Alt der er opslået af PinPoynter
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Nogle gange er jeg bare så skarp!
-
lokke lokke
Ej, jeg troede Nissan var fra et ups kuld?
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Det er da alligevel ret imponerende, at du kan linke til en video, som først er optaget i morgen :hmm:
- Woody's helt egen tråd
- Skønne Konrad søger nyt hjem
-
Race der kan gå løs
ikke undskylde, I'm all for it
-
Mynder galore og Johna forsøger sig med lure coursing
Shii, jeg tror måske ikke du helt er klar over HVOR traumatiserede disse hunde kan være?
-
AKUT hjælp - chi
Vi er da skide gode til at gætte
-
Rottweileren
Sally er jo bare en dum blondine, så hun opdager det alligevel ikke Tæver, da der kan man bare se! Jeg var sikker på det var hos hanner.. Man bliver klogere hver dag!
-
Rottweileren
Altså, Charles er jo stadig verdens nemmeste hund! Det er slet ikke voldsomt, men det ligger bestemt i ham at passe på de små... han er jo 100% ligeglad med hvad der sker med Sally:lol:, men passede også godt på Woody ude i den store verden
-
Rottweileren
Ridgeback. Nej, det var specifikt hos de kastrerede? Noget med enten manglen af hormoner, eller måske fordi de vokser anderledes når de kastreres? Det kan være det kun var hos tidligt kastrerede? Som sagt, kan jeg ikke huske det, men du kan evt forsøge dig med lidt engelsk googlen, det ved jeg du er god til
-
AKUT hjælp - chi
2 x 30 gram er ca hvad en kat spiser... det kan da også godt ske det kun var 20 g :hmm:det var en lille bitte måsleske.. en anden chi vi havde inde fik foder til almindelig størrelse hund, og det var 7 foderpiller (Burns) pr måltid
-
AKUT hjælp - chi
næsten ingenting!! Min ex-chefs mors chi'er får royal canin, og de får vel 30 gram eller sådan to gange om dagen? Det var virkelig INGENTING og de var i perfekt foderstand.
-
Rottweileren
Nu ved jeg ikke hvor Charles har det fra (hvad race) men han forsvarer/ passer meget på Agnes. Nye hunde skal ikke være vilde omkring hende f.eks. (så knurrer han) og første gang Agnes skulle møde den ene (lidt fjollede) greyhound, gik Charles imellem dem og bare stod der, for at passe på hende. Mener der er noget med forøget risiko for knoglekræft hos kastrerede hanner? Men er ikke helt inde i detaljerne omkring det.
-
Mynder galore og Johna forsøger sig med lure coursing
neeeej, det gad mine to godt prøve! Det ser så sjovt ud!
-
Race der kan gå løs
Du skal have en tigerdyrsimpressionistisk schæfercollie! Den elsker at løbe, at lege, at høre sin egen stemme, at opleve nye spændende ting, er ikke arbejdssky, elsker sne! Er okay til at gå fri, og jeg er sikker på at hvis man havde den fra lille ville den også høre bedre efter Kort sagt, den er en samojede, i en farvet indpakning
-
lyntræning - antigø
Amocca, du kunne heller ikke tænke dig en Sally... men jeg har godt nok også været fristet til at bestikke en dyrlæge til at fjerne de skide stemmebånd Heldigvis er hun stille mens hun arbejder! Det er ventetiden der er slem.. (jeg ville ikke kunne holde ud at løbe med en hund der gør mens den springer...)
- Ligger sig pludseligt
- Ligger sig pludseligt
- Epilpsi
- Modegoldens, dullehunde og farvesnobberi
-
Epilpsi
Nogle typer epilepsi er arvelige, og det florerer i noge racer. Min ex-chefs mor avlede chihuahuaer, og opdagede at en af hendes hanner havde og videregav epilepsi. Hun fortalte det til ALLE, og blev frosset ud af udstillingsverdenen, pludselig vandt hendes hunde ikke længere, hun blev bagtalt osv. "Man" kunne jo ikke tillade sig at oplyse om sygdom, da det jo også ville "gå ud over" andre opdrætteres hunde! Men hun blev i det mindste fri af sygdommen i eget opdræt ved at udelukke de hunde der bar den linje.
-
Gudrun Frandtsens klinik
Det var hende der med stor succes behandles Akitas allergi, for nu en del år siden inden vi flyttede. Meget sympatisk kvinde, :5up: herfra. (Et stort plus for os, var jo at hele konsultationen kunne foretages på engelsk så Martin også kunne være med, da hun er uddannet og også praktiserer herovre).
-
Modegoldens, dullehunde og farvesnobberi
Det er jeg slet ikke enig i. Jeg bor i et område med overforbrug af "familie-goldens" og de er sgu ikke de skarpeste knive i skuffen! De virker meget ofte lalleglade helt uden hæmning, ikke nemt trænbare, bliver aldrig rigtig modne, og er bare nogle buldrehoveder uden lige, især intakte hanner kan være faktisk en del skarpe. Desuden har nogle af dem haft halefaner der nærmer sig 50cm i længde! Det kan ikke være praktisk på en jagt! Derimod har min ex-chef en lille fin lab af jagtlinjer, som er den PERFEKTE familiehund. Bella er bare sådan en hund som alle kan gøre alt med, hun elsker at gå tur lige meget hvem der har hende med ud, kommer altid når man kalder, kan omgåes alle hunde på rolig og fornutig vis etc. Jeg er klar over at et enkelt exempel ikke er meget at bygge en mening på, men min mening om de såkaldte "udstillingsgoldens" (som for de flestes vedkommende nok ikke engang er af udstillede forældre, men en fin hvis hund parret med en fin hvis hund), bygger på erfaring med rigtig mange af slagsen, mødt i dagligdagen samt via mit tidligere job.
- Hvilke racer drømmer I hemmeligt om?