Hop til indhold

Endnu en tråd om seler - Hurtta vs. K9?


Gæst RSB
 Share

Recommended Posts

Jeg håber, der er nogen, der vil dele ud af deres erfaringer :-)

 

Jeg leder efter en god sele til Sophus.

 

Jeg har kigget herinde på anbefalinger og søgt og søgt på nettet, og nu er jeg kommet frem til disse 3:

 

Julius k9 Powersele

Hurtta Pro

Kenjan gå/sporsele med filt

 

Kan I anbefale en frem for de andre, eller måske en helt anden? :genert:

 

Det skal bare være sådan en god all-round sele, som sidder godt og ikke ødelægger pelsen.

 

På forhånd tak for hjælpen :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at du også skulle prøve at kikke på Limex selerne, de findes både i Nylon og Læder.

 

Jeg har selv begge dele, men vil sige den i nylon er super til hverdag. Det er lige meget om den kommer i saltvand eller mudder, bare ned i en spand vand og så er den klar igen.

 

Kvaliteten er på højde med Hurrta, så jeg kan varmt anbefale den.

 

Du kan bla. finde den ved www.apporten.dk ellers kan du jo google lidt priser på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo har både Hurtta Y og K9, men Hurtta Y sidder klart bedst på hende. K9 glider frem og gnaver hende bag forbenenes armhuler:evil: Den bruger jeg så kun, når hun har trøje på.

 

Smækker lige et billede af hende med hver af dem, så du kan se begge to:banan: skal bare lige bevæger mig over til den anden computer:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt hurtta både t selen og y selen til mine hunde. Det er super seler som sidder godt på hunden - men man skal være opmærksom på at begge seler går op i syningen med tiden. I sær pro y selen hvor selve ringen sidder - pludselig falder den af fordi den syet på en dum måde. Så har man en hund som godt kan strække ud og skifte retninger lynhurtigt som mine så vil jeg ikke anbefale de to typer sele.

 

I dag bruger jeg hunter selen - den er suveræn til den type hund jeg har.

[media]http://www.aktivthundeliv.dk/6storage/500/17/aktivt-hundeliv-hunter-sele-vario-rapid.jpg[/media]

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt hurtta både t selen og y selen til mine hunde. Det er super seler som sidder godt på hunden - men man skal være opmærksom på at begge seler går op i syningen med tiden. I sær pro y selen hvor selve ringen sidder - pludselig falder den af fordi den syet på en dum måde. Så har man en hund som godt kan strække ud og skifte retninger lynhurtigt som mine så vil jeg ikke anbefale de to typer sele.

 

I dag bruger jeg hunter selen - den er suveræn til den type hund jeg har.

[media]http://www.aktivthundeliv.dk/6storage/500/17/aktivt-hundeliv-hunter-sele-vario-rapid.jpg[/media]

 

-Ina

 

Det er også den jeg har i brun (Hunter). Og jeg er som sådan også meget godt tilfreds. Men jeg synes ikke den er godt nok polstret og så skrider den ned på siden af ham, hvis han trækker ud til siden :neutral:

 

Er det din erfaring, at alle Hurttas seler ikke holder så længe, eller har det bare været uheldigt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har hørt det med ringen på Hurttas gamle t-sele - men oáldrig om den nye y-sele :hmm:

 

Og Dinah - hvor sidder y-selen godt på hende :5up: er stadig vildt træt af at den sidder så dumt på Karla... de sele der sidder bedst på hende er de billige step-in seler fra Trixie - og jeg synes simpelthen de er så grimme og ringe kvalitet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu bliver jeg forvirret :???:

Er det her en T-sele eller en Y-sele? :oops:

Og er der forskel på, hvad der virker bedst til en lille hund og en stor golden som min? :???:

Jeg kan heller ikke hitte ud af om det hedder det ene eller andet :oops: men den du har billede af der den har vi til Zacko og er meget glad for den, når vi skal have en ny bliver den magen til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu bliver jeg forvirret :???:

Er det her en T-sele eller en Y-sele? :oops:

Og er der forskel på, hvad der virker bedst til en lille hund og en stor golden som min? :???:

 

 

Ja det er en T sele. Problemet her er at stroppen som snoren sidder i kan gå løs i syningen og med en sele til flere 100 kr (jeg brugte den i læder) så bliver det hurtigt dyrt.

Et andet problem med T selen er også at hunden lettere kan trække sig ud af den, ved at gå baglæns.

 

Y selen springer op der hvor snoren sidder i ringen. Det er det stykke stof som er syet ind sammen med ringen. Det skete bare lige pludselig - så jeg var hurtig at få fat i mine ene beagle før han løb af huse.

 

Jeg har nu haft mindst 4 seler på under 3 år og det gider jeg ikke mere. Når man har to hunde bliver det jo dyrere. Hunter selen syntes jeg så fungerer godt men det er svært at finde noget når der er så mange at vælge i mellem.

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke hitte ud af om det hedder det ene eller andet :oops: men den du har billede af der den har vi til Zacko og er meget glad for den, når vi skal have en ny bliver den magen til :5up:

 

Tak :kys::kys::kys: Det var godt at høre - især fordi de er samme race og det hele :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også brugt hurrta t og y sele samt k9. Synes hurrtas sidder bedst (k9 drejer lettere til siderne og er heller ikke så blød/ polstret i bringe-stykket).

 

På en eller anden måde er jeg mest 'tryg' ved y-selen, fordi jeg ved brystselerne er mere usikker på, om bringestykket sidder korrekt eller for højt/ lavt. Bringestykket skubber sig jo også let lidt op og ned, tænker jeg. :confused: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger k9 selen til min golden og Hurrta til min cavalier. Han passer desværre ikke ind i k9.

Er rigtig glad for begge, synes dog k9 selen glider lidt rundt, men det kunne muligvis klares med det Y-bælte man kan købe til den.

 

Her et billede af begge seler, det er dog lidt svært at se Mingus' for al hans pels:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...