Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Så skal det nok passe, at du får en collie, der synes det sjoveste i verden er at give den gas på en agilitybane
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Nej
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    jeg tror bare, du må lære at leve med at vi elsker hendes ører :blink:
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Selvfølgelig, det kunne være der skete noget mere spændende derover, kan du nok forstå :blink:
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Hejsa Når han trækker, ville jeg som det første finde ud af, hvorfor han trækker. Jeg tror, at det er fælles, for alle hunde der trækker, at de gør det fordi de får noget ud af det. Derfor er du nødt til at finde ud af, hvad han får ud af det, så du kan kontrollere, at han ikke får den belønning, når han trækker. Lad os antage, at han trækker for at komme hen til en rigtig god duft. Når han begynder at trække, standser du op og venter på, at han tager kontakt til dig og kigger på dig. Det gør de fleste hunde på et eller andet tidspunkt, men man kan godt stå der længe i starten, indtil hunden forstår princippet Når han kigger på dig, går du fremad og standser naturligvis igen, indtil han går roligt. Så han lærer, at han kun får belønningen ved at gå pænt. Vær opmærksom på, at hunden ikke stresser op, fordi han gerne vil hen til den spændende duft, og kun kigger kortvarigt på dig uden egentlig at være "til stede." Det gjorde min gamle hund, og i den tilstand opfattede han ikke rigtig HVORFOR han fik lov til at snuse - kun at han fik lov. Og så hjælper det jo ikke noget Angående problemet med gæster: Jeg ville stille en skål godbidder (ikke de allerlækreste) ud til hoveddøren og bede gæsterne tage en og lave en øvelse med ham, som han kan i søvne, så han ikke behøver tænke . På den måde bliver han afledt fra at hoppe op og være fjollet. Når han sidder pænt, kan gæsterne jo hilse på ham. Jeg vil også tro, det er en god ide, at stå klar med et griseøre eller lign. som han kan få, når gæsterne har hilst på ham, så han får noget at beskæftige sig med, mens gæsterne er der. En anden god ting, der kan gavne ham rigtig meget, er aktivering i dagligdagen. Nu ved jeg ikke, om I laver sådan noget med ham, men min erfaring siger mig, at hunde med alt for meget energi, bruger den uhensigtsmæssigt. Som f.eks. ved at hoppe op af gæster eller trække på gåture. Så det kunne måske også hjælpe, hvis I ikke allerede gør det Held og lykke med det i hvert fald, spørg gerne ind til noget, hvis det er lidt svært at forstå Det kan være lidt svært at forklare på skrift
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hvor er han dygtig :5up:
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Skal det så medføre de samme muligheder, som det giver at have en raceren hund? F.eks. udstilling og evt. avl? Og hvordan skulle det i så fald struktures?
  8. Nåh ja :stupid: jeg havde ikke lige tænkt på at kigge i din signatur..
  9. Det havde jeg heller ikke regnet med
  10. Stort tillykke til sonja og tyson! :klap::5up:
  11. Nemlig! Tyson er nu heller ikke så ringe, den bette smuksak.. Han måtte gerne komme med mig hjem, men du vil vel ikke dele :blink:
  12. En schæfer er ikke en rigtig schæfer uden store ører :5up: Hvor gammel er hun?
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Råd & Tips
    Jeg synes de andre forslag er rigtige gode, for han skal selvfølgelig forhindres i at hoppe ud af vinduerne. Men jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvordan hans hverdag ser ud med gåture, aktivering osv. For hvis hans udbrydertendenser bunder i, at han er forkert stimuleret eller understimuleret, finder han sikkert bare på noget andet "ballade" når hans foretrukne aktivitet bliver taget fra ham.
  14. Ja det kan jeg se Er der schæfer i hende? Det ligner lidt på ørerne :blink:
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det med sundheden tror jeg så ikke på holder mere, jeg har set blandingshunde få præcis de samme sygdomme, som racerene hunde, så min erfaring siger mig, at det ikke gør en forskel. Ikke fordi blandingshunde ikke er dejlige, jeg har selv haft tre. Jeg tror bare ikke på at sundheden behøver være så meget bedre Ved racerene hunde er der også mulighed for at undersøge en masse om hunden og dens gener langt bagud og det kan jeg egentlig godt lide i stedet for at jeg ingenting aner om den hund jeg køber Jeg ved ikke lige, hvad du hentyder til angående opdrættere, der ringer konstant?
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Skønne billeder :5up:
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det handler ikke om, at tæven ønsker sig hvalpe, det handler om instinkt og om at hunden skal sikre artens overlevelse. Det er jo ikke fordi, hunden har tænkt, at den virkelig godt kunne tænke sig at blive mor, som er det jeg tror kleo mente Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg beklager på forhånd, hvis du har svaret på det engang, men hvorfor foretrækker du blandinger frem for racerene hunde?
  18. Nej, hvor er det lang tid siden, jeg har været herinde, jeg har slet ikke set, at du har fået ny hund.. H*n ser dejlig ud
  19. Klart objektivt! Nej, men det er hun da også :blink: Exceptionelt smuk, altså..
  20. Hun har altså sådan et kønt ansigt
  21. topic svarede på Therese's Therese i Debat
    Okay, tolker det bare sådan, når hun skriver, at broweileren er godmodig, familieminded, men også egnet som vagthund. Og hvad hun nu ellers skriver Jeg kommer med det samme til at tænke på en ravebeskrivelse Og tænker også, at hun vel ikke kan vide det så konkret, når det nu er en blanding. Hun ved jo praktisk talt ikke hvordan hvalpen ender med at være. Ja, måske er det bare mig, men jeg synes den annonce er mystisk
  22. et emne tilføjede Therese i Debat
    Jeg sad for sjov skyld og kiggede hunde annoncer inde på den blå avis, hvor jeg falder over en annonce med en broweiler hvalp. Jeg tænker først, at det er nogle, der for at lave det hele lidt skægt har lavet denne overskrift og at det er en blanding mellem en Rottweiler og en Broholmer - sidstnævnte er rigtigt nok, men ejeren er åbenbart ikke så humoristisk, som jeg troede... Hun skriver annoncen, så jeg synes, det lyder som om at en broweiler er en anerkendt race - hvilket jeg tvivler på det er!! Kan godt være jeg bare fortolker det forkert og lader derfor jer kaste et blik på det, inden jeg siger mere. Enjoy http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp
  23. Dyyyygtig hund
  24. Jeg kan kun erklære mig enig med resten - du kan bare det skidt :5up:
  25. Stort tillykke med de flotte placeringer - kan godt forstå du er glad og stolt

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.