Alt der er opslået af PinPoynter
-
Når din hund bliver passet
Tror hunde er som børn, de fleste opfører sig pænere når mor og far ikke er der
-
Nissan Update
det var også derfor jeg spurgte, det overrasker mig virkelig at der er klubber der lader hvalpe løbe slalom, så næsten hellere lade dem tage et lille spring!
-
Nissan Update
han er dejlig :hjerte: Hvordan foregår sådan en hvalpeslalom, er det all`e metode i træner eller hvad?
-
DR2 Tema: Hunden - et barn på 4 poter
nu har jeg ikke set programmet, og har ikke selv ulve men jeg gætter på at det er noget med at lade dem slikke dig i munden ()..det ynder ham ulvemanden herovre nemlig at gøre, og det ser bare så uhygiejnisk ud, men han lever da endnu
-
depositum
Jeg er generelt modstander af at forbyde sig ud af alting, men jeg kunne godt tænke mig at flere mennesker virkelig tænkte sig om før de lod deres tæve få hvalpe for at: Børnene skulle have lov at se livets mirakel deres hund skulle have lov at prøve at blive mor deres hund er så sød at hun da selvfølgelig vil få fantastiske hvalpe De lige kan tjene et par tusind kroner på et kuld avle "fordi det er hyggeligt". Synes især at dem der synes børnene skal have lov at opleve en fødsel, også skulle lade ungerne opleve hvordan en rask, uønsket hund bliver aflivet hos dyrlægen... men dobbeltmoral er jo dobbelt så godt, eller? Jeg har IKKE et problem med folk der tager et informeret valg om at købe tavleløse blandingshunde, MEN jeg kommer aldrig selv til igen at give penge for den slags hund, fra en "opdrætter".
-
dejligt at være 2
:hjerte::hjerte:
-
depositum
Jeg tror ikke at jeg har kaldt dig ansvarsløs? Du elsker din hund og passer godt på hende :5up: Ligesom du ville have elsket og passet på en omplaceringshund hvis du havde fået den i stedet. Mennesker som den chihuahua avler som tråden omhandler, kan vi vel godt blive enige om er ansvarsløs? Og hvem end der solgte Sally til en junkie der ikke passede hende? Og hvem end der avlede Charles og hans bror (og Gud ved hvor mange andre der har været i kuldet) og solgte dem til en tilfældig tøs, som blev træt af dem efter et par dage, og gav dem til sin kæreste (som heller ikke gad have dem), som bankede dem med et læderbælte og lod dem sidde i en kattetransportkasse -også uansvarlig, ja?
-
Hunde i gamle dage
Jeg taler også om ganske almindeligt tørfoder?
-
depositum
Jeg har to tavleløse blandings-og omplaceringshunde, og jeg støtter heller ikke tilfældig, tavleløs avl! Mine hunde er kommet til mig gennem internater, der arbejder hårdt for at "rydde op" efter ansvarsløse mennesker, og hjælpe forsvarsløse dyr. Jeg er helt med på Joey-Salomes tankegang her:5up:
-
Hunde i gamle dage
og alt det SAMT ingen majs+hvede kan man få billigere andre steder, i foder af god kvalitet. Der findes rigtig mange tråde herinde om foder, hvis du er interesseret i at læse om det. Det an godt være svært nogle gange at være under indflydelse, som man nok er hvis man arbejder hos en dyrlæge. Det er og har dog aldrig været mit indtryk at dyrlæger ved specielt meget om ernæring, og den viden de har, er ofte "sponsoreret" af de store foderproducenter... så kan man jo konkludere hvad man vil ud fra det
-
Hunde i gamle dage
de er jo stadig fulde af majs og hvede (ofte som førsteingrediens!), om der så er mere rigtigt kød i eller ej
-
Hunde i gamle dage
Jeg synes nu ikke kvaliteten af det foder man køber hos dyrlægen er så meget bedre end det man køber i brugsen, og det er da slet ikke prisforskellen værd! Men det er jo så heldigt at de 2 ting kun er en dråbe i "foderhavet", og der er noget for enhver smag og pengepung derude. Charles har stort set aldrig mere sele på, fordi han gå rigtig pænt i snor. Han får den på hvis han skal gå i flexi. Sally bruger enten sele eller halti hvis jeg skal andet end bare i skoven (løs) med dem, eller til træning.
-
"kvalerhalsbånd" ja eller nej??
Det var mig der gjorde dig opmærksom på det, og jeg er da virkelig ked af hvis du så det som et "overfald" anførselstegn eller ej. Ville sætte pris på om du kan fortælle mig hvordan jeg kunne have forklaret/fortalt dig det på en måde som ikke ville være blevet opfattet negativt
-
Dem som vi ikke har mere...
Han så sød ud :hjerte: Jeg savner de her 3 tøser
-
"kvalerhalsbånd" ja eller nej??
Ja!! Jeg må dog sige at jeg herovre ser flere og flere ældre med deres småkræ i sele Det gør mig glad i sjælen Det er vist mest hjemme i DK jeg har set det med kæder på meget gamle hunde.
-
"kvalerhalsbånd" ja eller nej??
Det er også min logik. En anden ting jeg bare slet ikke kan klare at se, (og ofte ser!) er små gamle hunde i kvælerkæde. Hunde der er så gamle at de knap kan følge med ejeren på en tur, og så "hænger" de dernede bagved i en stram kæde.. det fatter jeg bare slet ikke
-
hjælp til håndtering af adfærd
"slæbe afsted med" er meget mere effektivt end at forsøge at afbryde en stirrende hund ved at stille sig foran den... den flytter jo bare hovedet!
-
"kvalerhalsbånd" ja eller nej??
Kvælning kan give øjenskader (iltmangel). Desuden er kæder jo tynde, og lægger kun press på at meget lille stykke af nakken, og kan slet ikke sammenlignes med et godt, bredt halvkvæl eller martingalhalsbånd. Jeg ville ikke lade en træner bilde mig ind at det er uskadeligt, for ALT udstyr kan gøre skade hvis hund eller fører er voldsom.
-
Vis os din blandings hund eller gadekryds
Han er rimelig langbenet, men vejer kun lige under 35 kg så det er ikke så slemt endda :blink: Han er bygget meget mere som en ridgeback end en rotte. Hans bror Merlin var tættere i det, mere massiv, men en smule lavere. Slet ikke enorm som den du beskriver!
-
"kvalerhalsbånd" ja eller nej??
Nu har jeg set billeder af Aslan i kvælerkæde og flexisnor, er det korrekt brug i dine øjne? Og mener du ikke nikkel :blink:
-
Vis os din blandings hund eller gadekryds
Her er mine to bastarder De er begge genbrug. Charles er rottweiler/rhodesian ridgeback, og Sally er schæfer med en sjat border collie (er vi overbevist om). Charles er lige fyldt 3, og Sally er to et halvt. De enes rigtig godt, selvom de er meget forskellige af sind.
-
Forum forslag
Vi har et "hunde uden tavle" forum Hundehuset - Hunde u/Stamtavle hos Hunde-forum.dk og ellers er ALLE hunde jo velkomne i "hundehistorier", træning og adfærdsfora samt "vis os din perle".
-
Han bøvser?
Mineh und bøvser også jævnligt, og helst lige i mit ansigt
-
Jagter din(e) hund(e) fluer?
nej, men kattene gør.
-
Krydsgalop
En hurtig googling gav mig en video med en meget skidt galoperende hest (traver??), som faktisk krydser en del gange, og der kan du tydeligt se at der ikke er plads til bagbenet, da det kommer op til det bageste forben [media]http://www.youtube.com/watch?v=YE7qEGhkCrQ[/media]