Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Sikke en dejlig lille uldtot Hvad er hun for en?
  2. Ja, ifølge kalenderen varer det ikke så længe... Men ens hoved kan godt mene noget andet Tja.. I princippet er det mine forældres hunde, jeg bor ikke hjemme. Og det er helt underligt, når man kommer hjem fra weekend og der ikke er nogen hund der tager imod en eller en der kan følge med på aftengåturen. Hvad siger din hvalpeskrukhed nu? :blink:
  3. topic svarede på Therese's Therese i Foder
    Nu har jeg kigget på linket og jeg undrer mig over at hvalpen skal have så mange knogler. Vil den ikke få for meget kalk på den måde?
  4. topic svarede på Therese's Therese i Foder
    Nemlig :blink: Hundene hjemme hos mine forældre trives f.eks. ikke på råt kød. De havde konstant tynd mave på den form for foder og det var synd. De havde det meget bedre på tilberedt kød og vi fandt ud af at de på den måde sagtens kunne få rå knogler uden at få ondt i maven. Og det var jo dejligt
  5. topic svarede på Therese's Therese i Foder
    Jeg tænker det bliver sådan noget. Enten det eller en blanding af råt og hjemmelavet. Kommer også an på hvad hunden trives bedst på. Men tak for linket
  6. Undskyld Ej, jeg kender det godt... Der går flere år, før jeg får hund igen. År!! Medmindre jeg vinder i lotto Og kan godt sætte mig ind i, at når man har ventet så længe, kan de sidste måneder virke som en evighed
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Den teori har min hund ikke hørt Han kan sagtens sætte sig selvom hans fokus er på en anden hund f.eks. Der må være lidt tøs over ham, han kan multitaske :blink:
  8. Skønt Så varer det forhåbentlig ikke længe før du kan smide de første billeder af vidunderet :blink:
  9. Nej, hvor grimt Det må virkelig ikke have været rart at se på - hvad sagde hvalpen til alt postyret? ved du hvad der skete med rådyret?
  10. et emne tilføjede Therese i Foder
    Jeg kunne godt tænke mig at fodre min kommende hvalp med kød. Men jeg er meget i tvivl om hvordan det skal foregå... Jeg vil gerne have en stor hund (collie, schæfer størrelse) og jeg har hørt at man skal passe på med for meget kalk hos de racer. Desuden må de ikke vokse for hurtigt - begge dele skulle være af hensyn til deres hofter. Er der noget om snakken eller er det ligegyldigt? Hvad med mængden? De må jo skulle have mere energi end en voksen hund og dermed også mere mad Men hvor meget skal de have? Hvilke produkter kan man fodre med? Kan de få samme slags kød som voksne hunde eller skal man tage specielle hensyn? Tænker at deres mave måske er mere sart eller andet...? Hvad med tilskud af vitaminer og mineraler? Mange giver jo deres voksne hunde tilskud i form af forskellige olier. Hvad ville være godt for en hvalp? Håber I kan finde hoved og hale i alle mine spørgsmål
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Ja, jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt mere. Jeg kender ikke racen og jeg vil da gerne høre hvordan man får den type hund til at blive familiehund. Ikke noget ondt i det, jeg er bare nysgerrig. Så kom frisk trådstarter :5up:
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jamen det lyder da hyggeligt Man bliver aldrig for gammel til at klatre i træer :blink: Og tråden gemmer jeg til en rigtig trist regnvejrsdag
  13. Lækkert Berner Sennen, går jeg udfra? Du er på venteliste så?
  14. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig angående seler... Men skal du have hund?
  15. Ja, det synes jeg også han gør! Kong Aslan
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvorfor kalder I hinanden for træmennesker
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    velkommen
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det samme som dumle :blink:
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Det er da heller ikke nemt - her snakker vi så meget om renlighedstræning og så bliver hunden sgu sur :lol:
  20. topic svarede på Therese's Aslan i Træning
    Ja jeg tror heller ikke der findes mange familier, der lader hunden æde fra bordet eller "mobbe" den anden hund
  21. Bla bla spørgsmål?? Altså... Der er jo en grund til at vi siger det - det er jo ikke for at kritisere, men for at hjælpe.. Og jeg synes ærlig talt det er ret væsentligt at gøre folk opmærksomme på det. Ikke alle tænker over hvad det vil sige at avle - de gør det fordi deres hund er sød og dejlig.. Og det skal den jo også være, det er bare ikke det eneste man kan bygge avl på! Jeg synes personligt det er enormt synd for hvalpene, hvis de kommer til at lide af div. sygdomme eller ikke trives i vores samfund pga. dårligt/uhensigstmæssigt temperament. Og det er vel derfor vi allesammen nævner de her ting - for at forsøge at undgå flere uheldige kuld. Og det er der vel ikke noget galt i... Ja, alle skal have lov til at være her og det får folk da også lov til. Vi beder jo ikke folk forsvinde, vi gør dem bare opmærksomme på nogle vigtige punkter ift. avl. Hvis de deltage i en anden tråd bagefter, er mit indtryk også at der ingen problemer er. Så jo, generelt mener jeg at alle får lov til at være her.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Netop derfor skal du vænne ham til det allerede nu I hvert fald hvis du gerne ville kunne tage ham med til byen, når han bliver voksen... Jeg gjorde den fejl med min gamle hund at jeg aldrig tog ham med i byen og vænnede ham til at være rolig andre steder. Det medførte en hund, der stresser enormt meget idag og faktisk ikke kan komme med fremmede steder, fordi han render rundt fuldstændig ukontaktbar og pivende, fordi han ikke har lært at forholde sig til det. Det udviklede sig desuden til at stresse i andre situationer også. Synd for hunden, og heller ikke specielt sundt at stresse så mange gange i løbet af dagen. Jeg siger ikke din hund er sådan eller at han udvikler sig sådan og dette er ikke ment som en skræmmekampagne, men jeg synes du skal tænke over det. Det kræver rigtig meget tid og energi at omvende en voksen hund - og vores hund vænner sig aldrig helt af med det! Det er nu du har chancen for at præge hunden og lære den nogle gode vaner, som du gerne ser en hund besidder som voksen og den chance synes jeg du skal tage - både for din og hundens skyld. Mht. hundetræning vil jeg også kraftigt anbefale dig at finde et nyt og bedre sted, det vil både gavne hunden og dig
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Den skal heller ikke gå i flere timer. En halv times gåtur på et nyt og spændende sted med mulighed for at opleve nye ting og snuse en masse kan godt være nok for en lille hvalp
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja præcis... Spørgsmålet er hvordan man kombinerer socialisering og skånehensyn :hmm: Men det er vist lidt off topic
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Prøv at starte med at lægge/kaste godbidderne, mens han ser på det. Han vil sikkert løbe hen og se hvad det er og så finder han jo langsomt ud af princippet Hvor er det du bor henne?

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.