Hop til indhold

Hjemmelavede godbidder - kylling?


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Ja, altså.. Jeg kender fidussen med at lave levergodbidder. Det stinker bare SÅ forfærdeligt, så der går længe før de bliver lavet igen :mrgreen:

 

Nu har jeg så et par kyllingefiletter liggende, som ikke når at blive brugt, og så tænkte jeg på, om man kunne lave noget ala samme nummer med kylling? - Altså tørre det i ovnen. Nogen der har prøvet, eller har en idé om, om det kan gå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi koger kyllingefilet'er her i ca 30-60min (alt efter str) :5up:

 

Det er lidt svært at træne med kylling, fordi det "skiller", men det kan lade sig gøre.

 

Ellers er det rigtig godt at blande i tørkosten.. :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tørrer stort set al slags kød i ovnen - natten over ved ca. 70 grader... så bliver det tip top. Det samme gælder pølser (køber altid Hanegals, for der er mest kød i) og kødboller... i går lavede jeg pølsehapser af tynde skiver økologisk krydret oksepølse... mmm, siger hundene!

 

Jeg har ved flere lejligheder forsøgt mig med tørrede pølsehapser, hundene elsker dem :mums: :mums: men desværre giver de altid dårlig mave bagefter :???:

 

Hvad gør jeg galt :genert:

 

Blow by blow af hvad du bruger og gør udbedes :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ved flere lejligheder forsøgt mig med tørrede pølsehapser, hundene elsker dem :mums: :mums: men desværre giver de altid dårlig mave bagefter :???:

 

Hvad gør jeg galt :genert:

 

Blow by blow af hvad du bruger og gør udbedes :engel:

 

Kan det tænkes at de bliver for salte, af at blive tørret? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det tænkes at de bliver for salte, af at blive tørret? :-D

 

Altså du ved meget mere om sådanne her ting end jeg :genert: så det kunne da godt tænkes, jeg har bare brugt almindelige pølser :hmm:

 

På den anden side har jeg aldrig haft en hund indenfor døren, der ikke æææælskede ostepops :mums: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså du ved meget mere om sådanne her ting end jeg :genert: så det kunne da godt tænkes, jeg har bare brugt almindelige pølser :hmm:

 

På den anden side har jeg aldrig haft en hund indenfor døren, der ikke æææælskede ostepops :mums: :genert:

 

Ostepops er også mums, men det giver rimelig ulækre fingre, hvis de skal bruges til træning:mrgreen:

 

Jeg synes stadig det er nemmest og mest praktisk med råt kød, som skæres i tern og tørres ved max 50 grader i varmluft, en 2-3 timer er nok, så er de stadig bløde indeni:mums: og stadig rå:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ostepops er også mums, men det giver rimelig ulækre fingre, hvis de skal bruges til træning:mrgreen:

 

True, men på den anden siden er der også belønning med til ejeren :mums: er bare bange for, at hvis denne ejer skulle få efter fortjenste, blev det ikke til ret mange :(:oops: - specielt hvis min træner skulle bestemme, men det er osse min hr. bror :shock:

 

Jeg synes stadig det er nemmest og mest praktisk med råt kød, som skæres i tern og tørres ved max 50 grader i varmluft, en 2-3 timer er nok, så er de stadig bløde indeni:mums: og stadig rå:-D

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

True, men på den anden siden er der også belønning med til ejeren :mums: er bare bange for, at hvis denne ejer skulle få efter fortjenste, blev det ikke til ret mange :(:oops: - specielt hvis min træner skulle bestemme, men det er osse min hr. bror :shock:

 

Ejj det er tarveligt, sig til ham, at det må han gøre bedre, hvis han vil blive ved med at være din bror:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ved flere lejligheder forsøgt mig med tørrede pølsehapser, hundene elsker dem :mums: :mums: men desværre giver de altid dårlig mave bagefter :???:

 

Hvad gør jeg galt :genert:

 

Blow by blow af hvad du bruger og gør udbedes :engel:

 

Hmm, måske mine hunde bare er hærdede af diverse sære godbidder fra Trines lommer??? Magisk skinke og sådan....

 

Hvor længe gemmer du dem efter tørring?

 

Jeg plejer bare at varme ovnen op til 150 grader, skære pølserne i skiver, putte dem i ovnen på bagepapir, og så skrue ovnen ned på 50 grader og glemme dem. Den høje varme først fordi de så lige smider det værste fedt (bilder jeg mig ind... ville de sikkert gøre alligevel)

 

Jeg har gjort det med kylling, okseafpuds, fisk, ½ kødboller og diverse pølser. Dem jeg lige har lavet er som sagt oksepølser med en del krydderi - men dem tåler de fint også "rå".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejj det er tarveligt, sig til ham, at det må han gøre bedre, hvis han vil blive ved med at være din bror:mrgreen:

 

Det vil jeg gøre, det kunne jo være, at han vælger ikke at være min bror mere :klap: :mrgreen:

 

Hmm, måske mine hunde bare er hærdede af diverse sære godbidder fra Trines lommer??? Magisk skinke og sådan....

 

Hvor længe gemmer du dem efter tørring?

 

Jeg plejer bare at varme ovnen op til 150 grader, skære pølserne i skiver, putte dem i ovnen på bagepapir, og så skrue ovnen ned på 50 grader og glemme dem. Den høje varme først fordi de så lige smider det værste fedt (bilder jeg mig ind... ville de sikkert gøre alligevel)

 

Jeg har gjort det med kylling, okseafpuds, fisk, ½ kødboller og diverse pølser. Dem jeg lige har lavet er som sagt oksepølser med en del krydderi - men dem tåler de fint også "rå".

 

Altså de holder jo ikke ret længe i mit bette hus :mums: måske jeg tørre ved for høj temperatur ca. 100-125 gr. :hmm:

 

Jackis mave er rimeligt hærdet :lol: hun skal jo smage på al min mad :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg gøre, det kunne jo være, at han vælger ikke at være min bror mere :klap: :mrgreen:

 

 

 

Altså de holder jo ikke ret længe i mit bette hus :mums: måske jeg tørre ved for høj temperatur ca. 100-125 gr. :hmm:

 

Jackis mave er rimeligt hærdet :lol: hun skal jo smage på al min mad :mums:

 

Ved højere temperatur skal de vel bare ikke have så længe - bare de ikke bliver "brankede" :hmm::hmm::hmm: Sært at de giver dårlig mave - måske Jackietøsen bare er for dygtig og får for mange godbidder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...