Alt der er opslået af Therese
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Så hvad gør man som hundeejer for at den kastrerede hanhund kommer igennem forløbet med selvtilliden i behold?
-
De gode hundepension
Det er jo super at der er nogle der ligger vægt på aktivering af hundene :5up: Jeg havde bare indtryk af at det ikke var noget de gjorde i, men så blev jeg da positivt overrasket
-
De gode hundepension
Jeg kan ikke anbefale en hundepension, da jeg aldrig har haft brug for en, men jeg har et spørgsmål :blink: Hvad med aktivering, når I har jeres hunde i pension - dem af jer der bruger det? Jeg ved godt, det aldrig kan blive det samme som derhjemme, men hvis man har en aktiv hund, der er vant til at blive aktiveret rigeligt derhjemme, hvordan ville I så have det med at sende en hund i pension, hvor den måske kun bliver luftet og der ellers ikke rigtig sker noget? Personligt ville jeg have det lidt dårligt med at sende mine hunde i pension, hvis jeg vidste de skulle stå i en boks det meste af dagen. Som sagt ved jeg godt, at de ikke kan opfylde behovet på samme måde som hjemme, men lidt fodersøg på gåturene og lidt "hjernegymnastik" kan personalet vel godt finde tid til. Eller hvad mener I? Jeg ved godt at spørgsmålet ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men jeg håber det er i orden Ellers må du, bantus, sige til, så sletter jeg det igen
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Jeg ville ikke turde at slippe min hanhund blandt en flok løbske tæver Det kan godt være at han har lært at ignorere dem, når vi træner.. Men der skal ikke mange minutter til, før han sidder på nakken af en af tæverne. Desuden ville jeg også føle, det ville være uretfærdigt, overfor hanhunden, at han skulle rende rundt mellem en flok tæver og ikke måtte hoppe på dem.. Det kan godt være, at han havde lært at ignorere dem, men instinktet sidder jo stadig i ham..
-
nyt billede af sitto
Det forklarer jo alt Når man nu skal af med ens hund, er det rart at man kan komme på besøg og se at den har det godt :5up:
- Ryste billeder
-
nyt billede af sitto
Hun ligner en, der bestemt ikke mente der skulle tages billeder af hende Men ja, stadig ligeså smuk :5up: Så også lige billederne af hende i D/S gårdhunde tråden. Hun er en dejlig pige Og så synes jeg forresten, det er dejligt at du stadig skriver herinde engang imellem, og opdaterer. Det er rart at høre hvordan det går, både med dig og Sitto
-
Cleo er ikke en krumme-hund
Øv, så er du nødt til at spise en helt ny pose Hvem havde troet du skulle få sådan en hund, der får dig til at æde chips
-
Månedens hund november 2008 "Ballademagere"
Du fangede ham lige i det rigtige øjeblik :5up:
-
Kan en adfærdsbehandler hjælpe?
Jeg tror, som dig selv, at alle hunde er forskellige - nogle hunde elsker at være på, andre hader det. Og hvis man har en hund, der ikke bryder sig om det, rent temperamentsmæssigt, kan en adfærdsbehandler nok ikke gøre så meget. H*n kan muligvis få vænnet hundens opfattelse af en konkurrenceplads til noget positivt, men spørgsmålet er om man ikke bare skulle lade hunden slippe. Hvis problemet foregik i dagligdagen, ville jeg nok være mere tilbøjelig til at sige "ja."
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Det kan man jo i princippet heller ikke vide på forhånd. På samme måde som du ikke kan vide på forhånd om en træningsplads er god. Det handler vel om at gøre sit forarbejde godt nok, så man har en rimelig realistisk chance for at vurdere om vedkommende lever op til ens krav eller ej. Eksempelvis ved at forhøre sig hos andre "hundemennesker" der muligvis kender til vedkommende. Eller ved at ringe til en uforpligtende snak med selve adfærdsbehandleren. Tag et kig på deres hjemmeside. Nogle tilbyder måske endda, at man kan komme på besøg og snakke med dem. Selvfølgelig stadig uforpligtende. Jeg ved ikke om nogle adfærdsbehandlere tilbyder sådan noget, men det skader vel aldrig at ringe og snakke med dem først.
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Der er vist heller ikke nogen, der automatisk sætter lighedstegn mellem adfærdsbehandlere og god hjælp - jeg mindes netop at kunne huske at der tidligere blev skrevet, at man naturligvis skulle søge en DYGTIG adfærdsbehandler, hvis man vælger at benytte sig af sådan en. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Men jeg tror godt de fleste herinde ved at ikke alle adfærdsbehandlere er dygtige og at man derfor ikke skal tage den første, den bedste.
-
Cleo er ikke en krumme-hund
Det er sikkert ikke engang løgn. Hvis jeg kaster en godbid til King han ikke griber, kigger han bare på den. Derefter kigger han på mig og piver. Hvis jeg så samler guffen op og giver han den i hånden, går der ikke mange sekunder før den er slugt Der er åbenbart meget stor forskel på at samle godbidden op fra gulvet og på at tage den fra min hånd Det næste bliver vel at jeg også skal tygge for dem...
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Det er jo netop derfor man skal finde en DYGTIG adfærdsbehandler - man skal jo ikke finde en, der ikke kan udføre sit job godt nok. Det skal man jo heller ikke med en hundetræner. Okay. Muligvis. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad der er i vejen med den begrundelse? Hvis jeg skulle være adfærdsbehandler, skulle det da også være fordi jeg elsker hunde. Ok.
- Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
-
Nytårs aften....
Ja, de er ikke til at styre..
-
Dagpleje
Jeg skal heller ikke have min hund passet, slet ikke Jeg kender bare ikke så meget til det, så ville gerne læse lidt om det
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Nu fandt jeg så ud af hvad en det indebærer at sterilisere en hanhund, tak for det Så kommer mit næste spørgsmål: Hvad er fordelen ved at sterilisere fremfor at kastrere?
-
Nytårs aften....
Det er sgu vanedannende :5up: Kunne være man skulle prøve det, har erfaret at vores har en forkærlighed for bailey
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Det er måske et meget dumt spørgsmål, men hvad sker der rent praktisk, når man sterilisere en hanhund? Jeg troede det var noget man gjorde på tæver
- Nytårs aften....
-
Nu rykker vi
Det er altid dejligt, når hundene ikke er oplyst om den slags Super at det gik så godt :5up:
-
Dagpleje
Har du en hjemmeside, vi kan læse lidt om det på Jeg har kigget på den side du linker til under dine oplysninger, men kunne ikke rigtig finde noget
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Okay Det kan jeg så godt følge dig i. Trænere er bare ikke altid kompetente til at varetage sværere opgaver end almindelig træning. Det er ikke mit indtryk. Desuden er det da også skruphamrende forkert, eftersom det er ejeren selv der skal arbejde med problemet. Man skal efter min mening også være skeptisk ved en adfærdsbehandler. Ens mave har som regel ret, så uanset om man søger hjælp ved en træner eller en adfærdsbehandler, skal man lytte til den Det kommer sandelig an på hvad problemet består af, hvis du spørger mig.
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Ok. Det er også bare min forståelse af tråden. Selvfølgelig spiller erfaring en stor rolle - det har jeg aldrig nægtet Dog mener jeg stadig, at viden også spiller en rolle. Uden viden om hundes adfærd og sprog kan man meget nemt tolke den forkert - det er der set utallige eksempler på gennem tiden. Og selvfølgelig kan en adfærdsbehandler godt have gennemført en uddannelse uden at kunne udnytte deres viden bagefter, men det er jo netop dem man skal undgå hvis man skal have hjælp til sin hund og sig selv. Selvfølgelig skal man ikke tage til adfærdsbehandler hver gang hunden får en "tosset" ide. Det har de færreste vel også råd til :blink: Men er der da nogle, der gør det? Kan man ikke søge viden gennem en adfærdsbehandler? :blink: Desuden kan det godt være hundeejeren har prøvet diverse mere eller mindre gode råd uden at det har hjulpet og derfor søger hjælp hos en adfærdsbehandler. Jeg mener ikke det kan generaliseres at alle konsekvent kaster ansvaret for hundens trivsel, velvære og opdragelse over på andre.