Besvaret Marts 16, 201016 år comment_335338 Jeg vil meget gerne opfordre jer alle til at lægge indlæg i denne tråd hvor I linker til div debatter omkring dette forbud. Det være sig alle de debatter vi har haft oppe herinde omkring forbudet og særligt debatter hvori at ejerne af de omtalte racer kommer med ideer og råd. Debatter hvor vi drøfter muligheder istedet for forbud, debatter hvor man kommer med forslag til hvordan dette kunne løses istedet for det de nu er kommet op med. Hvorfor ? Jo fordi jeg ganske enkelt vil udarbejde en mail/brev som jeg jeg vil sende til "borgen". I dette brev vil jeg indsætte link her til denne tråd og til HF. Jeg vil bede dem gennemlæse vores debatter og derved lade dem få meninger og ideer fra os "derude".. os som har racerne, os som der seriøst går op i vores hunde og at holde dem velfungerne i samfundet og derved ikke være til skade og fare for andre mennesker og dyr. Det er på tide at de får vores input og ser at der findes flere der er deres ansvar bevist end "hovsa" ejere. Håber I vil være med på denne ide så vi kan få nogle mere realistiske love og regler på bordet. Naturligvis er ALLE link velkommen også dem som omhandler episoder om bid og angreb, for i de tråde syntes jeg virkeligt at det beviser hvor meget vi herinde går op i at være fornuftige og ansvarsfulde hundeejer. Rapporter
Besvaret Marts 16, 201016 år comment_335406 http://www.hunde-forum.dk/blogs/the-dogfather/238-kamphundetankestrejf.html Måske mit blog-indlæg kan bruges...hehe...ved det ikke...min pointe er egentlig, at knive, biler og skydevåben også er farlige, men at der findes ansvarlige mennesker der sagtens kan håndtere dem, og derfor er et forbud ikke løsningen, da det ødelægger en masse for de ansvarlige mennesker der godt kan finde ud af at håndtere de ting... Rapporter
Besvaret Marts 16, 201016 år comment_335484 Tvivl om racen og mediernes håndtering af de forskellige udsagn : http://www.hunde-forum.dk/debat/13972-kvinde-angrebet-af-kamphunde.html Endnu en tråd som udemærket beskriver de seriøse ejeres fustationer over at det virkelige problem i sagen, egenligt overses og at der hvor problemet faktisk er, slipper udenom. http://www.hunde-forum.dk/debat/14307-sa-kom-forbuddet.html Rapporter
Besvaret Marts 17, 201016 år comment_335641 Generel diskussion ud fra retsudvalgets svar på et spørgsmål http://www.hunde-forum.dk/debat/14104-nyt-omkring-regeringens-forbud-mod-farlige-hunde.html Rapporter
Besvaret April 15, 201016 år comment_352059 http://www.hunde-forum.dk/debat/15048-folketingsdebat.html Jeg vil opfordre jer til at byde ind med de forslag i har til forskellige tråde, debatter o.l. De behøver ikke alle at stamme herfra HF men skal indholde for og imod forslaget der netop nu er til debat. Jeg er ved at være færdig med min mail og vil sende den imorgen, i denne mail linker jeg til denne tråd og HF, eftersom vi herinde har en del debatter omkring emnet og mange forslag til loven. Rapporter
Besvaret April 15, 201016 år comment_352063 Jeg vil godt gøre opmærksom på disse 3 tråde: http://www.hunde-forum.dk/debat/13529-har-du-erfaring-med-overfald-begaet-af-en-kamphund.html http://www.hunde-forum.dk/debat/13657-overfald-i-snor.html http://www.hunde-forum.dk/debat/9139-og-igen-og-igen.html Rapporter
Besvaret April 21, 201016 år comment_355027 Hej, I stedet for at forbyde visse racer, skulle man gøre det lovpligtigt at gå til hundedressur med sin hund - og forlange en sociabilitets-prøve. Vi har altid haft store hunde hjemme hos mine forældre - og i dag har jeg selv en belgisk malinoir - en dejlig familiehund og ven til vores 3 børn. Da jeg selv var barn, blev jeg bidt i ansigtet af min venindes lille gravhund. Det hele kommer ganske an på opdragelsen! ______________________________________ golfsko, tagrender, hulmursisolering Redigeret Maj 7, 201016 år af ninnato Rapporter
Besvaret April 26, 201016 år comment_357131 Hej, I stedet for at forbyde visse racer, skulle man gøre det lovpligtigt at gå til hundedressur med sin hund - og forlange en sociabilitets-prøve. Vi har altid haft store hunde hjemme hos mine forældre - og i dag har jeg selv en belgisk malinoir - en dejlig familiehund og ven til vores 3 børn. Da jeg selv var barn, blev jeg bidt i ansigtet af min venindes lille gravhund. Det hele kommer ganske an på opdragelsen! Det markerede må du lige uddybe...hvis man er sociabel er man "omgængelig"...i hvilket omfang skal en hund være sociabel for at vi kan acceptere den i vores samfund...? Det er i min verden fuldt ud acceptabelt at en hund f.eks. ikke kan ret godt med andre mennesker eller hunde, bare man holder den i snor(og kan holde den, selvsagt), og så må folk holde deres pølsefingre eller kræ væk.... Redigeret April 28, 201016 år af The dogfather slåfejl Rapporter
Besvaret April 27, 201016 år comment_358003 http://www.hunde-forum.dk/debat/15048-folketingsdebat.html Jeg vil opfordre jer til at byde ind med de forslag i har til forskellige tråde, debatter o.l. De behøver ikke alle at stamme herfra HF men skal indholde for og imod forslaget der netop nu er til debat. Jeg er ved at være færdig med min mail og vil sende den imorgen, i denne mail linker jeg til denne tråd og HF, eftersom vi herinde har en del debatter omkring emnet og mange forslag til loven. Man hører tit hvor vigtigt det er at hunde er mærket og registreret, og bla. DKK og Dyrenes Beskyttelse mm. finder det forkasteligt at mange hundeejere især ejere af kamp/muskelhunde ikke sørger for registrering, men jeg er mere forundret over at den der har sin hund registreret i Dansk Hunderegister ikke er regnet som noget, og da slet ikke den hund man betalte for at få mærket og registreret efter loven!:damn: Hvad er det man kræver? Rapporter
Besvaret April 30, 201016 år comment_359515 Det markerede må du lige uddybe...hvis man er sociabel er man "omgængelig"...i hvilket omfang skal en hund være sociabel for at vi kan acceptere den i vores samfund...? Det er i min verden fuldt ud acceptabelt at en hund f.eks. ikke kan ret godt med andre mennesker eller hunde, bare man holder den i snor(og kan holde den, selvsagt), og så må folk holde deres pølsefingre eller kræ væk.... Tilføjelse: en vogtende race vil jo med rimeligt stor sandsynlighed klare sig dårligere i en test, af hvor omgængelig den er, med fremmede mennesker, end f.eks. en labrador ville... Så jeg tror ikke på det er muligt at lave sådan en generel ønskeprofil, der ikke ville dumpe en masse hunde, på trods af at de ikke udgør en fare for andre... Rapporter
Besvaret Maj 9, 201016 år comment_363749 OPdatering... Har fået et par retur meldinger omkring mailen og blevet bedt om at fremsende endnu en mail med indlæg omkring ideer til en løsning af kamp/muskelhunde problemet hvis man skal se bort fra et evt forbud. Jeg har lavet kopier af div tråde og understreget flere gode argumenter til en lovgivning, bl.a omkring : Hundeføre bevis - licens til de nævnte rarcer - mundkurv - linepåbud osv osv.... MEN jeg mangler flere , så derfor kommer her et SIDSTE nødråb.... Kom med link hvis I kender til tråde omkring hvordan vi kan undgå et forbud men lave en lovgivning der giver større sikkerhed omkring hundehold af de omtalte racer... Tak !! Rapporter
Besvaret Maj 9, 201016 år comment_363762 Jeg tror jeg ligesom er gået glip af den her tråd :hmm: Men hvis det ikke er for sent, har jeg nogle links: Breed Specific Legislation Failing Globally - Dogz Online Forums - forumtråd med oversigt over lande der fjerner raceforbud fra deres lovgivning. Breed specific legislation failing globally Artiklen der er kilde til ovenstående. Italy Revokes Breed Ban - artikel om Italiens lovændring. Citat: Says Health Undersecretary Francesca Martini, “This is a historic day because we have established for the first time the responsibility of the owner or the person who is momentarily in charge of the animal.” Primo piano - Ordinanza per la tutela dell'incolumit pubblica dall'aggressione dei cani - Om den italienske lov - på italiensk. Breed Specific Legislation Update 2009 - Italy Repeals Dog Law Mere om den italienske lovændring. Breed Specific Legislation Update - Netherlands Repeal Dog Law Om den hollandske lovændring. Rapporter
Besvaret Maj 9, 201016 år comment_363765 Jeg tror jeg ligesom er gået glip af den her tråd :hmm: Men hvis det ikke er for sent, har jeg nogle links: Breed Specific Legislation Failing Globally - Dogz Online Forums - forumtråd med oversigt over lande der fjerner raceforbud fra deres lovgivning. Breed specific legislation failing globally Artiklen der er kilde til ovenstående. Italy Revokes Breed Ban - artikel om Italiens lovændring. Citat: Says Health Undersecretary Francesca Martini, “This is a historic day because we have established for the first time the responsibility of the owner or the person who is momentarily in charge of the animal.” Primo piano - Ordinanza per la tutela dell'incolumit pubblica dall'aggressione dei cani - Om den italienske lov - på italiensk. Breed Specific Legislation Update 2009 - Italy Repeals Dog Law Mere om den italienske lovændring. Breed Specific Legislation Update - Netherlands Repeal Dog Law Om den hollandske lovændring. SUPER :5up: jeg er gået igang med gennemlæsning og "tydning" :blink: Rapporter
Besvaret Maj 9, 201016 år comment_363767 Jeg ved ikke om min blog kan bruges - den er måske lidt for polemisk Men et par links alligevel: De sorte cykler! | Små Tanker Sagkundskab – who needs it? | Små Tanker Hundeforbud – handlekraft eller politisk overspringshandling? | Små Tanker Fornuftens flugt over plankeværket | Små Tanker (den sidste indeholder et par links til forsikringsstatistik mm.) Rapporter
Besvaret Maj 9, 201016 år comment_363826 Fine links, de nærmest strutter af ( den danske syge ) som vel er landets største problem, nemlig at lovgivning skal tilpasses mine behov, og ramme alle andre! Var der nogen der sagde DKK opdræt var rigtige hunde alt andet opdræt er forkert, nej det har aldrig været nævnt! Aldrig været antydet, uha da. Rapporter
Besvaret Maj 13, 201016 år comment_365928 Mange uheld ville blive forhindret, hvis hundeejeren også fik lidt opdragelse! Rapporter
Besvaret Maj 13, 201016 år comment_366026 Mange uheld ville blive forhindret, hvis hundeejeren også fik lidt opdragelse! Ja mange uheld kunne helt sikkert undgås, hvis opdragelsen var på plads, men når konservative Justitsministre står for den opdragende del af sagen, har jeg ingen forhåbninger til det gode! Den opdragelse går vist på, at hvis man ikke er enig, er man en lømmel og må tage de politikneppel-slag der hører til de ulydiges lod!!!:klap: Rapporter
Besvaret Juli 4, 201015 år comment_398609 Jeg har selv en lille hund (faderen amr. Buldog moderen amstaff og bulterrie, Den er også omfattet af forbudet. Min hund har aldrig gjort nogen noget hverken hunde eller mennesker. Jeg køber ikke nogen mundkurv, hun er 7 år gammel og skal ikke gå med mundkurv, tænk hvis jeg mødte en rottweiler eller shæfferhund, så kan hun ikke beskytte sig selv, de har ikke tænkt sig om inde i folketinget. Hun er forsikret og er til årlige dyrlæge besøg. Det er synd at hun skal gå med sådant noget. Der var en der skrev at hunde der var fra før 17. marts, da er det politiet der skal bestemme racen er det rigtigt?? Mange hilsen Lis Rapporter
Besvaret Juli 4, 201015 år comment_398619 Jeg har selv en lille hund (faderen amr. Buldog moderen amstaff og bulterrie, Den er også omfattet af forbudet. Min hund har aldrig gjort nogen noget hverken hunde eller mennesker. Jeg køber ikke nogen mundkurv, hun er 7 år gammel og skal ikke gå med mundkurv, tænk hvis jeg mødte en rottweiler eller shæfferhund, så kan hun ikke beskytte sig selv, de har ikke tænkt sig om inde i folketinget. Hun er forsikret og er til årlige dyrlæge besøg. Det er synd at hun skal gå med sådant noget. Der var en der skrev at hunde der var fra før 17. marts, da er det politiet der skal bestemme racen er det rigtigt?? Mange hilsen Lis Der er en tråd her, der handler om.. Ja en mundkurvs betydning ved overfald http://www.hunde-forum.dk/debat/16727-en-mundkurvs-betydning-ved-overfald-langt.html Den er måske mere relevant for dig, da denne tråd jo er lavet for at få links om kamphunde på bordet Rapporter
Besvaret Juli 5, 201015 år comment_398884 Tilføjelse: en vogtende race vil jo med rimeligt stor sandsynlighed klare sig dårligere i en test, af hvor omgængelig den er, med fremmede mennesker, end f.eks. en labrador ville... Så jeg tror ikke på det er muligt at lave sådan en generel ønskeprofil, der ikke ville dumpe en masse hunde, på trods af at de ikke udgør en fare for andre... Jeg ikke bare tror du har ret, jeg VED du har ret Brian:5up: Lexus var helt sikkert dumpet her til morgen hvis han var i sådan en test:blink: Indlæget kommer i Adfærd Rapporter
Besvaret Juli 5, 201015 år comment_399203 puha... hvad man skal gøre for at ændre loven er svært. men mit første forslag, ville være en form for kontakt mellem politikere og politi før politiekerne "lover" de danske borgere guld og grønne skove. for en ting er at indføre en lov, en anden er at tjekke om den bliver overholdt, og der har været så meget snak over de seneste år om en dyrlæge overhoved kan se forskel på en pitt/amstaff osv, så hvordan kan hr og fru danmark forvente at politiet kan se forskel på 13 forskellige racer? jeg har hvertfald ikke hørt noget om at politiet får nogen kurser eller lign i at se forskel, og sidst jeg havde kontakt med politiet angående den nye hundelov, sagde de faktisk til mig at de ikke havde en ide om hvordan de skulle kunne se forskel på hundene og at bare fordi man er betjent betyder det jo ikke man er hunde interreseret. Så derfor vil mit første forslag hvis man skal gøre noget ved problemerne, må man også finde nogen reccurcer til at få ført dette ind ud i livet, for els ender vi med en hundelov som den sidste hvor folk ikke overholder den, og politiet ikke tager brug af de muligheder de har for at håndhæve den. og efter min mening så fungerede den gamle hundelov fint, hvis man bare gjorde mere for at håndhæve den( udover at det burde være pligtigt at man skal samle sin hundelort op). derudover ville det være en super ide, hvis der blev lavet en form for folder eller lign information, om hundeloven som er skrevet på et enkelt og forståelig måde, så alle hundeejere forstår den nye lov og ikke er i tvivl:) Rapporter
Besvaret September 18, 201015 år comment_454886 Trækker denne tråd frem igen da jeg endnu engang har sendt mail ud hvori jeg linker til denne tråd. Grunden er den debat der netop nu er kommet på banen omkring en evt ændring af den "nye hundelov omkring de 13 racer". Otte hvalpe kan ende på finansloven - TV 2 Nyhederne Jeg håber på en smule fornuft omkring forbudet og de krav der er sat mht til M/K hundene. Rapporter
Besvaret Januar 25, 201115 år comment_552556 Hooold da op! (undskyld hvis det her ikke skal skrives herinde men kunne ikke dy mig for at udtrykke min glæde) Jeg synes bare det her initiativ er SÅ fedt! Jeg blev SÅ glad og strålede da jeg læste dette.. Synes det så fedt - kæmpe skulder klap fra mig!!! (forresten kunne jeg godt tænke mig nogle links, eller historier hvor der er episoder med Amstaff der har været bidske osv. da jeg finder amstaffen meget malplaceren på listen over ulovlige hunde. jeg synes helt ærligt ikke de har sat sig godt nok ind i racerne før de gjorder dem ulovlige. Som også sagt før - det er ejeren og ikke hunden man skal frygte burde man ikke lave en lov om hvem der måtte anskaffe sig sådan en hund istedet så? hmmmmm) Fortsat god dag alle Rapporter
Besvaret Marts 3, 201115 år comment_584777 Loven bliver set efter i sømmen og her ses hvor tyndt et grundlag den er bygget på : http://www.hunde-forum.dk/debat/23189-lidt-interessant-laesning-hundelov.html Rapporter