Alt der er opslået af Therese
-
Må jeg præsentere ...
Ja de er mega kønne... Og helt vildt sjove dyr... Har engang set en havodder ligge på ryggen i vandet med en musling på maven og forsøge at kvadre den med en sten... Det så sgu skægt ud Og meget opfindsomt
- Isak
-
Må jeg præsentere ...
En odder? Det kunne ellers vække opsigt at komme gående med to hunde og en odder i hælene :klap: Men tror måske osse det er liiidt besværligt at have sådan en odder derhjemme...
-
Må jeg præsentere ...
Ja, jeg får osse helt vildt lyst til at gå ud og købe mig en kanin... I morgen Savner Oscar Og vil osse have marsvin... og hamstrere... og alt muligt... Daniella, se nu hvad du har sat i gang...
-
Er vi dårlige til at tage imod nye brugere?
Ja... Og jeg takker stadig for den info - det var guld værd... Forklarede SÅ meget
-
Er vi dårlige til at tage imod nye brugere?
Jeg mener, at det handler om, hvad man selv yder - hvis man kan sige det sådan... Altså, hvis man deltager aktivt i forskellige tråde - der er MANGE løst snak tråde, som alle og enhver kan hoppe ind i - så får folk et billede af en og lærer en at kende og så får man vel bare et bedre forhold til brugerne herinde... Hvis man ikke giver noget af sig selv, så får man vel heller ikke noget igen... Og så tror jeg, at modtagelsen handler rigtig meget om hvad folk skriver... Hvis de, som du nævner, kommer herind og er bedrevidende eller "popsmarte" så er man nok tilbøjelig til at være mere hård og kontant, end hvis brugerne laver en "velkomsttråd" og fortæller lidt om sig selv og eventuelle hunde.. Eller hvis man som ny stiller spørgsmål og rent faktisk gerne vil høre svarerne :blink: Det er nok egentligt ikke så meget anderledes end ude i den virkelige verden; man kommer længst med at være venlig og imødekommende... Så i virkeligheden er vi nok enige
-
Til Jer der går i De Gamles By
Som jeg skrev, er jeg selvfølgelig enig i, at folk skal have styr på deres hunde... Det kan vi slet ikke blive uenige om..
-
Aussie med DRU tavle
Altså, en specifik opdrætter? Eller bare generelt om aussie opdrættere hos DRU?
-
Klikker - hvordan trækker jeg tiden ?
Er det ikke lidt ligesom "fri ved fod?" Eller forestiller jeg mig det helt forkert?
-
Til Jer der går i De Gamles By
Og mht. at sparke til fremmede hunde, så synes jeg det kommer rigtig meget an på hvordan ens egen hund reagerer overfor hunden. Hvis jeg havde en hund, der helst var fri for fremmede hunde, men ellers ikke reagerede på andre måder end ved at signalere, at h*n helst ikke ville "snakke" med den fremmede hund, ville jeg da bare bede hunden om at smutte... Men hvis min egen hund blev utryg eller decideret bange, så ville jeg da gribe til lidt hårdere metoder for at undgå det - og det kunne meget muligt ende med at være et spark. Min hund har selvfølgelig 1. prioritet for mig, og hvis den bliver nervøs af fremmede hunde eller ikke bryder sig om at blive opsøgt, så skal den ikke tvinges til at blive fastholdt i den situation - om den fremmede så er nok så venlig eller ej.
-
Til Jer der går i De Gamles By
Jeg kan nu godt følge Aschas argument... For pigens skyld burde man nok gøre noget ved den angst, hvis hun reelt er rigtig bange.. Nu ved jeg jo ikke hvor meget der er i det - om hun "bare" er utryg eller om hun er virkelig bange - men som der også er andre, der har nævnt, findes der rigtig, rigtig mange hunde i Danmark... Og når man nu ikke helt kan slippe for at støde på dem i gadebilledet, må det bedste alternativ være at lære at omgås dem og vide, at de sjældent er farlige. Selvfølgelig skal man osse som hundeejer sørge for at ens hund ikke generer andre mennesker, som jo selvsagt ikke har bedt om at blive opsøgt af fremmede hunde.. Og personligt ville jeg heller aldrig lade en hund gå løs midt imellem en masse børn, ældre mennesker osv. De må selv signalere, hvis de har lyst til at kæle med min hund.. Men jeg tror også på talemåden "if you cant beat them - join them..." Og når man nu ikke KAN slippe for hunde, er det mest optimale vel at man kan passere dem på gaden uden at være ved at dø af angst..
-
Underlig hundeejer ?????????
Jeg er med på, at nogle hunde lige har brug for at kunne rende noget krudt af sig for at kunne koncentrere sig... Men som du skriver, Shii, kan man jo med fordel gøre det inden man tager på træningspladsen...
-
Underlig hundeejer ?????????
Jeg ville ikke gøre som kursisten.. Det er MIG, der helt suverænt bestemmer hvem min hund skal lege med og hvornår... Jeg har haft hunde, hvor det ikke blev trænet godt nok, så de mente helt sikkert, at det var dem, der bestemte hvad der skulle foregå.. Og det skal de altså bare ikke De skal selvfølgelig nok få lov til at omgås andre hunde, så de får deres behov dækket, men det bliver på mit initiativ.. Det betyder jo så også, at hunden forhåbentligt kommer til at opfatte mig som en kilde til sjov hundeleg - og det er da ikke dårligt
-
Nyt familiemedlem
Tillykke med hende
-
Til Jer der går i De Gamles By
Det kunne være en glimrende grund til at få børn... "Nej, men det gør min altså..." Eller "den smitter!"
-
Til Jer der går i De Gamles By
Jo da.. Børn bider som sagt ikke nogen - og hvis de gør, vil det aldrig være ligeså slemt som at blive bidt af en hund. Så selvfølgelig er der forskel.
-
Til Jer der går i De Gamles By
Jeg var nok blevet ret paf, så jeg slet ikke reagerede Eller osse ville jeg råbe: få det barn i snor!!
-
Til Jer der går i De Gamles By
Men det er trods alt de færreste børn, der kan finde på at bide fremmede mennesker... Og det er vel osse de færreste, der er bange for børn - de kan bare ikke lide dem... Ikke at jeg bifalder, at man slår hunde halvt ihjel, men mener bare ikke helt det kan sammenlignes..
-
Til Jer der går i De Gamles By
Hvad i alverden skulle hunden tæves for det for?? EDIT: Altså, ved godt det er ret ligemeget, når den er fiktiv, men det er bare sært
-
Til Jer der går i De Gamles By
Jeg kunne sørme også godt finde på at losse en hund, hvis det ville påvirke min egen hund eller mine nærmeste negativt at den opsøgte os - men ligefrem at ville smadre hver knogle i dens krop?
-
Til Jer der går i De Gamles By
"En ganske almindelig mand, der bare ikke bryder sig om løse hunde..." Nej, det tør vist svagt antydes
- At begå sig som tilskuer på en udstilling ??
- At begå sig som tilskuer på en udstilling ??
- At begå sig som tilskuer på en udstilling ??
- At begå sig som tilskuer på en udstilling ??