Alt der er opslået af Therese
-
Glæde, overspringshandling eller måske begge dele....
Mine hunde har alle tre gjort sådan, men det har mest været i forbindelse med at de løb løse og legede. Lige pludselig spurtede de bare rundt i cirkler Det så kanon sjovt ud, og det virkede lidt som om at de lige skulle have med noget energi. Men måske handler det i virkeligheden om at stemningen blev en tand for anspændt, og der skulle løsnes lidt op. Selvom jeg ikke fornemmede det sådan, kan det jo sagtens være
-
hanhund er lidt for ivrig
Okay.. Det er jo rart at vide, så blev jeg lidt klogere Tak for forklaring :5up:
- Den har jeg aldrig hørt før...
-
Bøger?
Mon ikke du kan købe nogen gennem spidshunde klubben? Sådan en må der da være
- Oktober-billeder 2009
-
Hejsa
Hej Blomst Velkommen til dig og vovsen
-
Hjælpetråd til månedens hund oktober 2009
Det hælder jeg også selv mest til.. Synes han ser så glad ud på det billede
-
Hjælpetråd til månedens hund oktober 2009
Okay, jeg havde oprindelig valgt et billede, men jeg er kommet i tvivl, så jeg vil gerne have lidt hjælp Skal det være det her billede, som jeg startede med at vælge: Eller det her: Eller det her:
-
Oskar er blevet kemisk kastereret.
Krydser fingre for at det begynder at virke! :5up:
-
hanhund er lidt for ivrig
Okay, det vidste jeg slet ikke Hvor længe skal man regne med at den periode varer?
- HJÆLP!!
-
hanhund er lidt for ivrig
Den halve kønsmodning Nu stod jeg af
-
Hvor er det bare sygt
Ja, men man kan jo ikke forebygge alt.. Nogle ting er sgu lidt svære at forudse Men ja, generelt skal man selvfølgelig sørge for at hunden bliver hjemme
-
Hvor er det bare sygt
Jeg tror bare ikke ret mange regner med at hunden ligefrem springer ud af vinduet.. Jeg gør i hvert fald ikke
-
hanhund er lidt for ivrig
Hvis hvalpe ikke er mere end fire måneder, har det så ikke mere med stress end parring at gøre? Eller hvad
-
Lexus legede med ludvig..Men ØV...
Øv stakkels Ludvig :ae:
-
Vi er gået fra hinanden:( Hva med hunden??
Som jeg sagde, hvis han trives med den ordning, så er der jo heller ingen grund til at sælge ham Men hvis I vurderede, at han ville have det bedre i et andet hjem, er det i mine øjne bedre at sælge ham videre til nogen, der kan varetage hans behov i stedet for at lade ham leve et sted, hvor han ikke trives. Selvom det er mange steder at bo indenfor så kort tid.
-
Så sker det.. :D
Okay Men fortæl, fortæl.. Hvordan er det at have fået hvalp i huset? Hvordan tager han flytningen?
-
Vi er gået fra hinanden:( Hva med hunden??
Okay, så har jeg fuldstændig misforstået dit første indlæg - beklager Nå, men altså.. Hvis du fint magter ham, og den eneste ulempe er at du ikke kan lege vildt med ham, kan jeg ikke se problemet Din kæreste kan jo bare lege vildt med ham, når han har hunden..
-
Vi er gået fra hinanden:( Hva med hunden??
Personligt tror jeg, det er super svært at have en hund som dele-hund. I vil sandsynligvis komme til at gøre tingene på forskellige måder og det kan forvirre hunden. Jeg tænker også, at hvis du ikke har psyke til at håndtere ham og din kæreste ikke kan give ham det han har brug for, hvad gør I så, når I har hunden hver især? Det må være forvirrende for hunden at komme fra et hjem, hvor han bliver aktiveret og motioneret, men egentlig gør hvad der passer ham, fordi du ikke magter at sætte grænser, til et andet hjem, hvor han ikke bliver aktiveret, men har en god leder. Jeg aner ikke hvad I skal gøre, og ovenstående er ikke negativt ment, men bare et forsøg på at se objektivt på det. Nogle hunde kan selvfølgelig godt vænne sig til det, men det handler om hundens psyke - om den kan håndtere det. Og husk så, at det ikke er nogen skam at "kaste håndklædet i ringen," hvis det er til gavn for hunden. Alle kan komme i en situation, hvor de ikke magter at have hund mere.
-
Hvor er det bare sygt
Det kan selvfølgelig godt være.. Jeg har ikke læst andet end artiklen, så jeg forholdte mig bare til hvad du skrev.
-
Hvor er det bare sygt
Jaa.. Hvordan hunden skal kunne holde fast i noget med en brækket kæbe, kan jeg heller ikke lige forstå.. I påstår at hunden låser kæberne, men det kan jo ikke lade sig gøre, hvis kæben er brækket
-
Konkurrence nerver !!!!!
Det har du nok ret i Så skal I jo bare øve jer :blink:
-
Hvor er logikken i fodring af hunde ?
Jeg har prøvet at fodre vores tidligere hunde med råt kød uden succes. De gad ikke rigtig æde det, og den ene hund havde tynd mave stort set en hel måned. Hans foder var så ikke af den bedste kvalitet som hvalp, så det kan måske være en medårsag. Men faktum er, at på trods af argumentet om at råt foder er det bedste og mest naturlige, så droppede vi det igen. Jeg har hørt om udrensningsperioder, men jeg synes at en måned med tynd mave og hunde, der tabte sig, var uholdbart. Så jeg vil ikke give dig ret i, at råt er det ultimativt bedste for alle.
-
Det at avle
Jeg synes også det er super ærgeligt at nogle vælger at få et kuld hvalpe uden at gennemtænke det. Både pga. de mange blandingshunde der i forvejen mangler et hjem og pga. de opdrættere, der virkelig er seriøse i deres avl og som virkelig brænder for at forsøge at forbedre racen.