Hop til indhold

"kvajebajer" tråden.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver altså pludselig mindet om en rigtig fæl ting. Det er lidt OT, for jeg var heldigvis ikke personligt involveret, men var tilskuer til dramaet.

 

Da jeg var barn/ung havde min familie et sommerhus på et fantastisk naturskønt sted, en kun ca. 100 meter bred landtange med åbent hav til den ene side og en lavvandet fjord fyldt med små øer til den anden. Vi tog tit ud til øerne, især den største af dem, som man kunne gå over til når der var ebbe.

Nogle måneder hver sommer gik der en flok kvier og en tyr derovre. De fleste af tyrene var meget fredsommelige, men ét år var der en der tog sit job meget alvorligt, og det rygtedes snart at man skulle holde sig fra øen.

Det var der så en famile af turister der ikke havde hørt. De sejlede derover på en tømmerflåde - med hund.

I samme øjeblik tømmerflåden rørte strandkanten derovre kom tyren farende, og familien bestemte sig til at de alligevel ikke ville besøge øen. Men hunden var allerede sprunget i land, og hver gang den forsøgte at komme tilbage til flåden, gik tyren imellem.

Jeg husker at vi stod og betragtede kampen i mere end en time, medens familien padlede frem og tilbage langs kysten og kaldte på hunden, ungerne hylede og den stakkels hund gjorde alle mulige krumspring for at slippe fra tyren.

Jeg synes ærligt talt forældrene skyldte både hund og unger en ordentlig kvajeanretning efter den tur :lol:

 

Årh, hvor synd for den stakkels hund :megaked: Tror jeg var gået helt i panik og viftet med røde tørklæder og hvad ved jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ikke at jeg ikke STOR nyde alle hundehistorierne, for det gør jeg :mrgreen: :klap: :mrgreen: :klap:

 

Men den her historie lyder altså vældig ........................ interessant/underholdende/lærig :engel: Så kom nuuuuuuuuuuuuuuu med den :engel:

 

Ja det lyder som noget nogen gerne vil hemligholde, så ja bare spydt ud med det :slem:

 

Jamen, når I presser sådan så....... :mrgreen::lol:

 

I vinters var der en dame jeg var ret bekymret for, fordi hun virkede til at bo i min lokale hundeskov. Jeg vender lige historien med Nollike og en anden bruger på HF og da vi går en tur i Hegnet, fortæller jeg at der har været et telt slået op, i min. ½ år. Jeg fortæller også at det er et stykke tid siden at jeg har set damen og at jeg ikke ved om det er hendes telt.

 

Det hele er lidt mystisk (jeg formår vist ikke helt beskrive hvor underligt det virkede) men Nollike bliver ved med at: Har du kigget ind i teltet, hvorfor ikke?.... og skal vi ikke gå over og se hvad der er derinde, jamen der kan jo være nogen der ligger derinde (underforstået = død) osv.....

 

Endelig får "barnet" sin vilje og jeg viser hende og den anonyme HF bruger (ved ikke om vedkommende vil have at jeg sætter navn på) derover. Nollike går rimelig fatet hen til teltet, lyner forsigtigt forteltet op, men lige idèt hun har fået lynet den inderste lynlås 20 cm. op og alle holder vejret i spænding,...... kommer Noomi styrtende fra bagsiden og jorder ind i teltet.

 

Ej altså, det skulle have være filmet, for det kan ikke beskrives!!!!!. Aldrig har jeg set Nollike bevæge sig så hurtigt væk fra noget..... og med det mest mærkelige, åbne ansigtsudtryk, ever. :lol: :lol:

 

 

 

..... undskyld Nollike at jeg sådan udleverer dig, men det er i underholdningens tjenste. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastiske historier! :klap: :lol:

 

I kan lige få en om hver af hundene. Vi starter med Kency.

Kency elskede at gå på opdagelse, og gerne helt alene! En sommerdag stod jeg i køkkenet, da jeg pludselig hører en hund gø helt vildt udenfor. Tænkte straks hvem det for fanden nu var der havde en så uopdragen hund, som bare gøede i ét væk ude ved vejen.. :stupid: Indtil jeg kiggede ud af vinduet og så ét stks Kency godt i gang med at gø livet af to ældre damer, med hver sin rolator som gik en tur rundt om plejehjemme (som vi boede lige overfor).. så det var altså ikke bare NOGEN som havde en uopdragen hund, det var tilmed mig selv.. Så måtte pænt gå ud og hente min hund ind igen og undskylde mange gange overfor de stakkels skræmte ældre damer.. :genert:

 

Sitto havde jeg med til et julestævne (agility) på Vilhelmsborg engang. Hun var ikke helt tryg ved at være i en ridehal og alle mennesker - så jeg havde sat mig for at vi bare tog det stille og roligt. Pyt med fejl, bare hun fik en positiv oplevelse! :kys:

Med en masse sjove lyde og positiv heppen fra min side klarede hun sig godt igennem det første stykke - indtil vi nåede tunnellen. Her valgte hun så at blive siddede inde i den.. :lol:

Jeg kaldte og kaldte, men Sitto havde besluttet sig på ikke at komme ud.. :fornaermet: Så mig ned på alle fire, røven i vejret og halvvejs ind i tunnellen for at hive min hund ind - og forlade banen med både et lidt flovt udtryk tror jeg, og samme tid et stort smil - dét kunne jeg altså ikke lade vær med at grine af. For kan nemt forestille mig hvor sjovt det har set ud.. :mrgreen:

Senere skulle vi løbe én bane mere - her nåede jeg knap nok at sige "Fremad" første gang, inden Sitto vendte om, løb op af trappen op til alle tilskuerne, fandt min træner og hoppede op på skødet af hende.. ja, så måtte jeg jo så finde snoren og forlade banen alene, og hente min hund blandt publikum - hun mente tydeligvis ikke at vi skulle løbe agility dén dag.. :lol:

 

De to hunde har givet mig mange gode grin! :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne her er måske mere relevant i "Når ens hund har lavet noget lort" tråden, da det helt bogstaveligt er det, det handler om, men det var ejeren der kvajede sig.

 

Chase skal altid sk*de inden træning, og i går aftes var da heller ingen undtagelse. Jeg samler op og smider posen bag i min pick-up truck så jeg kan smide det ud, når jeg kommer hjem.

 

Men da jeg kom hjem var der ingen pose. Og så huskede jeg jo lige, at der var parkeret en pick-up magen til min lige ved siden af... Vi træner på en parkeringsplads bag et stort hospital, så der er ingen garanti for, at den bil tilhørte en af de andre hundeejere, men det håber jeg.... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige dele en historie, selvom den egentlig ikke er min... men der er andre end Karla der kan spille hvalpekortet og komme afsted med det ;-)

 

Vores kære legekammerat Jackpot er meget glad for børn og endnu gladere for leverpostejsmadder :mrgreen: Tilfældet ville, at en dag på en eftermiddagstur møder Louise og han en mor med en klapvogn og en lille pige på en 4 år ved siden af... Barnet er igang med en leverpostejsmad mens hun går der...

 

Jackpot og Loise går egentlig på den anden side af en stor plæne og hunden er løs, da der jo ikke er "andre" end dem... Jackpot ser dog disse mennesker og bestemmer sig for, at dem må han hilse på... så Louises kalden vel ignoreret, drøner han med fuld fart over til trioen - stor er hans glæde, da han opdager sin uventede bonus i form af maden i barnets hånd, som han prompte rejser sig på bagbenene og æder, hvorefter han stiller sig op af barnet og forsøger at tungekysse hende, for at få de sidste rester ud af hendes mund :lol:

 

Hundemoderen ankommer forpustet, hiver hunden ned og undskylder en million gange... heldigvis er barnet mere overrasket end forskrækket og moderen tager det pænt, med ordene: "han er jo bare en lille fræk hvalp" :mrgreen:

 

Jackpot var omkring halvandet år på det tidspunkt :lol:

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/vis-os-din-perle/24066d1270037811-min-bedste-ven-og-mig-i-forarsvejret-img_3465.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe sikke en masse gode historier:klap:

 

Men jeg kan så fortælle om en makaber og ultra pinlig historie fra Emma'en her self...

 

Vi var på familie tur en god håndfuld mennesker (ca. 15) og turen var Møens klint, i strålende solskin og stille vejr, midt på sommeren. Så vi gik alle og svedte som gale, og hunden fik lov til at løbe i vandet, selv med en masse andre folk på stranden. Nå men Emma beslutter sig for at forvandle sig til en bjergged og forsvinder op i et skred fra foråret:???:

 

Jeg får kæmpet mig op og ser lige halen af en über glad hund der forsvinder ned af skredet og vimser ned på stranden igen:stupid: Ned igen med mig tænker jeg, da jeg hører barneskrig :shock: Frygter at det har slået klik for min køter og laver det vildeste styrt ned af bakken, indsmurt i ler og med div. plantedele steder man ikke burde have det, kommer jeg forvildet op på benene, og ser mit sorte monster der er igang med at æde...........

 

 

 

 

Ikke et barn, men et pænt råddent og oppustet råkid:badr: Køteren vimser rundt blandt menig mand og viser stolt kadaveret frem:roll: Selfølgelig til folks store væmmelse. Vi var 4 mennesker om at få fanget hyænen ind igen, og så ville hun knagme ikke slippe det skidt, så jeg panikker totalt og hiver i et ben, det skulle jeg ikke have gjort, for nu stod jeg med hjorteben/hofte, og køteren var igen på farten, nu med ½råkid i kæften, og efterlod sig et nydeligt spor af div. indmad:damn:

 

Emma bliver træt af legen og smider sit bytte lidt længere oppe af stranden, og jeg får sat verdens korteste line på hende:evil: Der var nok en 30-40 mennesker ud over vores gruppe på klinten den dag der så optrinnet, deriblandt 2 grædene børn da vi gik derfra:oops::scared:

 

Emma var billigt tilsalg den dag:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også endnu en, der dog ikke er Mille, men jeg synes den er så sjov :lol:

 

Nogle bekendte havde overdraget deres hund i et vennepars varetægt en nytårsaften, da manden havde vagt på stationen i Glostrup (han er politimand). Hunden smuttede fra venneparret og var som sunket i jorden.

 

Det viste sig, at den var trasket nogle kilometer ned til Karlslunde station. Herfra havde den taget toget og kørt tre stationer til Ishøj, hvor den steg af.

Nogle personer havde undret sig over den ensomme passager og var så venlige at indlevere den til politistationen i Glostrup.

 

Her var det hundens ejer selv der måbende fik indleveret ”hittehunden” på sin vagt. :cool:

 

Sjovt nok havde hunden aldrig kørt med S-tog før, endsige været på en togstation, men den havde åbenbart flair for at benytte offentlige transportmidler og jeg tror ærlig talt den havde sig lidt af en fest den aften :mrgreen:.

 

Det sjoveste er næsten at den kørte tre stationer før den steg af :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, gode historier:klap:

 

Jeg synes sheila er leveringsdygtig i en hel del også:genert:

 

Der var feks dengang, hvor hun svømmede tværs over kalundborg fjord/havn, efter en svane:oops: og forbipasserende dame truede mig med dyreværnet (for svanens skyld) og alt muligt:genert:

Sådan en halv time, hvor du står langt pokker i vold inde på en strandbred og kalder på møjdyret, føles godt nok som en evighed!

 

Eller dengang, da hun var 1 år og eeelskede små børn, hvor hun spænede tværs over en fodboldbane og væltede 5 kegle børn med et slik på næsen:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...