge sig.. Jeg tror at hunden mentalt er nødt til at være på det stadie, hvor den vil reagere sådan for at kæde de to ting sammen... Så prøv at lær hans signaler at kende og når han så begynder at reagere, kalder du på ham, vender om og går den anden vej... Og gud, hvor er det nemt at give råd, når det ikke handler om en selv!
  15. Lidt billeder - Gryns fortjeneste :kys: Portrætfotos Psyko-godbidsøjne? Mine to nye yndlingsfotos Er vild med det her... Synes det er vildt godt fanget... Snak lige om en lang tunge Skønheden og udyret Et umage par :hjerte: ... som begge to godt kan lide godbidder
  16. wtf... Undskyld mig... Men du tolker sgu da virkelig mine indlæg af røven til, hvis det er det du læser? Hvor fanden har jeg sagt, at jeg ikke gider tale med folk, inden jeg skal købe en hund jeg forhåbentligt skal dele hjem med i mange år? Tror du virkelig, at jeg er så forblændet af hundeweb, at jeg ikke kan danne mig et indtryk når jeg kommer ud til opdrætterne... For det er da helt pløk... Lektie til dig: øv dig i at lade være med at læse en masse ind i folks indlæg, som slet ikke står der... Tak!
  17. Gider du ikke uddybe det? Hvad er det for redskaber der findes i andre avlsklubber som svarer til hundeweb? For jeg ved det altså ikke...
  18. Hvis man tror det, skulle man måske læse lidt om genetik, tror jeg... Jeg tror i hvert fald personligt ikke, at bare fordi ens hunds tipoldefar har været god til et eller andet, så bliver hvalpen det osse... Men jeg har en forventning om, at min hvalp bliver god til pågældende aktivitet, hvis mange hunde i dens familie osse har været gode til den her aktivitet... Og jeg forsvarer på ingen måde, at man avler på dyr, der af en eller anden årsag bliver hæmmede af deres kropsbygning - fx. hunde der konsekvent ikke kan føde selv eller ikke kan vaske sig selv eller lignende... Som sagt er jeg ikke så fanatisk, at jeg ikke godt kan se, at det ikke altid har været hensigtsmæssigt det DKK-avlere gør... Men jeg bruger jo netop også hundeweb til at styre udenom de avlere, hvis holdning eller principper ikke helt stemmer overens med mine egne...
  19. Hahah... Glad i låget-Flips
  20. Jeg tror osse bare generelt at ture i varieret terræn er super godt... Eller at få hende til at springe over nogle bitte små spring... Jeg får fx. Bobo til at hoppe over træstammer og sådan noget på jorden... Eller lægge/sætte guffer i et træ eller lignende, så hun skal op på bagbenene og stå for at få fat i det...
  21. Jeg synes det er ret vigtige ting... Der er sundhedsresultater, udstillingsresultater og for de hunde, hvor det forventes generelt, at de kan arbejde og præstere noget, så står der også konkurrenceresultater... Det er det JEG lægger vægt på - du kan så lægge vægt på nogle andre ting og det er jo fint nok...
  22. Jeg er så nok en af dem, der generaliserer temmelig meget på det punkt... Hvis jeg skal have en raceren, så bliver det en DKK-hund... Og det behøver jeg slet ikke bruge to sekunder på at overveje... Det betyder ikke, at jeg ser ned på andres hunde eller ser ned på dem fordi de vælger noget andet... For vi har alle sammen forskellige udgangspunkter for at købe hund... Og for nogen betyder tavlen bare ikke så meget som for andre... Og det betyder heller ikke, at der ikke kan være gode opdrættere i andre avlsklubber... Eller dårlige opdrættere i DKK... For selvfølgelig er der det... Men som sagt har alle forskellige udgangspunkter og/eller motiver for at købe hund... Vi stiller alle sammen forskellige krav til "vores" opdrætter og til vores kommende hund... Så det der er dårligt for mig, er ikke nødvendigvis dårligt for andre... Men derfor lærer jeg nu aldrig at forstå, hvorfor man køber en hund med en anden tavle end DKK Hundene er ikke ringere væsner, men en DKK tavle giver bare en mulighed for at se rigtig, rigtig langt tilbage i linjerne og se rigtig mange oplysninger om de hunde, der er i familie med den hvalp man har kig på, så man får en hund efter lige præcis de hunde, der passer allerbedst til ens liv... Så jeg forstår altså ikke hvad fordelen er ved at vælge noget andet... Er det prisen eller sådan noget?
  23. Og et eller andet sted er din mor jo medansvarlig for hvordan du er endt... Hehe... Så måske er hun også bare lidt skør selv?

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.