Hop til indhold

E kuldet


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

:lol:

 

Humpen, strinten mv. er jeg ikke bekendt med hos mig. Selvfølgelig har han prøvet at humpe da han var lille, men det har jeg en nul-tolerance politik over for, så faktisk er dette et større problem hos tæverne :shock:

 

Tror måske også at dette - sammen med numsefiksering - afhænger af hanhundens kontakt med tæver under opvæksten. Hvis en hanhund forsøger dette her i huset, så er der kontant betaling i form af klaps :mrgreen:

Så måske er jeg heldig, måske har det været min nu-tolerance politik, måske er mine tæver super til at opdrage eller meget sandsynligt en kombi. af disse faktorer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:lol:

 

Humpen, strinten mv. er jeg ikke bekendt med hos mig. Selvfølgelig har han prøvet at humpe da han var lille, men det har jeg en nul-tolerance politik over for, så faktisk er dette et større problem hos tæverne :shock:

 

Tror måske også at dette - sammen med numsefiksering - afhænger af hanhundens kontakt med tæver under opvæksten. Hvis en hanhund forsøger dette her i huset, så er der kontant betaling i form af klaps :mrgreen:

Så måske er jeg heldig, måske har det været min nu-tolerance politik, måske er mine tæver super til at opdrage eller meget sandsynligt en kombi. af disse faktorer.

 

Det lyder da dejligt:-D Så har jeg nok bare været ekstrem uheldig. Samtidig er Luna ikke god til at sige fra, og har altid duftet godt (selv nu 4 år efter sterilisationen)

 

Men det glæder mig at det kan lade sig gøre at få en hverdag uden humpen og strinten:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika

 

Og ja, jeg har jo nok bare været uheldig i de fleste møder med hanhunde. 2 hanhunde på besøg (hver for sig) har strintet i huset. Næsten alle hanhunde vi møder, hopper på Luna:roll::roll:

 

Ingen af mine hanhunde har strintet inde. (nu kan den lille heller ikke lette ben endnu, men regner ikke med at det skulle blive noget problem med ham heller).

 

Og nultolerance overfor humpen er der også her i huset og det fanges lynhurtigt, så det har heller ikke været noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Robin humpede ingen og strintede ikke på noget, når han gik i snor - og selvfølgelig heller ikke på noget indenfor! Ville han charme sig ind på tæver myssede han dem i øret i 2-3 minutter før han lige tog et numsesnif - det var det!

 

Han var virkelig nem og dejlig på alle områder pånær omkring andre hunde :evil: Men det var nok nærmere racen og den ringe opvækst end det var kønnet.

 

Pga. hans problemer med andre hunde valgte jeg en tæve, da jeg skulle have Kimmi. Og da jeg skulle beholde én af hendes hvalpe blev det så også en tæve (selv om jeg var fristet af min ene lille hanhvalp som ingen ville have...), da det var nemmere. Af samme grund er Vilya en tæve - jeg vil jo også gerne have hvalpe igen. Havde jeg kun valgt ud fra træningen, så havde jeg valgt en han! De er nemmere, ikke så humørsyge, knytter sig mere til en og ser bare SÅ meget mere flashy ud på en lydighedsbane!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt er den latterlig:oops: Men altså når man skal kæle hunden på maven, så er der noget i vejen:mrgreen::lol:

 

Hvor sjovt, det var det jeg syntes der var mest underligt ved at få en tæve, at skulle tage hende på brysterne når der skulle nusses, det har jeg aldrig tænkt over med de hanhunde jeg har haft :lol:

 

Efter hendes første løbetid hvor de ligesom bulede ud, der skulle jeg rent faktisk lige overvinde min blufærdighed før jeg ligesom kunne nusse hende på maven :oops:

 

Men i dag er det heldigvis blevet helt naturligt :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
jaaaaa, :lun: det faldt jeg også helt i svime over... Måske skal Karla have en aussie lillebror istedetfor :hmm: :mrgreen:

 

Ja og måske mig og Anders skulle tage at flytte på landet og få resten af hannerne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er lidt tidligt på den, men om ikke særlig længe er den stive bøjede og svagt logrende hale tegn på at nu løber mælken til; det også at de begynder at "klukke" (stavepladse?)

 

 

:mrgreen: Bare det var så vel.

Jeg har lige skrevet til et par stykker som var skrevet op til en tæve og hørt om de kunne være interesseret i en dreng, men ellers har jeg så faktisk kun en seriøs skrevet op til en dreng :???:

Synes også det er underligt at alle vil have tæver. Hvis jeg personligt kun skulle have en hund, og den skulle bruges til at arbejde med, så ville jeg vælge en hanhund!

Anyway, Aussiepower skal have en lille tøs, en skal til Finland og jeg skulle gerne have en. Men måske ender det med at jeg må tage en knægt og sætte tæven ud på foder :???:

 

Synes det er svært at finde de hjem jeg ønsker til knægtene: erfarne hjem med seriøs interesse i at arbejde med dem.

Har måtte takke nej til flere som "blot" ønskede en smuk sofaslænger de kan gå lidt tur med... men dette synes at være en general holdning til Aussien her hjemme efterhånden. Kun få ser den som en kompetent arbejdshund, har hørt flere som taler negativt om dem som arbejdshunde (læs på højt plan) og derfor straks ser på en BC :cry: En skam, vi skal ellers blot over på de anden side af sundet for at se en anden holdning.

 

... SORRY, nu skal jeg nok stoppe mit sorte humør! Hvis jeg ikke finder egnede hjem til knægtene, så køber jeg sgu en bondegård og beholder dem alle sammen

 

Ja, det er jo ingen hemmelighed, at hvis jeg bare skulle have en hund til at træne med, så blev det også helt klart en hanhund, jeg er bare mest til hanner, de er bare nemmere og mere stabil at have med at gøre og i forbindelse med prøver og den slags er det også bare SÅ meget nemmere med hanhunde :blink: Men jeg er nød til at være standhaftig, når jeg gerne vil avle, nytter det jo ikke noget at jeg fylder huset med hanhunde :genert:

 

Men strinten, humperi og lign. er nu heller ikke noget jeg kender til fra mine hanhunde, eller det vil sige Cody kan finde på at strinte når vi er fremmede steder, men det kan Flica så også, så lige hvad det angår, står det 1-1 mellem hanner og tæver her :mrgreen:

Og hvis nogle af mine hunde skulle finde på at humpe -hvilket jeg også har en nul tolerrance overfor, så er der faktisk også størst risiko for at det er Flica der gør det, så igen ser det faktisk ikke så godt ud for tæverne her :engel:

 

Men for Chivas' vedkommende glæder jeg mig godt nok også til at få en intakt tøs i huset igen, for man må sige at han er blevet noget mere opmærksom på damerne, nu hvor det ikke er hverdag for ham, end hvad han har været, så forhåbentlig bliver han lidt imuniseret igen, når lillesøster flytter ind :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men for Chivas' vedkommende glæder jeg mig godt nok også til at få en intakt tøs i huset igen, for man må sige at han er blevet noget mere opmærksom på damerne, nu hvor det ikke er hverdag for ham, end hvad han har været, så forhåbentlig bliver han lidt imuniseret igen, når lillesøster flytter ind :lun:

 

Det der forstår jeg slet ikke??? Han er da ikke opmærksom på damerne - nej, han er kun forelsket i én Astagator :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Bare det var så vel.

Jeg har lige skrevet til et par stykker som var skrevet op til en tæve og hørt om de kunne være interesseret i en dreng, men ellers har jeg så faktisk kun en seriøs skrevet op til en dreng :???:

Synes også det er underligt at alle vil have tæver. Hvis jeg personligt kun skulle have en hund, og den skulle bruges til at arbejde med, så ville jeg vælge en hanhund!

Anyway, Aussiepower skal have en lille tøs, en skal til Finland og jeg skulle gerne have en. Men måske ender det med at jeg må tage en knægt og sætte tæven ud på foder :???:

 

Synes det er svært at finde de hjem jeg ønsker til knægtene: erfarne hjem med seriøs interesse i at arbejde med dem.

Har måtte takke nej til flere som "blot" ønskede en smuk sofaslænger de kan gå lidt tur med... men dette synes at være en general holdning til Aussien her hjemme efterhånden. Kun få ser den som en kompetent arbejdshund, har hørt flere som taler negativt om dem som arbejdshunde (læs på højt plan) og derfor straks ser på en BC :cry: En skam, vi skal ellers blot over på de anden side af sundet for at se en anden holdning.

 

... SORRY, nu skal jeg nok stoppe mit sorte humør! Hvis jeg ikke finder egnede hjem til knægtene, så køber jeg sgu en bondegård og beholder dem alle sammen

 

 

Giv det liiiiige 1-2 år, så skal jeg med glæde aftage en smækker han :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Selvfølgelig finder du gode egnede hjem til drengene også!

 

Ellers sender du bare et par stykker herhjem! :lun:

 

Hanhunde er det bedste, og sorry all - men det er altså de smukkeste :slem:

 

Eneste ulempe er når de tisser op af det nyvaskede vasketøj.. men det kan Aussiepowers Flica sikkert også finde på! :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig finder du gode egnede hjem til drengene også!

 

Ellers sender du bare et par stykker herhjem! :lun:

 

Hanhunde er det bedste, og sorry all - men det er altså de smukkeste :slem:

 

Eneste ulempe er når de tisser op af det nyvaskede vasketøj.. men det kan Aussiepowers Flica sikkert også finde på! :drille:

 

Nå nå, nu er der altså ingen af mine hunde der tisser op ad hverken rent eller beskidt vasketøj, nå! :fornaermet::fornaermet::fornaermet:

 

Men hvis de gjorde, så ville der nok være lige så stor sandsynlig for at det var Flica der gjorde det, som for at det var nogle af hannerne :genert::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Er nu også sikker på at du finder gode hjem til hannerne.

 

Nu er jeg mest til tæver, og jeg tror det kommer ligeså meget an på temp. når det handler om at vælge køn.

 

Jeg synes der er fordele og ulemper ved begge køn, og synes ikke at hannerne nødvendigvis er bedre end tæverne eller omvendt.

 

Jeg ved ikke om hannerne er bedre at træne med, for jeg må indrømme at jeg ikke kunne forestille mig en bedre træningshund end Caia. Hun er alletiders, og jeg nyder det hver gang vi står på træningsbanen:-) Så hende ville jeg ikke bytte ud for nogen anden hund.

 

Jeg synes det er trist hvis Aussien ikke bliver anset som værende en hardcore træningshund - De kan til hver en tid nå langt inden for mange forskellige hundesport. Jeg tror flere og flere primært falder for deres smukke ydre desværre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal du ikke selv have en, du har jo snakket om en hund nr. 3 i en større størrelse og med mere træningsdrive end chierne. :engel:

 

Når jeg har købt mit hus SÅ skal der ses på hunde :mrgreen: Jeg er jo hemmeligt forelsket i Sirius herinde fra..

Men jeg synes at Amocca jo lissom har pladsen - ik os?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt, det var det jeg syntes der var mest underligt ved at få en tæve, at skulle tage hende på brysterne når der skulle nusses, det har jeg aldrig tænkt over med de hanhunde jeg har haft :lol:

 

Efter hendes første løbetid hvor de ligesom bulede ud, der skulle jeg rent faktisk lige overvinde min blufærdighed før jeg ligesom kunne nusse hende på maven :oops:

 

Men i dag er det heldigvis blevet helt naturligt :mrgreen:

 

Hehe, det har jeg aldrig haft problemer med:lol::lol:

 

Og alle jer andre, tusind tak for at drive en fordom til jorden, så er jeg da meget mere åben for det, at få en hanhund, HVIS det skulle blive til det.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...