Alt der er opslået af PinPoynter
-
Idealvægte
hundens idealvægt afhænger jo fuldstændigt af hundens bygning og muskelmasse, som kan svinge meget, selv indenfor samme race.
-
Hvordan gik nytårsaften?
Vi havde en rolig aften. Vi havde jo en lille spaniel på bes¢g. Han var ikke meget for at være ovenpå, så han trissede nedenunder for at sove, og på et tidspunkt ved ca 1 tiden g¢ede han og vækkede Charles og Indy, så vi sov med fjernsynet tændt derefter så de ikke skulle kunne h¢re så meget larm. Vi vågnede alle kl lidt i 10 i formiddag efter en rolig nat. Kan bestemt ikke klage! :klap:
-
Når hunden bider....
Uanset hvad hun siger kan hun jo ikke tvinge jer til at aflive, så bed manden slå koldt vand i blodet, og se om du ikke kan overbevise ham om at det er bedre at få hjælp og gode råd, end bare tage hovedet under armen og pr¢ve at klare ærterne selv.
-
Når hunden bider....
Jeg kender slet ikke til pensioner i DK, men der hvor jeg arbejder har vi ofte hunde der er aggresive overfor andre hunde, og jævnligt hunde der er "utilregnelige", nerv¢se for mennesker, vogter deres seng eller mad etc etc. Det beh¢ver ikke være et problem, men det kræver selvf¢lgelig at du stoler på de ansatte på stedet, og det er rart når folk er ærlige omkring deres hunds sind, for det er ikke alle der er det Vi har f. eks. et par kenneler hvor man med lidt Storm P anordninger kan lukke hundene ud og ind mellem kennel/l¢begård/indhegning uden at komme i kontakt med hunden, til dem der er nogle "slemme nogen". Det er dog langt de færreste det er n¢dvendigt med, men der kommer bl. a. en bokser som bider bare for at bide, og desværre halvhårdt, så ham er der ingen der vil lege med
-
Hjælp til at finde ud af hvad min hund er en blandning af
jeg har f¢r set labrador krydset med anden farve kan give tan eller brindle aftegn. Cockere kommeri B/T så i teorien kan det sagtens være derfra.
-
Når hunden bider....
Ikke for at være negativ, men hvorfor skulle en ophidset hund, i en situation som beskrevet, tro at det var leg? Ville det ikke være underligt hvis en hund som er utryg ved fremmede i haven, lige pludselig var tryg nok til at lege en leg der i den grad handler om nærkontakt? Og et sp¢rgsmål til Bamses mor, hvorfor kan han ikke passes i pension?
-
Løbetid, allerede igen efter 2 mdr. ?
Akita var 3 da hun fik livmoderbetændelse. Kureret med en sterilisering
-
Nej, nu MÅ jeg altså brække mig!
Hun havde sjovt nok ikke noget imod de kyllingstykker han fodrede hende med, men hun kravlede nærmest rundt på sk¢ddet af mig for at spise dem... hun eeeeeeeelsker nemlig mig :hjerte: Hvis jeg kommer ind i hendes kennel skriger og hyler hun og springer op og bider mig i håret og skriger lidt mere og springer lidt mere og snapper ud i luften jeg synes det er hyggeligt :hjerte: :klap:men det er fordi hun er kommet i pensionen fra lille og har kendt mig altid.. hendes mor og far var ikke så gode til at socialisere hende, så hun er blevet utryg ved mænd.
-
Mundkurv når hunden er alene.
Hvis hunden kan drikke med dem af stof, kan den også ¢delægge. De er BESTEMT ikke beregnet til at sidde på i lang tid, da hunden ikke kan gispe hvis den bliver for varm, og derfor kan overophede og kolapse. Er glad for i aldrig brugte den. Ja man kan, og de er GUDS GAVE til os der jævnligt bliver bedt om at frisere/klippe negle på gamle damers snotforkælede tæppetissere :klap:
-
Deprimeret??
normalt siger man midt mellem to l¢betider, så ca 3 mdr efter hendes f¢rste l¢betid.
-
Nej, nu MÅ jeg altså brække mig!
Sp¢rg Martin hvad Tipps gjorde en af de f¢rste gange de m¢dtes tre gange nappede hun ham bagi, og han ignorerede det bare hvilket ikke passede damen
-
Hej til alle!
Velkommen til H-F
-
Hundebalsam, der er let at skylde ud?
men hunde der bor inde bliver jo generelt ikke så beskidt. Hvis hunden ruller i mudder skyller man den vel alligevel, og hvis den bare er sjasket op og ned af benene/maven t¢rrer man den med et håndklæde? Jeg forstår slet ikke noget på H-F i dag, synes alting er så forvirrende Som om folk g¢r alting til en videnskab. Tror jeg jeg skal smutte ind og se Eastenders
-
Hundebalsam, der er let at skylde ud?
ja?
-
Petrines fætter og nye bastard-kusine
Dejlig kusine
-
Hundebalsam, der er let at skylde ud?
Selvf¢lgelig skal det skylles ud, det l¢d bare som om du ville skylle hele effekten ud også. Mennesker har da også et fedtlag i "pelsen", vi vasker det bare ud . Hunde som bor inde har ikke brug for noget fedtlag til at holde skidt og vand ude, da de ikke har brug for at spare på energi til at holde varmen. Det er det samme for heste.
-
Hundebalsam, der er let at skylde ud?
er du sikker på du g¢r det rigtigt? Er hele pointen med balsam ikke at man stadig kan mærke den i pelsen efter den er skyllet, ellers var der jo ingen pointe i at bruge balsam? eller hvad? Jeg kan da også mærke forskel på mit hår når det er skyllet, om jeg har brugt balsam eller ej.
-
Re: annonce om hvalpe
Er det ikke noget med at de ikke har krav om udstilling og sundhed? Eller er det det samme hos DKK for labberne?
-
Re: annonce om hvalpe
netop derfor jeg skrev "måtte". Der er jo heller ingen der forhindrer folk i at parre merle/merle collier.
-
Re: annonce om hvalpe
Er det ikke brun/brun parringer der ¢ger risikoen for den der sygdom hvor næsen sprækker helt vildt og bliver pink og crusty?
-
Re: annonce om hvalpe
Jeg troede ikke man "måtte" parre to brune labradors med hinanden?
-
Motorvejen
Jeg troede i var sådan nogle frie hippier derinde på Christiania Charles er heller ikke sart, han har både drenge- og pigekærester, vi er meget tolerante her hos os
-
For enhver pris...
Nu VED jeg at han var stresset, fordi han er vokset op i den hundepension hvor jeg arbejder, med en masse manglende socialisering. Jeg kan skam godt lide aktive hunde, men en hund der bruger hele dagen på at springe op og ned ad træmmerne (som så måtte afskærmes med håndklæder), råbe af andre hunde, fence-guarde (l¢be g¢ende frem og tilbage langs hegnet), tendens til madagresivitet, -og bl¢d mave, udfarende overfor hunde, bider i arme (hårdt, men ikke i aggresivitet) og som stadig kun er en hvalp, den er altså ikke "bare aktiv". Når samme hund efter få dage i vores hjem er rolig indend¢re, sover igennem hele natten, ignorerer kattene og ikke vogter sine tyggeting eller k¢dben, pludselig kun har brug for to tredjedele af det foder han plejede at spise, lægger muskeler, tager nogle ordentlige spurte-ture når han er fri på en mark og nyder at lege med andre hunde, så ved jeg godt hvilken adfærd jeg ville vælge.
-
For enhver pris...
Ja men det er ikke alle mennekser der er lige klædelige Konen i Charles' midlertidige hjem elskede ham h¢jt, og pr¢vede at g¢re alle de ting Martin havde lært dem, men manden var totalt egoistisk, gad ikke hjælpe med noget af det praktiske, men gad kun at lege med Charlie og hidse ham op, og aldrig lade ham sove i fred, når Charlies allerst¢rste problem var stress og problemer med at slappe af :damn: (det kom han dog hurtigt efter her nu gider han ikke engang stå op om morgenen )
-
For enhver pris...
Jeg vil vende den om, og sige stakkels hund som forbliver i et hjem hvor den ikke bliver prioriteret, fordi ejeren har gabt over for meget. Ja, den slags ejer skulle aldrig have haft hund i f¢rste omgang, men når nu engang situationen er en realitet, er det da bedre at hunden kommer et andet sted hen. Det var bl.a. det der skete for vores Charlie.