Hop til indhold

gerne let hordig, fodersek problem.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hejsa hf-er).

 

her idag var jeg vek i cirka 40minutter og da jeg kommer hjem ser jeg at tulle har veltet den ene fodersek og jeg kunne tydligt se at hun alsår har fået det hun velle klemmer var nøffet af og der var en tydlig fold som makeret omrisset af en hunde snude:evil:.

 

jeg ved ikke vormeget hun har tygget i sig men tilsyneladene ikke volsomt

meget kunne ikke bedømme om inhollet var sunget.

 

mit spørgsmål er så er det så osse nødvendigt at fodre hinne igen nu er til aften.???????????????????????.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige at en foderspand med tætsluttende låg er en løsning. Du kan formentlig købe en, der hvor du køber dit foder - ihvertfald har de store foderfirmaer foderspande som kan rumme 15-20 kg. En lukket spand forhindrer også at foderet bliver tørt og kedeligt. :)

Hvis du ikke kan få spanden der hvor du køber foderet, så har Ikea metalspande til 149,- med låg - de fungerer også glimrende og er iøvrigt pænere at se på end plasticspande (bare min mening) :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en plasticfoderspand, og efter at den var blevet godt gennemtygget hele vejen rundt om låget, var jeg nødt til at stille den ud på badeværelset, som er det eneste sted i vore miniput-hus, der er hundefrit :lol:

 

Lige meget hvor velopdragne (næsten) de er, så prøver de altså lykken når vi vender ryggen til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

min betenklighed er let at jeg vis jeg skifter til spande skal have to ståene

da jeg har to typer foder ståene (blanner), så det kommer til at fylle en del.:-)

 

det er let spenne om hun kan holle sig i skennet mens jeg er på arbejdet

eller vad man nu skal kalle det.:hmm:

 

Mine hunde får også to typer foder. Olivers lamb - som er det sunde - og så noget, der sikkert ikke er så sundt, men det er sådan nogle lidt større knasebolde, som de elsker. De skal nemlig listes lidt til at spise :hmm:

MEN - jeg har købt en "spand" - hos Aldi - i noget sort stof (nærmest nylon) med plastik indeni, og en hank til at løfte den op i. Låget er lynet til med en lynlås, den kan de garanteret ikke lukke op. :slem:

Jeg blander så bare de to slags ned i spanden og har så de store sække stående ude i vores redskabsskur.

Det fungerer super.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får også to typer foder. Olivers lamb - som er det sunde - og så noget, der sikkert ikke er så sundt, men det er sådan nogle lidt større knasebolde, som de elsker. De skal nemlig listes lidt til at spise :hmm:

MEN - jeg har købt en "spand" - hos Aldi - i noget sort stof (nærmest nylon) med plastik indeni, og en hank til at løfte den op i. Låget er lynet til med en lynlås, den kan de garanteret ikke lukke op. :slem:

Jeg blander så bare de to slags ned i spanden og har så de store sække stående ude i vores redskabsskur.

Det fungerer super.

 

det virker sekkert osse upåklagligt.:-)

 

men jeg vejer det, det fungere sådan at hun for sirka 100 G royal,

arion for resten for at komme op på 250g når jeg setter foder mengten op

endre jeg nemlig ikke på di 100 G royal fordi rojal er skide dyrt og arion er

relativt biligt men jeg overvejer grafting at køre hinne over på noget anet

en arion ved ikke lige vad men det har jo vist ikke noget med det anet at

gøre:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

det virker sekkert osse upåklagligt.:-)

 

men jeg vejer det, det fungere sådan at hun for sirka 100 G royal,

arion for resten for at komme op på 250g når jeg setter foder mengten op

endre jeg nemlig ikke på di 100 G royal fordi rojal er skide dyrt og arion er

relativt biligt men jeg overvejer grafting at køre hinne over på noget anet

en arion ved ikke lige vad men det har jo vist ikke noget med det anet at

gøre:-D.

 

Kan du ikke have sækkende et sted hvor hun ikke kan komme til?

Link til indlæg
Del på andre sites

det virker sekkert osse upåklagligt.:-)

 

men jeg vejer det, det fungere sådan at hun for sirka 100 G royal,

arion for resten for at komme op på 250g når jeg setter foder mengten op

endre jeg nemlig ikke på di 100 G royal fordi rojal er skide dyrt og arion er

relativt biligt men jeg overvejer grafting at køre hinne over på noget anet

en arion ved ikke lige vad men det har jo vist ikke noget med det anet at

gøre:-D.

 

Kan du ikke købe foder af din opdrætter?

Det er ikke fodermængden i gram, du skal se på, når du fodrer. Det er om din hund ser ud, som hun skal :blink:

Hvis du fodrer med et minimum af Royal Canin (som jeg forstår er det du bruger) og fylder op med et mindre godt foder, så kan du måske med fordel istedet skifte til et højenergi-foder, hvor hun ikke skal spise så store mængder for at få nok. Samtidig kan du så også nøjes med en enkelt sæk ad gangen eller en enkelt foderspand ;-)

 

Jeg ved ikke hvor stor din tæve er, men 250g to gange om dagen lyder ikke af meget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke forlange at en hund kan lade sække med foder stående uden at røre..

 

Ville du selv kunne have lækker mad stående på bordet lige foran dig 24 timer i døgnet uden at måtte røre det?

 

Pt er Luna råfodret, men ellers står hendes foder i plastikspande. Og ellers må det i et rum, hvor Luna ikke har adgang, når jeg ikke er hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke købe foder af din opdrætter?

Det er ikke fodermængden i gram, du skal se på, når du fodrer. Det er om din hund ser ud, som hun skal :blink:

Hvis du fodrer med et minimum af Royal Canin (som jeg forstår er det du bruger) og fylder op med et mindre godt foder, så kan du måske med fordel istedet skifte til et højenergi-foder, hvor hun ikke skal spise så store mængder for at få nok. Samtidig kan du så også nøjes med en enkelt sæk ad gangen eller en enkelt foderspand ;-)

 

Jeg ved ikke hvor stor din tæve er, men 250g to gange om dagen lyder ikke af meget :blink:

Jeg synes så arion ser bedre ud end RC :mrgreen:

 

GD-hvorfor egentligt 2 foderslags? hvorfor ikke nøjes med et?

Mange RC forhandler sælger også foderspande, olivers gør også til deres foder. ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så arion ser bedre ud end RC :mrgreen:

 

GD-hvorfor egentligt 2 foderslags? hvorfor ikke nøjes med et?

Mange RC forhandler sælger også foderspande, olivers gør også til deres foder. ect.

 

Tja.. det er mest interessant hvad hunden trives på - så længe det er et godt fuldfoder (hvis man bruger tørfoder), så er det mindre væsentligt hvad der står på mærkaten. Dog vil jeg mene, at pris og kvalitet går hånd i hånd - ihvertfald hvad angår de råvarer, som foderet er sammensat af.

 

Jeg fik vist ikke skrevet det rigtigt... :-P Med højenergi-foder mente jeg blot, at man sagtens kan nøjes med en slags foder (ikke 2 slags) og dermed en sæk ad gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke købe foder af din opdrætter?

Det er ikke fodermængden i gram, du skal se på, når du fodrer. Det er om din hund ser ud, som hun skal :blink:

Hvis du fodrer med et minimum af Royal Canin (som jeg forstår er det du bruger) og fylder op med et mindre godt foder, så kan du måske med fordel istedet skifte til et højenergi-foder, hvor hun ikke skal spise så store mængder for at få nok. Samtidig kan du så også nøjes med en enkelt sæk ad gangen eller en enkelt foderspand ;-)

 

Jeg ved ikke hvor stor din tæve er, men 250g to gange om dagen lyder ikke af meget :blink:

 

om jeg kan købe det af min opdratter nej jeg har fået riligt af min opdratter det er ikke et sted jeg setter mine ben igen.:neutral:

 

hun har den rette tygelse ved en mengte på 250 G

hun er let tynd nu så hun bliver sat op til 256 g.

men hun for osse mange godbidder oven i di 250g.

 

det med at finde et bedre foder er en super god ide men så

skal jeg ned og snakke med dyrlægen da jeg ikke har tilid til

dem i dyrehanleren så det skriver jeg på lesten med spørgsmål til

dyreklenikken:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

om jeg kan købe det af min opdratter nejjeg har fået riligt af min opdratter det er ikke et sted jeg setter mine ben igen.:neutral:

 

hun har den rette tygelse ved en mengte på 250 G

hun er let tynd nu så hun bliver sat op til 256 g.

men hun for osse mange godbidder oven i di 250g.

 

det med at finde et bedre foder er en super god ide men så

skal jeg ned og snakke med dyrlægen da jeg ikke har tilid til

dem i dyrehanleren så det skriver jeg på lesten med spørgsmål til

dyreklenikken:5up:.

dyrlæger har meget sjældent styr på foder og de kender tit kun de mærker de selv forhandler, og så fakta's deres bedste :-) en ordentligt dyrehandler ved mindst lige så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil godt anbefale Olivers foderspande.

 

Jeg køber foder ind til 3 måneder ad gangen og har gang i 3 spande - 1 bliver brugt og 2 står i skabet til opbevaring.

 

Olivers spande kan nemlig stables, så det ikke fylder så meget.

 

De koster 65 kr. stk. og med lidt guffer til Tulle kommer du hurtigt over de 225 kr. der skal til for at Olivers leverer gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg vil godt anbefale Olivers foderspande.

 

Jeg køber foder ind til 3 måneder ad gangen og har gang i 3 spande - 1 bliver brugt og 2 står i skabet til opbevaring.

 

Olivers spande kan nemlig stables, så det ikke fylder så meget.

 

De koster 65 kr. stk. og med lidt guffer til Tulle kommer du hurtigt over de 225 kr. der skal til for at Olivers leverer gratis.

 

 

Jeg er helt enig i at Olivers spande er de bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...