Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Chihuahua
    Hej Det er godt nok, at han er tryg ved det på trods af uheldet. Nej, han skal nok ikke være alt for vild det næste stykke tid
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Nå, sådan Men det er da meget pænt alligevel
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det tror jeg. Jeg mener i hvert fald, at der er stor forskel på de to ting. Så fik vi slået det fast :blink:
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja, det var da en mulighed
  6. Det er bare super flot! :5up: til både dig og Tyson, for at have trænet så længe og blevet så dygtige.. Og det er da super rart for både ham og dig, at I ikke længere behøver stresse pga. fremmede hunde, men bare kan nyde turen.
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvor i alverden har du læst, at jeg ikke mener der er forskel på raske hunde og angste hunde
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja, jeg så det godt, bare først efter at jeg havde svaret dig Det er jeg så bare ikke sikker på de gør - jeg har flere eksempler på hunde, der finder det lettere ubehageligt, at man bøjer sig ind over dem. Nogle reagerer kraftigere end andre, men alle de hunde jeg kender, reagerer på det. Måske knurrer de ikke, men de fleste hunde prøver også at dæmpe først. Og jeg tror ikke på at hunde fra naturens side ved at menneskesprog ikke skal opfattes som truende adfærd. Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden Jeg snakker om hvordan man kan omgås sin hund ift. menneskesprog kontra hundesprog. Og at en hund sagtens kan være stabil i temperament og stadig være en smule trykket ved menneskers til tider sære adfærd. Deciderede angste hunde, der er bange for alt og alle, er en helt anden diskussion, efter min mening. Og har som sådan ikke rigtig noget med sprog at gøre.. Men vi kan godt blive enige om at sådanne hunde i de fleste tilfælde ikke vil trives. Okay.
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Se, det er jo en fordel ved at have hund i sengen - og så er det enormt hyggeligt! :blink:
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja, men jeg efterlyser et svar på, hvad du gør for at hunden holdt op med det? Måske er det ikke konstruktivt for dig, men for hunden er det i høj grad konstruktivt, at den kan forsvare sin mad. Tja. Jeg kan simpelthen ikke give dig ret. Hvis jeg smiler og bøjer mig ind over hundene herhjemme, sender de dæmpende signaler. Og jeg anser ikke mine hunde for at være specielt sarte. Naturligvis kan man godt vænne hunden til at man godt må være uhøflig, uden at det gør noget. Mine er blevet vænnet til, at det er okay, jeg bøjer mig ind over dem og tager selen af, uden at de skal se mig som en trussel. Men for at kunne det, kræver det, at man ved hvordan hunden opfatter vores sprog. Men adfærd og sprog er stadig meget lig ulvens. Tja.. Alt er jo relativt. Jeg har haft usikre hunde og jeg er aldrig blevet bidt. Jeg har set selvsikre hunde, der reagerer hurtigere ved at true med at bide end mine hunde ville gøre. Muligvis fordi de havde selvsikkerheden i orden og kunne håndtere end evt. konfrontation. Jeg er klar over, at usikre hunde KAN reagerer hurtigere ved at bide, men jeg mener ikke man kan putte alle usikre hunde ned i samme kasse.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Det kan man se på billede 2. Hun har lagt sig klar til at blive kløet på maven
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Han er nok en af de sødeste pudderkvaste, jeg har set :blink: Og hans nye frisure klæder ham.. Dog kan jeg som mor-aslan godt bekymre mig lidt for om han ikke fryser på numsen :hmm:
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hun ser rigtig dejlig ud
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg er nødt til at spørge: Hvad så hvis hunden forsvarer en resource alligevel, selvom du ikke vil have det? Hvad gør du så for at undgå det en anden gang? Jeg mener.. Hunden ved jo ikke, at du ikke kan bruge resourceforsvar til noget og derfor kunne det da godt tænkes, at du kom til at stå i den situation en dag. Eller allerede har stået i den situation? Mener du ikke at resourceforsvar hører under naturlig adfærd? Eller har jeg helt misforstået hvad du mener? Okay. Så har du jo stået i den situation Jeg forstår dig ikke helt. Hvis hunden ligger med et kødben, ejer den det vel også? Jeg mener du tager fejl her. Jeg tør godt påstå, at alle hunde reagerer på menneskers sprog ved at oversætte det til hundesprog - de kan da ikke andet! Det ville være urimeligt at forlange, at de skulle lære at fortolke menneskesprog. Det er muligt, at usikre hunde reagerer kraftigere end "almindelige" hunde (i mangel af bedre ord) og man derfor ser det tydeligere, men jeg synes det er meget forkert af dig, hvis du tror, at selvsikre hunde ikke opfatter vores mimik og kropssprog som om det var hundesprog.
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Chihuahua
    Puha, det var godt, der ikke skete mere Der skal jo ikke meget til, før sådan en lille hund kommer slemt til skade :ae: God bedring til Silas og så håber jeg I allesammen er kommet jer over forskrækkelsen.. Hvordan tager han det rent mentalt? Min ene hund er også blevet ramt af en bil for nogle måneder siden og han gik længe efter og kiggede skeptisk efter bilerne. Det er faktisk først for en uges tid siden, at han stoppede med det. Er Silas også lidt utryg eller er han helt cool med det?
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Diverse
    Det var da en dejlig overraskelse Du kan også skrive beskeder til folks profiler, på den måde kan du sige tak for karma en anden god gang.. Den metode er der mange der bruger herinde, og det er da rigtig smart :5up:
  18. Charlie er en 7'er : Spirituelle evner, rastløs, eventyrlysten, usikker, frihedstrang. King er en 3'er : Egenrådig, målbevidst, udholdende, diktatorisk og perfektionistisk. Jeg er en 6'er : Blid, magnetisk udstråling, naiv, mægler, stædig, stejl og underholder. Det meste passer vist meget godt...
  19. Okay spændende Du må endelig opdatere :blink:
  20. Dejlig vovse Hvornår skal du overtage hende?
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Hvad er spondylose?? Eller hvad I kalder det
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg mener at have læst herinde engang, at hunde i puberteten sagtens kan begynde at have problemer med at være alene, selvom de tilsyneladende ikke har haft det før. Problemet har altid været der, men hvalpen har lært at leve med situationen. Når den så kommer i puberteten, og hormonerne begynder at rase, viser problemet sig igen. Jeg mener det var noget i den stil, men hæng mig ikke op på det Jeg ved naturligvis heller ikke om det er sådan i dit tilfælde, men under alle omstændigheder synes jeg I skal træne forfra, hvis det er muligt. Evt. kan I alliere jer med en I stoler på, som kan være ved hunden, mens I ikke er der, indtil problemet er løst. Og stort skulderklap til for at forsøge at løse hundens problem i stedet for bare at lade hunden gå med det alene :5up:
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, man er ikke nødvendigvis en dårlig hundeejer, fordi hunden er alene hjemme i 8 timer. Men sådan som jeg læste teksten, havde hunden et alene-hjemme problem. Det går jeg i hvert fald udfra den har, når den sidder og piver i lejligheden, når den er alene. Og så er 8 timer rigtig lang tid! Og hvis du ser bort fra det, kan vi vel godt blive enige om, at disse personer ikke skulle have haft hund?
  24. Hvor godt Flot af jer begge to.. :5up:
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvor er det dejligt at Lexus og Luna kunne give den lille hvalp et skud selvtillid efter den trælse oplevelse :5up:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.