Alt der er opslået af Therese
-
Så kom forbuddet...
I mine øjne er der ikke den store forskel på om en ting ikke kan bruges til noget eller om den er fuldstændig ubrugelig.
-
Så kom forbuddet...
Jeg forstår ikke helt, at du kan få så meget ud af mit indlæg, som jeg egentligt ikke mener. Men måske udtrykker jeg ikke klart nok. Så jeg prøver lige igen: Nej, selvfølgelig skal man ikke lukke øjnene for problemerne og selvfølgelig sammenligner jeg ikke folks angst med en psykisk lidelse - jeg har iøvrigt aldrig påstået, at det var en irrationel angst, så det er imponerende, at du kan komme frem til at jeg mener det. Jeg havde bare en forhåbning om, at politikerne ville se lidt bag angsten og skabe en løsning på baggrund af reelle fakta og ikke angst. Og dermed ikke sagt at de ikke har det! Men vi ved det ikke, og jeg sidder lidt med en fornemmelse af, at beslutningen allerede var taget på forhånd, eftersom der ikke er blevet lyttet til det udvalg. Det er altså lidt sjovt, at du tror, jeg har sagt at aviserne opdigter historiene For det er bestemt ikke tilfældet.
-
Så kom forbuddet...
Jeg skrev mit indlæg, fordi Zarina mente, at en statestik var fuldstændig ubrugelig i denne her sammenhæng. Jeg var iøvrigt fuldstændig enig med hende i at statestikker oftest ikke er brugbare, det fik jeg åbenbart bare ikke skrevet tydeligt nok. Jeg påpegede bare, at jeg ville foretrække statestikker blev brugt i arbejdet mod at løse problemet, fordi jeg alligevel formoder den vil sige mere end en bange befolkning. Men jeg håber da også, at de vil lytte til nogle fagfolk, helt sikkert.
-
Så kom forbuddet...
Ej men altså. Mener du helt alvorligt, at det er hensigtmæssigt, at man laver love baseret på angst? Du tror ikke, at aviserne skriver artikler fordi det puster til folks angst? Det tror jeg nemlig meget vel kunne være tilfældet og så er der også en sammenhæng.
-
Så kom forbuddet...
Jeg synes, jeg havde gjort det klart, at jeg snakkede om politikerne Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan fordreje mine ord, så du får det til at lyde som om, at jeg udtaler mig om en masse menneskers holdning For selvfølgelig kan jeg ikke det.
-
Så kom forbuddet...
Hvad andre mener om forbudstilhænger, vil jeg ikke tage på mig. Jeg har aldrig udtalt - og mener iøvrigt heller ikke - at man er mindre begavet, uvidende eller fordomsfuld, fordi man går ind for et forbud. Jeg kan sagtens forstå folks angst og jeg prøver på ingen måde at bagatellisere det.Men jeg behøver virkelig ikke være enig, bare fordi jeg sagtens kan sætte mig ind i folks situation. Jeg mener, at det dybt uprofessionelt, at politikerne lader sig styre af folks angst - hvilket jeg synes de gør, men det betyder som sagt ikke, at jeg ikke forstår hvad folk tænker og føler omkring alt det her. Jeg er jo ikke totalt uden empati bare fordi jeg ikke mener, at et forbud er en god ide.
-
Så kom forbuddet...
Desuden undervurderer jeg ikke nogen - jeg er bare ikke enig i deres valg og jeg mener, at det bygger på et forkert grundlag.
-
Så kom forbuddet...
Hvad mener du med det markerede? Synes du det er en generel tendens at jeg gør det eller hvad?
-
Så kom forbuddet...
Nej, jeg gjorde ikke. Jeg skrev, at jeg ville finde det mere seriøst, hvis man havde inddraget en statistik i arbejdet med lovforslaget for at se på hvor slemt problemet i virkeligheden var, fremfor at arbejde udfra hvad diverse medier (bl.a. avisartikler) skriver/sender - hvilket jeg mener i stor grad er tilfældet i denne sag. Jeg ved godt du ikke er enig og det behøver du heller ikke være, men det er sådan jeg ser det.
-
Så kom forbuddet...
Du må meget gerne synes jeg er useriøs, men det er under alle omstændigheder min holdning - og jeg synes bestemt ikke, at jeg skærer alle over en kam ved at mene, at dem der går ind for et forbud, ikke har tænkt alle aspekter igennem.
-
Så kom forbuddet...
Ja, det står for egen regning. Og ja, det ville de nok. Men jeg synes stadig ikke alt dette her er særlig gennemtænkt. Og så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det er du finder så morsomt?
-
Så kom forbuddet...
Det er bare sådan det ser ud fra mit synspunkt. Det er ikke noget jeg har hørt nogen steder
-
Så kom forbuddet...
Jeg er til dels enig med dig. En statistik er ikke altid særlig brugbar, netop fordi den ikke tager hensyn til alvorlig skaden er, hvad der udløste angrebet samt hvilken fortid hunden har haft. Men samtidig vil jeg bestemt anbefale, at man vælger fremtidige love udfra en statistik fremfor avisartikler - det er trods alt mere brugbart i den sammenhæng, vil jeg mene. Jeg ved godt, at du nævner at du ikke orker diskussionen mere, og det står dig selvfølgelig frit for ikke at svare, men ville gerne kommentere dit indlæg alligevel
-
Er det helt dumt (anskaffelse)
Du er kommet til at slette den ene "ramme" ved den sidste "Quote." Det kan du bare gå ind og rette
-
Hurraaaa, opdatering op krøltoppen
Hvor dejligt for jer allesammen :klap:
-
Hvordan har vi det egentlig med kamphunde "tråd med regler"
Vores hunde har altid fået lov til at hilse og evt. lege med kamphunderacer, hvis vi har været trygge ved dem. Jeg har kun oplevet at blive nervøs ved et møde med en kamphund en enkelt gang. Det var en dag i hundeskoven, hvor vi havde sluppet hundene sammen med nogle andre, så de kunne lege og hygge sig. Vores ene hanhund fungerede ikke altid så godt sammen med jævnalderende hanhunde og han var derfor kun blevet sluppet, fordi vi kendte de andre hunde og havde oplevet, at han sagtens kunne være løs sammen med dem uden problemer. Da der så pludselig står et ordentligt brød af en hund og knurrer af King, bliver jeg lidt nervøs. Han plejer normalt ikke at finde sig i det og jeg havde forudset, at det ville udvikle sig til et slagsmål og at min hund ville blive lemlæstet. Men af en eller anden årsag, valgte han at komme, da jeg kaldte og lege videre med de andre, mens kamphund og ejer diskret forsvandt. Men der rystede jeg godt nok lidt i bukserne. Det er dog ikke nok til at gøre mig bange for dem - vi har haft flere gode oplevelser end vi har haft dårlige. Charlie har haft faste playdates med en Staffordshire Terrier (staveplade) og vi mødte jævnligt en sød tæve i hundeskoven. Tit er vi stødt å kamphunde, som vi aldrig ser mere, men der har jeg også fået et godt indtryk. Så mit svar må vel være, at jeg ikke er mere bange for dem end for andre hunde.
-
Trist påske
Det er nok noget andet, når man har små børn. Hunden har jo bidt efter barnet og så er man sandsynligvis ikke særlig tryg ved at have hunden sammen med børnene. Selvfølgelig kan man arbejde med problemerne, og det mener jeg da også oftest er den bedste løsning, men hvis overskudd og viden ikke rækker, så er det i mine øjne bedre at erkende det og aflevere hunden tilbage i stedet for at alle parter skal leve et utilfredsstillende liv sammen.
-
AKUT: Aris behøver hjælp!
Kan man ikke finde kontonummeret på en evt. hjemmeside, så man kunne donere nogle penge, når man havde nogen i overskud? Vil nemlig meget gerne hjælpe, men det har været nogle strenge måneder
-
Så kom forbuddet...
Okay, kunne ellers være interessant at læse lidt om.
-
Så kom forbuddet...
Jeg vidste ikke, at nogle racer havde problemer med konfliktløsende adfærd - så nej, den vinkel havde jeg ikke lige på. Har du et link?
-
Djævelens advokat - for/imod raceforbud
Altså, jeg kan sagtens forstå folks angst og jeg kan sagtens forstå, at der må gøres noget. Så det er ikke fordi jeg er totalt uforstående overfor problemet. Og kan godt komme på ét argument, jeg synes er okay. Og det er, at et forbud vil mindske antallet af kamphunde, fordi nogle mennesker ikke vil anskaffe sig en ulovlig race. Men det er også det eneste
-
New Moon
Sådan Men du ødelagde nu ikke noget for mig - jeg er sikker på jeg sagtens kan nyde bogen alligevel Men nu er det i hvert fald rettet.
-
New Moon
Neeej tak.. Jeg tror bare jeg springer over det tilbud :blink:
-
New Moon
Jeg har læst de to første, men ikke de andre. Men det kunne du jo ikke vide Delete, delete!
- New Moon