Alt der er opslået af Therese
-
Alene hjemme træning - Hvordan?
Ja, man skal nok ikke satse på at det går så nemt i ret mange tilfælde :blink:
-
Så kom jeg herind
Velkommen til, håber du bliver glad for at være her og snart finder den rette hund
-
Udfordring!!!
King er blevet rigtig god til kontakt :5up: Den anden dag gik der 2 new foundlændere 3-4 meter fra ham på en sti og han forsøgte ikke at trække hen imod dem, som han ville have gjort før i tiden. Vi drejede dog ned af en sidevej, fordi jeg tror det ville være for meget for ham at skulle gå lige forbi uden at måtte hilse. For en uges tid siden gik vi forbi de samme new foundlændere, mens de stod i haven. Jeg ville prøve at tage King gå med snoren slæbende efter sig, fordi jeg havde rigtig god kontakt til ham. Og han var bare så dygtig! Han gik rigtig pænt forbi uden overhovedet at kigge på dem. Jeg plejer at skulle stikke en godbid ned foran snotten på ham, for at få kontakt til ham. Den dag satte han sig pænt og tog selv kontakt, fik godbidden og gik pænt med forbi, mens han snusede i græsset. For bare 14 dage siden ville han have forsøgt at komme hen og hilse på dem. Så jeg er en rigtig stolt hundemor :5up: Siden denne udfordring blev lavet, har vi arbejdet rigtig meget med kontaktøvelser og at mig og kæresten skal være sjove at følges med, når vi går tur. Det har resulteret i at han kan begynde at gå fri, så længe der ikke kommer andre hunde tæt forbi og det er jeg bare så glad for, for jeg kan mærke, at det er super godt for hans selvværd, at han kan få lov at gå løs. Det giver ham en helt anden gnist, som igen må øge hans livskvalitet. Så jeg kan kun sige tak til Ninjamor for at have åbnet mine øjne for hvor vigtige kontaktøvelser er - tak Ninjamor :kys:
-
Velkommen til mig
Hej og velkommen til
-
Brevet til Speedy
Meget smukt og meget rørende brev.. Jeg får også tårer i øjnene af at læse det :ae:
-
Beagle problemer
Det lyder super :5up: Glæder mig til at høre hvordan det går
-
Beagle problemer
Selv tak Opdater gerne mht. hvordan det går med ham :5up:
-
Nye chier
Nå ja... Men det er da heldigt at I fandt dem igen
-
Nye chier
Hold da op, et fjols... Nå, men det var trods alt godt at han ikke havde gjort andet ved dem end at hugge dem. Det er selvfølgelig slemt nok, men han kunne jo sagtens have solgt dem videre.. Desuden er det da for dårligt at politiet ikke gør noget ved sagen. Det er da tyveri og endda af et levende væsen
-
Beagle problemer
Nu ved jeg absolut ingenting om beagler, men en times motion på en hel dag, er langtfra nok til de fleste racer. De fleste hunde trænger til flere aktivitet i løbet af en hel dag. Derudover kan I prøve at lave noget afstressende med ham - fodersøg og hjernegymnastik, der kræver at han skal tænke selv, er rigtig godt Og hvis han er træt, både fysisk og mentalt, tror jeg hans tendens med at bide, vil blive mindre.
-
Beagle problemer
Hvilke aktiviteter laver I med hunden i løbet af dagen? Hvis han har en masse overskudsenergi han skal af med, kan det vise sig på denne måde.
-
Nye chier
Åh nej... Kræft er en forbandet sygdom, både for mennesker og dyr. Håber I klarer den :ae: Og lige lidt off topic: Har I fundet jeres heste igen??
-
zulo fylder 1 år
Stort tillykke til din smukke dreng
-
Hvilken skal jeg dog vælge
Jeg vil først og fremmest anbefale dig at købe en hund med stamtavle. Det giver dig en garanti for at hunden er hvad du køber den til at være. Desuden kan du tjekke hundens linjer i rigtig mange led tilbage. Derudover vil jeg råde dig til at købe hos en opdrætter, der lægger vægt på socialisering og prægning de første uger og ved hvor vigtigt dette er. Altså ikke en hund, der er vokset op i en stald. De første 16 uger af hvalpens liv (mener jeg det er) er hvalpen mest modtagelig for indlæring og for at få en fornuftig holdning til livet og de mærkelige hændelser de nogen gange bliver udsat for. Hvalpen er som en uskrevet bog og skal have en masse gode oplevelser som helt lille for at have størst chance for at blive en voksen og selvsikker hund. Og eftersom du selv kun har 8 uger til at præge hvalpen derhjemme, er det vigtigt at prægningen starter hos opdrætteren. Ellers held og lykke med kommende hvalp, jeg håber du finder en, der passer helt perfekt til dig.. Og opdater gerne med en masse billeder, når du har fundet stedet at købe din hvalp
-
Nye chier
Hvor er de søde Du må efterhånden have en del hunde, er det ikke noget med du har labber, løver, chi'er og gårdhunde? Eller husker jeg forkert?
-
hejsa
Velkommen til Håber du bliver glad for at være her
-
Maggie & Nura
Nåh, nu kan jeg huske dem Dejlige små vovser, og ja, der mangler helt klart opdateringer!!
- Maggie & Nura
-
At sluge kameler .................
Ja, jeg synes nu hun er sød med eller uden stånde ører Jeg ville ikke have gjort noget ud af det, hvis det var min hund Men som Linda siger; så længe hunden ikke lider overlast eller er genereret af det, kan det ikke bringe mit pis i kog... Om som du også selv siger, a9, så længe det "mellem ørerne" ikke tager skade, er det jo et eller andet sted ligegyldigt
-
vi har fået hvalpe
Hvor er de dejlige Hvad er de for nogen?
-
R.I.P. lille Toffi
Puha, det er barsk Jeg føler med dig og din familie.. Mange tanker herfra :ae:
-
Blandede meninger...
Nej, nemlig ikke. Jeg kunne da også sagtens finde på at tage en blandingshund ind hos mig igen, hvis blandingen er fornuftig og jeg kan tilbyde den et godt liv. For som sagt kan de da også være fantastiske hunde, hvis ejer og hund passer sammen.
-
Rie & Rico. :)
Ja, det er forståeligt at du gør det.. :ae: Men det er rigtigt hvad du siger. Man skal ikke holde liv i en hund, der er træt og mæt af dage, selvom det er benhårdt.
-
Blandede meninger...
Tja. Jeg har aldrig ejet en raceren hund og jeg har haft 4 hunde. Jeg elskede dem allesammen og jeg vil også elske min kommende hund, som bliver med tavle Tavlen har ingen betydning for hvor meget man elsker sin hund. Jeg vælger at købe med tavle næste gang af nogenlunde samme årsager som Bernerazuro. Primært fordi jeg vil vide hvad jeg køber og jeg vil vide noget om min hunds forældre, bedsteforældre osv. Det handler ikke om at blandingshunde ikke er dejlige, for selvfølgelig er de det! Det handler om at man ved hvad man køber og når man nu vil elske hunde uanset om den har tavle eller ej, så vil jeg personligt hellere være på den sikre side.
-
Rie & Rico. :)
Hej og velkommen til Hold da op, din Golden blev gammel Var han frisk og rask lige til det sidste eller blev han syg?