Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Okay Jeg tænker også det er pga. HD, men jeg mener at have hørt, at det kun er reel motion - altså løb.. Ikke en gåtur i snor rundt og kigge på en masse ting, men jeg kan jo tage fejl Vi må have nogle kloge hoveder til at svare
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ved du hvorfor de mener hvalpen ikke må gå mere end 15 minutter om dagen?
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Hanhunde listen
    Jeg synes det er bedst at avle en hund med et temperament OG en krop, der kan holde til det job, den er avlet til at udføre. Det er vi slet ikke uenige om. Men efter min bedste overbevisning hjælper det stadig ikke at undlade at stambogsføre. Og lige til slut vil jeg godt lige sige, at man SAGTENS kan aktivere sin hund tilfredsstillende uden at bruge den til dens oprindelige formål. Ellers var der jo næsten ingen der kunne have hund idag. Der går rigtig mange glade familiehunde rundt, selvom de ikke bliver brugt til deres oprindelige formål. Også selvom de bliver slæbt med på udstillinger :blink: Og jeg synes nu en "racebetegnelse" er ganske udmærket - ellers ville folk netop kunne avle på alt mellem himmel og jord og så ville vi da først se syge og utilpassede hunde i DK.
  4. Øv hvor træls Stakkels mysla, håber ikke det generer hende for meget :ae: Og mht. det du beskriver der, synes jeg ikke du skal ændre noget, det lyder som meget normal hundeleg og han har, som du selv nævner, sikkert bare misforstået hende.
  5. Er det første gang det er sket? For så synes jeg da ikke du skal lære hende en anden måde at invitere til leg på Hvis det virker for sheila og hendes andre hundevenner, så er det vel fint nok? Hvis de fleste forstår hendes hensigt..
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Hanhunde listen
    Hvad synes du da er bedst? At man avler på en hund, der giver sygdomme videre til sine hvalpe, fordi ejeren fandt det bedst ikke at tjekke for sygdomme? Eller en hund, der videregiver et rigtig dårligt sind videre til hvalpene, fordi ejeren synes hunden var fantastisk og den derfor ikke behøver leve op til racestandarden? Jeg kan kun være enig med dig i, at udseendet bestemt ikke er alt - snarere tværtimod. Temperamentet burde vægtes meget højere engang imellem. Men det undskylder stadig ikke, at man ikke får hunden avlsgodkendt - der er jo altså en grund til at der er lavet en standard. At der er nogen, der avler hunden ud i det ekstreme er rigtig rigtig trist og meget synd for racen og hunden især. Men jeg synes stadig ikke, at man skal undlade at stambogsføre sin hund.
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Schæfer
    Ja selvfølgelig Nævnte det bare, hvis hun ikke havde set datoen Men selvfølgelig skader det aldrig at tænke det igennem igen og måske se det fra en anden vinkel.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Schæfer
    Hej Ellen! Velkommen til Tråden er ret gammel, så jeg tror ikke trådstarter svarer i tråden mere Men jeg kunne godt tænke mig, at se lidt på din schæfer. Har du en hjemmeside?
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Næh, det lyder sært, at de kan være så generede af det :hmm:
  10. I hendes indlæg, lige her oven over
  11. Der står faktisk også eksempler på hvilke hyrdehunderacer de gennemgår, når jeg nu kigger ordentligt efter
  12. Nåh Ja, jeg tænkte jo lidt i andre baner :blink:
  13. Hyrdehunde - de har da ikke ret meget lighed med en kamphund
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Altså... Jeg tænker at du skal optage dem lidt mere og spille optagelserne for boligforeningen. Kunne det være en mulighed?? Hvis båndene dokumentere at hundene ikke larmer specielt meget, kan de vel ikke rigtig tillade sig at sige noget til det. Jeg anser det desuden for temmelig normalt, at hunde gør af ting og lyde, de ikke bryder sig om. Men hvis Nuggi er meget utryg, synes jeg du skal arbejde med det, så hun kan blive tryg ved at være alene hjemme også Held og lykke!
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nå ja, men jeg tænker også bare generelt ift. hofteledsdysplasi problematikken Temmelig meget off topic, I know :blink:
  16. topic svarede på Therese's Adele i Træning
    Jeg tror du skal gå nogle gode ture med ham hver dag og ellers aktivere ham - det ved jeg ikke om du allerede gør? Men jeg kunne forestille mig, at han, hvis han blev aktiveret og kom af med hans energi, ikke ville have den samme trang til at løbe efter cykler og lignende Kender du nogle hunde, han kan lege med? Jeg tænker at hvis han får lov at lege med andre hunde, vil han måske ikke have det behov for at løbe hen til andre hunde? Alle de hyrdehunde jeg kender og har mødt, har ikke haft et kæmpe behov for at hilse på alle og enhver, hvis de engang imellem får lov til at lege med hunde de kender og har fået lov at hilse på
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men hvad er længerevarende løb så? Er det også en gåtur i skoven, hvor hunden løber løs en time? Hvor går grænsen? Jeg spørger af nysgerrighed, jeg ved det nemlig ikke og prøver bare at blive klogere
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, det plejer jeg at gøre Du kan sidde ved sofaen og gøre det, mine forældres hunde plejer at lægge sig ned og slappe af, når vi har gjort det lidt tid. Men om det virker på Nala, skal jeg jo ikke kunne sige
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Hanhunde listen
    Men er han avlsgodkendt? En ting er jo at man selv synes ens hund er fantastisk, noget andet er om hunden rent faktisk kan biddrage med noget positivt til racen. Du må endelig ikke opfatte mit indlæg som negativt, jeg kan godt forstå, at du synes, det kunne være sødt/sjovt at få et par hvalpe efter din hund Jeg synes bare det er vigtigt, at du overvejer hvad din hund kan bidrage med - både mht. sygdomme og mht. temperament. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du har sat dig ind i det, men hvis du ikke har, synes jeg som sagt du skal gøre det
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det kunne være sit, dæk, giv pote, "grib guffen" eller lignende. Det handler også om hvad Nala har lært. Det skal jo ikke være for svært
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, det forstår jeg godt du ikke bryder dig om I situationen med dine forældres hund ville jeg måske lave en eller anden aktivitet med dem begge to, hvis dine forældre går med til det? Det er også praktisk, at hun lærer at slappe af sammen med andre hunde. Ellers bliver det et helvede, når hun bliver voksen og aldrig slapper af i byen.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    I kan gå i gang med at lære hende et trick :blink: Det er sjovt, og ganske underholdende, når den sidder der. Det skal I ikke gøre mere end et par minutter, I skal stoppe mens hun stadig selv har lyst og synes det er sjovt. Og risikoen for at hun bliver "vild" lige inden sengetid, er ikke så stor på denne måde, tror jeg. Jeg tror jeg forstår dit problem med maden Jeg ville lave et fodersøg, en omgang træning og resten i madskålen og det hele ville tælle som et måltid her i huset. Nu kan jeg jo ikke garantere at hun vil være med til den ordning, men du kan jo prøve det og give en update bagefter
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Den fik du sneget dig nemt ud af
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tænker at hun måske ikke kan lide at blive holdt fast? Og så synes jeg ikke I skal gøre det, selvfølgelig Men hvis hun bare gør det for at pjatte videre, synes jeg godt I kan forsøge igen. Og alligevel skal I nok passe på med at holde hende fast, hvis hun prøver at komme fri, uanset årsag. Hun KAN finde det meget grænseoverskridende og ubehageligt at blive holdt fast. Jeg ville nok bare nusse hende, indtil hun falder til ro af sig selv uden at holde fast
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvor ung tror du da jeg er :blink:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.