Hop til indhold

Sne og aflysninger


Juelsgaard
 Share

Recommended Posts

Øv, hvor er jeg ved at være træt af sne. Ja, det er da såmen pænt nok og frostvejret gør også at hundene er tørre og rene at få med ind, men nu er det 2. gang at et arrangement jeg havde glædet mig til må aflyses pga. sne.

 

Jeg skulle have været til workingtest med Kasia på lørdag, men nej, aflyst pga. sne:evil:

 

Og allerede nu har de så aflyst c-prøven om 14 dage som Kasia også skulle have været med på:evil::evil:

 

Hvordan filan skal jeg så få trænet dyret op til de officielle prøver, når de aflyser alle de uofficielle prøver (som jeg i høj grad har brug for, fordi jeg selv skal lære at gå ordentlig på prøverne og lade være med at være så nervøs)??

 

Så nu må det her vintervejr godt snart lette lidt så vi kan komme afsted på nogle prøver og så træningen herhjemme bliver lidt lettere. Kasia ser lettere sjov ud når hun kæmper sig igennem sneen. Hun laver de fineste rejehop igen sneen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sq også træt af det...Vi har stadig meter sne her..Eller nej nu er det ikke sne mere, nu er det nærmest is. Så hundene er ved at brække benene når de spurter afsted.. Og så siger du godt nok at det i det mindste giver rene hunde..Ja, men til gengæld så filtrer de langhårede helt vildt pga frosten..og sneen som de hiver op i pelsen..Så smelter det når vi kommer ind og tørrer..Og så er hundene filtrede.. Så må jeg børste dem hver dag..så bliver pelsen slidt :evil:

Så tænker jeg jaaaa..vi vil have tøvejr..Men så bliver hundene sq da først våde..Og under sneen er der mudder :shock:... Den sne skulle aldrig være kommet fra starten..ikke så meget i hvertfald :mrgreen:

Jeg vil have sommer!!! NUUUUUUUUUUUUUU!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme jeg er glad for en laaaaang periode med frost:

 

Der vil ikke komme så mange myg til sommer :banan:

Pollensæsonen bliver ikke så lang, og der vil være færre pollen :banan:

 

Men kan godt se det er træls når man er udsat for den ene aflysning efter den anden :cry:

 

Vi får ikke Grondwork med Groa før det bliver mere lunt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, smuk er det da heldigvis og ikke mindst i dag hvor der er så koldt at træerne er dækket af rim.

 

Og jeg kan også rigtig godt lide frostvejr, dels fordi det er nemt med mine hunde (jeg havde ikke lige tænkt på at langhårshundene får frosne knuder i pelsen:mrgreen:), men også fordi det tager livet af en del af de små plageånder til foråret.

 

Men der behovede altså ikke de store mængder sne. Det gør simpelthen bare alting mere besværligt og nu har vi lige haft en smule tøvejr og regn, så nu er der is alle vegne:evil:

 

Til gengæld gjorde tøvejret dog at sneen blev lidt mindre i haven, så nu kan jeg igen bruge haven til at træne med Aiyo, så vi har lidt forskellige steder at veksle imellem. Og så glæder vi os til det bliver muligt at gå i skoven igen (lige nu er vejen til skoven ren is).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikk eman kan træne i sådan noget vejr, hvad i alverden vil man så gøre den dag man er på jagt i sådan et vejr?

 

 

Tosset, hvis man spørger mig. Selvfølgelig kan man da træne selvom der ligger sne, sjap og is.

 

Jo træne kan man da, men det er jo ikke nemt at stille til prøverne hvis de bliver aflyst, hvilket er problemet som jeg forstår det her og ikke at man ikke kan træne i sneen eller har jeg misset noget ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Træne kan vi såmen også fint, selvom det er mere besværligt med al den sne (OK, indrømmet, jeg brokker mig mest fordi jeg har en ualmindelig dårlig kondi og det derfor er hårdt at gå rundt i dyb sne:evil:) og derfor havde jeg jo også håbet at de ville gennemføre prøverne, for hundene skal jo kunne arbejde i sne også.

 

Men jeg kan også godt forstå at det giver problemer med det praktiske (parkering, hårdt for hjælperne osv), så jeg har såmen forståelse for aflysningerne, det er bare så ærgeligt fordi Kasia er ved at være godt klar til prøverne og fordi jeg synes det er så sjovt og hyggeligt at være afsted og fordi jeg absolut selv har brug for noget rutine i at gå på prøver.

 

Og jeg ved at der kommer en 3 ugers pause pga. løbetid midt i forårssæsonen, så jeg ville meget, meget gerne have været i gang nu.

 

Men jeg må bare væbne mig med lidt tålmodighed. Vinteren kan vel ikke vare evigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Vinteren kan vel ikke vare evigt.

 

Nej men den har godt nok været lang nok denne vinter.

 

Heldigvis har det ikke givet problemer mht til trænings aftener/ dage for mit vedkomne.

 

Men jeg er godt nok træt af at gå på stivfrosne marker og i de sidste knap 2 uger nu med is kappe på, så især Emma ligner Bambi på glatis, når hun spurter ud over markerne.

 

:hmm:snakkede man ikke om global opvarmning i december :lol:

 

Håber det snart bliver + grader igen.

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo træne kan man da, men det er jo ikke nemt at stille til prøverne hvis de bliver aflyst, hvilket er problemet som jeg forstår det her og ikke at man ikke kan træne i sneen eller har jeg misset noget ??

 

Så lad mig tilføje: Hvs ikke man kan gå på prøver i sådan et vejr, hvad gør man så når man er på jagt?

 

 

 

Bare for at pensle den helt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lad mig tilføje: Hvs ikke man kan gå på prøver i sådan et vejr, hvad gør man så når man er på jagt?

 

 

 

Bare for at pensle den helt ud.

 

Jamen det er jo det trådstarter vel også mener, hun er træls af at prøverne bliver aflyst, bare pga. sne??

 

- så jeg forstår stadig ikke din første kommentar, var det bare en bemærkning som, du er enig med trådstarter og ikke forstår retriverklubbens valg eller en henkastet bemærkning om tjaaa??

Link til indlæg
Del på andre sites

troede lige sneen var ved at smelte fordi det regnede i forgårs og solen skinnede hele dagen i går og i forgårs :rolleyes: nope! alt er spejlblankt og pisse glat og livsfarligt og fandernedeme om ikke de lover mere sne hen af eftermiddage :stupid:

 

Tror squ heller ikke jeg kommer til agility imorgen heller :roll: kan jo for faen ikke cykle i det her spejl glatte vejr og bissen fryser røven af i den skide kuld :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...