Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

En lille sød Zacko historie :lun:

 

Igår aftes kom vores genbo over og bankede på, fordi deres barnebarn skulle hilse på Zacko, de passede hende og hun var blevet sur da hun så mig og Zacko komme hjem fra Skovtur for hun ville ud og hilse :blink:

 

Genboerne er helt pjattet med Zacko og også omvendt, Zacko er ikke istand til at gå ind hvis de er ude , ikke før han har trukket os med over til dem og sige hej til manden :mrgreen:

 

Nå men barn/hund møde gik jo fint og jeg har manden under mistanke for ikke at være svær at overtale til at gå over til os og snakke med Zacko :engel: nå men enste problem var at pigen havde vanter på i noget meget blødt frotte noget, som Zacko tænkte var en lækker bamse eller nowet og gerne lige ville snuppe :stupid:nå men så fik hun vanterne af så gik det bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
En lille sød Zacko historie :lun:

 

Igår aftes kom vores genbo over og bankede på, fordi deres barnebarn skulle hilse på Zacko, de passede hende og hun var blevet sur da hun så mig og Zacko komme hjem fra Skovtur for hun ville ud og hilse :blink:

 

Genboerne er helt pjattet med Zacko og også omvendt, Zacko er ikke istand til at gå ind hvis de er ude , ikke før han har trukket os med over til dem og sige hej til manden :mrgreen:

 

Nå men barn/hund møde gik jo fint og jeg har manden under mistanke for ikke at være svær at overtale til at gå over til os og snakke med Zacko :engel: nå men enste problem var at pigen havde vanter på i noget meget blødt frotte noget, som Zacko tænkte var en lækker bamse eller nowet og gerne lige ville snuppe :stupid:nå men så fik hun vanterne af så gik det bedre

 

Ehh - Dejlig historie at læse:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er sådan set ikke en succeshistorie - bare sådan en lille positiv fortælling. :-)

 

I parken her i nærheden, hvor vi går om morgen, løber hundene løse over det meste, i hvert fald om morgenen, hvor der næsten kun er hundeluftere derovre.

 

Der går en ung kvinde med en amstaff. Den går også løs, når der ikke er andre i nærheden, men ejeren er simpelthen så sød og hensynsfuld. Så snart hun på lang afstand ser nogle andre komme gående, kalder hun hunden til sig og tager den i snor. Og hvis man skal passere dem på stien, sørger hun for at gå så langt ud til siden som muligt, så man kan holde afstand, når man går forbi, hvis man ønsker det. Og hun lader aldrig hunden hilse på andre hunde, medmindre ejerne selv spørger, om de må hilse. :5up:

 

Jeg er rigtig glad for, at hun tager hensyn på den måde, for jeg vil f.eks. helst ikke have, at Tyson hilser på en fremmed amstaff. Hvis bare alle kamphundeejere var som hende, tvivler jeg på, at man ville høre om problemer med kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er begyndt på klikker træning i morges :klap: Blev totalt inspireret af Susan Wheadon's bog, Tricks... et eller andet.

 

Vi prøvede "kig" og "dutte", dutte var først på kinden og bagefter på hånden og Motor syntes det var super sjovt. Når vi f.eks. havde lavet kig et par gange, flyttede jeg mig et andet sted hen i lokalet og han skyyyndte sig at rejse sig så han igen kunne sidde med front mod mig.

 

Det tager jeg som et godt tegn :5up:

 

Det tror jeg også er et godt tegn :mrgreen: Det er i øvrigt en rigtig fin bog - og Susan er super dygtig! Hendes hunde er det skønneste i verden at se på - SÅ SÅ glade og dejlige, selv om de er rigtig dygtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg også er et godt tegn :mrgreen: Det er i øvrigt en rigtig fin bog - og Susan er super dygtig! Hendes hunde er det skønneste i verden at se på - SÅ SÅ glade og dejlige, selv om de er rigtig dygtige.

 

Ja, er også helt glad for bogen!

 

Hihi, vi øvede nej i morges, den øvelse er så blevet til "kig hurtigt på damens trøje og lad så blikket glide laaaangsomt op til hendes øjne" :lol:

Han er simpelthen for sjov, lille Motor :mrgreen:

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Må man godt lave billede spam i denne tråd :oops: og er heller ikke noget vildt positivet men bare en glad historie :lun:

 

Nå men Zacko og mig har været ved stranden idag havde sådan lyst med alt det gode vejr og det hele :mrgreen: så kørte den lille tur og kom til vandet.

Nøj manner det var dejligt rigtig hyggeligt, men hold nu op der er meget skrænt som er faldet ned, men træer og det hele, og vi blev stoppet af noget mudder sand, som næsten var som kviksand at gå i, men alletiders eftermiddags tur :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det egentlig et stykke tid siden(Faktsik i sommers)!:blink:

 

Men min 2 årige Golden Retriever har altid været en smule bange for vand...Det er jo noget uhyggeligt noget det der med bølger osv.:stupid:

 

Men! I hvert fald..Her i sommers besluttede jeg mig for at tage nogen gummistøvler på og vadde ud i en sø, so ligger lige ved siden af vores hus!

 

Efter lidt lokken med godbidder og masser af ros hver gang hun tog et skridt kom hun faktsik pænt langt ud!:lol: Jeg er meget stolt af min lille(HOST! Store..)hund!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det egentlig et stykke tid siden(Faktsik i sommers)!:blink:

 

Men min 2 årige Golden Retriever har altid været en smule bange for vand...Det er jo noget uhyggeligt noget det der med bølger osv.:stupid:

 

Men! I hvert fald..Her i sommers besluttede jeg mig for at tage nogen gummistøvler på og vadde ud i en sø, so ligger lige ved siden af vores hus!

 

Efter lidt lokken med godbidder og masser af ros hver gang hun tog et skridt kom hun faktsik pænt langt ud!:lol: Jeg er meget stolt af min lille(HOST! Store..)hund!:blink:

 

Elvis har det på samme måde, men alligevel lykkedes det sidst på sommeren sidste år at lokke ham en enkelt meter ud på meget lavt vand, så jeg glæder mig til at se, om han tør gå lidt længere ud her til sommer. Ikke fordi jeg selv er den store badesmølf, men det vil bare være lidt hyggeligt, hvis han gider soppe med mig :mrgreen: Og da vi har en lille båd, han gerne skulle med ud i i år, skal han jo også helst kunne lide at være dér :-D

 

Vi gik ved stranden sidste weekend, hvor en lille bæk løb tværs over stranden og ud i vandet. Jeg fandt det sted, der var smallest (godt en halv meter vil jeg tro) og jeg hoppede selv over og så måtte Elvis jo bare følge efter (han gik løs, så der var ingen "tvang") og han hoppede over efter at have tænkt lidt over det, og var SÅ stolt af sig selv bagefter - og det var jeg også :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis har det på samme måde, men alligevel lykkedes det sidst på sommeren sidste år at lokke ham en enkelt meter ud på meget lavt vand, så jeg glæder mig til at se, om han tør gå lidt længere ud her til sommer. Ikke fordi jeg selv er den store badesmølf, men det vil bare være lidt hyggeligt, hvis han gider soppe med mig :mrgreen: Og da vi har en lille båd, han gerne skulle med ud i i år, skal han jo også helst kunne lide at være dér :-D

 

Vi gik ved stranden sidste weekend, hvor en lille bæk løb tværs over stranden og ud i vandet. Jeg fandt det sted, der var smallest (godt en halv meter vil jeg tro) og jeg hoppede selv over og så måtte Elvis jo bare følge efter (han gik løs, så der var ingen "tvang") og han hoppede over efter at have tænkt lidt over det, og var SÅ stolt af sig selv bagefter - og det var jeg også :lun:

 

 

Du skal nok få ham med op på båden:blink:! Da Tilde var hvalp var hun faktisk med ude og sejle i kano!:slem: Men det der med at røre vandet har nok aldrig være hende!:vedikke::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver så glad, når jeg oplever Sherlock lave noget han bare synes er fedt :klap:

I dag til hundetræning lavede vi forskellige tricks. Sherlock var lidt hysterisk og klynkede lidt, da vi lavede almindelig tricks (spil død, drej rundt, osv.) men så snart vi fik en ring som han skulle lære at hoppe igennem, så sagde han ikke en lyd! Den anden hund var en 3-5 meter fra os, stadig kunne jeg bede Sherlock sætte sig, gå endnu 3 meter væk fra ham og derefter kalde ham over og hoppe igennem ringen :klap: Jeg synes bare at det er så skideflot, at han var så ligeglad med den anden hund! Jeg tror han syntes at det var rigtig sjovt med lidt udfordring!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Wee... Det er ikke kun min Bamsemand, der kan være årsag til positive oplevelser.

 

Min trunte kan også :5up:

 

Hun er faktisk allerede ved at have lært at gå i snor. De første par minutter på hver tur, kommer vi ingen vegne, fordi vi skal stoppe, vende om og belønne, når hun ikke trækker - Hvilket sker meget, meget sjældent de første par minutter.

 

Men derefter går det rigtig fint. Vi går som regel kun et par 100 meter, når vi går med hende alene, fordi alt jo skal undersøges, og alle skal hilses på, så det tager pænt lang tid.

 

Hun er meget utryg når hun møder fremmede mennesker, men hun er heldigvis så nuttet at folk rigtig mægtig gerne vil hilse - Med det resultat, at selv de mest usandsynlige typer af mennesker, sidder på hug og nusser med Kaia :lun:

Lige så snart de kommer ned på hug, så er de bedste venner, og hun sidder gerne på skødet og får godbidder eller bliver nusset, af vildfremmede :mrgreen:

 

Kan allerede mærke at hun er blevet meget mere tillidsfuld, og ikke skal nedstirre ALLE der kommer forbi længere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Max var ude og køre i traktor for første gang idag!

Han var H E L T pjattet med det! :-D.

 

Var ellers godt spændt på hvordan han ville tage det. Da han lider af køresyge, desværre :(.

 

Når men da jeg fik åbnet traktordøren, sad Max allerede ved mit ben og ventede nærmest på at komme op i traktoren.

 

Han valgte sig så at sætte sig det dummeste sted (for mig - ikke for ham :-D) Imellem mine ben. Og så er det ikke nemt at styre pedalerne.

 

Da jeg så fik sat ham ved siden af mig, blev han ellevild. Poterne op mod ruden, og se ned på de kæmpe store hjul og vejen. Og man kunne se de modkørende biler. Når der så kom en lastbil, så trådte han lige et skridt tilbage fra ruden men så stadig intenst på den. Den var jo lige lidt større end de andre biler :lol:.

 

Da vi så kom nåede målet, og jeg løftede ham ud. Gik han helt i bananas!

Så skulle man se om traktoren gad at lege, og forsøge at bide lidt i forhjulet! Og løbe indunder! Ind i hjulkaplet bag på og side i 3 sekunder, så springe ud som om han kunne flyve og ind under traktoren igen! :lol:

 

Troede nærmest at han havde glemt mig. Men da traktoren ikke rigtig svarede igen på nogen måde, var den pludselig ikke så sjov at bide eller "gø" af.

Så kunne det lige gå an - at komme over til mig. Men han fræsede stadig rundt om den, og satte sig i hjulet :lol:

 

Og da vi skulle hjem igen. Samme rutine. Først sætter han sig imellem mine ben. Men da jeg så igen fik sat ham ved siden af, var det som om han kom i tanke om hvor sjove forhjulene og de modkørende var :klap:

 

Det er sådan nogle situationer hvor man tænker: Hvorfor tog jeg ikke mobilen, eller kameraet med? :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Victoria hilste på en fransk bulldog/mopseagtig ting i går...hehe...og den her lille hund var bare helt vild, mens Victoria stod og lignede :confused:...:mrgreen:

 

Synes det var så sødt...vi var et smut på torvet og kigge...så fik hun da lige en gulerod, og det udløste en del kommentarer fra folk der aldrig havde set en hund spise gulerod før...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Har lige en ny rigtig positiv oplevelse, som hare her gjort mig stolt over vores lille hund Idun :hjerte:

 

Fra Idun var hvalp, har hun været utryg ved fremmed, både mennesker og hunde. Hun er nu snart 4 år. Vi har arbejdet på det ved, at hun selvfølgelig kommer til træning (agiliti), som hun elsker og derved kan glemme de hunde og mennesker, der ser på. Vi har taget hende ind til byen sammen med den af vores andre hunde, som hun kan slappe af ved, når hun går ved siden af, da denne er rolig og synes at vise vejen for, at turen kan foregå uden at man behøver, at være bange. Og vi hat taget hende med i hundeskoven og fået andre til at give gode bidder.

 

I weekenden var jeg i hundeskoven med hende med vores nye hvalp på 13 uger og skulle mødes med vores hundeven, som hun har kendt fra den var hvalp. Første gang der kom gående en fremmed hund, gøede hun lidt men kom tilbage da jeg kaldte på hende og faldt til ro, så den fremmed kunne gå forbi. Anden gang der kom en fremmed hund, var det en gravhund på 9 måneder og Idun sagde ikke en lyd hverken til hund eller ejer selvom gravhunden var helt henne og snuse hende bag i og flere gange lagde op til leg. Tvært imod endte Idun, at gå sammen med den lille gravhund hele vejen rundt i skoven og tog også lige imod et stykke frikadelle fra ejeren inden de gik ud af skoven og var helt glad og rolig :banan:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til hvalpemotivation har vi øvet op-og-stå-på-en-balje, som optakt til "Elefanten". Pajko var ret hurtig til at fatte han skulle op og stå med forpoterne på baljen, men det der med at flytte bagpoterne ville han ikke rigtig.

 

Men her i weekenden har jeg øvet det med ham, og nu går han hele vejen rundt om baljen :mrgreen:

 

 

Det er stadig med min "støtte" hele vejen rundt, men det skal nok snart komme at han kan helt selv :-D

Jeg er såååå stolt af ham :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst The dogfather

Var ude og gå i forgårs, og pludselig hører jeg bare "VOVOVOV!"...tænkte: "nå godt den er hegnet ind", men nej, hunden løb helt oppe fra huset den boede i og moste sig gennem hæk og hegn for at skabe sig overfor Victoria...men Victoria er iskold, den fik bare det der "er du åndssvag?"-blik, løftet snude og så var vi videre...:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag gik Misja og jeg ned til vores sædvanlige lufte-sted, i smør- og fedtmosen :-D

 

Jeg har holdt hende væk derfra siden i lørdags for hun plejer at være løs dernede men min torske-hund kan ikke finde ud af at spare på ilten og kræfterne :stupid:, så vi har gået asfalten tynd i snor i stedet for :???:

 

Men dette her vejr kalder på natur oplevelser, så jeg tog hund, hundesele og 8 m. flexi line og satte et søndags-spadsere-tempo, der tvang Misja til at gå langsomt så hun kunne nå at ilte godt nok og NØJ hvor var det bare en skøn og dejlig rolig hygge-tur!

 

:klovn:

 

Vi gik ned til en af de større søer bagved, hvor der er læ og en bænk + masser af sol. Jeg lod Misja hygge-soppe og snaske i vandet, mens jeg stak næsen i sky og fik soooool og varme :klap:

 

Jeg føler mig helt gen-opladet lige nu og Misja, har allerede smidt sig med stængerne i vejret inde på sofaen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Var ude og gå i forgårs, og pludselig hører jeg bare "VOVOVOV!"...tænkte: "nå godt den er hegnet ind", men nej, hunden løb helt oppe fra huset den boede i og moste sig gennem hæk og hegn for at skabe sig overfor Victoria...men Victoria er iskold, den fik bare det der "er du åndssvag?"-blik, løftet snude og så var vi videre...:klap:

 

Hvis bare mine hunde ville vise sig som den fornuftige eller bare spille lidt kostbare engang i mellem og ignorere hunde, der gør af dem. Men nej, de skal bare have det sidste ord i sådan en situation :stupid: Godt gået, at vise sig som den kloge, Victoria.

 

I dag gik Misja og jeg ned til vores sædvanlige lufte-sted, i smør- og fedtmosen :-D

 

Jeg har holdt hende væk derfra siden i lørdags for hun plejer at være løs dernede men min torske-hund kan ikke finde ud af at spare på ilten og kræfterne :stupid:, så vi har gået asfalten tynd i snor i stedet for :???:

 

Men dette her vejr kalder på natur oplevelser, så jeg tog hund, hundesele og 8 m. flexi line og satte et søndags-spadsere-tempo, der tvang Misja til at gå langsomt så hun kunne nå at ilte godt nok og NØJ hvor var det bare en skøn og dejlig rolig hygge-tur!

 

:klovn:

 

Vi gik ned til en af de større søer bagved, hvor der er læ og en bænk + masser af sol. Jeg lod Misja hygge-soppe og snaske i vandet, mens jeg stak næsen i sky og fik soooool og varme :klap:

 

Jeg føler mig helt gen-opladet lige nu og Misja, har allerede smidt sig med stængerne i vejret inde på sofaen :lun:

 

Ja er det ikke bare dejligt at foråret rigtigt er kommet over os. Og godt for jer, det lyder til at have været en rigtig positiv oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne prale - selvom det er totalt ufortjent :lol:

 

Den anden aften gik vi aftentur i parken efter det var blevet mørkt... Karla gik og snusede og havde ikke opdaget, at der stod en dame med en golden retriever lidt fra stien...

 

Da hun pludselig ser en bevægelse i mørket bliver hun derfor hunderæd (pun intended :mrgreen: ) og giver sig til at hysgø mens hun løber hen imod dem...

 

Jeg spæner efter mens jeg siger et eller andet i stil med:"De må godt være der, stop!" og det sekund jeg siger ordet stop, klapper kræet kaje og stopper op... :klap:

 

Damen var yderst imponeret "hold da op, hvor er hun lydig! Hun stoppede bare lige med det samme du sagde det!"

 

Jeg nænnede ikke at fortælle hende, at grunden til at kræet var stoppet var fordi hun havde genkendt den 12 årige Bella hund :lol::lol: og absolut ikke fordi jeg sagde det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne prale - selvom det er totalt ufortjent :lol:

 

Den anden aften gik vi aftentur i parken efter det var blevet mørkt... Karla gik og snusede og havde ikke opdaget, at der stod en dame med en golden retriever lidt fra stien...

 

Da hun pludselig ser en bevægelse i mørket bliver hun derfor hunderæd (pun intended :mrgreen: ) og giver sig til at hysgø mens hun løber hen imod dem...

 

Jeg spæner efter mens jeg siger et eller andet i stil med:"De må godt være der, stop!" og det sekund jeg siger ordet stop, klapper kræet kaje og stopper op... :klap:

 

Damen var yderst imponeret "hold da op, hvor er hun lydig! Hun stoppede bare lige med det samme du sagde det!"

 

Jeg nænnede ikke at fortælle hende, at grunden til at kræet var stoppet var fordi hun havde genkendt den 12 årige Bella hund :lol::lol: og absolut ikke fordi jeg sagde det

 

Der vel heller ingen grund til at ødelægge ens image som den perfekte hundeejer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Jeg vil også gerne prale - selvom det er totalt ufortjent :lol:

 

Den anden aften gik vi aftentur i parken efter det var blevet mørkt... Karla gik og snusede og havde ikke opdaget, at der stod en dame med en golden retriever lidt fra stien...

 

Da hun pludselig ser en bevægelse i mørket bliver hun derfor hunderæd (pun intended :mrgreen: ) og giver sig til at hysgø mens hun løber hen imod dem...

 

Jeg spæner efter mens jeg siger et eller andet i stil med:"De må godt være der, stop!" og det sekund jeg siger ordet stop, klapper kræet kaje og stopper op... :klap:

 

Damen var yderst imponeret "hold da op, hvor er hun lydig! Hun stoppede bare lige med det samme du sagde det!"

 

Jeg nænnede ikke at fortælle hende, at grunden til at kræet var stoppet var fordi hun havde genkendt den 12 årige Bella hund :lol::lol: og absolut ikke fordi jeg sagde det

 

Helt enig med Lonny. Det behøver damen absolut ikke at vide. ;-) Min standard kommentar i sådanne en situation er som reglen et smil og "Men jeg prøver da også at opdrage lidt på hende / ham" :engel: og så skynder jeg mig ellers væk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne prale - selvom det er totalt ufortjent :lol:

 

Den anden aften gik vi aftentur i parken efter det var blevet mørkt... Karla gik og snusede og havde ikke opdaget, at der stod en dame med en golden retriever lidt fra stien...

 

Da hun pludselig ser en bevægelse i mørket bliver hun derfor hunderæd (pun intended :mrgreen: ) og giver sig til at hysgø mens hun løber hen imod dem...

 

Jeg spæner efter mens jeg siger et eller andet i stil med:"De må godt være der, stop!" og det sekund jeg siger ordet stop, klapper kræet kaje og stopper op... :klap:

 

Damen var yderst imponeret "hold da op, hvor er hun lydig! Hun stoppede bare lige med det samme du sagde det!"

 

Jeg nænnede ikke at fortælle hende, at grunden til at kræet var stoppet var fordi hun havde genkendt den 12 årige Bella hund :lol::lol: og absolut ikke fordi jeg sagde det

Havde lignende oplevelse imens du havde hold i onsdags. Jeg gik jo bagerst på banen og trænede gatoren med hvalpene som forstyrrelser.

 

Da jeg skulle op og hente et target i huset, gik jeg forbi ham manden der sad på bænken med sin søn.

Han stoppede mig og begyndte at fortælle mig hvor imponerende det var, det han havde set mig lave, at det var helt vildt at jeg havde så meget styr på min hund og at det i hvert fald var god reklame for stedet at vi havde sådan nogle dygtige hunde herude... Han fortsatte med at fortælle om hvor mange folk han havde mødt med hunde der trak og stak af og og og... og jeg var altså bare SÅ dygtig :mrgreen:

 

Jeg nænnede heller ikke at fortælle ham at jeg meget vel kunne være et af de mennesker han havde undret sig over ude i virkeligheden, og at min hund hverken kan gå særligt pænt eller komme første gang jeg kalder i andre situationer end i lydigheds-regi :lol: Tænkte det var bedst for os begge at han bare forblev i troen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med Lonny. Det behøver damen absolut ikke at vide. ;-) Min standard kommentar i sådanne en situation er som reglen et smil og "Men jeg prøver da også at opdrage lidt på hende / ham" :engel:og så skynder jeg mig ellers væk :lol:

 

Ja, inden det går galt, og ens image som den perfekte hundeejer bliver ødelagt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...