Hop til indhold

HVor er det bare synd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg er involveret i en debat på "I ved hvor".

 

TS skriver følgende:

 

Ja, her i aftes ville min kammerat og jeg gå en tur med vores hunde. De havde aldrig mødtes før, men ingen af dem har NOGENSINDE haft problemer med andre hunde.

De begge to er hanhunde og min kammerats er et par måneder ældre end joe. Joe er næsten ti måneder, så de er jo teenagere.

 

Hundene leger på et åbent område og dominansen går igang. Det jo ganske normalt så vi står og snakker mens vi ser på hundene.

 

Pludselig flyver min kammerats hund bare på Joe.

VI ER SÅ HELDIGE! Det eneste der skete var, at Joes øre fik en ordenlig flænge så vi måtte køre på dyre hospitalet. Han skal overnatte der i nat og de syr ham sammen igen.

Han er klar til afhenting i morgen kl 11.

Kan slet ikke vente med at hente min lille skat igen..

 

Jeg skriver til hende at jeg slet ikke kan forstå at de ikke skilte hundene ad før det gik galt, men hun bliver ved med at sige " at det er normalt at hanhunde lige skal dominerer hinanden", dette er vi uenige om et stykke tid, hvorefter hun stolt proklarmer at nu er den anden hund også blevet aflivet, for ligesom at understrege at det var den der var syg i hovedet...

 

Er jeg helt galt på den, når jeg mener at det er skidesynd at den anden hund overhovedet blev sat i den situation, og dermed aflivet. Hvorfor i alverden, stoppede man det ikke bare da hundene begyndte at spille op til hinanden :confused:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er involveret i en debat på "I ved hvor".

 

TS skriver følgende:

 

Ja, her i aftes ville min kammerat og jeg gå en tur med vores hunde. De havde aldrig mødtes før, men ingen af dem har NOGENSINDE haft problemer med andre hunde.

De begge to er hanhunde og min kammerats er et par måneder ældre end joe. Joe er næsten ti måneder, så de er jo teenagere.

 

Hundene leger på et åbent område og dominansen går igang. Det jo ganske normalt så vi står og snakker mens vi ser på hundene.

 

Pludselig flyver min kammerats hund bare på Joe.

VI ER SÅ HELDIGE! Det eneste der skete var, at Joes øre fik en ordenlig flænge så vi måtte køre på dyre hospitalet. Han skal overnatte der i nat og de syr ham sammen igen.

Han er klar til afhenting i morgen kl 11.

Kan slet ikke vente med at hente min lille skat igen..

 

Jeg skriver til hende at jeg slet ikke kan forstå at de ikke skilte hundene ad før det gik galt, men hun bliver ved med at sige " at det er normalt at hanhunde lige skal dominerer hinanden", dette er vi uenige om et stykke tid, hvorefter hun stolt proklarmer at nu er den anden hund også blevet aflivet, for ligesom at understrege at det var den der var syg i hovedet...

 

Er jeg helt galt på den, når jeg mener at det er skidesynd at den anden hund overhovedet blev sat i den situation, og dermed aflivet. Hvorfor i alverden, stoppede man det ikke bare da hundene begyndte at spille op til hinanden :confused:

 

Fordi man tydeligvis ikke aner en dyt om hunde:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været involveret i flere diskussioner med den pige, der har startet tråden. Hun er ikke alene ufattelig uvidende, men ligefrem stolt af det :(

 

Jeg regner med at når hun og hendes ligesindede om 2 - 3 år har været igennem 6 - 7 hunde hver, så konkluderer de forhåbentlig at hunde er nogle kedelige dyr og slet ikke noget for dem :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om jeg har læst den ????

 

smiley2916.gif JA !!

 

Ufatteligt at mennesker med en sådan IQ overhovedet er istand til at tænde en pc... :stupid:

 

Ej en sjov smiley hvor har du den fra? nå har intet med den tråd at gøre men altså jeg har ikke tid til mit svar nu :blink: men det må så komme imorgen

nu er jeg sikker på at huske tråden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været involveret i flere diskussioner med den pige, der har startet tråden. Hun er ikke alene ufattelig uvidende, men ligefrem stolt af det :(

 

Jeg regner med at når hun og hendes ligesindede om 2 - 3 år har været igennem 6 - 7 hunde hver, så konkluderer de forhåbentlig at hunde er nogle kedelige dyr og slet ikke noget for dem :roll:

 

Det har vi jo lov at håbe på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Der er sgu mange på HG hvor huen ikke trykker, så det kommer ikke bag på mig det er der den er fra....:roll:

 

Er før stødt på nogen der lige skulle teste om deres hund stadig var egetkøns-aggressiv og derfor lige mødtes med en anden for at teste det ved at slippe dem løs sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sgu mange på HG hvor huen ikke trykker, så det kommer ikke bag på mig det er der den er fra....:roll:

 

Er før stødt på nogen der lige skulle teste om deres hund stadig var egetkøns-aggressiv og derfor lige mødtes med en anden for at teste det ved at slippe dem løs sammen...

 

Så er man fandeme da for dum...

 

Men det er jo endnu værre med dem der tester det ved at tage den med i hundeskov :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige stået af??? :genert: var de ikke på tur sammen og kom op og slås? hvorfor så aflive? Hvorfor ikke afbryde "leg" som er ved at udvikle sig

var det hundes skyld, at 2 mennesker åbenbart slet ikke kan læse deres hunde og se hvornår det er nok :stupid: nå er nok bare mig som er lidt fatte svag :(

 

Nå men i mit hovede stopper man altid ting som ser udtil at udvikle sig før det sker, og lader ikke hunde slås for at teste om de selv finder udaf det :evil:

 

Men at aflive en hund pga af det som I beskriver ja der står jeg nok bare lidt måbende tilbage :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er involveret i en debat på "I ved hvor".

 

TS skriver følgende:

 

Ja, her i aftes ville min kammerat og jeg gå en tur med vores hunde. De havde aldrig mødtes før, men ingen af dem har NOGENSINDE haft problemer med andre hunde.

De begge to er hanhunde og min kammerats er et par måneder ældre end joe. Joe er næsten ti måneder, så de er jo teenagere.

 

Hundene leger på et åbent område og dominansen går igang. Det jo ganske normalt så vi står og snakker mens vi ser på hundene.

 

Pludselig flyver min kammerats hund bare på Joe.

VI ER SÅ HELDIGE! Det eneste der skete var, at Joes øre fik en ordenlig flænge så vi måtte køre på dyre hospitalet. Han skal overnatte der i nat og de syr ham sammen igen.

Han er klar til afhenting i morgen kl 11.

Kan slet ikke vente med at hente min lille skat igen..

 

Jeg skriver til hende at jeg slet ikke kan forstå at de ikke skilte hundene ad før det gik galt, men hun bliver ved med at sige " at det er normalt at hanhunde lige skal dominerer hinanden", dette er vi uenige om et stykke tid, hvorefter hun stolt proklarmer at nu er den anden hund også blevet aflivet, for ligesom at understrege at det var den der var syg i hovedet...

 

Er jeg helt galt på den, når jeg mener at det er skidesynd at den anden hund overhovedet blev sat i den situation, og dermed aflivet. Hvorfor i alverden, stoppede man det ikke bare da hundene begyndte at spille op til hinanden :confused:

 

Fordi man tydeligvis ikke aner en dyt om hunde:genert:

lige et lille indskud,

jeg/vi var en af ejer...den ene gang cujo og en anden kom op og toppes, var netop fordi vi overså signalerne, der var ikek humperi til stede, men cujo knurrede flere gange af den fordi den overskred hans grænser, men dumme som vi var snakkede vi bare videre, og HAPS sagde det så..så slogs de.. dog var der ingen af os der tænkte aflivning. (den korte version)

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4739-cujo-og-django-ikke-sarte-sjaele.html (jeg blev dog ikke kaldt dum ect. hundeejer...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh ja hvor er det typisk :roll:

 

Jeg havde en diskussion med en den anden dag hvor hendes hund var begyndt at snappe hver gang hun kørte hånden ned over ryggen på den. Hun fik utallige råd om at smide hunden om på ryggen, råbe den ind i hovedet og ruske den i nakken for det var da helt klart dominans. Hun fulgte rådene og jeg skrev at jeg syntes det var meget synd for den hund hvis den fik den behandling fordi den havde smerter og så fik jeg ellers en ordentlig verbal røvfuld. Det var ihvert fald ikke smerter. Nu havde de bestemt at det var dominans og så var det altså det det var :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...