Hop til indhold

Et helt halvt år! Tillykke Møffe!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ihhhh guder, hvor er det mærkeligt at tænke på...

 

Er det virkelig allerede et ½ år siden, at jeg hentede det her kræ :confused:

 

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11026-6-maneder.jpg

 

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11025-6-maneder.jpg

 

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11024-6-maneder-kom-nuuuuu-med-den-godbid.jpg

Hovsa - det var vidst ikke så godt, men altså :genert:

 

Tænkt, at det kræ rent faktisk har været pakket ind i det her kræ :lun:

bernerazuro-albums-moffe-8-uger-15-uger-picture11028-img-5701.jpg

 

Og han har oplevet en masse i mellemtiden........:

 

Han har været ude og sejle

bernerazuro-albums-moffe-8-uger-15-uger-picture9403-ude-og-sejle-i-en-lille-motordreven-bad-den-vippede-en-hel-del-men-det-tog-moffe-i-stiv-pote-han-lagde-sig-endda-til-sove-11-uger-og-6-dage.jpg

 

Og han har kørt gennem Marstal i en indkøbsvogn :-P

bernerazuro-albums-moffe-8-uger-15-uger-picture9402-moffe-til-piratdag-i-marstal-vi-skulle-jo-ud-og-vandre-byen-tynd-saerlig-tynd-fik-vi-dog-ikke-vandret-den-men-moffe-ma-jo-ikke-ga-sa-langt-det-lille-pus-sa-vi-fik-arrangeret-en-indkobsvogn-fra-super-brugsen-til-ham-og-sikke-da-en-luksus-yde-nyde-var-ikke-en-realitet-her-man-dovnede-bare-i-indkobsvogn-studerede-maske-omgivelserne-lidt-men-folk-kom-jo-hen-i-stakkevis-nuldre-det-lille-pus-12-uger.jpg

 

Og han har fået venner :hjerte:

14072d1252961609-samson-og-moffe-action-igen-img_6256.jpg

 

Han har trådt Tivoli tynd og studeret Tivoli-søens fiskeliv

14014d1252850689-hundens-dag-i-tivoli-09-billeder-img_6008.jpg

 

Han har prøvet at porcere :mrgreen:

[ATTACH]16232[/ATTACH]

 

Og han har fået flere venner

bernerazuro-albums-moffe-8-uger-15-uger-picture9404-moffe-leger-stadig-med-den-11-maneder-gamle-hvalp-11-uger-og-5-dage.jpg

 

Han har fået en masse legetøj og noget af det er han blevet mere glad for end andet

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11021-5-maned-jeg-elsker-min-bamse.jpg

 

Og tænk, han elsker min far :lun:

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11022-5-maned-velkommen-hjem-far-3.jpg

 

Selvfølgelig skulle det halve år fejres, så Møffe kunne mærke det.

 

Så vi måtte jo lige forbi slagteren og købe et læææækkert kødben til ham :mums: Desværre er hans mor helt grøn i det og vidste ikke, at slagtere har sådan noget på FRYS! Så hun tog jo først derned i dag... Og så vi fik et dybfrossent ben med hjem til det stakkels kræ.

 

Hov, hvad er det, du har der?! Uhm, det dufter godt! :ivrig:

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11029-6-maneder-hey-hov-hvad-er-det-du-har-der-mums-det-dufter-godt.jpg

 

Hov, hey, nej altså! Det' jo koldt! Men...

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11030-6-maneder-det-skal-lige-undersoges.jpg

 

Mums, det er lækkert! :mums:

bernerazuro-albums-moffe-15-uger-til-picture11031-6-maneder-ikke-vaerst-ikke-vaerst-faktisk-rigtig-laekkert.jpg

 

BØVS! :mums:

 

:mrgreen:

 

Tillykke med det ½ år, Møffe, min skat! :tillykke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov billedserie. :klap: Og tillykke med at tiden flyver ligeså hurtigt hos dig som hos alle os andre. :lol: Husk nu at nyd ham, for før du får set dig om, ser du på din hund og tænker: du milde himmel.... er det virkelig 10 år siden jeg hentede dig hjem. :shock::(

 

Ja, det går stærkt :cry:

 

Jeg har allerede tænkt så pessimistisk, at ja, gennemsnitligt er der sq allerede gået 1/14-del :???: Men han bliver altså bare ikke kun 7 år, han bliver verdens ældste berner, BASTA!

 

Tillykke, og sikke en dejlig billedserie, og møffe var og er en nuser hund på billeder, håber jeg når at klø ham inden han bliver 10 år :lun:

 

Mon ikke der skulle være en chance :blink:

 

Tillykke med halv års dagen :-D Håber det næste halve år blir ligeså sjååw!

 

Det håber både jeg og Møffe også :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Møffe skal i hvert fald ikke klage over dagen i dag :mrgreen:

 

Siden han fik sit kødben har han nærmest sovet konstant. Jeg fik dog besøg af en veninde, som jeg skulle julehygge med - de gamle er ude :engel:

 

Så den stod altså på risengrød, æbleskiver, pebernødder, klejner og ris'a'la'mande (som vi ikke havde plads i maverne til). Og Møffe skulle da lige hilse på hende, selvfølgelig. Og så skulle han lige tigge lidt og i anledning af hans ½års fødselsdag fik han lov til både at smage æbleskive, risengrød og pebernød. Jeg gruer for hans mave i morgen, den plejer at være rimelig sej, men altså, han har fået meget underligt i dag :mrgreen:

 

Men han er i hvert fald ganske veltilfreds :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham... ja tiden flyver og pludselig er han stor .. Er vild med det billede hvor han sidder i indkøbsvognen.. Prøv det til hans 2 års fødselsdag :slem:

 

Jo tak, han er jo allerede nu for stor til det :mrgreen:

 

Da vi fik ham, vejede det bette kræ 8,5kg og var ca. 38cm høj.

 

Idag vejer han 32,5kg og er 65cm høj :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det går stærkt :cry:

 

Jeg har allerede tænkt så pessimistisk, at ja, gennemsnitligt er der sq allerede gået 1/14-del :???: Men han bliver altså bare ikke kun 7 år, han bliver verdens ældste berner, BASTA!

Ja, det med gennemsnittet skal man ikke tænke på. Af en eller anden grund er gennemsnitslevealderen noget lavere for flatcoats end for de øvrige retrievere men jeg har da mødt mange på 11-12 år.

 

Og Møffe bliver da teenager (efter mennekskeskala) er jeg sikker på. :blink:

 

Set i bakspejlet var det dumt af mig at skrive noget om det, så undskyld at jeg har ødelagt stemningen i din tråd. :oops: Men du kunne jo sætte nogle flere billeder ind,.... så kunne jeg starte forfra. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det med gennemsnittet skal man ikke tænke på. Af en eller anden grund er gennemsnitslevealderen noget lavere for flatcoats end for de øvrige retrievere men jeg har da mødt mange på 11-12 år.

 

Og Møffe bliver da teenager (efter mennekskeskala) er jeg sikker på. :blink:

 

Set i bakspejlet var det dumt af mig at skrive noget om det, så undskyld at jeg har ødelagt stemningen i din tråd. :oops: Men du kunne jo sætte nogle flere billeder ind,.... så kunne jeg starte forfra. :mrgreen:

 

[ATTACH]16250[/ATTACH]

 

[ATTACH]16251[/ATTACH]

 

[ATTACH]16252[/ATTACH]

 

[ATTACH]16253[/ATTACH]

 

[ATTACH]16254[/ATTACH]

 

Ih, den dejlige trold :lun: Stort tillykke! :klap::klap:

 

Og sikke en størrelse for en ½år gammel vapse! :shock: Sikker på han ikke har spist den lille Møffe?! :engel:

 

Dejlig lille historie :5up:

 

Jeg er absolut ikke sikker :confused:

 

Hvordan kan sådan et lille kræ på sølle 4 måneder blive så STOR! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det med gennemsnittet skal man ikke tænke på. Af en eller anden grund er gennemsnitslevealderen noget lavere for flatcoats end for de øvrige retrievere men jeg har da mødt mange på 11-12 år.

 

Og Møffe bliver da teenager (efter mennekskeskala) er jeg sikker på. :blink:

 

Set i bakspejlet var det dumt af mig at skrive noget om det, så undskyld at jeg har ødelagt stemningen i din tråd. :oops: Men du kunne jo sætte nogle flere billeder ind,.... så kunne jeg starte forfra. :mrgreen:

 

Det var da ikke pessimistisk (medmindre man vælger at se det sådan :blink:) du skrev jo netop at om 10 år ser Rikke på Møffe, det må jo så betyde at han bliver ældre end gennemsnitsalderen ik'? :mrgreen: :klap: (Men tak for de ekstra billeder du fik vredet ud af hende på den konto! :mrgreen: :kys:)

 

Kæmpe tilllykke med halvårsføs'da'en til Møffe, dem får du mange af endnu og sørg nu for at holde din mor op på at de skal fejres HVER GANG!!! :slem: :mrgreen: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :mrgreen:

 

Og jeg tænker: enten er du bare utrolig god til at fange Møffe i nogle fantastiske situationer,.... og hvis ikke, må du snart have seneskedehindebetændelse i den pegefinger. :lol:

 

Hehe, tarrk :kys:

 

Tror bare, at jeg tager for mange billeder af kræet, når jeg endelig kommer i gnag :genert:

 

Det var da ikke pessimistisk (medmindre man vælger at se det sådan :blink:) du skrev jo netop at om 10 år ser Rikke på Møffe, det må jo så betyde at han bliver ældre end gennemsnitsalderen ik'? :mrgreen: :klap: (Men tak for de ekstra billeder du fik vredet ud af hende på den konto! :mrgreen: :kys:)

 

Kæmpe tilllykke med halvårsføs'da'en til Møffe, dem får du mange af endnu og sørg nu for at holde din mor op på at de skal fejres HVER GANG!!! :slem: :mrgreen: :klap:

 

Uhhh ja, det var positivt - 10år, SÅ er jeg taknemmelig!

 

Og Møffe siger taark for tilløkket og stemmer helt klart for, at ½-års-dagen fortsat skal fejres! Mens hans mor mumler noget med, at nu var et helt halvt år altså noget specielt i forhold til 1½ år osv. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, tarrk :kys:

 

Tror bare, at jeg tager for mange billeder af kræet, når jeg endelig kommer i gnag :genert:

 

 

 

Uhhh ja, det var positivt - 10år, SÅ er jeg taknemmelig!

 

Og Møffe siger taark for tilløkket og stemmer helt klart for, at ½-års-dagen fortsat skal fejres! Mens hans mor mumler noget med, at nu var et helt halvt år altså noget specielt i forhold til 1½ år osv. :genert:

 

Vel er det ej, hvert halve år er noget specielt og vi forventer at blive inviteret til fødselsdagsleg hvert halve år fremover :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel er det ej, hvert halve år er noget specielt og vi forventer at blive inviteret til fødselsdagsleg hvert halve år fremover :mrgreen:

 

Det har jeg så tilgengæld ikke noget imod - du er velkommen i morgen, om det skulle være :mrgreen:

 

Møffe har haft en hektisk morgen nede i parken her til morgen, så han er bar boosted nu - han slog kolbøtte 3 gange og løb mere end han nogensinde har gjort før - han var bare ukuelig, han ville ikke tabe i kapløbet med en 8mdr gammel lab og en samojed-dansk spids/norbottenspids bla. :mrgreen: Jo tak, held og lykke dit gumpetunge kræ :mrgreen:

 

Men i morgen er han frisk og udhvilet igen jo :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da ikke pessimistisk (medmindre man vælger at se det sådan :blink:) du skrev jo netop at om 10 år ser Rikke på Møffe, det må jo så betyde at han bliver ældre end gennemsnitsalderen ik'? :mrgreen: :klap: (Men tak for de ekstra billeder du fik vredet ud af hende på den konto! :mrgreen: :kys:)

Tak.... my knight in shining armour..... for du ved vel ikke hvordan det er at kunne bide tungen af sig selv fordi man kommer til at sige noget som andre bliver kede af. (Skal lige tilføje at jeg kender Nollike godt og hvor irriterende det end er,... så sker det sgu aldrig for hende). :???:

Kæmpe tilllykke med halvårsføs'da'en til Møffe, dem får du mange af endnu og sørg nu for at holde din mor op på at de skal fejres HVER GANG!!! :slem: :mrgreen: :klap:

Den er vi med på. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.... my knight in shining armour..... for du ved vel ikke hvordan det er at kunne bide tungen af sig selv fordi man kommer til at sige noget som andre bliver kede af. (Skal lige tilføje at jeg kender Nollike godt og hvor irriterende det end er,... så sker det sgu aldrig for hende). :???:

 

What??? :shock: Det gør det da i hvert fald :genert: Desværre, det ville ellers være dejligt hvis du havde ret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...