Hop til indhold

Hvalpe skruk.. skal - skal ik !!


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Ak ja det måtte jo ske... jeg er uhelbredelig når det kommer til små bløde hvalpe og små våde bamseagtige snuder.

 

Jeg er milimeter fra at hente en 9 uger gammel gravhunde pige.. (har haft den race for 22 år siden og har altid gerne ville have én igen.. og NU er muligheden der.. en lille pige som skal have et nyt hjem for anden gang i en alder af kun 9 uger.. :cry:

 

Derfor tigger jeg jer nu om hjælp... til at være fornuftig og se bøvlet ved endnu en hund.. eller til at komme med argumenter for at tage endnu en hund.. Har brug for jeres erfaring med flere hunde på engang eller et fornuftigt syn på sagen, da jeg lige nu er så hvalpe-skruk at jeg skal holdes nede af noget meget tungt !!

 

JA.. jeg er i 7 sind, for noget siger mig at om jeg har 4 eller 5 kommer ud på et..

Og andet siger mig at jeg har mere end rigeligt i de 4 tøzer som tumler rundt om mig !

 

Jeg har talt med manden og han har kun en kommentar "Du elsker jo hunde og passer dem godt, så det skal du selv bestemmt.. en gravhund fylder jo heller ikke så meget i sengen når der i forvejen er 4 hunde og 1 kat "

(jeps... ikke meget at hente af for eller imod der )

 

PLZ... kom med jere oprigtige og ærlig mening .. jeg har brug for det. (tal ikke for hvis du selv har erfaringer i modsatte retning.. jeg har nemlig aldrig før haft 5 hunde på engang)

Takker !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Pyyyyyhhh det er svært... 5 hunde ER ALTSÅ MANGE... synes jeg..:engel:... Men det er ikke mange i den forstand som du selv siger... hvad er en fra eller til... Og nej en gravhund fylder ikke meget..:engel:

 

Men, jeg synes det bliver mange når man tænker på at det er en forsikring mere som skal betales om året.. altså omkring 1300 mere.. der er en mere som skal trænes om året.. Hundefoder mm.

 

Personligt ville jeg nok takke nej...:cry:...

Link til indlæg
Del på andre sites

4 eller 5 er vist lige fedt, især når den 5. bare er et bette pjok. Har du penge nok (foder, dyrlæge, evt sterilisation etc) Se på dine nuværende hunde, kan de acceptere og tolerere en lille hvalp? Eller bliver det for meget for dem? (jeg kan ikke huske om du har gamle hunde). Hvis du mener de er klar på opgaven, så er det da bare at hente vapperen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår godt det er fristende.

Jeg har selv 5 hunde og heldigvis har de så nogenlunde samme motionsbehov, så de kan luftes sammen.

Det mere farlige ligger vel i , om denne hvalp som kønsmoden vil lave uro i flokken , især tæver kan jo blive meget sure på hinanden. Også de steriliserede.

Jeg har 4 tæver og en kastreret han.

Hej fra Ulla

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den var svær :hmm:

 

Jeg ville først kigge på økonomien og så derefter se på om den gruppe jeg har ville være glade for endnu en tilførelse til familien.

Tænk lidt på det hele...måske kunne du tage gravhunden og være et midlertidigt hjem indtil videre :hmm: bare så den kan få lidt stabilitet i sit meget unge liv, også se om den ville være stærk nok til et nyt hjem igen. Men måske finder du så ud af at den bare passer perfekt til jeres liv.

 

Ved det ikke...det var bare mine tanker...men det er svært at sætte dig ind i at have så mange hunde når man som mig føler at 1 er rigeligt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men, jeg synes det bliver mange når man tænker på at det er en forsikring mere som skal betales om året.. altså omkring 1300 mere.. der er en mere som skal trænes om året.. Hundefoder mm.

 

Heldigvis er det med økomomien ikke problemet.. Men jeg søger råd trods dette. ;-)

 

PinPoynter

De er henholdsvis 6 - 5 - 3 og 1 år. en sund flok med en godt sind overfor ALT levende jeg slæber indenfor døren. :blink:

 

Tonks

Jeg er en af dem som bare ikke kan finde ud af ordet "imidlertidig hjem" :oops:

Men jeg kan 100% følge dig i hvor du vil hen med det, for det ville være en rigtig god ide for den lille skabning..

 

Jeres svar er åbne og ærlige, jeg har grublet hele dagen på jobbet og jeg sveder stadig tran, jeg kan finde en masse for.. men jeg er bange for om det ene og alene er fordi jeg bare VIL HA.. måske jeg skulle tage mine 4 tøser med på en tur ned over markerne lige nu og så kikke på dem mens de leger og sætte mig ind i deres sted.... "spørge" dem om de vil være med til det !! (lyder måske tåbeligt... men det er måske dem der skal komme med svaret)

 

ÆV hvorfor skal det være så svært ... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår godt det er fristende.

Jeg har selv 5 hunde og heldigvis har de så nogenlunde samme motionsbehov, så de kan luftes sammen.

Det mere farlige ligger vel i , om denne hvalp som kønsmoden vil lave uro i flokken , især tæver kan jo blive meget sure på hinanden. Også de steriliserede.

Jeg har 4 tæver og en kastreret han.

Hej fra Ulla

 

Heldigvis er det let for mig da de 3 af dem jeg har nu vil have samme behov for træning og mortion som den lille gravhund, collien har særstatus da hun oveni at være med sammen med de små også kommer med på foldene og på markerne.

Ja der kan opstå lidt gnidninger i ny og næ, men heldigvis er flokken her så stabil og lydhør overfor mine "NEJ" så mere end "grrrr....." bliver det aldrig til.. to sek efter leger de så alle med samme bamse (godt bamser har 2 arme og to ben...)

 

Tak for dit svar.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at hvis økonomien er til det, hvis både din mand og dig er enige om at få en ny hvalp og dine voksne tæver vurderes til at kunne håndtere, skal du kaste dig ud i det. Du kan give hende et godt og trygt hjem og en hel flok hunde at tumle med og lære hende en masse om god og høflig hundeadfærd.

 

Hun er så tilpas ung, at hun stadig kan nå at blive en god hund og hvis du virkelig gerne vil have hende, kan jeg ikke se nogen grund til at holde dig tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

skal... :D

 

TAAARK.... den lunede.. rart med et smil ovenpå dette !! :blink:

 

 

Tonks

Hvis jeg ynker lidt mere får jeg så endnu et :ae: ?? :-DKan bruge en del lige nu

 

Therese

 

Jeg vil.... jeg vil.... jeg vil..... Men kender du ikke det med at man føler at der er et "Men..." gemt et eller andet sted ?? :(

 

Vil bare så gerne være 100% sikker så ikke noget går galt...... selvom jeg ikke lige pt kan se hva det skulle være.....

 

Arghhhhhhhhhhh...................... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Therese

 

Jeg vil.... jeg vil.... jeg vil..... Men kender du ikke det med at man føler at der er et "Men..." gemt et eller andet sted ?? :(

 

Vil bare så gerne være 100% sikker så ikke noget går galt...... selvom jeg ikke lige pt kan se hva det skulle være.....

 

Arghhhhhhhhhhh...................... :damn:

Jo det kender jeg alt for godt. Sådan tænker jeg halvdelen af tiden.. Og jeg er ikke engang i nærheden af at skulle have hvalp :lol:

For mig går det mest på om jeg kan varetage hundens behov godt nok, men eftersom du har prøvet det før, er det nok ikke lige det der plager dig? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med at kravene til dit boligforhold ændrer sig fra 4-5 hunde? At hvis du får en 5. hund stilles der nogle flere krav til dit hundehold, fx så og så langt til nærmeste nabo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med at kravene til dit boligforhold ændrer sig fra 4-5 hunde? At hvis du får en 5. hund stilles der nogle flere krav til dit hundehold, fx så og så langt til nærmeste nabo?

 

Det kender jeg godt nok ikke noget til men her har jeg godt 800 m til nærmeste nabo så det er ikke problemet.. slet ikke enda. Og gården her er min og ikke mandens :blink:

 

Sammar

 

Ingen :oops: smiley .... måske har du ret, eftersom jeg hele tiden vakler.. måske mest fordi jeg selv så gerne vil og på samme tid frygter at det kan tage noget fra de andre... Kan godt selv se det..

 

sonja77

 

God point :5up: Bestemt noget jeg skal granske mere i... det var også en af mine tanker da jeg var ude med hundene.. fik da brugt to timer på markerne og ned i skoven... behøver jeg at sige der ligger 4 stk.. Zzzzzzzzzz !!

 

1000 tak fordi I vil tage jer tiden til at svare.. det sætter bestemt gang i nogle flere tanker omkring det, sagen har jo flere siden end dem jeg selv ser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriv alle de ulemper du kan komme i tanke om, ved at få en ekstra hund. Skriv derefter alle fordele ned. Er der for mange ulemper i forhold til fordele, skal du ikke have hvalpen. Men er der til gengæld flest fordele, så er der vel ikke så meget at betænke sig på. Men husk at være realistisk.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriv alle de ulemper du kan komme i tanke om, ved at få en ekstra hund. Skriv derefter alle fordele ned. Er der for mange ulemper i forhold til fordele, skal du ikke have hvalpen. Men er der til gengæld flest fordele, så er der vel ikke så meget at betænke sig på. Men husk at være realistisk.:blink:

God ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der kan opstå lidt gnidninger i ny og næ, men heldigvis er flokken her så stabil og lydhør overfor mine "NEJ" så mere end "grrrr....." bliver det aldrig til.. to sek efter leger de så alle med samme bamse (godt bamser har 2 arme og to ben...)

 

 

Jamen, så kan du jo ikke have en hund til - medmindre bamsen også har en hale :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så kan du jo ikke have en hund til - medmindre bamsen også har en hale :mrgreen:

 

:blink: 1-0 ...

 

Jane

 

Jeg har forsøgt men for hvet minus jeg finde kommer der også et + !

 

----------------------------------------------------

 

Jeg kan oplyse jer om at ALLE jeres svar har været med i mine tanker.. og for 1 time siden snakkede jeg med hundens ejer.

Hun fortalte at der var en pige på 22 som havde rettet henvendelse til hende ang den lille. Men at hun helst ville have at jeg tog hende.

Udfra jeres svar i min panik-tråd, sagde jeg at jeg syntes at hun skulle tage og mødes privat med pigen og se om det måske ikke lige var drømme ejeren til hendes hund.

Ligeledes sagde jeg også at det ikke var fordi jeg ikke vil have den lille, men mere fordi at hvis nu den unge pige virkelig mente det seriøst, så ville det jo være et drømme hjem for hvalpen og hun ville få AL opmærksomhed og kærlighed uden at skulle dele den med 4 andre småtossede "møj"hunde :blink:

 

Så nu er aftalen at hun vil mødes med den unge pige og se hende sammen med den lille. Hvis det klinger og er kærlighed ved første blik... ja så har den lille et nyt hjem. Hvis ikke så har vi aftalt at vi skal snakke sammen igen ! (så tager jeg rutseturen en gang til )

TAK til jer alle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis er det med økomomien ikke problemet.. Men jeg søger råd trods dette. ;-)

 

 

 

 

Så er der vel kun EN ting at sige:

 

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

 

 

 

:mrgreen:

 

 

 

Erj undskyld, når nu økonomien er til det, og hvis de VED at din flok ikke vil gå itu over en hvalp, og det virkelig er DIT ønske, og ikke "bare fordi" den skal redes............ At du så måske får den gravhund et par år før end beregnet........... tsk tsk :engel:

'

 

 

 

 

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Vi skal have hunde hvalp :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...