Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PinPoynter

Moderators
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af PinPoynter

  1. min venindes bullterrier er 7 år, og hun kan godt mærke han er blevet lidt mere stivbenet. Han døjer også med foderallergier, men trives rigtig godt på råt. Han kan også reagerer hvis han går i græs osv, men igen, råfodringen ser ud til at afhjælpe andre allergiske reaktioner. Så har han til gengæld også døjet med maveproblemer, som de ikke 100% kender årsagen til endnu. Men han er sød, og stædig (!!), og uartig -lige som sådan en skal være :hjerte: (Han er rigtig gode venner med Charles og Sally).
  2. :klap:altså, det er jo ikke en fejl som sådan...
  3. Glemte helt at skriver at jeg starter Charlie på hold ude ved den nye træner på onsdag! Hun havde lovet at skrive mig på venteliste, og da jeg sagde at vi ikke kan tirsdag aften fordi Martin arbejder til kl 21, sagde hun at hendes onsdagshold var hendes "special needs" hunde, og de fleste havde problemer med enten vippen eller slalom. Totalt meant to be! Det er de to ting Charles har flest problemer med og vi kan derfor starte allerede næste uge :klap: (tirsdag var mere konkurrencepræget hold). Holdet kører på den måde at i den første halve time bliver der arbejdet med alt det hundene er gode til, og den sidste halve time er der mere individuelt fokus på de enkelte hunde, og der bliver arbejdet specifikt på deres problem. Hun sagde der derfor er lidt venten omkring den sidste halve time, men Charles kan ikke arbejde en hel time koncentreret alligevel, han kører træt, så det lyder fint. Desuden er det et fint lille hold, 5 hunde os inklusive. Den eneste hage er at Martin nu siger han vil overtage igen
  4. Indy var vist knap 1 aar foer jeg lod hende og Akita vaere alene sammen (i starten kun 1-2 timer max).
  5. Havde en god time igen med Sally, dog havde vi problemer med at forstå at tunnelen kun var til at løbe igennem, ikke hoppe over, eller løbe ovenpå ().. Hun er helt vild med den der sjove leg "channel weaves" og i dag havde vi et lille spring foran! Taget i betragtning af at det er Sally, synes jeg generelt hun var god til at holde fokus. Hun er heldigvis ret god til sine "sit stays", og jeg kan gaa fint fra hende og hun tyvstarter ikke. For felter, har vi besluttet at proeve 2on2off, og jeg har laant et lille skridsikkert braet med hjem, saa vi kan oeve 5 minutter hver dag :klap:
  6. Havde en rigtig god trningstime med Charles i går. Nummer et på Charles' liste var, at en kæreste han har gået på hold med tidligere, nu igen er på vores hold (en lille golden, hun er sådan en tøjte! ).. Nr et for mig var faktisk ikke alle de fine løb han havde, men til sidst, da vi løb en bane med tunnel lige før slalom, og han blev lidt overmodig og blev ved at lave fejl i slalom, så jeg måtte "trække" ham ud 4-5 gange (verbalt) og starte forfra. Det ville normalt være nok til at han blev ked af det og ikke vil, men i aftes blev han bare ved at klø på med masser af entusiasme :banan: Nu skal jeg om lidt afsted med Sally. Desværre bliver der heller ingen billeder i dag, Martin bliver hjemme, da vi begge har en lang da foran os, og han allerede har været ude og arbejde en time.
  7. Så vidt jeg ved er der ikke blevet sagt at opdrætteren ikke socialiserer hvalpen?
  8. Det må komme an på en prøve, har endnu aldrig set en hundetrænings DVD MEN hvis jeg på forhånd ved at det bliver bedre senere hen, vil jeg da bestemt se den helt færdig, bare for at være sikker på ikke at gå glip af noget der bliver refereret til senere
  9. for mig er det mest fordi jeg synes det bliver kedeligt.. altså vi ved f.eks godt allesammen at lad os sige operant conditioning er godt... men en hel bog hvor ALT er operant eller ALT er noget andet, eller tredje, så bliver det altså kedeligt. Det jeg godt kan lide ved denne bog, er at hun tager udgangspunkt i det videnskabelige (alle de forskellige videnskabelige begreber) og samtidig i hundens følelser! Følelserne er der ligesom ingen af de andre der hiver med ind over, og det bliver ofte lidt sådan at "hunde lærer sådan og sådan færdig bum", og det har jeg det svært med..
  10. vi har en masse hundebøger, som jeg har åbnet midt i, læst 20 sider og så lagt væk igen, eller har læst kapitlerne hulter til bulter, og jeg kan ikke huske hvad der stod... men en dvd tror jeg nu godt jeg ville kunne tage mig sammen til
  11. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Adfærd
    Hvor er det godt du ikke er bange for at blande dig på Bamses vejne! :5up: Håber han er ok efter en god nats søvn
  12. uuuh har du dem? Hvor mange er der?
  13. Hvor ærgeligt med Smilla, men fedt at han har fået låne-hunde :5up: i morgen er det Charles' træningsaften :banan:
  14. altså, varme anbefalinger indtil side 63 (har ikke fået læst mere; aftensmad der skulle laves, baby der skulle puttes osv)
  15. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Vis os din perle
    .........hvad sagde jeg til dig om Tjalfe når du skulle lege med bræt? det ender galt! Mark my words...
  16. et emne tilføjede PinPoynter i Bogforum
    Er nået til side 63 i denne bog, og indtil videre elsker jeg den! Jeg er ellers notorisk dårlig til at få læst hundetrænings-/adfærdsbøger, de keder mig generelt voldsomt efter ganske få sider, men hende her virker indtil videre virkelig til at have fat i noget der fanger mig! Andre der har læst den?
  17. Mit nye mål for Sally, udover det allerede satte, er at hun bliver hooked på agility, og måske endda kan arbejde med hunde omkring sig. Ved ikke om det sidste er for stort et mål for i år :hmm:
  18. Jagt og drab er vel nærmest den ultimative form for stimulation af en hund, de har vel haft en fest de to hunde! De gjorde det vel fordi de fik muligheden? fordi de ikke var under kontrol, og de fik gejlet hinanden op..
  19. Herovre ved ALLE hundeejere, at hvis din hund generer får, risikerer du at den bliver skudt. Hunden behøver ikke engang at bide dem, hvis den jagter dem og stresser dem unødigt, riskerer fårerne at abortere deres lam.
  20. ihhhhhh hvorfor går min uge så langsomt torsdag aften Charles og fredag morgen Sally... Jeg overvejer at sætte Charles på venteliste det nye sted, istedet for at blive der hvor jeg går med ham nu. Skal lige prøve en time mere derude med Sally, men er ret sikker på at det lige er mig. Hun virker som en bedre instruktør, og jeg kan godt lide at det er på græs om sommeren. Desuden er det en lidt kortere køretur (dog kommer man ikke liiiige forbi den indiske restaurant på vej hjem, som man gør nu :hmm:)..
  21. IMO bør spring ALTID indlæres i så lav en højde at hunden ikke nogensinde får tanken at man kan komme under. Min gamle hunde (Akita bl.) kunne springe 125cm på bare en pind, fordi hun ikke så "nedenunder" som en mulighed.
  22. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Nu har jeg heller aldrig hørt om en hund der blev traumatiseret af at få lov at slå ihjel Det er vist nærmere den anden vej rundt, det giver dem et fedt adrenalin-kick. Det var ihvertfald sådan jeg oplevede det med Akita. Desuden var det KUN jagten/drabet hun var interesseret i, så snart rotten/musen var død ville hun ikke have noget med dem at gøre, og lod dem ligge.
  23. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    en af mine gamle hunde var en ganske habil rottejæger (akita/schæfer/samojede blanding), og det blev hun ikke mere morderisk af, overfor andre arter
  24. Huckie! :hjerte::hjerte::hjerte:
  25. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Alle Hunde Racer
    og border terrier

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.