Gæst Tølbe2000 Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Hej Hundeforum... Nyt medlem her glæder mig til at lære jer nærmere at kende:-) Jeg har et væddemål, jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om. Min bror har væddet om hvor højt hunde kan hoppe!:hmm: Tja, det er jo individuelt fra race til race, fysik mv. Men hans kammerat mener ikke, at en hvilken som helst hund, kan hoppe over 120 cm!:stupid: Min brors egen erfaring er en schæfer blanding, der sprang over en hæk på ca. 180 cm. Hvad er jeres erfaringer? Giv mig et praj og jeg vil give det videre. Der står et helt weekendophold på spil:cool: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret April 13, 2010 Rapporter Share Besvaret April 13, 2010 Velkommen til Min gamle fox-terrier kunne hoppe ret højt. Jeg er 165 høj - og har et gammelt "hoppe"-billed af ham, hvor hans hoved er et par cm. over mit hoved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Røntved Besvaret April 13, 2010 Rapporter Share Besvaret April 13, 2010 Vores Finske Lapphund klarer fint hækken på ca 150 cm. Højere hække klares ved at hoppe op på hækken og så trille ned:damn:. Værre er det med vores plankeværk, det er af typen med planker skiftevis på hver side, der klatre han bare over:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 13, 2010 Rapporter Share Besvaret April 13, 2010 Min dansk/svensk blanding - som er 38 cm over ryggen - kan snildt hoppe op i hovedhøjde med mig... jeg er 160 cm høj.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret April 13, 2010 Rapporter Share Besvaret April 13, 2010 Jeg er 170 cm og min yngste beagle kan uden besvær hoppe op og kysse mig på munden :5up: Oscar måler cirka 38 cm fra skulderen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 13, 2010 Rapporter Share Besvaret April 13, 2010 Jeg er 170 cm og min yngste beagle kan uden besvær hoppe op og kysse mig på munden :5up: Oscar måler cirka 38 cm fra skulderen Det nummer kan Liva også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Jeg skulle se på cavalier for år tilbage og de havde extra hegn/låge fra den store lukkede gård til stuehuset. Adskillige stykker forserede et hegn på over 1,20 meter for at komme med i køkkenet. Og disse ver jo temmelig små. Nu er der jo forskel på frit spring og et hvor benene kan få fat og derfor lidt klatren over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Nana kan ihvertfald hoppe 160 cm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Rekorder fra dyreverden Høyeste hopp av en hund Verdensrekorden for høyeste hopp av en hund er 167,6 centimeter. Dette ble gjort av Cinderella May A Holly Grey (Cindy), en Greyhound som trenes av Lourdes Edlin og Sally Roth. Hun eies av Kathleen Conroy og Kate Long fra USA. Hoppet skjedde 3. Oktober 2003. nyeste jeg lige kunne finde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Rekorder fra dyreverden Høyeste hopp av en hund Verdensrekorden for høyeste hopp av en hund er 167,6 centimeter. Dette ble gjort av Cinderella May A Holly Grey (Cindy), en Greyhound som trenes av Lourdes Edlin og Sally Roth. Hun eies av Kathleen Conroy og Kate Long fra USA. Hoppet skjedde 3. Oktober 2003. nyeste jeg lige kunne finde. Ha - hvis det passer så har min Oscar jo slået den rekord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Ha - hvis det passer så har min Oscar jo slået den rekord nej, så burde han have hoppet over dig :blink: Der er tale om et faktisk hop over noget, ikke hvor højt en hund kan komme med snude ect. Men få en rekord bøgerne ud og dokumentere det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 hunden har så åbenbart slået sin egen rekord Fantastic Pets - Highest Jump by a Dog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Jeg har med mine 2 egne øjne set en galgo hoppe over et plankeværk der var en smule højere end mig (jeg er 1,70 m) På den anden side kan min egen Greyhound ikke finde ud af at hoppe over vores havelåge der er 90 cm :blink: Hun er selv 71 cm over skulderen, og kan med lethed lægge hagen på lågen og kigge ud......men hoppe over.... næhhh, der har hun da aldrig hørt om at man kan....:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Speedy som var en Gravhund/Pudelbl. ( 27 i skulderhøjde) kunne nemt springe over et hegn på 120 cm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 hunden har så åbenbart slået sin egen rekord Fantastic Pets - Highest Jump by a Dog :hmm:Hmmm. Da jeg boede i Lejlighed sprang Min da værende hund over 180cm hæk:vedikke: Når jeg kommer hjem finder jeg lige et gammelt billede af en DdB i spring:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 :hmm:Hmmm. Da jeg boede i Lejlighed sprang Min da værende hund over 180cm hæk:vedikke: Når jeg kommer hjem finder jeg lige et gammelt billede af en DdB i spring:blink: cujo kan også komme over 1,80 meter. men ikke uden at vælte det samtidig så tror man skal tænke over det er over en stang og ikke over hegn hvor hunden sandsynligvis bruger bagbenene også...ikke at jeg betvivler jeres flyvende hunde :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Ha - hvis det passer så har min Oscar jo slået den rekord greyhound'en med rekorden springer over uden at røre, de fleste hunde der forcerer høje hegn, kravler/griber fat over toppen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Jeg håber ikke Bassil finder ud af, at han kan hoppe over 90 cm (hegnet i haven) !! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst r@kke Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 har hørt at der mindst skal være 120 cm. højt og nogle hunde kan endda forcere sådanne højder og kræver derfor endnu højere hegn. men måske du kan lære din søde vovse, at blive indenfor dit hegn anyway? med hjælp fra naboer og et par spande vand, hvem ved? held og lykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 greyhound'en med rekorden springer over uden at røre, de fleste hunde der forcerer høje hegn, kravler/griber fat over toppen Det er nemlig rigtigt. Jeg har set Vinnie hoppe over et hegn på 150 cm, og der greb hun også fat i toppen. En anden gang nåede hun ikke helt over, men blev siddende på toppen af hegnet som en stor uformelig fugl. Da ville jeg gerne have haft et kamera ved hånden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Min hund kan ikke engang hoppe op i sofaen, haha.. Og hun er større end de Dansk Svenske herinde der snildt hopper i hovedhøjde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 14, 2010 Rapporter Share Besvaret April 14, 2010 Rekorder fra dyreverden Høyeste hopp av en hund Verdensrekorden for høyeste hopp av en hund er 167,6 centimeter. Dette ble gjort av Cinderella May A Holly Grey (Cindy), en Greyhound som trenes av Lourdes Edlin og Sally Roth. Hun eies av Kathleen Conroy og Kate Long fra USA. Hoppet skjedde 3. Oktober 2003. nyeste jeg lige kunne finde. Og det så bare sejt ud!!! Så det i et eller andet hundeprogram engang:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sammar Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 har hørt at der mindst skal være 120 cm. højt og nogle hunde kan endda forcere sådanne højder og kræver derfor endnu højere hegn. men måske du kan lære din søde vovse, at blive indenfor dit hegn anyway? med hjælp fra naboer og et par spande vand, hvem ved? held og lykke Til hvad dog? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Til hvad dog? smid på hunden selvfølgelig..... det hjælper heelt vildt eller nåwet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sammar Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 smid på hunden selvfølgelig..... det hjælper heelt vildt eller nåwet Nårh doh! Det er bare mig der ikke ved så meget om opdragelse, havde slet ikke tænkt så langt, dumme mig :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts