Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hvordan valgte du din race
udseende, temperament og passer ind i familien. En eller flere passer på alle hunde jeg har haft.
-
Agilitytræning - fælles forår 2011
God træning med Sally i morges :banan: Nu var hun helt med på hvad tunnelen var, ikke mere af det der løbe ovenpå den på langs, som hun praktiserede i sidste uge og vi løb cirkler begge veje, som bestod af 5 spring og en tunnel. Sally syntes det var sjoooovt Så øvede vi lidt med tre spring, hvor det sidste stod i en 45 graders vinkel, både til højre og venstre, og springene var til sidst også medium højde (hun har sprunget helt lavt indtil nu). På A'et øvede vi kun 2on2off, dvs hun fik ikke lov at gå over selve A'et. men blev placeret på den sidste del, og til sidst placeret helt øvesrt på feltet, så hun skulle gå ned til positionen selv. slalom fortsatte vi fra sidste gang, men i dag blev de rykket en lille smule tættere.. dvs hun skulle bevæge kroppen en anelse for at komme igennem.. Hun skal stadig se sin bold blive lagt for enden, for at holde motivationen, men vi er obs på at denne lokning hurtigst muligt skal fases ud. Alt i alt arbejdede hun hårdt og med glæde og koncentration i en hel halv time. Det synes jeg faktisk er ret flot :hjerte:
-
Trapper og hvalpe
Der er lige så stor risiko for smitte i dit nærmiljø, med mindre du mener en lukket have hvor der ikke kommer andre hunde Socialisering er vigtigt!
-
Køb af 4-årig Chihuahua
Jeg vil så mene, at har man det problem, har man gjort noget galt i hundens opvækst! Mine hunde har altid lært, og fint accepteret, en fridag engang imellem, hvor der bare ingenting sker. Jeg bruger det især efte ren dag hvor der er sket meget, og jeg synes de skal slappe af og lade op. Den eneste hund der har haft problemer med det er Sally, som er en totalt adrenalin-junkie, og det kan jeg så bebrejde tidligere ejer... men selv hun accepterer nu at ikke hver dag handler om at blive så vild som muligt Hvad sker der hvis du er syg en dag? Slæber du stadig dig selv ud i flere timer? Det er da ikke realistisk. Desuden gider Charles slet ikke ud hvis det regner (han er nok lidt chihuahua indeni :hjerte:) Jeg synes det er rigtig fint af trådstarter at forhøre sig herinde før hun kaster sig ud i hundekøb, og synes også det er rigtig fint at hun overvejer en voksen omplaceringshund :5up: Så længe hun er opmærksom på de ting der kan være problematiske i den sammenhæng. Jeg er også en af dem der siger at det ikke er størrelsen på huset, men hvad man laver udenfor. Vi havde 3 store hunde og 2 katte i det man i DK nok vil kalde en toværelses (med en meget lille have). Uden problemer!
-
Masser af hunde!
næsten han har et par rengøringsjobs ved siden af (indtil videre).
-
Vis mig din labrador
Altså nu er jeg slet ikke til labradors, men Skipper er godt nok en flot fyr! :hjerte: Det sidste billede af hans hoved, er da bare så smukt!
-
Hvad svarer I med hanhund til det?
det lød som om hun havde problemer med at undgå den længere debat. Selv ville jeg bare sige som du.. det er så ikke aktuelt da det ikke kræver den høje IQ at se at Charles ikke kan avle
-
Hvad svarer I med hanhund til det?
kan du ikke sige han har en slem arvelig sygdom?
-
Masser af hunde!
Det er nu lidt mere end et lille fritidsjob.. men ja, han nyder det i hverfald
-
Kæmpe kæmpe praletråd!
To år og et par måneder :hjerte:
-
Kæmpe kæmpe praletråd!
jeg ved heller ikke hvorfor godbider pludselig kan overvinde hendes trang til udfarenhed, men jeg klager ikke -og jeg fodrer hende altså hver dag :blink:
-
Kæmpe kæmpe praletråd!
Hun hilser gerne på andre hunde med den på. Hun hilser pænt og høfligt når hun kun kan snuse og ikke se, men jeg kan sagtens tage den af når hun er helt tæt på en hund.. Det er KUN det at der er afstand til en anden hund, og hun ikke kan bestemme selv om hun må hilse, eller ikke kan komme hurtigt nok derover/den anden hund ikke kommer hurtigt nok op til hende (er i snor) der frembringer frustrationen. Så snart hun er blandt hunde (i snor) eller selv kan løbe hen og sige hej (til andre løse hunde i skoven) er hun sød og larmer ikke. Hun er også helt ok med at løse hunde løber op til hende når hun er i snor, det er altså ikke den "normale" udfarende schæfer med overbeskyttende tendenser i snor jeg har..
-
Groas søndagstur.
Ser ud som om hun er god til at underholde sig selv:mrgreen::banan:! Mine elsker hvis de finder en plastflaske eller lignende at smide rundt med.
-
Sterilisering
ingen af mine havde pelsforandringer. Men ja, nogle racer får en enten meget tyk underuld, eller krøller (nogle schæfere) eller en lidt kedelig pels at se på.
-
Kæmpe kæmpe praletråd!
ved ikke lige om det fremgik klart af det oprindelige indlæg, men det var kun med de første gamle hunde hun havde sin hætte på.
-
Kæmpe kæmpe praletråd!
Det er fordi hun 99,99% procent at tiden kun reagerer på andre hunde hvis hun kan se dem (i frustration over ikke at kunne komme over til dem, uden snor er der ingenting).Det er altså meget sjældent hun reagerer på at kunne høre en hund, eller lugte at den er i hendes nærhed. Denne her har jeg selv lavet. Der er elastik på oversiden af snuden så den sider til, og også om halsen, og den er lukket med velcro om halsen. Den sidder ikke specielt stramt eller noget, det er ikke meningen den skal forhindre hende i at åbne munden.
-
Sele som ikke ødelægger pelsen
øv hvor var han fra? Berner-hvalpe er også bare super-nuttede :hjerte:
-
Sele som ikke ødelægger pelsen
OT men må jeg se et billeder af din tervueren? Mistede min for snart et år siden, og savner hende..
-
Fraggle Babyer....
Myndehvalpe er bare lækre medderes lange ben! :hjerte: Er de i familie med nogle af dine egne afghanere?
-
Stakkels, stakkels dame
Hvis offeret i sådan en hændelse dør, er det så uagtsomt manddrab?
-
die Begleithundprüfung lidt pral
Der er overhovedet ikke noget galt med hans farve Jeg synes han er fin :blink: og hvor ser han glad ud for dig også :hjerte:
-
die Begleithundprüfung lidt pral
Det lyder som et dejligt hundeliv! er han virkelig ikke smuk? han var så yndig som lille
-
Kæmpe kæmpe praletråd!
Jeg havde et massivt gennembrud med Sally i dag på morgenturen! Har totalt optur over det :banan: Min chef og jeg blev enige om at pigerne skulle skiftes til at være i snor, da deres leg har taget lidt overhånd (Ash lægger op til vild leg, og så tager Sally over og bliver for voldsom). På den første sti i skoven ser jeg to hunde komme imod os, de er gamle og rolige, men jeg giver Sally hætten på, så hun ikke får sig gejlet op, og hun hilser pænt på hundene. Ash blev sluppet først, og inde i skoven kommer der en golden retriever imod os, som vi har mødt før, en sød dreng Sally gør, men jeg begynder at fodre hende OG HUN HOLDER MUND OG SPISER!! :banan: Det er ALDRIG sket før, at mad er nok til at distrahere hende :banan: Da han er helt henne ved os, få hun selvfølgelig lov at hilse, som belønning for at være så dygtig! :hjerte: 5 minutter senere kommer der endnu 3 hunde imod os, en løs gul labrador, og en labradoodle og grand danois i snor. Jeg fodrer hende igen, indtil labben er helt oppe ved os, og hun hilser pænt uden at have sagt en eneste lyd! Jeg blev ved at fodre mens vi passerede de to andre UDEN AT HILSE og hun blev ved at tage godbider uden at gø!!! :klap::banan: Jeg kan bare slet ikke beskrive hvor fedt det føltes :banan::klap: Herefter var det hendes meget velfortjente tur til at løbe fri :hjerte:
-
die Begleithundprüfung lidt pral
:klap: Hvor er det flot!! Stort tillykke med det succesfulde kuld. Hører du også fra "min" Aston? (som jeg stadig tænkeer på.... savner mere og mere en belgier i mit liv!)
-
Sele som ikke ødelægger pelsen
jeg tror ikke en menneskebarbermaskine kan trække gennem en motor-pels! Min klipper (som er til hunde/heste) havde nogle gange problemer med Lexis pels!