Alt der er opslået af Therese
-
"action" billeder
Synes det første er helt fantastisk Karate-Svea
- Artikel..
-
Månedens hund april 2009 "sovende hunde"
Jeg har aldrig fattet hvorfor hunde synes det er så dejligt at sove med benene lige i vejret Jeg gad ikke sove sådan hver nat :hmm:
-
Jeg har set den, jeg har set den......og jeg er forelsket...:0)
Nej, jeg tror du har fundet en kanon kennel :5up: Det er bestemt ikke alle opdrættere, der gør så meget ud af det desværre.
-
jeg har slået min hund med en pind
Undskyld mig... Men jeg har sgu da aldrig sagt, der ikke var forskel. Jeg har sagt, at der er lavet undersøgelser, der viser, at ulve og hunde har mere tilfælles end man umiddelbart skulle tro. Og selvfølgelig kan jeg ikke tage en vild ulvehvalp med hjem og have den som kæledyr på samme måde som en hund, for selvfølgelig er vores hunde domesticerede i stor grad. Men det handlede det heller ikke om. Ja, det påstår jeg heller ikke at der ikke er. Jeg påpegede bare, at forskellen mellem hunde og ulve i virkeligheden ikke er ret stor ift. sprog og adfærd. Undersøgelsen stod i en bog skrevet af Freddy Worm Christiansen, som har omgås ulve i mange år. Jeg kan ikke huske om det var ham selv eller en anden, der lavede undersøgelsen, men han har da haft mange muligheder for at sammenligne hunde og ulves adfærd. Så nej, måske er din hund ikke en ulv, men lighederne er der altså om du vil det eller ej. Kan du forklare mig hvori aggressivitet ligger i den situation? Okay det er så et holdningsspørgsmål.
-
Luna - vores nye hvalp
Hun ser dejlig ud
-
APRIL billeder 2009
Smukke hunde begge to
-
APRIL billeder 2009
Hehehe når hunde ruller sig, er det som regel i noget klamt Men sjovt ser det da ud :blink:
-
Udstillingsforberedelser..
Hehe smart... Så er du jo klar med det praktiske, så er spørgsmålet bare om hunden også er klar :blink:
-
Jeg har set den, jeg har set den......og jeg er forelsket...:0)
Hvor er han kær Kan godt forstå I glæder jer og nu kommer tiden for alvor til at gå langsomt
-
"action" billeder
Godt taget i farten... Hvem af dem er din?
-
Caleb vores nye familiemedlem:)
Han ser sød ud, tillykke med ham
-
"action" billeder
Gode billeder! Er helt vild med det første og snebilledet - der er gang i ham :5up:
-
jeg har slået min hund med en pind
Så langt er der altså heller ikke... Jeg læste om en undersøgelse, der viste at en kongepudels sprog og adfærd stemmer overens med 80 % af ulves sprog og adfærd. Og eftersom en kongepudels udseende ikke minder specielt meget om en ulvs, kan man vel hurtigt konkludere, at de faktisk ikke har ændret sig så forfærdelig meget, siden vi tog dem ind vores hjem. Det har intet med aggression at gøre. Det har noget med jagtinstinkt at gøre. Der er himmelvid forskel på de to begreber. Faktisk tror jeg, der går utrolig mange misforståede "aggressive" hunde rundt, som egentlig slet ikke er aggressive, men som sagt bare misforståede. Lige et sidespring Det er ikke ligegyldighed, for selvfølgelig har man et ansvar for at ens hund IKKE dræber nabolagets katte. Og jeg synes iøvrigt, det er helt hen i vejret, at du sammenligner et angreb på et kat med et angreb på et menneske - det er to vidt forskellige situationer. Der er vel ingen, der synes det er okay at dyr bliver lemlæstede af hunde. Det påpeges bare, at ejeren har ansvaret for at disse situationer ikke opstår og at man ikke kan bebrejde hunden, hvis det alligevel sker. Mine forældres ene hund elsker f.eks. at jage heste, men det kan både være farligt for ham og hestene. Derfor sætter vi snor på ham, når vi går forbi en fold med heste, for at undgå at han løber ind og jagter dem. Men jeg ville ALDRIG skælde ham ud, hvis det skete en dag. Det er UDELUKKENDE min fejl, fordi jeg enten ikke havde haft styr på ham eller ikke været hurtig nok til at få ham i snor. Det ansvar har man som hundeejer og det kan aldrig blive hundens fejl at den følger dens instinkter.
-
Ja, det måtte jo kommer ;)
Jamen han er jo heller ikke til at modstå, jeg kan godt forstå du faldt for ham Det er så også hans fortjeneste, at du skal have en berner basse nu, kan jeg næsten regne ud. Så han har jo gjort hans job godt nok
-
Lidt hjælp.
Jeg vil anbefale dig at låne en masse bøger om chihuahua'er på biblioteket og snakke med nogle forskellige opdrættere. På den måde får du et godt billede af hvad en chihuahua er for en hund og kan måske bedre beslutte dig.
-
Hej og så lige et ??
Jeg vil også tro, at det bliver en temmelig stor udgift at skulle give hende p-sprøjter hele livet igennem. Selvfølgelig kan alt ikke gøres op i kroner og ører og det ER jo også en stor operation hunden skal igennem, men personligt synes jeg da ikke, der er nogen grund til at betale en masse penge OG risikere at miste hunden efter x antal år til kræft, når det hele kan ordnes på en gang og der dermed er større chance for at have hunden i mange år.
-
Ja, det måtte jo kommer ;)
Han er jo en rigtig smuksak og ser rigtig dejlig ud, kan godt forstå du er vild med ham :blink: Men hvad er historien egentlig - hvor kender du ham fra, er han din "plejehund?"
-
Vi siger hej
Hej og velkommen til
-
Chihuahua øre?
Nu ved jeg godt nok intet om Chihuhua'er, men jeg vil sige min mening alligevel :blink: Jeg synes ikke det er nødvendigt at "tape dem op" - eller hvad det nu hedder - bare for syns skyld. Især ikke når du ikke har lyst til det. Hunden er jo ligeglad og hvis der ikke er nogen helbredmæssig årsag til det, kan du jo bare lade være, hvis du helst er fri. Hvis der er en anden årsag end at det bare ser pænt ud, er det jo selvfølgelig en anden sag, men hvis der ikke er det, synes jeg da bare du skal lade være
-
Månedens Hunde Marts 2009 "Forårskuller"
Klart det med bolden
-
Luckys fremskridt - Fra problemhund, til nogenlunde normal.(Forhåbelig)
Jeg er enig med dig i, at hunde kan være endog meget frustrerede over at være alene hjemme - men jeg tror ikke det handler om, at de prøver at holde sammen på flokken. Jeg tror mere, det handler om, at de er flokdyr og ikke forstår, hvorfor de bliver efterladt alene.
-
Begyndt at tisse indenfor
I må godt SIGE nej, men I må ikke råbe til ham.
-
kommende hundeejere... ??
Jeg har heller ikke hund, men jeg er ret sikker på at jeg skal have en engang i fremtiden.
-
Månedens Hunde Marts 2009 "Forårskuller"