Hop til indhold

Hvor højt kan hunde hoppe!

Gæst Tølbe2000
 Share

Recommended Posts

Gæst Tølbe2000

Hej Hundeforum...

Nyt medlem her glæder mig til at lære jer nærmere at kende:-)

Jeg har et væddemål, jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om.

Min bror har væddet om hvor højt hunde kan hoppe!:hmm:

Tja, det er jo individuelt fra race til race, fysik mv. Men hans kammerat mener ikke, at en hvilken som helst hund, kan hoppe over 120 cm!:stupid:

Min brors egen erfaring er en schæfer blanding, der sprang over en hæk på ca. 180 cm.

Hvad er jeres erfaringer?

Giv mig et praj og jeg vil give det videre. Der står et helt weekendophold på spil:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved

Vores Finske Lapphund klarer fint hækken på ca 150 cm. Højere hække klares ved at hoppe op på hækken og så trille ned:damn:. Værre er det med vores plankeværk, det er af typen med planker skiftevis på hver side, der klatre han bare over:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle se på cavalier for år tilbage og de havde extra hegn/låge fra den store lukkede gård til stuehuset.

Adskillige stykker forserede et hegn på over 1,20 meter for at komme med i køkkenet. Og disse ver jo temmelig små.

Nu er der jo forskel på frit spring og et hvor benene kan få fat og derfor lidt klatren over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rekorder fra dyreverden

Høyeste hopp av en hund Verdensrekorden for høyeste hopp av en hund er 167,6 centimeter. Dette ble gjort av Cinderella May A Holly Grey (Cindy), en Greyhound som trenes av Lourdes Edlin og Sally Roth. Hun eies av Kathleen Conroy og Kate Long fra USA. Hoppet skjedde 3. Oktober 2003.

nyeste jeg lige kunne finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rekorder fra dyreverden

Høyeste hopp av en hund Verdensrekorden for høyeste hopp av en hund er 167,6 centimeter. Dette ble gjort av Cinderella May A Holly Grey (Cindy), en Greyhound som trenes av Lourdes Edlin og Sally Roth. Hun eies av Kathleen Conroy og Kate Long fra USA. Hoppet skjedde 3. Oktober 2003.

Ha - hvis det passer så har min Oscar jo slået den rekord :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har med mine 2 egne øjne set en galgo hoppe over et plankeværk der var en smule højere end mig (jeg er 1,70 m) :shock:

På den anden side kan min egen Greyhound ikke finde ud af at hoppe over vores havelåge der er 90 cm :blink: Hun er selv 71 cm over skulderen, og kan med lethed lægge hagen på lågen og kigge ud......men hoppe over.... næhhh, der har hun da aldrig hørt om at man kan....:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Hmmm. Da jeg boede i Lejlighed sprang Min da værende hund over 180cm hæk:vedikke:

Når jeg kommer hjem finder jeg lige et gammelt billede af en DdB i spring:blink:

cujo kan også komme over 1,80 meter.

men ikke uden at vælte det samtidig :lol: så tror man skal tænke over det er over en stang og ikke over hegn hvor hunden sandsynligvis bruger bagbenene også...ikke at jeg betvivler jeres flyvende hunde :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

har hørt at der mindst skal være 120 cm. højt :???:

og nogle hunde kan endda forcere sådanne højder og kræver derfor endnu højere hegn.

men måske du kan lære din søde vovse, at blive indenfor dit hegn anyway? med hjælp fra naboer og et par spande vand, hvem ved?:genert:

held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

greyhound'en med rekorden springer over uden at røre, de fleste hunde der forcerer høje hegn, kravler/griber fat over toppen ;-)

Det er nemlig rigtigt. Jeg har set Vinnie hoppe over et hegn på 150 cm, og der greb hun også fat i toppen. En anden gang nåede hun ikke helt over, men blev siddende på toppen af hegnet som en stor uformelig fugl. Da ville jeg gerne have haft et kamera ved hånden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rekorder fra dyreverden

Og det så bare sejt ud!!! Så det i et eller andet hundeprogram engang:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

har hørt at der mindst skal være 120 cm. højt :???:

og nogle hunde kan endda forcere sådanne højder og kræver derfor endnu højere hegn.

men måske du kan lære din søde vovse, at blive indenfor dit hegn anyway? med hjælp fra naboer og et par spande vand, hvem ved?:genert:

held og lykke

Til hvad dog?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

smid på hunden selvfølgelig..... det hjælper heelt vildt

eller nåwet

Nårh doh! Det er bare mig der ikke ved så meget om opdragelse, havde slet ikke tænkt så langt, dumme mig :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites