Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hvilken hvalp er dette?
de wheatens jeg kender er den farve eller en tone mørkere (som voksne).
-
Indy har haft et anfald
Det er allerede en vane Hun havde et anfald i aftes, så jeg har sovet nedenunder sammen med hende i nat, og hun sov helt til for 5 minutter siden:banan:.
-
Dilemma - hvad gør jeg??
Hvis Balder har boet hos to familier som ikke gider ham, men stadig ikke har adfærdsproblemer, men kun træningsproblemer, tror jeg ikke du kan få en meget nemmere hund! Husk at med en hvalp er det også et spil at få den bragt til en alder hvor den er mentalt moden, uden den får dårlige oplevelser med andre hunde etc.. bare en tanke.
-
Indy har haft et anfald
Nej, det er mig der stod op kl 3:30 i morges, og slæbte hende ud i haven, da jeg hørte hende vade op og ned ad stuegulvet
-
Indy har haft et anfald
I dag glæder vi os bare over at hun kun har tisset udenfor
-
Indy har haft et anfald
nej jeg tror der kommer til at gå mindst en uges tid før jeg kan mærke noget. Dert er jo først lige her til aften jeg ikke har givet tabletten.
- Indy har haft et anfald
-
Indy har haft et anfald
Jeg kan nedsætte dosen af epiphen fra i dag, dvs i aften får hun kun den anden slags tablet :klap:
-
Sele - er den ok?
man kan få dem med fleece på gjorden også.
-
Sele - er den ok?
man kan allerede ud fra billedet se at den strammer under forbenene.
-
leder efter bestemt sele
Jeg har fået lov at shoppe ny Han har lidt øjnene på en Ttouch sele (mekuti harness), da den har alle de ringe man kan drømme om Nej, det skal være med rem ned mellem forbenene
-
Dilemma - hvad gør jeg??
produktiv og arbejde hører ikke til i samme sætning Definitionen af drømmehund er ikke noget man ved, før man har den!! Jeg kan ikke lide rottweilere, og kunne ikke finde på at anskaffe en ridgeback. Jeg kan ikke lide kort pels og hængeører, og er ikke specielt vild med farven black & tan. Men Charlie er min drømmehund på alle måder, og jeg ville ikke undvære ham for NOGET i verden Så fra at være en alt-er-forkert-hund, er han blevet min alt-er-rigtigt-hund :hjerte: Pas på din drøm ikke lukker dine øjne for virkeligheden
-
Dilemma - hvad gør jeg??
Hvis du først overtager ham, ja så må han vist gerne give oplysninger. Troede du ville ringe på forhånd
-
leder efter bestemt sele
Jeg fik aldrig det link :hmm: ................ (Sally har lige ødelagt sin sele, så nu kigger jeg igen )
-
Dilemma - hvad gør jeg??
Tror ikke han må give oplysninger om andre patienter.
-
Dilemma - hvad gør jeg??
Det ER ikke den samme forbindelse man har med sin hund, når nr to kommer til, men det er ligeså meget fordi man slet ikke kan måle kvalitetstid hund/menneske imellem med kvalitetstid hund/hund imellem, hvis du spørger mig Du ved jo allerede at de er rigtig glade for hinanden. Gå ordentligt kan trænes, og du kan evt anskaffe dig en human gå-pænt sele som du kan bruge hvis du skal lufte begge på en gang, uden at skulle træne med lillebror. (det kan man godt forsvare, og hunden kan godt skelne mellem træning og ikke træning). At tage to hunde med til træning kræver vel bare at den ene ligger i bilen mens den anden træner, også selv om det er på forskellige dage. Det er god træning at ligge i bilen og ikke skulle noget Jeg kan ikke rigtig se "dilemmaet"
-
Dilemma - hvad gør jeg??
:hjerte: jubiiiiiiiiii "vi" skal have en lillebror :klap:
-
Dilemma - hvad gør jeg??
Hos mig ville der ikke være tvivl! Du har alligevel overvejeret ny hund, og du slipper for alt hvalpebøvlet.. win-win :klap: Desuden kender du alt om hans fortid, selvom han er voksen.
-
Beslutningen skal træffes
Masser af tanker herovre fra, vi ved hvordan I har det lige nu :ae::ae::ae:
-
Ih jeg er spændt.
hvordan går det?
-
Muskelhund løs på stranden
af ren og skær nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke to racer der ligner hinanden så meget? (lige så meget fordi der er mere end et par af de forbudte racer jeg ikke aner en dyt om hvordan ser ud!)
-
kan epilepsi medicin gøre min siki ekstra sulten?
Det er ikke anfaldene som generer mig overhovedet, det er resten af tiden hvor hun ikke har det godt. Hun bider ikke under anfald, men gerne i vågen tilstand Jeg er ligeglad med at blive bidt, hun bider ikke igennem, kun lige så man får ridser og blå mærker Det er bestemt ikke (som du ved) sjovt at se et anfald, men det berører mig ikke som sådan. Hunden ved jo ikke hvad der sker :ae: Håber Siki bliver glad for sine grøntsager, Indy er også hele tiden sulten, men ved grøntsager sætter hun alligevel grænsen
-
Indy har haft et anfald
Man kan ikke stoppe Indys anfald, de starter nemlig normalt med at hun ser ud som om hun har noget siddende fast i munden, og der er hun stadig ved bevisthed. Men der får jeg hende så lagt ned, og holder hende mens anfaldet står på... hvilket virker til at hæmme de værste kramper (dem hvor hovede ruller helt ned ad siden på hende). Men de er ikke så voldsomme og lange mere efter hun er medicineret. Hun vågner meget hurtigere op. Men altså, hele dagen vader hun frem og tilbage som en fuld svensker, og i morges blev hun ved at gå direkte ind i døren. Hun faldt også på køkkengulvet, og kunne ikke komme op, så jeg var nød til at hjælpe hende op, hvilket hun kviterede med et ordentligt hak i min arm som tak
-
kan epilepsi medicin gøre min siki ekstra sulten?
Jeg vil ikke spamme Siki's tråd for meget men du kan evt læse Indys egen tråd her http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/11801-indy-har-haft-et-anfald.html du behøver nok bare læse de sidste par sider eller lignende.
-
kan epilepsi medicin gøre min siki ekstra sulten?
Indy har rigtig mange bivirkninger af epiphen (som jeg antager er phenemal), så vi prøver den andne i stedet, men det kræver en måned hvor hun er på begge (fuld dosis epipehn), og så snart jeg får svar på blodprøven som blev taget i fredags, kan jeg forhåbentlig dosere hende lidt ned, og langsomt kun give hende potassium bromide, eller i det mindste mindre epiphen. Vi håber det kan afhjælpe bivirkningerne, ellers er der ikke meget mere jeg kan gøre for hende, og aflivning er ikke ude af mine tanker.