Alt der er opslået af Therese
-
Rallytræningstråden (fælles)
Hehe... Har lige set en video med jer fra Tønder... Liva synes vist der dufter rigtig godt dernede
-
Dine mål for 2012
På det personlige plan synes jeg, at jeg er kommet vildt langt... Er blevet et meget mere glad og positivt menneske, og er blevet helt vildt god til at tænke positive ting og er blevet god til at sætte pris på de små ting i livet, som gør det ret fantastisk Vægttabet går det rigtig dårligt med, for at sige det mildt... Så det gider vi ikke komme nærmere ind på Ift. hund mangler jeg stadig at få sparet op til et indskud og en lille hvalp.. Det når jeg sgu ikke i år... Men måske til næste sommer... Og indtil da har jeg jo Bobo at kaste al min kærlighed på
-
Rallytræningstråden (fælles)
Tror jeg skal følge lidt med i den her tråd... Kunne jo rigtig godt tænke mig at gå til noget rally med Bobo, det er lige mig at der ikke er det samme krav om præcision som i traditionel lydighed og at man må rose hunden imens man går programmet... Men bortset fra det aner jeg faktisk ikke rigtig hvad det går ud på... Så tænkte jeg ville følge lidt med her og blive lidt klogere
- Twilight på kanal 5
- Tricks tråden
-
Tricks tråden
Nej, jeg får også altid en hjælper på, hvis jeg skal filme sådan noget... Det er nemlig rigtig svært at stå og jonglere med alt det selv
-
Hvorfor bliver nogen hunde ikke glade når de skal på gåtur?
Hvilken forskel gør det da rent fysiologisk? Rent fysisk er det vel det samme der sker, hvis hunden er stresset... Uanset om den bliver helt opkørt eller bare stresser, fordi den fx. ikke trives i det miljø, den bor i eller lign.
- Tricks tråden
-
Hunden har tisset på min seng...
Jeg synes, at det er synd, at det er en selvfølge, at der bliver talt med store bogstaver og at hvalpen bliver smidt ud.. Hvalpe er ligesom små børn, der endnu ikke har lært at kontrollere hvornår de tisser og hvornår de ikke tisser.. Man er nødt til at skabe en bevidsthed for hunden omkring hvor man tisser og ikke tisser.. Når hvalpen sætter sig ned, mens du kigger på det og tisser, er det ikke ensbetydende med, at den gør det for at markere noget som helst - den aner simpelthen bare ikke, at det er forkert! Og hunde bliver ikke hurtigere renlige af, at man skælder dem ud.. Det gør dem bare usikre overfor ejeren, for hvalpen opfatter det selvfølgelig som noget helt naturligt at tisse og den forstår selvfølgelig ikke hvorfor den skal skældes ud for det.. Tag den hellere med ud rigtig tit og sørg for at rose den rigtig godt, når den tisser udenfor. Hvis den har et uheld indendørs, så ignorer det og tør op.. På et tidspunkt vil hunden lære, at det er rart at tisse udenfor, for der får man opmærksomhed og ros og hvis man tisser indendøre, sker der ikke en skid... Så det er jo slet ikke så rart som at tisse ude... Held og lykke...
-
Tricks tråden
Men er tricks ikke bare hyggetræning?
-
Tricks tråden
Jeg havde kameraet med ude i fredags, men der var selvfølgelig ingen strøm på - det er jo bare typisk Så nu må det til opladning og så satser jeg på en video i løbet af ugen... Hvordan går det med jer andre?
-
Blandings-udstilling...findes dét?
På et tidspunkt var der nogle ildsjæle på hundegalleri, der snakkede om at stable et eller andet på benene i den retning... Det var vist noget med en slags klub, hvor man kunne komme og få sin hund bedømt ift. kondition, pelsens tilstand og hundens generelle udtryk og form... Om den så harmonisk ud osv. Bare for sjov, selvfølgelig For man får jo ikke rigtig andet ud af det end at man kan vise sin hund frem. Ved dog ikke hvad det blev til, men hvis du er på hundegalleri, kan du da prøve at søge?
-
Søde Mexx søger en familie...
Synes også det er et super godt initiativ - det er slet ikke det... Og ja, jeg havde slet sikkert også huset med hunde (eller dyr i det hele taget) som trængte til et godt hjem... Kan slet ikke tåle det...
-
Søde Mexx søger en familie...
Arj Tulle... Du poster så mange billeder af hjemløse hunde... Får et helt stik i hjertet hver gang Synes det er så synd, når jeg kigger på vores bette, småfede lab, der bare bliver forkælet i hoved og røv...
-
Billedtråd maj 2012
Du skal da være så velkommen... Hehe
-
Vores hund ødelægger vores græsplæne.
Hey hvad hedder hun egentligt?
-
Vores hund ødelægger vores græsplæne.
Jeg har hørt et råd med at lægge hundens... ja lort... der hvor I gerne vil have hende til at skide... Det skulle få nogle hunde til at søge derhen... Og ja, hvis hun skider rigtig, rigtig meget, fungerer hun måske ikke så godt på det nuværende foder?
-
Billedtråd maj 2012
Nej, jeg er også bare vildt misundelig, når jeg ser jeres billeder herinde taget med spejlrefleks... Der kan vores kamera altså ikke følge med... Og det med billederne er nok en god ide så... Hehe
-
Billedtråd maj 2012
Og MM - Det billede hvor du har zoomet helt ind på hendes ansigt, mens hun kigger forbi dig, burde du virkelig ramme ind og hænge op... Eller det billede hvor hun står i vandkanten og kigger opmærksomt efter et eller andet... Det er altså også virkelig godt! Og vandplasker billederne er altså også virkelig godt fanget... Arh, men de er allesammen bare gode... Hehe
-
Billedtråd maj 2012
Synes altså billederne er ret gode alligevel... Synes du har fanget nogle rigtige gode øjeblikke - rystebilledet er fx. helt genialt Og suk... Spejlrefleks
-
Billedtråd maj 2012
Hahaha... "Havde jeg ikke besluttet os for Aussie..." Sådan Søgård :klap:
-
Er det helt dumt (anskaffelse)
Han er altså bare smuk... Har sgu et svagt punkt for sådan en schæferbasse
- Hvilke hunde er du bange for?
-
Hvilke hunde er du bange for?
Der er rigtig mange hunde, der ser meget anderledes ud end de gjorde i tidernes morgen... Har de så ikke også et forringet sprog? Jeg er enig med dig, at andre hunde kan blive lidt trykkede og usikre på en hund, der stormer frem mod dem... Og det oplever jeg også med min egen hund... Men hans sprog er altså utrolig fint - han sender dæmpende signaler i tusindvis og løber lige i en lille, fin bue udenom den anden hund, inden han kommer for tæt på... Han er jo så Labrador Men generelt oplever jeg ikke, at de Labber jeg møder og kender har et ringere sprog end andre hunde.
-
Barn og hvalp råd søges...
Allerførst skal du droppe den der dominans teori. Det er ikke et begreb i hundens verden. Når den har fået trængt din datter op i en krog, har det ikke noget at gøre med, at den vil bestemme over hende. Jeg forestiller mig, at det ganske simpelt har været leg fra hvalpens side. Jeg synes, at du skal lære din datter, at de ikke skal lege vilde lege - du har jo selv erfaret, at det går galt. Siku bliver for vild, og kan ikke helt styre bideriet - han har sikkert heller ikke helt styr på bidehæmning endnu. Hunde leger jo nogle gange ved at nappe lidt i hinanden med munden og lærer dermed at stoppe bideriet, inden det gør ondt på modparten. Men han er jo ung og har sikkert ikke helt forstået hvornår det er på tide at stoppe. Og det kan din datter jo heller ikke gennemskue. Derfor må du sørge for, at legen bliver stoppet inden det bliver for meget for Siku. Lær din datter, at man kan sidde og kæle med hvalpen og tulle rundt med ham ude i haven, men at vilde lege med bold osv. er forbudt. Og så skal de nok ikke være alene ret lang tid af gangen her i starten. Dernæst vil jeg igen påpege, at du ikke bør holde fast i teorien om, at hunden skal være nederst i hierarkiet. Studier af ulve peger på, at der ikke er et fastlåst hierarki, som man har troet tidligere. Flokstrukturen er meget mere fleksibel. Alle ulve i flokken har områder, hvor de er bedre end på andre områder og derfor har de alle sammen "ansvarsområder," hvor de er styrende ift. aktiviteten. Fx. kan der være nogle ulve, der er eminente til at finde byttedyr, andre kan være rigtig gode med hvalpene osv. osv. Så jeg synes, at du skal droppe den tanke og i stedet tænke om din hvalp som et nyt familiemedlem og ikke som en, der vil bestemme over jer. Det giver et meget anstrengt forhold til hunden, hvis du hele tiden skal gå og være bange for at den tager magten - det har du nok også selv erfaret allerede? Det er jo ikke sjovt at gå og skælde ud hele tiden eller lave en masse tiltag for at undgå det. Og så er det endda ofte totalt unødvendigt. Især med en hvalp, som slet ikke har evnerne til at blive "leder" af en flok. Den satser på, at DU har styr på den del. Og så får jeg det altså lidt skidt på Sikus vegne, når jeg læser at din datter "hiver ham rundt." Det skal selvfølgelig også stoppes, for det er slet ikke fair overfor en hund, at den skal finde sig i det. Angående den der "jalousi" så synes jeg, at du gør lidt det rigtige mht. at inddrage din datter i hans opdragelse. Måske skal du i stedet bare skifte opdragelsesdelen ud med noget andet, som fx. kunne være en hyggelig aktivitet sammen? Når Siku trænger til opmærksomhed, mens du sidder med din datter, kan du jo spørge om hun ikke vil ned på gulvet og kæle med ham sammen med dig eller gå en tur med ham sammen med dig eller hvad han nu lige har behov for på tidspunktet. Det er jo desværre ulempen ved at have en hvalp og et lille barn sammen, men jeg håber, at det kan komme til at fungere nogenlunde, hvis du lige slår to fluer med et smæk indimellem. Og så drop for guds skyld alt det skælden ud. Din hvalp har brug for at blive guidet stille og roligt ift. jeres regler og ikke blive skældt ud. Han kender slet ikke jeres regler endnu og du lærer ham det altså bedst ved at vise ham stille og roligt hvad du forventer i stedet for at skælde ham ud for noget han sikkert ikke engang forstår endnu. Held og lykke