Hop til indhold

Ville en weekend for os med vovser være interessant?


Aina B
 Share

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

At kunne ligge i telt vil være et must for mig rent økonomisk - så må tidsmæssigt lægges således at det ville kunne være muligt.

 

Ok. Jeg er bestemt heller ikke rig, men er bange for at jeg ville dø af kulde :genert:

 

Det med snor, forstår ikke heeelt hvordan du mener? Bør hundene have snor på hele tiden, altså inde og ude?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ok. Jeg er bestemt heller ikke rig, men er bange for at jeg ville dø af kulde :genert:

Men hvor står der skulle afholdes i januar :confused:

 

Telt er helt klart et must for mig. Synes også bedre om den idé (af hensyn til min hund) end et fælles værelse som skulle deles med en masse fremmede hunde.

 

QUOTE=Buddha;307602]Det med snor, forstår ikke heeelt hvordan du mener? Bør hundene have snor på hele tiden, altså inde og ude?

Hvis jeg skal med, så ja så skal det være et krav.

Jeg har set rigeligt af hundemøder til at vide at det faktisk er de færreste - inklusiv "adfærdsbehandlere" - som kan administrere at et dusin voksne hunde slippes løs sammen.

Dette ville ogå rejse en masse spørgsmål: Hvis der skulle være løse hunde, hvem skulle så sætte reglerne for hvad der var acceptabelt? Hvem som skulle gribe ind hvis der skulle ske noget? Skulle der være krav om udvidet ansvarsforsikring? Hvem skulle stå med ansvaret hvis der skete skader?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor står der skulle afholdes i januar :confused:

 

Telt er helt klart et must for mig. Synes også bedre om den idé (af hensyn til min hund) end et fælles værelse som skulle deles med en masse fremmede hunde.

 

Hvis jeg skal med, så ja så skal det være et krav.

Jeg har set rigeligt af hundemøder til at vide at det faktisk er de færreste - inklusiv "adfærdsbehandlere" - som kan administrere at et dusin voksne hunde slippes løs sammen.

Dette ville ogå rejse en masse spørgsmål: Hvis der skulle være løse hunde, hvem skulle så sætte reglerne for hvad der var acceptabelt? Hvem som skulle gribe ind hvis der skulle ske noget? Skulle der være krav om udvidet ansvarsforsikring? Hvem skulle stå med ansvaret hvis der skete skader?

 

Jeg troede bare det var indenfor de næste par måneder i mente. Telt om sommeren giver bedre mening :-D

 

Det er nu ikke mit indtryk af folk på HF at de bare slipper deres hunde løs for et godt ord, overhovedet ikke.

Selvfølgelig skal alle kunne være der! Men nu kommer det hele vel også an på om der kommer 4 hunde, eller 15..

 

15 løse hunde kan jeg fint forestille mig være lidt vilde :shock:

Men så skal jeg nok have en længere snor, for 2,5 døgn med en hundehvalp i kort snor, det har jeg vist ikke helt kondi til endnu :genert:

 

Hey, jeg smutter lige ind og ser "Tværs over Canada" med huskyer på dr2 :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

ALtså - jeg håber ikke man forestiller sig, at hundene skal være løse både indenfor og udenfor?

 

for i så fald må jeg også melde pas - Karla kan slet ikke håndtere den slags...

 

Jeg havde forestillet mig, at hundene var løse i den træning der kræver det - agility, dog dancing osv. men dermed selvfølgelig under kontrol... og at de ellers var holdt i snor / bur / bil osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror egentlig at det største problem på den jeg heviser til vil være at grunden er kæmpe, men selve "farmen" ligger nede i en "gryde" - så grunden er altså ret ujævn - tænker, at det ikke er oplagt i en rullestol / minicrosser.... der er trapper til op ovenpå ja, men tror nok der er 2 soveværelser nedenunder også... er dog ikke sikker... Men det er et ældgammelt sted... mine oldeforældre holdt alle deres fester der i tidernes morgen - og det er ikke blevet voldsomt renoveret siden, så handicapvenligt er det altså ikke...

 

ah nej ok - kan jeg godt se så :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt at man skulle gøre det om foråret eller efteråret, så det hverken var for koldt for os mennesker eller kunne være for varmt for hundene?

 

Og er helt med på at vi forinden må lave "spilleregler" bl.a. om hvornår hundene skal være i snor.

F.eks. med en indhegning som hundene må være løse i og kan lege frit :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja77 kan vi godt lokke til at vise lidt dogdancing og prøve at lære os klumpedumper noget :slem:

 

Nå, så det kan I? :lol:

 

 

 

Jeg ville bestemt være interesseret, hvis det var et sted, der var relativt let at komme til med offentlig transport (og ikke alt for dyrt :engel:).

 

Lige som flere andre skriver, synes jeg, at der bør være nogle regler for, hvor hundene skal være i snor, og hvor de må være løse. Så der både er mulighed for at lade sin hun løbe frit, og for at kunne undgå løse hunde, hvis ens hund ikke kan håndtere det, eller måske bare har brug for en pause.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg har plads til både campingvogne, agilitybane®, + div andre baner, fritløbsområder, og en lille indhegning, så hvis der er nogen, der har lyst til at bruge pladsen, står det frit for. (Fyn)

 

 

Det lyder da super fint.

 

Det er gratis.

Det ligger mellem Sjælland og Jylland.

Det er en fordel med telt eller campingvogn (hundene har brug for ro efter en oplevelsesrig dag).

Reglen kan da være at hundene er i snor, undtagen i indhegningen, hvor der kan arrangeres lidt hundeleg ind imellem. Eller løs, hvis agility eller andet kræver det.

Tror at de fleste herinde har orden på deres hundeforsikring - de fleste går jo til træning, hvor det er påkrævet + opdateret vaccinationer.

Hvis uheldet er ude og en af hundene kommer til skade, er jeg sikker på at Drentchen ved hvor det nærmeste dyrehospital ligger.

 

 

Vi kan måske skrive hvad vi synes er vigtigt at weekenden skal indeholde af regler og så sammenfatte det til en form for "spilleregler", som man skal overholde hvis man vil deltage.

 

 

Jeg er ihvertfald med på ideen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være interessant :-D

Men hvis det bliver på Sjælland, melder jeg pas.

 

ALtså - jeg håber ikke man forestiller sig, at hundene skal være løse både indenfor og udenfor?

 

Jeg havde forestillet mig, at hundene var løse i den træning der kræver det - agility, dog dancing osv. men dermed selvfølgelig under kontrol... og at de ellers var holdt i snor / bur / bil osv.

 

Sådan har jeg det helt klart også :5up: Løse hunde under kontrol i forbindelse med den træning der kræver det og så ellers i snor, bur bil osv.

 

Og er helt med på at vi forinden må lave "spilleregler" bl.a. om hvornår hundene skal være i snor.

F.eks. med en indhegning som hundene må være løse i og kan lege frit :)

 

Netop min tanke. En mindre indhegning eller et afsides liggende sted hvor folk kan gå hen parvis eller i mindre grupper, hvis de gerne vil lade deres hunde lege lidt sammen. Men ellers i snor, bur, bil på resten af området.

 

Men hvad så, hvis man ikke har telt eller campingvogn? :hmm:

 

De helt billige festivalstelte kan sagtens holde til en enkelt weekend, det er jo trods alt bare et sted man skal sove i et par nætter :-)

 

Så kan et par værelser nok arrangeres.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med hvis det er udpræget små hunde, da Izzie ikke bryder sig om at blive tromlet og da hun ikke er så god til at sige fra synes jeg det er en dum situation at sætte hende i :(

 

Hvis der ellers er enighed om at hundene skal holdes i snor, bur, bil og så videre, når de ikke lige træner med ting der kræver at de er løse (men under kontrol!), og at det er helt frivilligt om og hvem man har løst til evt. at slippe sin hund løs sammen med, så fremt der ellers bliver mulighed for at lave et mindre indhegnet område eller der er et afsides liggende sted man kan gå hen, Så er størrelsen på hundene vel ligegyldig eller???

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Ok, vi kommer nok ikke, træner ikke bur eller alene flere gange på en dag med Motor og kommer nok heller ikke til det, troede nok at det var lidt hyggetur, men - forståeligt nok - lyder det mere som "nu er der aktivitet, nu er der slappe", og det er han ikke gammel nok til om nogle måneder, altså, ja, det er ikke rigtigt noget vi øver :genert:

 

Men næste år måske! Og jeg satser virkelig på at se billeder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Ok, vi kommer nok ikke, træner ikke bur eller alene flere gange på en dag med Motor og kommer nok heller ikke til det, troede nok at det var lidt hyggetur, men - forståeligt nok - lyder det mere som "nu er der aktivitet, nu er der slappe", og det er han ikke gammel nok til om nogle måneder, altså, ja, det er ikke rigtigt noget vi øver :genert:

 

Men næste år måske! Og jeg satser virkelig på at se billeder :engel:

 

Nu er der jo heller ikke enighed om det endnu, vi er bare et par stykker der har utrykt vores mening om løse hunde, i stort/større antal en hel weekend :blink:

- Hvilket Motor vel heller ikke har godt af.. Jeg tænker sådan 10-20 hunde, eller måske mere, der skulle rende løse rundt sammen en hel weekend, er temmelig stressende for en hvalp.

 

Og for de fleste andre hunde for den sags skyld, hvilket er en af årsagerne til at jeg vil melde pas, hvis det er sådan at det skal forgå. Det og så det at jeg ikke kan se at det kan udføres i praksis at have et forholdsvis stort antal fremmede hunde til at rende løse rundt sammen, især i længere tid, uden at der er en stor risiko for at det vil kunne skabe en hel del problemer, hundene i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jo også være en mulighed at booke sig ind på en campingplads. Nogle af dem har en del hytter som ville gøre livet en del lettere for os som har telt-fobi :oops::engel:

 

Har de fleste campingpladser ikke temmelig strenge regler omkring hunde??

 

Jeg ved da at der er flere campingpladser hvor man ikke engang må lufte hunden (i snor!) på selve pladsen :shock:

 

Jeg syntes umiddelbart at det lyder til at kunne blive lidt problematisk i forbindelse med træningsmuligheder og mulighed for at for et fritløbsområde til dem der ønsker det, på en campingplads -hvor der jo også er en del andre mennesker, der i blandt også ikke-hunde mennesker at tage hensyn til :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej et stort antal løse hunde, er måske ikke rigtig smart.

Men det bestemmer de enkelte jo selv, hvis det på et tidspunkt ender med noget her, er der rig mulighed for, at dele hundene op som man vil.

Der kunne jo laves aktiviteter, man kunne gå til og fra, lidt a´la workshops, i nogle timer, i løbet af dagen, hvis der er nogen, der har lyst til at stå for noget.

Der er ret tæt på skov og strand, så der er mulighed for nogle gode ture.

Og så ellers hygge for resten.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej et stort antal løse hunde, er måske ikke rigtig smart.

Men det bestemmer de enkelte jo selv, hvis det på et tidspunkt ender med noget her, er der rig mulighed for, at dele hundene op som man vil.

Der kunne jo laves aktiviteter, man kunne gå til og fra, lidt a´la workshops, i nogle timer, i løbet af dagen, hvis der er nogen, der har lyst til at stå for noget.

Der er ret tæt på skov og strand, så der er mulighed for nogle gode ture.

Og så ellers hygge for resten.

 

Det lyder da i mine øre super ideelt -og for mit vedkommende perfekt placeret :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...