Alt der er opslået af PinPoynter
-
Ældr hund i narkose......skal jeg være nervøs?
Har han haft problemer med narkose før? Er han ellers sund og rask? Så ville jeg ikke være bekymret. Eller jo, det ville jeg hvis det var min hund, for det kan man nok ikke lade være med men jeg ville ikke være nervøs for en andens hund Håber alt går godt, Huckie er jo lidt som familie for mig :hjerte:
-
Prale prale
Jeg skriver så tit når mine hunde er uartige, og glemmer lidt deres gode sider, så synes lige jeg vil fremhæve to episoder fra i går. Den første er ude fra skoven hvor de elsker at løbe rundt. Sally havde lidt stødt på en dejlig border collie der sagde "fang mig" og de havde leget tik i et par minutter, så Sally havde rigtig fået løbet krudtet af sig! Jeg fik hende indfanget, da colliens ejer og jeg skulle i modsat retning af hinanden, og længere fremme så jeg en dame i pæne hvide shorts, så Sally kom i snor .. Damen havde sin mand og to spaniels med sig, hundene gik fri. Jeg gik meget hurtigere end dem, så fik snart overhalet dem, og Sally gik lige forbi to mennesker og to løse hunde uden at sige en lyd! OG uden overhovedet at vise interesse!! :banan: Det var selvfølgelig fordi hun lige havde haft en super løbetur med en anden hund, og ligesom havde fået løbet alle frustrationerne ud, men fedt at prøve alligevel :klap: Bagefter skulle vi et kort smut hjem til Gus og Bertie og sige hej, de havde besøg af en lille collie-blanding, Czech, som vi gik til træning med for et par år siden. Czech har issues, men er blevet meget bedre. Han kan ikke lide andre hunde tæt på, og vogter gevaldigt over hvad end han lige er i nærheden af. Han er blevet gode venner med Gus og Bertie, men har aldrig mødt mine to før, og han var en smule opfarende, og der blev vist tænder og knurret, men begge mine veg bare af hver gang, drejede hovederne væk og ignorerede ham, så han til sidst slappede mere af, og var henne og snuse til dem, og de ignorerede ham stadig. Synes det er helt vildt fedt, især med en hund så stor og potentielt stærk, som Charles, at han slet ikke er interesseret i konflikten. Men han bliver også skamrost for sine reaktioner! Sally fatter jo bare hat, og bliver sådan lidt hvalpe-overrasket når en anden hund ikke elsker hende
-
Langhåret dværg gravhund tilbyder parring
Hvad mener du med godkendt til udstilling? Jeg troede hunde skulle have stamtavle for at blive udstillet? Jeg spørger af ren uvidenhed (Har ikke selv hunde med tavle).
-
Navneleg
jeg kender to schæfere der hedder Buzz og Woody
- Dexter 6 måneder!
-
to hanner fra samme kuld
Jeg ved en anden bruger herinde har to flatcoatbrødre fra samme kuld, med god succes! håber hun ser tråden. Husk at lære dem at være alene hjemme uden hinanden!
-
Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011
Det er jo "min" gamle klub der afholder! Rigtig meget held og lykke Amocca :banan::banan::banan: sig hej til damerne derude fra, især Janne, og sig til hende at jeg endnu ikke har fundet en bedre træner end hende
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Martin synes det er en god ide :banan:
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
De skal være rimelig holdbare, sally har lært channel weaves, og de bliver allerede basket en del til når måsen svinger derinde Kommer nok ikke lige i bilka foreløbig (bor jo herovre i udlandet) men tak for advarslen! Den jeg har linket til tidligere har målebånd med, med 60cm. Og det skal helst være spyd, for jeg kan ikke lade dme stå permanent deromme hvor jeg har tænkt mig de skal være.
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Synes den her ser ok ud: JUMP4JOY DOG AGILITY 12 WEAVE POLES & WEBBING SPACER | eBay der er også afstandssnor med.
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Har siddet og kigget lidt på nettet, og de billigste jeg kan finde ligger omkring de 500 kroner for 12 pinde. Ved ikke om det er dyrt, men det er prisen :hmm: Det er meget blandet kvalitet kan jeg se, så lidt svært at vide hvor "dårlige" pinde jeg kan tillade mig at købe, har da en forventning om at hun ender med at blive ok hurtig, så pindene skla jo helst ikke flyve til højre og venstre ved en lille smule modstand.
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
tak for input allesammen, må have en lille alvorssnak med martin når han kommer hjem.
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
tror hun kører med ca 5 hunde pr hold. Grunden til at jeg gerne vil på et hold er at min hund skal lære at arbejde med andre hunde omkring sig, hvilket er gået rigtig godt til hundetræning (som har været under meget kontrolerede forhold, ingen løse hunde osv), men bliver meget sværere når hun skal se andre hunde have det sjovt mens hun selv skal vente Jeg håber på en dag at kunne lufte hende hvor der kommer andre mennesker og hunde uden at blive flov over hende og næste skridt i projekt selvkontrol er at kunne løbe agility med den fristelse/forstyrrelse at der er andre. Jeg drømmer jo også lidt om engang at kunne konkurrere med hende, og der vil der jo være hundredevis af hunde omkring hende!
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
email fra træner. Sally kan komme i en gruppe tirsdag aften, men træningen foregår fra oktober i ridehal, og hun har ikke channel weaves til rådighed der. Så hvis jeg vil bruge lokning er Sally velkommen :hmm: Jeg har bestemt ikke lyst til at omlægge træningen af slalom nu, og da SLET ikke i loknings-retningen, det strider mod alt hvad jeg arbejder imod. Så jeg overvejer at spørge Martin om jeg evt kunne få lov at købe nogle slalom spyd som kan sættes op omme på et lille græsareal der tilhører havecentret (de vil skulle tages ned hver gang efter brug), og udelukkende øve slalom herhjemme.. og så tage undervisningen minus slalom? Lyder det dumt? Grunden til at jeg skal spørge Martin er at det er mange penge at bruge, og vi har ikke ret mange, men jeg kan jo argumentere med at jeg sparer ved at tage holdundervisning i stedet for enetimer der er over dobbelt så dyre
-
pudelstørelse og pudel-pletter
Sådan en vil Charles ha'
-
Hjælp til hvalp
Hvis du aligevel ikke hører uret, men du ved det vækker ham, giver det ikke mening at sætte det til at ringe. Prøv uden, og se om han ikke kan sove igennem? Du har jo ikke rigtig noget at miste ved at forsøge. Men så er det UD af dynen i samme sekund du vågner i morgen tidlig, ikke lige noget med at strække den et minut :blink:
-
National hundeluftningsdag 2011
Det er sikkert lige så meget for at folk kan mødes og motionere sammen, ligesom løbeklubberne gør. Hvorfor gider folk ellers overhovedet betale for en løbeklub, det er jo gratis for alle at løbe i skoven. Jeg synes det er en super ide!
-
Omplacering hunde søges
Det er den samme diskution der altid kører herovre. Er det fair at hente hunde fra Irland til nye hjem herovre, når tuwsindvis af engelske hunde bliver aflivet? I sidste ende er det vel "ligemeget" hvor hundene er fra når de får den lilla sprøjte, en død hund er en død hund?
-
Hjælp til hvalp
Foreslår du 12+ timer uden vand til en hvalp?
-
Hvor langt kører I for at træne?
Kører 21 km til træning og 16 km til agility. Kørte gerne længere om nødvendigt
-
falsk drægtighed, hvor længe varer det?
Tak for svar. Hun er en ret stresset lille sag (staffy kryds), så Martin har meddelt dem at han gerne vil lufte hende, men træning må udsættes til hun har det bedre og er faldet til ro, han vil ikke stresse hende unødigt. Hun bliver steriliseret så snart hun er ude af den falske drægtighed.
-
Så meget vrøvl i en bog !
købte du online siden du fik betalt for den inden du opdagede hvor elending den var?
-
falsk drægtighed, hvor længe varer det?
Jeg har ikke erfaring med det, da alle mine er/har været steriliserede, men hvor længe varer en falsk drægtighed sådan gennemsnitligt? Martin har ne ny klient med to tæver. Det er meningen at Martin skal hjælpe dem med noget træning, men den mindste af hundene er slet ikke modtagelig for træning lige nu pga FD. De er blevet kørt rundt med af RSPCA, det er nemlig meningen hun skal steriliseres, men de blive ved at udsætte det, hun skulle slet ikke have haft denne løbetid som jeg forstår det... men nu tager de til egen dyrlæge, RSPCA har nemlig ikke været for snu hele vejen igennem (what else is new LOL). Nå, men Martin vil egentlgi bare gerne kunne give dem en nogenlunde tidsramme for hvornår hun måske blivber lidt mere sig selv. Hun har ikke dannet mælk og får ikke noget for det.
-
Søger job som hundelufter
:5up: Martin arbejder meget! Og når det er vådt og koldt, og han bliver gennemblødt allerede på den første tur, kan 5 timer og 8-9 hunde godt tappe på entusiasmen.. Men han elsker dog aligevel hundene, og er glad for at han valgte den levevej.
-
Forstår hun konsekvensen?
hvis du helt vil ud over at lege fange, kan du evt lidt tidligere på morgenen sætte en meget let line i hendes halsbånd, som du så bare kan tage op, og så øve kom og sæt dig pænt og få sele på, uden hun kan stikke af.