Hop til indhold

Stofbur - Gode info søges:o)


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Jeg er på udkig efter et stof bur, til når jeg skal starte som træner føl, og evt. have Caia med mig. I det hele taget kunne jeg godt tænke mig sådan et bur til når vi også er til konkurrencer osv.. :-)

 

Jeg har prøvet at kigge mig lidt om inde på nettet, men synes ikke lige at jeg kan finde så meget om det igen. Så hvis I kender et par gode links, så kom endelig med dem:engel:

 

Er der noget der er bedre end andet, og hvad med str. på buret? Det skal jo passe til en Aussie... Hehe!

 

Og så er det vel bare igang med at træne hjemme i stuen først, og så bygge mere og mere på, altså i forhold til det at hun vænner sig til at være i et bur:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg har ikke prøvet så mange.

 

Det første jeg købte var et rimelig billigt et med rund bue, der blev holdt på plads af nogle metalbøjler i loftet. Virkelig dårligt og tilmed farligt for hunden når bøjlerne gik i stykker.

 

Da jeg skulle købe et nyt spurgte jeg indehaveren af butikken lidt til rådt. Jeg ville have et firkantet på grund af mine dårlige erfaringer med de runde, men hun havde rundt de runde "og de var virkelig gode, super kvalitet".

 

Ja right, mange til møg - og endda meget dyrer møg :evil:

 

... men det er ikke første gang indehaveren af denne butik sælger mig nogle virkelig "kvali varer""

 

Så godt råd køb en af de firkantede modeller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Super, dem jeg har kigget på er firkantede ´- og i dag til HTM konkurrence, så jeg flere have denne type model..

 

Så det er hermed noteret at det skal være af denne model.

 

Hmm.. Jeg må se mig om efter noget der er solidt og godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
www.ostrand.dk har gode og billige stofbure med metalstel - det er klart dem jeg vil anbefale. Stofbure uden stel har aldrig fungeret godt for mig :vedikke:

 

Jaa, har lige været inde og kigge lidt på dem, men de er meget billige, i forhold til nogen andre jeg har set. Er de af en ok kvalitet?

 

Og kan de foldes sammen så det er nemt at have med sig?! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

www.ostrand.dk har gode og billige stofbure med metalstel - det er klart dem jeg vil anbefale. Stofbure uden stel har aldrig fungeret godt for mig :vedikke:

 

Jeg synes også de er lækre :-D Og så er der ofte ekstra tilbud på DKK udstillingerne :5up:

 

Du kan jo se dem på Hillerød udstillingen til maj Chili com Caia

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg synes også de er lækre :-D Og så er der ofte ekstra tilbud på DKK udstillingerne :5up:

 

Du kan jo se dem på Hillerød udstillingen til maj Chili com Caia

 

Kan godt fornemme at de måske er værd at kigge på. Jeg ved endnu ikke om jeg kommer op til Hillerød, men hvis jeg gør, må jeg lige HUSKE at se mig om efter et bur... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan et Dogman bur som kan åbnes i toppen og foran med lynlås. Desuden kan man gøre buret fast med pløkker hvis det skal være udenfor.

 

Jeg har brugt mit både til transport men også som hvalpebur om natten fordi det kan være åben i toppen.

Nem at klappe sammen og stille op og så kan det vaskes

 

Canvasbur sammenklappeligt, flere størrelser

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har sådan et Dogman bur som kan åbnes i toppen og foran med lynlås. Desuden kan man gøre buret fast med pløkker hvis det skal være udenfor.

 

Jeg har brugt mit både til transport men også som hvalpebur om natten fordi det kan være åben i toppen.

Nem at klappe sammen og stille op og så kan det vaskes

 

Canvasbur sammenklappeligt, flere størrelser

 

Det ser også ud til at være et godt bur:5up:

Tak for linket... Det skal jeg lige lure noget mere på.

Kan godt lide at man kan fastgøre det med pløkker, til hvis det er udenfor man skal være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde et dogman tidligere, det var jeg såmænd vældigt glad ved... indtil Karla lærte sig selv at lyne det op og i.... en dag - hvor vi endda var hjemme - har hun åbebnbart kedet sig lidt, så hun gnavede desværre lynlåsen i buret istykker...

 

Nu har vi sådan et her T-camp Deluxe ... det fungerer upåklageligt (og vi har sat hårdt ind på lynlås er no-go :mrgreen: både at åbne den og bide i den...)

 

[media]http://media.zooplus.com/bilder/transporthtte/tcamp/de/luxe/1/300/13805_1.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

www.ostrand.dk har gode og billige stofbure med metalstel - det er klart dem jeg vil anbefale. Stofbure uden stel har aldrig fungeret godt for mig :vedikke:

 

Sådan et har vi. Det er fuldt ud lige så fint som dem til 500-600 kr. Mit kostede så bare kun 250, mener jeg.

 

Har undersøgt metalburs-markedet for nylig, men ender nok med et stofbur igen (et nr. større).

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har denne model og er super glad for den:

 

Køb letvægtsbur nylon m. metalstativ 70x52x52cm ass. - Tilbud: 552,00,-

 

Kan dog se, at det ligner det fra ostrand.dk til forveksling, det er bare en del dyrere. Så hvis det er det samme, som det fra ostrand, er det da en virkelig god deal.

 

Jaaa det ser ikke helt tosset ud:klap:.... Skal bare lige finde ud af hvilken str. jeg skal bruge. Chili kan jo være i et hvilket som helst bur, da hun ikke fylder meget... Meen Caia er jo noget større... Vil gerne have et, til når jeg skal til konkurrencer, og hvis hun skal med mig når jeg er nede i klubben som føl osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaa det ser ikke helt tosset ud:klap:.... Skal bare lige finde ud af hvilken str. jeg skal bruge. Chili kan jo være i et hvilket som helst bur, da hun ikke fylder meget... Meen Caia er jo noget større... Vil gerne have et, til når jeg skal til konkurrencer, og hvis hun skal med mig når jeg er nede i klubben som føl osv...

 

Det er nemlig rigtig praktisk med sådan et bur. :5up: Så har hunden også et sted at slappe af. Tyson elsker sit, vi har det stående opslået herhjemme, det er hans hule, hvor han altid kan søge helle. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stofburet fra Østrand er af en god kvalitet, selvom prisen er "billig".

 

Jeg har haft lånt dem et par gange og de er nemme at sætte op modsat nogle af de andre, hvor mit dårlige håndled og minus fingerkræfter ikke kan.

 

Lige pt. har jeg et stofbur af samme model (se vedhæftede billede); dog købt i Metro og det holder altså også godt, men der er kvalitetsforskel - Østrand forhandlede ikke de stofbure dengang jeg købte mit Metrobur.

Jeg har også et af de runde modeller i den dyre ende (jeg kan ikke huske mærket, men det er købt hos en jagtbutik) og det fungerer for os.

 

Der står dog et af Østrands bure på ønskelisten, hvis jeg kan få overtalt gemalen - han kan slet ikke se, hvad jeg skal bruge endnu et stofbur til, når nu jeg har metalbur og vogn til udstillingerne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg forstår jo ikke det smarte i, at der kan sættes pløkker i? Enten er hunden i buret, og hvis den ikke er, har jeg tasker og andet, der står bedre derinde når de ikke er overvåget. Så der er altså hele tiden et eller andet, som kan tynge buret, så det ikke flyver væk.

 

For maaaange år siden købte jeg et stofbur, som har tjent mig upåklageligt. Indtil jeg anskaffede mig en destruktionsvappe for snart to år siden, der syntes hun skal være med i ALT. Hvilket har resulteret i et sønderrevet bur. Men det er min egen skyld og ikke noget produktet kan klandres for.

 

Mit nyeste fra Østrand købte jeg for små to måneders tid siden, og det har fungeret upåklageligt. Og endda med et smartere stangsystem end det gamle jeg har, hvor fjedrene er blevet "trætte", hvilket betyder stængerne har en tendens til at falde ned.

 

Helt kort: kan klart anbefale dem fra Østrand!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt kort: kan klart anbefale dem fra Østrand!

Jepper :5up:

 

Kvaliteten er bare i top.

Det første stofbur jeg købte til Asta stod mig i 800 kr, deeet afgik så ved døden fordi vapperen en dag mente at hun skulle ud - NU! Mit næste blev købt hos Østrand til under halv pris, og gud hvor følte jeg mig dog snydt. Kvaliteten var mindst lige så god som på det hundedyre bur, og leveringstiden på blot et par dage... Så, aldrig mere de dyre stofbure når man kan få Østrand-kvalitet til små penge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jepper :5up:

 

Kvaliteten er bare i top.

Det første stofbur jeg købte til Asta stod mig i 800 kr, deeet afgik så ved døden fordi vapperen en dag mente at hun skulle ud - NU! Mit næste blev købt hos Østrand til under halv pris, og gud hvor følte jeg mig dog snydt. Kvaliteten var mindst lige så god som på det hundedyre bur, og leveringstiden på blot et par dage... Så, aldrig mere de dyre stofbure når man kan få Østrand-kvalitet til små penge :mrgreen:

 

Åh, ja - kender følelsen.

 

Mit gamle stofbur blev købt brugt for ca. 8 år siden. På et tidspunkt hvor der tilsyneladende var en enkelt amerikansk producent, der havde patent på ideen. I hvert fald stod buret (der godt nok er kæmpestort) mig i 1.300 kroner. Brugt...!

 

Så selvom det egentlig havde udlevet sig selv fuldt, var jeg en lille smule bitterfis, da mini-teoristen kradsede et ekstra stort udluftningshul i frontlågen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jepper :5up:

 

Kvaliteten er bare i top.

Det første stofbur jeg købte til Asta stod mig i 800 kr, deeet afgik så ved døden fordi vapperen en dag mente at hun skulle ud - NU! Mit næste blev købt hos Østrand til under halv pris, og gud hvor følte jeg mig dog snydt. Kvaliteten var mindst lige så god som på det hundedyre bur, og leveringstiden på blot et par dage... Så, aldrig mere de dyre stofbure når man kan få Østrand-kvalitet til små penge :mrgreen:

 

Det lyder til at det er østrand vi skal besøge, så vi kan få sådan et bur med hjem:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at det er østrand vi skal besøge, så vi kan få sådan et bur med hjem:-)

 

Uh, jeg elsker bare Østrand. Men jeg kan vel ikke forsvare ENDNU en tur derind.... Før om en måneds-tid måske...

 

/Mette *misundelig*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Mht. træning, er planen så ikke at du skal cykle derud? Eller bliver du kørt?

 

For ellers kan hun jo bare være i anhængeren, så skal du ikke slæbe et bur med til hende :)

 

Anja - Jeg tror ikke hun bliver i anhængeren:-) Hehe. Det er nok bedst med et bur. Tænkte at jeg da snildt kan have det med på cyklen, men det bliver måske umuligt? Jeg tror jeg alt kan lade sig gøre... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...