Alt der er opslået af Therese
-
At træne noget der sjældent sker
Hvis jeg var dig, ville jeg nok lade være med at træne det. Som du selv siger, er det super svært at træne og holde ved lige, når I møder nogen så sjældent. Og hvis det ikke er et kæmpe problem, så synes jeg du skal lade det være.
-
Ondt i benet.
Jeg ville nok vente og se tiden an. Hvis han halter pga. et slag, går det jo over igen. Men hvis det fortsætter, ville jeg selvfølgelig tage til dyrlægen og lade dem se på det. God bedring
-
Børn og hunde
Men jeg tror nu ikke tillidsbruddet er mellem hund og ejer - men mere mellem hund og barn.
-
Børn og hunde
Det var ikke det jeg sagde Hunden skal selvfølgelig have tillid til at den kan komme til ejeren, hvis der er en situation, den ikke selv magter, men det KAN altså også være sundt for hunden, at den lærer at sige fra selv.
- Hej..
-
Børn og hunde
Eller et tegn på en ganske velfungerende hund :blink:
-
Hej.
Hun har vist ikke lige set dit spørgsmål, men jeg er den heldige storesøster
-
Kamphunden Ice aflivet
Det var godt... :5up: Lader dig lige så flinkt blive i troen :blink:
-
Kamphunden Ice aflivet
Nej, det gør det desværre ikke. Hvis bare alle var ligeså kloge som os
-
Kamphunden Ice aflivet
Det er selvfølgelig rigtigt. Men der må ejeren jo forsøge at tage sine forholdsregler.
-
Yorkshire Terrie og chip
Det tror jeg ikke de bliver - hvorfor skulle de blive det?
-
Kamphunden Ice aflivet
Det tænkte jeg nok Okay det må være nogle yderst usympatiske mennesker der finder på det
-
Kamphunden Ice aflivet
På hvilke kanter? Under alle omstændigheder mener jeg stadig at det er en skam at hunde skal aflives, fordi ejeren er en klaphat. Selvom vi selvfølgelig ikke kan have en hund, der er trænet til konsekvent at slå andre dyr ihjel, så har jeg stadig ondt af hunde, der havner sådan et sted.
-
Alternativ til schæfer?
Jeg vil altså vove at påstå at man sagtens kan få schæfere af showlinjer med fine rygge - jeg har da set nogle stykker
-
muligvis aflivning-for at forsvare sine hvalpe
Det er også en meget forvirrende historie den såkaldte ejer af hunden har skrevet. Jeg kan i hvert fald ikke finde hoved og hale i det, og jeg forstår slet ikke han venter så længe med at anmelde det.
-
Hej fra maybeme
Velkommen til Jeg er ked af at høre om din hund, men som a9 siger, kan vi ikke gøre noget ved den slags sygdomme.. Du traf den rigtige beslutning, selvom 8 år er alt for lidt :ae:
-
Kamphunden Ice aflivet
Okay, men jeg kender som sagt ikke hele historien. Hvis den var aggressiv generelt, er jeg enig med dig i, at den ikke skulle omplaceres. Problemet er jo bare at hunden altid er den store taber, når mennesker ikke kan finde ud af opdrage/træne/behandle dem ordentligt.
-
Kamphunden Ice aflivet
Det kan du selvfølgelig have ret i. I den sammenhæng er det selvfølgelig bedre, hvis folk begyndte at tænke sig lidt om. Men det er nok ønsketænkning
-
Kamphunden Ice aflivet
Jeg kan på den ene side godt følge dig, men på den anden side synes jeg det er en skam at hunden skal bøde med sit liv, fordi ejeren er en klaphat. Jeg kender ikke hele historien, så jeg aner af gode grunde ikke, om hunden var for ødelagt til at blive omplaceret, men ellers ville det da være en bedre løsning i stedet for aflivning.
- R.I.P Kenzo
-
Der findes mange forskellige grunde til at få hund...
Altså, jeg betaler ikke for det.. Men jeg er vist også kun basisbruger.. Og der kan man også sagtens se billeder
-
Der findes mange forskellige grunde til at få hund...
En af de sørgelige er også, når ejeren skriver at h*n skal af med sin hund, fordi den kræver for meget opmærksomhed/tid. Når jeg så kigger på deres profil, har de typisk en anden krævende hund, som der sjovt nok er tid og overskud til. Det kan godt bringe mit pis i kog, at man ikke tænker over det inden man køber hunden. Stakkels vovser, får altid lyst til at tage dem med hjem
-
Børn og hunde
Ja lad os det Indtil næste gang :blink:
-
Jack Russel terrier
Det kunne også være du gjorde :blink: Og nu er det efterhånden ikke kun en enkelt biolog, adfærdsekspert, whatever, der skriver om det eller udtaler sig om det - det er faktisk en del!
-
En 1. gangs hundeejer siger hej :)
Hej og velkommen til